Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet  (Luettu 28523 kertaa)

kawatus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Harkinassa olisi case hankkia mutta kertokaapa kokemuksia tämmösistä. Mitä kannattas tarkistella ja mikä kestää ja mikä ei ? Mitkä on suurimmat erot näillä?

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Noithan on niitä ***** enklantilaisia....!!!  >:(

Kepulaanen

  • Vieras
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Hyviä puolia ?

Ketterä, suht hyvä näkyvyys eteen, sivuille taakse.

Huonot >:(

Ei lähde tulille pakkasella , pikavaihde, sähköt, löpökelpaa, laiska , nostolaitteen liikerata, keksikää muut lisää.
Lyhyt akseliväli-pompottaa helposti kärrynvedossa, etuakseli 4200-sarjassa Carraroa-ongelmia mm. navoissa kuormaajakäytössä. 885 vaihdekepit vasemmalla, epäloogiset liikeradat, 280 mm kytkin. Noissa lumian listoissa tärkeimmät. Ja ohjaamometeli luvattua huomattavasti suurempi 4200-sarjassa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Siinä 4230 MX:ssä jonka tiedän ei tainnut olla kuin niitä huonoja puolia. Ainakin vikaa ja remonttia riitti, pienistä suuriin. Konekin taisi olla monta kertaa auki.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Eiköhän tuossa yllä jo tullut tärkeimmät.. Varsinkin nuo 4200-sarjalaiset melkoisia murheenkryynejä.

Suosittelisin suuntaamaan katseet 845:seen jos tuon hintaluokan Case on hakusessa, on ihan eri maailmasta.

Viimeksi muokattu: 08.08.13 - klo:05:59 kirjoittanut bouli

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Ittellä kokemusta 4240:stä. Halpa oli ostaa vähän käytettynä (520h). Jotakin remonttiakin tehtiin ... suurimpina lähes heti synkrolevyt lootaan ja kytkin jossain 2500 tunnis. Lähti alle 3000h:s vaihros. Ihan oikeasti kyllä tuota hankisääskeä vielä joskus kaipais. Moottori vääntävä mutta janoine, tosin oli se ruuvattukin maltillisesti ?. Ketterä ja kevyt nyt ainakin. Hytti meluisa ja nostolaite kohottaja ym. kyllä tuosta haulla täältä varmaan lisää löytää. Nyt vaan tuokin mallisarja jo niin vanha , että pakostakin on tunteja tullut, jos on kunnossa pysynyt. Ja mä taas muistelen , että tuo muuten oli melko hyvä lähtemään käyntiin ... ainakin roikan päästä :P

Mattimyöhäinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
885 ja 845 muistuttavat erehdyttävästi toisiaan mutta 845 on aivan eri kone.685 lienee noista engelsmanneista lujimpia.Tuo 885 joku taavetin tallin tekele kait.
Case 885 Englantilainen vm. -85 - -90 teho 83 hv. Case 845 Saksalainen vm. - 87 - 96 teho 82 hv. DB 885 vm. - 72 - 79 teho 48 hv.
Minulla Case 845  vm. -90 paremmasta en itse tiedä, pankinjohtaja ei ole antanut lupaa vaihtaa uudempaa.  ;)
Kone ollut minulla 13 vuotta. Remonttia tehty : polttoaineen siirtopumppu, vesipumppu, kandaanin välilaakeri, kandaanin kytkentäholkki ja nostotangon kiinnitystappi oikealle puolelle. Koneessa tunteja nyt 4500 ja tulee noin 100 h/ vuosi. ( Harrastetilan neljäntenä koneena ).

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
TDK noiden korminkien kanssa vehtaa. Hää voipi kertoa totuuden intikalla ajon autuudesta. Saako rahalla parempaa?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
TDK noiden korminkien kanssa vehtaa. Hää voipi kertoa totuuden intikalla ajon autuudesta. Saako rahalla parempaa?
Mää en kyllä sano mitään tähän. Mulla on vaan saksalaisia, aina ollu. Meinaan nuo natikat ohan niitä italialaisia sitte... 885 ja 4200srj on engelsmannin tekosia, oikia natikkamies ei kusekkaan niihin päin. Tästä johtuen mulla ei oo henk.koht. kokemusta niistä joten en sano mitään. Tai sanon mää sen verran että kaverilla oli joku tuommonen, sen tuhannen kännin koneen tarina päättyi komeisiin 30metrisiin liekkeihin toukopellolla. Nyt seki ajelee onnellisena maxxumilla... ;D

Mikäs lääkkeeksi äskooän, ku mulla olis kova valteemikuume?

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Noithan on niitä ***** enklantilaisia....!!!  >:(
Yhdyn mielipiteeseen, yhden engelsmanninatikan olen omistanut ja se riitti. Jos intikka-kuume kovasti vaivaa, niin osta vaikka 845:n, on täysin eri maailmasta :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
TDK noiden korminkien kanssa vehtaa. Hää voipi kertoa totuuden intikalla ajon autuudesta. Saako rahalla parempaa?


Mikäs lääkkeeksi äskooän, ku mulla olis kova valteemikuume?

Pullo viskiä ja vappuhuiska? Juot pullon pois ja laitat vappuhuiskan päähän. Mittariautolla vappuhuiska ja viski päässä lähimpään valteemipisteeseen. Alat kehua korminkejas ja naurat suolahden sontakasoille joita kaikki paskakärpäset ihannoi.

Luulis valmettikuumeen lähtevän kun saat porttikiellon.... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet

Mikäs lääkkeeksi, ku mulla olis kova valteemikuume?
Osta pari vuotta vanha directi sen enempiä tinkaamatta....

Jos ei Valtrakuume lähde, niin olet todellinen Valmetin mies :)

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
Taitaa näissäkin arvioissa päteä pitkälti se, että mitä vähemmän kokemusta, sitä vahvemmat ovat mielipiteet.

Itselläni on omakohtaista kokemusta kolmesta brittinatikasta eli malleista 574, 684 ja 4230, joka on sama peli kuin 4240, mutta ilman turboa.

574 oli ketterä ja ikäisekseen erittäin nopea. Kokoonsa nähden moottori oli sitkeä, mutta otti silti kierroksia 2800. Ikäisekseen traktori oli miellyttävä käyttää. Siinä kuitenkin oppi, että perässä pitää käyttää juuri niitä öljyjä, mitä valmistaja suosittelee, tai kohta ei ole jarruja, nostolaitteita eikä vaihteita. Muutenkaan vaihteita ei pidä runnoa. Vaihteet ovat oudokseltaan olevinaan väärällä puolella, mutta se on vain tottumiskysymys.

Seuraaja eli 684 oli sitkeä puurtaja, jonka tapista dynottiin enemmän tehoa kuin moottoritehoksi luvattiin. Maantiellä tämäkin meni 40 km/h. Nostolaitteen teho oli vaatimaton, mutta tällä kolmisiipistä auraa hallitsi. Kestävyyden suhteen ei ollut mitään ongelmaa, mutta edelleenkään vaihteita ei saa raiskata, vaan pitää etsiä nätisti kohta, jossa pykälä solahtaa paikkaansa. Oikeiden peräöljyjen merkitystä ei edelleenkään saa unohtaa.

4230:ssä oli vaihteet saatu jo oikealle puolelle ja siinä oli sähköinen pikavaihde, joka toimi varmasti, mutta ei pehmeästi. Ideologian vastaisesti tuli aika usein käytettyä kytkintä pikavaihteellakin, säälin vaihteistoa ja välilevyjä.

Nostolaitteeseen oli saatu lisätehoa, mutta ei se vieläkään kovin voimakas ole - ja hyvä niin; traktori on kevytrakenteinen eikä sitä kannata rikkoa liian painavia kuormia kantamalla. Myös nokka on sen verran kevyt, ettei senkään puoleen perään ole tarvetta hirmu raskaita tavaroita ripustaa. Ketteryys on säilytetty kiitettävällä tasolla. XL-ohjaamo on ihan mukiinmenevä.

Edelleen moottori on ilmoitettuihin arvoihin verrattuna tehokas ja sitsekä ja huippunopeus hyvää keskitasoa. Sähkölaitteissa oli jonkin verran häirioitä, lisäksi pakoputki tuppaa näissä yleisemminkin murtumaan. Muuten aivan ongelmaton peli. Erittäin sopiva kone peräkärryn vetoon, nelimetrisen äkeen eteen tai kuskaamaan ruiskua tonnisella säiliöllä. Itsellä oli vähän isompikin ruutta kyydissä, mutta säiliöt täynnä ei ilennyt monttuihin kovaa ajaa.

Jos tällainen on ollut asiallisessa käytössä ja perässä on pidetty oikeat liemet, niin mikä ettei. Ennakkoluulojen takia hinnat ovat alhaalla ja sehän on vain hyvä asia. Natikka kestää paremmin kovaa työtä kuin kovaa käsittelyä. Jos on taipumusta päinvastaiseen, niin sitten kannattaa hommata Ursus.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet
TDK noiden korminkien kanssa vehtaa. Hää voipi kertoa totuuden intikalla ajon autuudesta. Saako rahalla parempaa?
Mää en kyllä sano mitään tähän. Mulla on vaan saksalaisia, aina ollu. Meinaan nuo natikat ohan niitä italialaisia sitte... 885 ja 4200srj on engelsmannin tekosia, oikia natikkamies ei kusekkaan niihin päin. Tästä johtuen mulla ei oo henk.koht. kokemusta niistä joten en sano mitään.


Anna tulla vain. Ei täällä ennenkään ole henkilökohtaisen kokemuksen puute estänyt laukomasta mielipiteitä asiasta kuin asiasta.

Niin, ja se oikea Natikka-mies arvostaa toki vain amerikkalaista rautaa.
http://www.youtube.com/watch?v=b52SDopaMZY





TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case IH885 ja mx4230 hyvät ja huonot puolet

Anna tulla vain. Ei täällä ennenkään ole henkilökohtaisen kokemuksen puute estänyt laukomasta mielipiteitä asiasta kuin asiasta.

No joo sanotaan nyt sitte että olihan yhteistyötilalla tosiaan tuommonen 4240pro kokeilla joskus 90-luvun lopussa. Tuli sillä itekki kynnettyä pari päivää ja tuosta jäi ihan positiivinen kuva. Ketterä ja käteensopiva kone. Enpä oo sitte sen enempiä tutustunu ko laitteeseen, ihan huhupuheita uskonu. Tuon parin päivän kyntörupeaman se kyllä pelitti hienosti.


Pullo viskiä ja vappuhuiska? Juot pullon pois ja laitat vappuhuiskan päähän. Mittariautolla vappuhuiska ja viski päässä lähimpään valteemipisteeseen. Alat kehua korminkejas ja naurat suolahden sontakasoille joita kaikki paskakärpäset ihannoi.

Luulis valmettikuumeen lähtevän kun saat porttikiellon.... ;D
Kuulostas hyvältä mutta ei mulla taida olla asiaa sinne muutenkaan. Oon tainnu sen tarinan joskus kertoakki. Jos sisälle päästävätki nii en taida kuitenkaan edes viskipäissäni sisälle astua.  :o