Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konepalsta.  (Luettu 13527 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Konepalsta.
Ei huono perustelu.
Kui mää ain olen paras?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Konepalsta.

Vaan ihmeen hienosti väänsi länkkäri isojakin kiviä kuopasta mäelle ??? Aluksi olin sitä mieltä, että telakoneella tollaset pitäisi ottaa ylös, mutta enpä olekkaan enää niin varma. Kuinkas muuten kone on kestänyt tuollaista urakkaa?

-mulla oli kunnia olla vastaavalla kaivulaitteella varustetun länkkärin kanssa kivenpoistossa.kyseinen länkkäri on viritetty ihan 'tappiin' ja kuski taitava ynnä kovaotteinen.Kyllä Komatsu 130 ottaa vielä helposti semmoisen kiven ylös montusta jota tolla länkkärillä ei ota niin millään.Eikä tartte edes tehokaivuasentoa tai 'turbonappia'.Varsinkin siinä vaiheessa kun viimeiseksi pitää kiven ollessa montun reunalla ajaa telalla niin ero on todella iso.
-onhan tuo länkkäri todella tehokas verrattuna takavuosien koneisiin,enkä sitä missään tapauksessa moiti.Sen verran olen vastaavilla ajanut.Omassa sarjassaan hyvä kone.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Konepalsta.
On siinä puhtia kaverilla kun viittii raivata.

Jep ja Hienoja videoita!

 Sanovat ettei Etelä-Suomessa ole yhtään raivattavaa peltoa... Videoiden perusteella olisi paljonkin. Niin tosin mullakin, ja vaikka "paremmat" koneetkin ko. hommaan, en kyllä viitsi alkaa kivikoista maata etsimään :P :)

Köhöm, herra Bond ilmoittaa olevansa Närpiöstä. Samaa upporikasta c-porukkaa kuin kaikki muutkin raivaajat ;D

Niin, meinasinkin tuota maastoa josta peltoa tehdään. Kun kivikoista puhutaan ja ettei olisi pelloksi soveltuvaa maata, tuon perusteella lähes kaikkialla peltomaata ellei kalliota ;D

Omissakin maissa vaikka kuinka tuollaista raivattavaa, tosin tahtoo olla paljon isompaakin murikkaa kuin kuvissa ja niitä ei kannata edes räjäytellä.

Perusteet pellon tekoon ok., varsinkin kun taitaa olla tuvan nurkalla. Kummasti motivoi kun kotipihaa saa "järjesteltyä" uuteen uskoon, vaikka kovalla työlläkin. Peltoa ei taida närpiöstäkään saada helpolla, tosin ko. kivikkoja saanee paljonkin alle kymppitonnilla, tukioikeudettomia :) "Pikkutyöllä" pelloksi ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)