Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe New holland T5.115 vai Valtra N103 h5  (Luettu 50933 kertaa)

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Jaha, se onkin sitten tosi kova kone. Mikä tämä ec käytännössä on?

mulla on tsa 115 ec lootalla. ei se mikään ihmeellinen oo, 8 vaihetta ilman kytkintä.

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Onkos tämä T5-sarjan vaihteisto Fiatin peruja?   Eli vastaava kuin jossain TLA:ssa tai vastaavassa?

EC taitaa olla osaltaan tehosyöppö, joten jos sellaisen haluaa niin onko T6:n sitten samantien

Ohjaamo näyttäs olevan ok, etuakselia mainostavat kestäväksi, no sehän selvä kun Fiatin sukua ;) Kääntökulma 60 astetta.
Entä hydrauliikka, hammaspyörä vai mäntäpumppu....

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
EC mielestäni mäntäpumpulla? Toinen vaihtoehto DC 24+24 yksi pikavaihde, onkos se Fiatin peruja, samanlainenhan mullakin on tuos ts100 DC mallis...
Kyllä se ec laatikko ainakin tavan haitekin päihittää, tosin tuommonen ht5 laatikollinen oli ihan mukava peli ajella kun kävin kokeilee, jospa nuo sais keväällä koetettavaksi molemmat

petse

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Toi Valtran tarjous on just tolla hitec 5. Ja mitä tulee T6 tai isompaan N sarjaan niin niissä paino nousee yli tuhat kiloa. Siihen kun laittaa reppu ruiskun ja tuhannen litran etu säiliön ja alle rivi pyörät niin on liian painava möykky pellolle. Ja se nyykkärin EC vaihteisto ei myyjän mukaan tule suomen myyntiin kuin vasta syksyllä. Vai onko jollain parempaa tietoa asiasta?

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Lh-osan myyjät puhuivat että keväällä ois ne ec maliit Suomessa, tiedä sitten...

montöör

  • Vieras
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
EC mielestäni mäntäpumpulla? Toinen vaihtoehto DC 24+24 yksi pikavaihde, onkos se Fiatin peruja, samanlainenhan mullakin on tuos ts100 DC mallis...
Kyllä se ec laatikko ainakin tavan haitekin päihittää, tosin tuommonen ht5 laatikollinen oli ihan mukava peli ajella kun kävin kokeilee, jospa nuo sais keväällä koetettavaksi molemmat
Eiköös tuo 24dc oo Fordin peruja. Tavantallaajalle paras
vaihteisto ikinä, jos vielä sähkönen suunnanvaihtaja.
Urakoitsijat sitten erikseen, ettei tarvitsen veivata keppiä
koko 16 tuntista rupeamaa. :D

petse

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Tasi tuo 24 dc vaihteisto olla ekan kerran TS sarjassa. Josta sitten siirtyi TL/TLA ja T5000 sarjoihin. Varmasti on hyvä vaihteisto mutta kun rivi viljelyä niin saisi nostokoneiden kanssa olla useampi pikavaihde. Satakunnassa myyjät sano että euroopassa tulee keväällä myyntiin ja pienellä viiveellä Suomeen. eli koneen saisi aikaisintaan parhaassa tapauksessa syys töihin. Ja olis jo käyttöä keväällä ja kesällä.

Retrig von SitruunaLimppu

  • Vieras
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Oisko se 113 paljon kalliimpi?
Tai peräti 123.
Turbiinikytkimellä ehdottomasti. Ja ehkäpä vielä HT5:na.
Hinnan ero 113 on noin 13 -16 th.yllättävän paljon.

Oho. Aikamoinen ero. Hinnoissa eroa minun traktorin hinnan verran.
No ei minulla olekaan paljoa töitä sille. Rapiat 40 ha viljan viljelyä. Ne 200 tuntia mitä tulee vuodessa mittariin, pystyy kyllä tekemään vaikka vielä halvemmalla koneella.

Mutta jatka von Kyöpeli sinä täällä.
Minä lähden ampumaan biisoneita junan ikkunasta tuonne kartanoni maille.
Tuli ostettua VR:ltä veturi ja muutama vaunu perään. Kiskoja teetin puretusta radasta kun sai romuraudan hinnalla.
Mukava leikkiä lännen miestä kartanon mailla. Niitä kun riittää, sanos.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Oisko se 113 paljon kalliimpi?
Tai peräti 123.
Turbiinikytkimellä ehdottomasti. Ja ehkäpä vielä HT5:na.
Hinnan ero 113 on noin 13 -16 th.yllättävän paljon.

Oho. Aikamoinen ero. Hinnoissa eroa minun traktorin hinnan verran.
No ei minulla olekaan paljoa töitä sille. Rapiat 40 ha viljan viljelyä. Ne 200 tuntia mitä tulee vuodessa mittariin, pystyy kyllä tekemään vaikka vielä halvemmalla koneella.

Mutta jatka von Kyöpeli sinä täällä.
Minä lähden ampumaan biisoneita junan ikkunasta tuonne kartanoni maille.
Tuli ostettua VR:ltä veturi ja muutama vaunu perään. Kiskoja teetin puretusta radasta kun sai romuraudan hinnalla.
Mukava leikkiä lännen miestä kartanon mailla. Niitä kun riittää, sanos.
Ole varovainen jos intiaanit saartaa junasi ja käyttävät sinua maalitauluna. ;D

ahma450

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Pitäs käydä koeajamassa nykynen kolmísylinterinen Valtra,käyntiääni ei ainakaan oikeen korvaa hivele ;DTulee aina kolmipyttysestä Valmetista mieleen 80-luku ja 605,josta eräs koiranleuka totes,ku sivupelti oli pois,että missäs moottori on,ku öljypumppu on tuossa ;D

Marttila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Pikku nyykkärit nousevat arvoon arvaamattomaan.kuten fiatit.se vaihteisto elikkä dc on fiatin peruja kuten perä ym.eikös dc ole sama kuin hi-lo pikavaihe.

Lurppa

  • Vieras
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Tehäänkö nää pikkunyykkäritkin basildonissa vai jossain muualla?

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Taitaa olla niin, että 24 dc  laatikoita on kahta mallia eli TL/TLA:n laatikko joka perustuu Fiiatin kontruktioon ja toinen 24 dc on Foordin 40-sarjan peruja, samoin kuin tämä 16+16SLE mallien nykyisin kutsuttu vissiin EC. 16+16 loota 40-sarjan Foordissa ei mielestäni ole mikään tehosyöppö ja hyvin luotettavakin on ollut. 16300 h se on rallatellut ilman avaamista, moottori 1.5 kertaisella teholla verrattuna tehdassäätöön. TM:n powershift loota on sitten ihan eri luokkaa tehon hukkaamisessa. Tosin sekin on pelannut ilman avaamista yli 12000 h, yliteholla sekin.

realisti

  • Vieras
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Pikku-italialaisten dc on tosiaan vanha Fiatin hi-Lo lisättynä hydraulisella suunnanvaihtimella, mutta isommat Ford sle perua kuten edeltäjä kertoi. Eikö t5 tehdä kanssa basildonissa, ainakin casen vastine tulee Itävallasta. Italiano keskittynyt komponenttivalmistukseen ja "*******malleihin".

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
tosta kolmipyttysestä valtterista sen vertaa että voi olla että siinä ei ole sitten yhtään kutitusvaraa. Voi olla aika haastava saada kolmepyttynen jäähdytys siihen malliin että riittää hieman isommille tehoille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.