Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4

Viestit - forssoni

Ei hyvä, ei hyvä, vieläkään...

Nyt tehty seuraavat toimenpiteet.

Pumppu uusittu viikko sitten.
Toinen apusylinteri asennettu.
Varoventtiilit putsattu. Oli hajonneesta pumpusta lähtenyt alumiinimoskaa..
Suodatin vaihdettu.
Sarjaliitäntä nipan o-rengas uusittu.
Ulkop.hydr. lohko rempattu pari vuotta sitten.

Nyt aurat nousee tyhjäkäynnillä, mutta kun ne saa ylös ja kone käy tyhjäkäyntiä niin eipäs se jaksa korjata sitä asentoa. Eli aurat valuu hissukseen alaspäin, mutta kone ei jaksa nostaa nostolaitetta uudelleen määriteltyyn korkeuteen. Toki koneella pärjää tosi hyvin jo näinkin, mutta olisi se mukava, kun nostolaite pelaisi niinkuin se pelasi ennen.

Voisiko nostolaitekannesta olla joku säätö vituillaan, vai millä kone määrittelee tuon nostokorkeuden "muutoksen"?

Kesälläkin ajoin nevalla 180-90 fiiatilla palakonetta ja se keikutti niinkuin kiikkustuoli, kun korjaili nostolaitteen asentoa. Siinä nostolaitteen valumisen näki ihan silmissä. Suurin piirtein kerran 10 sekunnissa se nosti palakoneen uudesta määriteltyyn kohtaan.
Kuulemma 1966 on Claas Matador Gigantti tuotu Turusta kotipihaan. Matkaa kertyi n.300km
Tohtiikos muuten tuon nostolaite venttiilin ottaa irti ilman koko kannen pois nostoa? Vai tippuuko jotain o-rekaita tai jousia yms?
Katselin noita räjäytyskuvia niin sielläkin oli pari jousta. Aloin vain muistelemaan oliko se tuo venttiili joka tekohengitettiin kasaan eikä varoventtiili. Jostain nimittäin poikkesi 0.5 kierrosta jousesta ja se pala otettiin pois+ jouduttiin hoonailemaan osia. Tämän homman teki huoltomies joten ei ole oikein tietoa mikä paikka oli kyseessä.

Levällään niinkuin jokisen eväät koko homma.

Laitoin äsken kyntöaurat perään ja aloin kuullostella suhinan lähdettä.
Pää epäilys oli tuo jarruventtiili, mutta sittenhän tuon ulkopuolisenkin pitäisi olla tehoton.
Toki suhina tuntui tulevan melko läheltä jarruventtiiliä.?. Olisiko kuitenkin voinut kuulua tuolta ulkop.lohkon päästä sarjaliitäntä nipan seudulta?
Tai tokihan jarruventtiilikin voi suhistaa, kun öljy virtaa sen läpi jatkuvasti.
Nostolaite pysyy suht hyvin ylhäällä. Mutta öljyt lämpöisenä saattaa hieman laskea jolloin se tarvitsisi korjausliikkeen joka jää tekemättä. Tai yritystä on mutta öljy karkaa suhinana jonnekkin väärään paikkaan.

Koko nostolaite kansi on rempattu pariin otteeseen. Toisella kerralla avaus tosin oli turha. Mutta tuon venttiilin voisi kokeilla vaikka itsekkin purkaa josko sieltä löytyisi jotain rikkonaista.
Pumpun väljyyteen en usko vaikka niitä nyt fiiattiin vaihdellaankin "usein".
Onkos Koivumäen tarkoittama O-rengas missäpäin? Siinäkö "möltissä" johon paineputki tulee pumpulta ja jatkuu siitä ulkop. hydr. lohkoille?
Klik-klak voi myös olla viallinen sillä se ei ole ennen ollut noin raskas käyttää mitä se on nyt ollut.
Mikäs vimmatun tauti tuossa Fiiatin nostolaitteessa olisi?
Aurat perässä nostaa kylmänä ihan hyvin. Lämmetessään vaati n1000 kierrosta.
Tyhjäkäynnillä aurat alkaa pikkuhiljaa laskea, mutta kone ei jaksa nostaa uudestaan ennen pientä kaasulla herätystä. Suhina vain perässä voimistuu mitä alemmas taakka varsissa tippuu. Sillä ei ole väliä onko öljyt lämpöiset vai kylmät. Korjausliike jää aina tekemättä mikäli ei koske kaasuun.

Hydr pumppu uusittu ja nostosylintereiden tiivisteet uusittu. Etukuormaajan lohkokin koitettu ohittaa tuloksetta.

Painemittarilla kokeillessa paine nousee tyhjäkäynnillä 190 barin nurkille ja vivun päästämisen jälkeen tippuu 100bariin ja siitä pikku hiljaa kohti nollaa.
Voisiko traktorin oma ulkopuolisen hydrauliikan lohko vuotaa niin ettei nostolaite jaksaisi korjata?
Muihin viiatteihin verraten ne pilkkii kiltisti tyhjäkäynnilläkin jos varret sattuu laskea, vaan tmäpä ei jaksa..


Missä vika?
-> nevalle.com.  Sieltä voi löytyä jotain
puimurin rännin alla ajelles tuon huomannu. eli jos odottaa kone käynnis ja nostaa esim persettään penkisä ja meinaa sen jälkeen lähteä pelkällä suunnanvaihtajalla liikkeelle niin tulee tuo CP. Mutta muuten lähteen pelkällä suunnanvaihtajalla liikkeelle. Tosin en oo huomioinu että toimiikos tuo sitten jos vetäis käsijarrun päälle ennekuin nousee hytistä pois ja kokeilee sen jälkeen lähteä ilman kytkintä liikkeelle. Joskus taas tuntuis tulevan tuo cp kun vaihtaa suuntaa ja lippaa heti perään vaihteita pari-kolme lisää tai pienentää saman verran
se vikakoodi on CP
tuo kyseinen CP tulee tuosta munki kuvailemasta tilanteesta
minkäs moonen se jakkaran istuma tunnistin oikeen on. Kun hollantihan tekee tuon jos nostaa persettä penkistä kun suunnanmuutin on vapaalla ja sitten yrittää lähteä liikkeelle niin vilkuttaa vain ohjekirjan kuvaa. Sitten kun sen "kuittaa" kytkimellä niin pelaa. eli jos sielä olis häröä
Kuinkamoni tekee avauksen paluuauroilla? Siis kyntää takaterällä ensin vastaan.
joskus tullu tehtyä noin.
Jaitse kysymykseen selvä vastaus. Agrolux MRT ::)
tääläpäin ollu N141 Atvansen kans liikkuvuus ongelmaa. Joskus suostuu liikkumaan vain pakilla. Ja on sillä muutaman kerran jouruttu meneen pakilla kotio asti.
www.masinistit.com   Sieltä sitte keskustelua...
en oo varma mutta tuos naapurin 110-90 on kai tuo KHP. Mömmöt se vain hukkaa vuodessa ja nyt on ollu täyttämättä muutaman vuoden. No kylmä ei ainkaa oo tullu....
Sivuja: 1 [2] 3 4