Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe voimaa.com yms.  (Luettu 105897 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: voimaa.com yms.
Jontikan EGR tukkimalla näkyy tulevan 7 heppaa lisäähttp://www.findiesel.fi/fi/Chiptuning+-+Lastutus+-+Ohjelmoinnit.html (sivun ala osa)

Ja isommissa 30 sarjalaisissa pienenee samalla ahtopaineet puolisen kiloa. Ei paha ollenkaan.

Jotenkin vahvistuu käsitys noita optimointituloksia lukemalla että mailma pelastuisi paremmin jos moottorit saisi optimoida nykytekniikan mahdollistamin keinoin ilman ylimääräistä saastekikkailua. Moottorien kestävyyskin olis taas parinkymmenen vuoden takaisella hyvällä tasolla kun turhat ylimääräistä lämpökuormaa aiheuttavat säädöt, väärät ajoitukset sekä pakokaasun kierrätykset voisi unohtaa.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: voimaa.com yms.
Nyt olis tulossa T sarjalainen näillä nettikoneessa mainostetuilla isommilla polttoainesuuttimilla*

*http://www.nettikone.com/valmet/syottopumput-ja-suuttimet/775947

Kesää myöten testataan perhosniittokoneella käytännössä mikä on tulos.

Onko kokemusta muilla?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
Täältä näkys löytyvän apu jontikan EGR sulkuun http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html

Kävin perjantaina vaivaamassa Arttua passatin vikakoodien luvulla ja samalla tuli juttua noitten traktorien lastuvirityksistä. Hän on sensortin kaveri että kun jotain asiakseen ottaa niin perehtyy kunnolla. Ja kun kone ohjelmoidaan uudelleen, niin sen päälle tarkastetaan että kaikki toimii niin kuin pitääkin.


Juuri näin minäkin olen ymmärtänyt  ;D   Todellinen TDIfreak  ;)

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: voimaa.com yms.
Täältä näkys löytyvän apu jontikan EGR sulkuun http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html

Kävin perjantaina vaivaamassa Arttua passatin vikakoodien luvulla ja samalla tuli juttua noitten traktorien lastuvirityksistä. Hän on sensortin kaveri että kun jotain asiakseen ottaa niin perehtyy kunnolla. Ja kun kone ohjelmoidaan uudelleen, niin sen päälle tarkastetaan että kaikki toimii niin kuin pitääkin.


Juuri näin minäkin olen ymmärtänyt  ;D   Todellinen TDIfreak  ;)

Täsä vähä vikakoodia: http://www.tekniikkatalous.fi/autot/varo+tata+kaytettya+laatuautoa+ndash+taysi+pommi/a800521 ...     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
Täältä näkys löytyvän apu jontikan EGR sulkuun http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html

Kävin perjantaina vaivaamassa Arttua passatin vikakoodien luvulla ja samalla tuli juttua noitten traktorien lastuvirityksistä. Hän on sensortin kaveri että kun jotain asiakseen ottaa niin perehtyy kunnolla. Ja kun kone ohjelmoidaan uudelleen, niin sen päälle tarkastetaan että kaikki toimii niin kuin pitääkin.


Juuri näin minäkin olen ymmärtänyt  ;D   Todellinen TDIfreak  ;)

Täsä vähä vikakoodia: http://www.tekniikkatalous.fi/autot/varo+tata+kaytettya+laatuautoa+ndash+taysi+pommi/a800521 ...     ::)
Toi nyt on ollut jo tiedossakin.... Ja jo ennen noita VAG laatu on ollut vaihtelevaa... Toiset ei syö öljyä oikein ollenkaan ja toisiin saa lisätä öljyä joka tankkauksella  :P

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65556
Vs: voimaa.com yms.
anteeksi kaupuntilaisuuteni mutta onnistuuko tuolta virmalta kutitella näitä kivi ja keppi mallin koneita?     itellä on kyseessä 2008 tl-a nyy!                 olis ihan kiva jos siihen sais ihan pikkasen lisää potkua niin ei sammahtelis ihan niiin herkästi .   

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: voimaa.com yms.
Ihme touhua noitten jonnujen kanssa.

Miksette osta esim. massikkaa niin ei tartte tulppailla mitään eekeeärriä.

Ostaa vaan sopivan tehoisen traktorin ja ei tarvii virityksiä tehdä.

Onhan se lainvastaistakin tuollainen moottorin virittely.  Tai ainakin pitäis olla.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
Ihme touhua noitten jonnujen kanssa.

Miksette osta esim. massikkaa niin ei tartte tulppailla mitään eekeeärriä.

Ostaa vaan sopivan tehoisen traktorin ja ei tarvii virityksiä tehdä.

Onhan se lainvastaistakin tuollainen moottorin virittely.  Tai ainakin pitäis olla.

 ;D
Sä se vitsin heitit.... Kaikki ei viritä virittämisen takia vaan polttoainetalouden takia se kun paranee kun moottorit saa pois päästömääräyksistä eli aine palaa oikeassa paikassa oikeaan aikaan... Eikä pakoputkessa niinkuin perkinseissä joista irtoo syöttöpumputkin moottorin kyljestä kun se on niin kovilla  ;)   Ja etkö oo seurannut keskustelua uusia massikoita ei pysty edes virittämään.... (vielä)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: voimaa.com yms.
Ihme touhua noitten jonnujen kanssa.

Miksette osta esim. massikkaa niin ei tartte tulppailla mitään eekeeärriä.

Ostaa vaan sopivan tehoisen traktorin ja ei tarvii virityksiä tehdä.

Onhan se lainvastaistakin tuollainen moottorin virittely.  Tai ainakin pitäis olla.

 
Sä se vitsin heitit.... Kaikki ei viritä virittämisen takia vaan polttoainetalouden takia se kun paranee kun moottorit saa pois päästömääräyksistä eli aine palaa oikeassa paikassa oikeaan aikaan... Eikä pakoputkessa niinkuin perkinseissä joista irtoo syöttöpumputkin moottorin kyljestä kun se on niin kovilla  ;)   Ja etkö oo seurannut keskustelua uusia massikoita ei pysty edes virittämään.... (vielä)
Ei se tainnu aivan vitsi kuitenkaan olla laittomuuden osalta.

Viimeksi muokattu: 24.04.12 - klo:22:26 kirjoittanut piki1

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: voimaa.com yms.
Ihme touhua noitten jonnujen kanssa.

Miksette osta esim. massikkaa niin ei tartte tulppailla mitään eekeeärriä.

Ostaa vaan sopivan tehoisen traktorin ja ei tarvii virityksiä tehdä.

Onhan se lainvastaistakin tuollainen moottorin virittely.  Tai ainakin pitäis olla.

 ;Ei se tainnu aivan vitsi kuitenkaan olla lattomuuden osalta.
Sä se vitsin heitit.... Kaikki ei viritä virittämisen takia vaan polttoainetalouden takia se kun paranee kun moottorit saa pois päästömääräyksistä eli aine palaa oikeassa paikassa oikeaan aikaan... Eikä pakoputkessa niinkuin perkinseissä joista irtoo syöttöpumputkin moottorin kyljestä kun se on niin kovilla  ;)   Ja etkö oo seurannut keskustelua uusia massikoita ei pysty edes virittämään.... (vielä)
Joo onhan se laitonta mutta entäs sitten???

realisti

  • Vieras
Vs: voimaa.com yms.
Ihme touhua noitten jonnujen kanssa.

Miksette osta esim. massikkaa niin ei tartte tulppailla mitään eekeeärriä.

Ostaa vaan sopivan tehoisen traktorin ja ei tarvii virityksiä tehdä.

Onhan se lainvastaistakin tuollainen moottorin virittely.  Tai ainakin pitäis olla.

 ;D
Sä se vitsin heitit.... Kaikki ei viritä virittämisen takia vaan polttoainetalouden takia se kun paranee kun moottorit saa pois päästömääräyksistä eli aine palaa oikeassa paikassa oikeaan aikaan... Eikä pakoputkessa niinkuin perkinseissä joista irtoo syöttöpumputkin moottorin kyljestä kun se on niin kovilla  ;)   Ja etkö oo seurannut keskustelua uusia massikoita ei pysty edes virittämään.... (vielä)

sain just viestiä muuan foorumilaiselta että massikan viritysongelmien ratkeaminen on lähellä 8)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: voimaa.com yms.
Onhan nuo commonrailia edeltävät 2.0 tdi koneet aika susia, kun ajattelee että autoa on tehty tuolla moottorilla vain muutaman vuoden ajan. Muita konsernin tekniikoita joita tulisi välttää on 5 ensimmäisen vuosimallin 2.5 V6 tdi:t, 1.4 tsi konetta ostaessa on oltava tarkkana että kyseessä ei ole jakoketju ja öljyputkiongelmainen malli ja kuivakytkin DSG laatikolla varustettua autoa ostaessa voi varautua sen uusimiseen jossain vaiheessa...

Vaikka konsernin vehkeillä ajetaankin, niin ihmetellä pitää ongelmien määrää. Vanhassa vara parempi pätee tässäkin.

Tuosta virittämisen laillisuudesta on varmaan ihan paikallaan varoittaa. Vakuutusyhtiöillä on sellainen ikävä piirre että siellä on taipumusta livetä korvausvastuusta jos se on vain siirrettävissä asiakkaan kontolle. Vahingon sattuessa voi olla kyse isoista asioista, rahalla (ja pörssiyhtiöiden johtajilla) kun ei tunnetusti ole omaatuntoa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: voimaa.com yms.
Täältä näkys löytyvän apu jontikan EGR sulkuun http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html

No niin...
Kommentteja, Piedro ja LTR?

Eerop

Vs: voimaa.com yms.
Ihan yhtä laitonta kun ylinopeus

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: voimaa.com yms.
Mitäs se on laitonta? Ainahan sen härvelin voi uusintakatsastaa.
päästöissä ei katsastus riitä.