Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kauppa käy  (Luettu 31707 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kauppa käy
Täällä päin metsä ajoonkin ostavat direktiä jo vuosia sitten oli ensimmäiset ja toimivat hyvin.
Nuo puheet direktin ongelmista on täyttä tuubaa.Ensimmäisissä oli softan kanssa ,mutta niistä on päästy.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Kauppa käy
Täällä päin metsä ajoonkin ostavat direktiä jo vuosia sitten oli ensimmäiset ja toimivat hyvin.
Nuo puheet direktin ongelmista on täyttä tuubaa.Ensimmäisissä oli softan kanssa ,mutta niistä on päästy.

Sun kantsii kysyä muiltakin  :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kauppa käy
Suurilla tiloilla vaan menee lujaa kun valtio pumppaa tukirahaa koko ajan satoja tuhansia tilaa kohti on ihme ettei näy kalustossa.

Hei sassi, koitahan valita mielipitees... me jokainen tiedetään että nykyisellä tukipolitiikalla iso tila saa keskimäärin VÄHEMMÄN tukea yksikköä kohden mitä pieni tila, ja sinä kiven kovaan väitit joskus vuosi sitten että isot tilat eivät ole taloudellisesti tehokkaampia!!!!!!!!!!! Niin miten ihmeessä isoilla tiloilla olisi parempi liikkumavara kuin pienillä (:olisiko sittenkin niin että isommassa yksikössä olisi mahdollista paremmin optimoida ja järkeistää tuotantoa :)
Katso vero tilastossa suurilla tiloilla satoja tuhansia verotettavat tulot ,huippu lääkärikään ei tienaa niin hyvin. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kauppa käy
Täällä päin metsä ajoonkin ostavat direktiä jo vuosia sitten oli ensimmäiset ja toimivat hyvin.
Nuo puheet direktin ongelmista on täyttä tuubaa.Ensimmäisissä oli softan kanssa ,mutta niistä on päästy.

Ei se nyt ihan tuubaa ole sentään, kaksi avattua ja kolmannen osat olen itsekin nähnyt ja kaikissa oli sama vika ja koneet T2-sarjaa alkupään tuotannosta. Kyllä on softaakin toki parannettu ja paljon onkin kehitystä tapahtunut siinä, mutta varsinainen ongelma piilee alkupään yksilöissä mekaanisella puolella kun yhden pakan levyjen sisäosalta lähtee rihlat. Toki parannettua osaa käytetään korjauksiin ja uudemmassa tuotannossa käytetty. Kyllä se tästä etenee ja toimii, kuinka moni enää muistaa kun 8400:n ensimmäiset yksilöt saapuivat markkinoille ja niitä laukesi ihan sarjana ja tuli paremmat osat pikavaihteeseen ja käyttövarmuuden legenda oli syntynyt pienten synnytystuskien jälkeen. Ei ne kaikki ongelmat testiajoissa vaan aina paljastu, mutta kun kunnon puurosaapas-talontollot alkaa koneilla suhata toinen toistaan kummallisimmin käyttötavoin niin löytyy ihan uusia heikkoja paikkoja koneesta kuin koneesta. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
Kollega osti N-sarjan direktin, paljon oli ongelmia. Vaihtoi sitten T-sarjan direktiin, oli vielä enemmän ongelmia. Vaihtoi sitten toiseen merkkiin, loppui ongelmat. Noi tuotekehityshommat Valmetilla on sellaisia, että kun tulee joku uusi juttu, niin kestää 10 vuotta ennenkuin siitä saadaan toimiva kone. Direktistäkin voi tulla jotain, mutta kestää kauan. Mun mielestäni ei ole kysymys pelkästään softajutuista ja rihloista. Paljon laajamittaisempia komponenttiongelmia on ollut kyseessä. Näkeehän sen tossa 143:ssakin, että kun oli taas uusi moottorityyppi, niin heti tuli ongelmia mm. jakopään hihnan kanssa. Takuuseen asennettiin toisenlainen asetelma ilmastoinnin kompuralle, kun alkuperäisen korvakkeet eivät kestä. Viimeisessä huollossa vaihdettiin hihnan kulkusuuntaa toiseen tapaan, kun oli taas keksitty jotain uutta. Toi hihnaongelma ilmeni siten, että koneen käynnistyksen jälkeen kun nostit parkilta suunnanvaihtovivun ylös, niin melkoinen kiljunta alkoi. Näillä parilla korjaustoimenpiteellä ei ole toistaiseksi enää pitänyt kiljuntaa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
Ei ne kaikki ongelmat testiajoissa vaan aina paljastu, mutta kun kunnon puurosaapas-talontollot alkaa koneilla suhata toinen toistaan kummallisimmin käyttötavoin niin löytyy ihan uusia heikkoja paikkoja koneesta kuin koneesta.
Joo, liian vähän testataan ja testikoneitten kuskit tietysti koulutetaan liian hyvin hommiinsa. Koneet pelaa sitä myöten turhan hyvin. Sitten normiasiakas saa parin tunnin koulutuksen moottoriturpamyyjältä ja mitään ei jää mieleen. ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
Itse haluaisin T4:n mekaanisella keppivaihteella ryyditettynä 5-pykäläisellä pikavaihteella, jäänee turhaksi toiveeksi, mutta voisi nuo Megat sitten joskus tulevaisuudessa käytetyllä sellaisella korvata, jos niitä nyt millään yhtä toimintavarmalla voi korvata ikinä.
Se on jännä, että Suomessa myydyin vaihteistotyyppi heitettiin romukoppaan. En ole ihan samaa mieltä 5-pykäläisestä pikavaihteesta. Minusta tuo muistuttaa jo muita nappivaihteellisia laatikoita. Miksei suoraan siirry niihin. Toi 3-portainen on paljon moitittu, mutta mielestäni vaihteiden määrä on ihan sopiva. Pääsääntöisesti käytän mekaanisia vaihteita ja pikavaihteisiin kosken melko harvoin. Kaikki automaatiikkatoiminnot lepää omien nappiensa takana käyttämättömänä. Ainoastaan cruiseri-ominaisuus on hyvä, mutta aika harvoin sitäkään tulee käytettyä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kauppa käy
Näkeehän sen tossa 143:ssakin, että kun oli taas uusi moottorityyppi, niin heti tuli ongelmia mm. jakopään hihnan kanssa. Takuuseen asennettiin toisenlainen asetelma ilmastoinnin kompuralle, kun alkuperäisen korvakkeet eivät kestä. Viimeisessä huollossa vaihdettiin hihnan kulkusuuntaa toiseen tapaan, kun oli taas keksitty jotain uutta. Toi hihnaongelma ilmeni siten, että koneen käynnistyksen jälkeen kun nostit parkilta suunnanvaihtovivun ylös, niin melkoinen kiljunta alkoi. Näillä parilla korjaustoimenpiteellä ei ole toistaiseksi enää pitänyt kiljuntaa.

Tuo kiristimetön hihna on kyllä taas yksi keksintö joka olisi saanut mielestäni jäädä tulematta käyttöön, se vanha automaattikiristimellinen systeemi toimii kuin junan vessa ja vuodesta toiseen, tosin yhteen kiristimeen olen laakerin uusinut.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kauppa käy
Täällä päin metsä ajoonkin ostavat direktiä jo vuosia sitten oli ensimmäiset ja toimivat hyvin.
Nuo puheet direktin ongelmista on täyttä tuubaa.Ensimmäisissä oli softan kanssa ,mutta niistä on päästy.

Ei se nyt ihan tuubaa ole sentään, kaksi avattua ja kolmannen osat olen itsekin nähnyt ja kaikissa oli sama vika ja koneet T2-sarjaa alkupään tuotannosta. Kyllä on softaakin toki parannettu ja paljon onkin kehitystä tapahtunut siinä, mutta varsinainen ongelma piilee alkupään yksilöissä mekaanisella puolella kun yhden pakan levyjen sisäosalta lähtee rihlat. Toki parannettua osaa käytetään korjauksiin ja uudemmassa tuotannossa käytetty. Kyllä se tästä etenee ja toimii, kuinka moni enää muistaa kun 8400:n ensimmäiset yksilöt saapuivat markkinoille ja niitä laukesi ihan sarjana ja tuli paremmat osat pikavaihteeseen ja käyttövarmuuden legenda oli syntynyt pienten synnytystuskien jälkeen. Ei ne kaikki ongelmat testiajoissa vaan aina paljastu, mutta kun kunnon puurosaapas-talontollot alkaa koneilla suhata toinen toistaan kummallisimmin käyttötavoin niin löytyy ihan uusia heikkoja paikkoja koneesta kuin koneesta.

Ei se ole kauhean huono juttu jos kone laukeaa ensimmäisten osalta. Tärkämpää olisi kuitenkin että valmistajalla olisi selvät ja tehokas tapa millä sijaiskone saataisi tilalle ja että kaikki hoituisi ilmaiseksi. Samoin että kolmen vuoden jälkeen kaikki heikot paikat uudistettaisi. Ittelläkin kun toi kolmossarjalainen tuli niin kyllä täällä luetellut asiat on kaikki tuttuja. Tai miltä kuulostaa renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit, ujeltava tuuletin/ilmastoinnin hihna ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kauppa käy
Vaihtokonelistoille putkahtelee koko ajan uudehkoja vähän ajettuja traktoreita? Misä se kriisi oli?


Mihinkä tämä on vaihtunut?


http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/john-deere/7290/223-xau

Eikös tästä ollut juttuja jossakin, vaihtunut uuteen venttiin. Ihan ok. käyttöaste :)

On ok käyttöaste joo. Samalla listalla saman talon 724. Ei sekään tallis oo maannu. Niin ja taitaa siellä vielä olla yks 828 samasta talosta. Töis isäntä ja yks palkkamies...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Noita ei ole ollut itellä. Mutta, onko kellään muulla tällaista ilmiötä, että suunnanvaihtimen ollessa parkkiasennossa, akun merkkivalo vilkauttelee satunnaisesti äänimerkin kanssa. Liittyy ihan selkeästi siihen, että tässä asennossa koneen kierrokset putoavat, koska normaali vapaasennossa tätä ilmiötä ei ole.

Ei sinänsä haittaa, mutta kiusallinen ominaisuus. Mielestäni väheni, kun tuota hihnasysteemiä on mulkattu, muttei ole kokonaan poistunut. Huoltomiehen kanssa sovittiin, että tutkaillaan aina normihuoltojen yhteydessä, jos keksitään jotain lisää. Tähän mennessä tarkastettu oikealta sivulta pääsulakkeen kytkentä. Kyllä, sieltä löytyy johdosta sellainen umpinainen motti, joka sisältää 50A sulakkeen. Se on melko kiinteä paketti, kasattu Meksikossa, jollain oli sellainen vika, että tuon sulakkeen ruuvikiinnitys oli jäänyt löysälle ja teki sitten ongelmia. Sulakkeen on joku joutunut vaihtamaankin, maksaa yli 100e. Toinen tutkittu paikka oli päävirtakytkimen solenoidi. Oli jätetty liitokset löysälle kokoonpanossa ja aiheutti koneen halvaantumisen. Nämä nyt tarkisteltu ja lisää tutkitaan, mutta vinkkejä otetaan vastaan...

bullman

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: Kauppa käy
Suurilla tiloilla vaan menee lujaa kun valtio pumppaa tukirahaa koko ajan satoja tuhansia tilaa kohti on ihme ettei näy kalustossa.

Hei sassi, koitahan valita mielipitees... me jokainen tiedetään että nykyisellä tukipolitiikalla iso tila saa keskimäärin VÄHEMMÄN tukea yksikköä kohden mitä pieni tila, ja sinä kiven kovaan väitit joskus vuosi sitten että isot tilat eivät ole taloudellisesti tehokkaampia!!!!!!!!!!! Niin miten ihmeessä isoilla tiloilla olisi parempi liikkumavara kuin pienillä (:olisiko sittenkin niin että isommassa yksikössä olisi mahdollista paremmin optimoida ja järkeistää tuotantoa :)
Katso vero tilastossa suurilla tiloilla satoja tuhansia verotettavat tulot ,huippu lääkärikään ei tienaa niin hyvin. :o

Totta.. Ja niin siitä huolimatta, että ne saavat tukea vähemmän tuotettua yksikköä kohden... Ja sinä kiven kovaan väitit että isot tilat eivät keskimäärin ole tehokkaampia kuin pienet? ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kauppa käy
Suurilla tiloilla vaan menee lujaa kun valtio pumppaa tukirahaa koko ajan satoja tuhansia tilaa kohti on ihme ettei näy kalustossa.

Hei sassi, koitahan valita mielipitees... me jokainen tiedetään että nykyisellä tukipolitiikalla iso tila saa keskimäärin VÄHEMMÄN tukea yksikköä kohden mitä pieni tila, ja sinä kiven kovaan väitit joskus vuosi sitten että isot tilat eivät ole taloudellisesti tehokkaampia!!!!!!!!!!! Niin miten ihmeessä isoilla tiloilla olisi parempi liikkumavara kuin pienillä (:olisiko sittenkin niin että isommassa yksikössä olisi mahdollista paremmin optimoida ja järkeistää tuotantoa :)
Katso vero tilastossa suurilla tiloilla satoja tuhansia verotettavat tulot ,huippu lääkärikään ei tienaa niin hyvin. :o

Totta.. Ja niin siitä huolimatta, että ne saavat tukea vähemmän tuotettua yksikköä kohden... Ja sinä kiven kovaan väitit että isot tilat eivät keskimäärin ole tehokkaampia kuin pienet? ;)

 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Kauppa käy
renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Noita ei ole ollut itellä. Mutta, onko kellään muulla tällaista ilmiötä, että suunnanvaihtimen ollessa parkkiasennossa, akun merkkivalo vilkauttelee satunnaisesti äänimerkin kanssa. Liittyy ihan selkeästi siihen, että tässä asennossa koneen kierrokset putoavat, koska normaali vapaasennossa tätä ilmiötä ei ole.

Ei sinänsä haittaa, mutta kiusallinen ominaisuus. Mielestäni väheni, kun tuota hihnasysteemiä on mulkattu, muttei ole kokonaan poistunut. Huoltomiehen kanssa sovittiin, että tutkaillaan aina normihuoltojen yhteydessä, jos keksitään jotain lisää. Tähän mennessä tarkastettu oikealta sivulta pääsulakkeen kytkentä. Kyllä, sieltä löytyy johdosta sellainen umpinainen motti, joka sisältää 50A sulakkeen. Se on melko kiinteä paketti, kasattu Meksikossa, jollain oli sellainen vika, että tuon sulakkeen ruuvikiinnitys oli jäänyt löysälle ja teki sitten ongelmia. Sulakkeen on joku joutunut vaihtamaankin, maksaa yli 100e. Toinen tutkittu paikka oli päävirtakytkimen solenoidi. Oli jätetty liitokset löysälle kokoonpanossa ja aiheutti koneen halvaantumisen. Nämä nyt tarkisteltu ja lisää tutkitaan, mutta vinkkejä otetaan vastaan...
Tuohon hihnan vinkuminen, se imuilman sähkögrilli vie virtaa niin paljon, ettei ihmekään.
Lohkolämmitintä käyttämällä ongelma vähenee.

Meksikostako nykyään Valtran sähköjohtosarjat tulee, luvattoman heikkoa
On laadultaan, oman 163 versun sähköissä paljon murheita, löysä liitosarja,
Siitä yks pinni löysä, aiheutti mitä ihmeellisempiä vikakoodeja välillä,
Huoltoläppärillä ei vikaa löytynyt, vasta vastusmittarilla liitos ykstellen tarkistamalla
Vika löytyi.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Kauppa käy
[


Mihinkä tämä on vaihtunut?


http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/john-deere/7290/223-xau
[/quote]

Eikös tästä ollut juttuja jossakin, vaihtunut uuteen venttiin. Ihan ok. käyttöaste :)
[/quote]

On ok käyttöaste joo. Samalla listalla saman talon 724. Ei sekään tallis oo maannu. Niin ja taitaa siellä vielä olla yks 828 samasta talosta. Töis isäntä ja yks palkkamies...
[/quote]

Minkä mallisia uusia koneita mennyt tilalle? Onko tietoa?