Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lomittajat; risut ja ruusut puolin ja toisin  (Luettu 1685 kertaa)

nitrukka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Niin, en tiedä onko aihetta vielä ollut(haulla ei löytynyt) mutta tässä olisi tarkoitus lomittajien ja tuottajien kehua tai purnata tarpeen mukaan.

Nimiä tms. ei tietenkään saa mainita.

Aloitan: itse olen lomittanut vasta n. 3v ja jostain syystä kokemus on tilojen puolelta positiivinen. Opastus on toiminut ja karja hyvissä käsissä.

Isot ja pienet tilat hoitanut hyvällä ammattitunnolla, yhtä lukuun ottamatta.
Ko. tilalla piti hoitaa aamu- ja iltalypsy liki peräkkäin... Syynä sukujuhlat.
Vaikka olikin lopettava, niin ei silti mennyt järkeen, eikä mene vieläkään.
Ei kai niitä juhlia perskule navetassa pidetä...
Mutta käsky oli selvä. Joko näin tai iltalypsyä ei tehdä. Ja sai muutenkin jännätä, toimiiko lypsykone vai ei. Kesken kaiken saattoi paineet pamahtaa 80:n.

Mutta tämä siis ainoa suuremmassa mittakaavassa oleva negatiivinen kokemus tällä hetkellä.

Muuten on tosiaan ollut asiat hyvin, ei oo pahasti sanottu lähtiissä, on sanottu vaan hyvästi ;)


huhu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Lomittajat; risut ja ruusut puolin ja toisin
Hyvät kokemukset nykyisestä lomittajasta.Toimii itsenäisesti,on teettänyt uuden hydrauliletkun rikkoutuneen tilalle.Joskus pakkasien yllättäessä sääti itse stokerin logiikkaa.

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Lomittajat; risut ja ruusut puolin ja toisin
Lomittaja tekee niinkuin halutaanHyvät ohjeet ha neuvot niin hommat hoituu.
Jos ei ohjeita  vaikeaa on silloin kaikkea osata oikein tehdäkään.

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Vs: Lomittajat; risut ja ruusut puolin ja toisin
Itse olin 8 vuotta lomittajana ennen isännäksi ryhtymistä. Siinä kerkesi nähä jos minkälaista tilaa ja navettaa. Oli niitä tiloja joissa kiiteltiin ja niitä joissa puhuttiin p..kaa selän takana. Hyvät ohjeet on erittäin tärkeät ei kaikkea voi lomittajakaan muistaa. Täälläpäin jaettiin tiloille "lomituksen ohjeistuskansio". Näistä lomittajista jotka nyt mulla käy ei ole pahaa sanottavaa. On ollut suomalaisia, venäläisiä, latvialaisia ja inkerin-suomalaisia lomittajia.