Katalysaattoreiden tukkeutuminen taitaa olla yleistä . Miksi muuten olisi nuo ohjelmat kehitetty .
Niin TEORIASSA katin ei kuuluisi tukkeutua. Käytännössä on toisin, johtuen edellä luettelemistani syistä kun toimintaolosuhteet ovat riittävän pielessä. Ja bensakoneiden katit tosiaan rapistuvat mekaanisesti ja voivat tällöin tukkeentua omista sisuksistaan.
Hiukkassuodattimen kuuluukin jonkinveran 'tukkeutua' mutta sitä varten on se säännöllinen regenerointi. Jos regenerointi myöhästyy liikaa jostain syystä niin sitten peli voi olla menetty ja tarvitaan huollon toimia. Ja muutenkin hiukkasuodattimen elinikä ei ole perinteisen katalysaattorin luokkaa. Paljon ajetussa koneessa sen luultavasti joutuu uusimaan jossain vaiheessa.
Kaikken vanhimmista dieselsysteemeistä minä en tiedä miten niiden kuuluisi pelata - vai kuuluuko :-)