Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Puuha-Pete - 05.06.17 - klo:21:28
-
Asiaan perehtyneiltä voortti miehiltä kysyisin että miten noissa vermeissä kestää moottorit ja voimansiirto. Onko jotain erityistä mikä kannattaa ottaa huomioon kauppaa tehdessä? -85, 4x4, 3500h, rattivaihteinen.
-
Ainakin sen voi sanoa, että niitä saa edullisesti, on voimakas ja perustyylikäs traktori, mut siittä rattivaihteesta on levitetty juttua, että se on ihan surkee. Itse luulen, että sen vaihdepaketin kuluneisuuden korjaaminen on ihan mahdollista kotikonstein.
Muuta en tiedä, kuin että ei siinä luulis mitään kovin pahoja lastentauteja sisällä tekniikassa olevan. Jos nyt sitten haluaa orbitroolin ohjaukseen niin varmaan tarvii Mark II tai III hankkia.
-
Ensteks, onko normaalia että 6610 -86 peruuttaessa on ikäänkuin etuveto päällä? Eli etupyörät sutii tyhjää takapyörien kanssa vaikka etuveto on kytkettynä pois. Sähköinen lukko. Eteenpäin ajettaessa ja pyörien lyödessä tyhjää vain takapyörät sutii ilman etuvedon lukkoa kuten kuuluukin. Omituista valtran käyttäjälle. Sitten Junkkari kärryistä: Onko tietoa valopistokkeen väreistä? Värit vihreä, valkoinen, musta, keltainen ja punainen. Mikä on mikäkin? Musta on maa.
-
Parempi kun unohdat koko asian.
Rattivaihde voi helevettiläinen siinä oikea neronleimaus.
Nelivedon kartaani meneekö se siinä sivussa jos menee on se yksi surkeimmista keksinnöistä.
Moottori nuhanen kuin räkänen lapsi.
-
Ensteks, onko normaalia että 6610 -86 peruuttaessa on ikäänkuin etuveto päällä? Eli etupyörät sutii tyhjää takapyörien kanssa vaikka etuveto on kytkettynä pois. Sähköinen lukko. Eteenpäin ajettaessa ja pyörien lyödessä tyhjää vain takapyörät sutii ilman etuvedon lukkoa kuten kuuluukin. Omituista valtran käyttäjälle. Sitten Junkkari kärryistä: Onko tietoa valopistokkeen väreistä? Värit vihreä, valkoinen, musta, keltainen ja punainen. Mikä on mikäkin? Musta on maa.
1 vasen suuntavalo keltainen
2 takasumuvalo sininen
3 maadoitus valkoinen
4 oikea suuntavalo vihreä
5 oikea takavalo ruskea
6 jarruvalo punainen
7 vasentakavalo musta
numerot löytyy pistorasiasta/pistotulpasta...huom. musta ei ole maa! tuossa on myös pari ylimääräistä johdinta joista ei kannata välittää... ja mustasta joudut haaroittamaan myös oikean takavalon.
-
Parempi kun unohdat koko asian.
Rattivaihde voi helevettiläinen siinä oikea neronleimaus.
Nelivedon kartaani meneekö se siinä sivussa jos menee on se yksi surkeimmista keksinnöistä.
Moottori nuhanen kuin räkänen lapsi.
Noi rattivaihteet on varmaan parhaat vaihteet mitkä missään traktorissa koskaan on ollut!
-
Puuhis on löytäny kesken mamukuolaamisen mun vanhoja masinisti-sivuston postauksia, varmaan 10-vuoden takaa.
Mikäs sulake sulla nyt petti????
Edit,
No perkele, 2005 vuodelta.
http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=4&t=124
Oot sitten copy/pastailly välillä tämmöstäkin, sää oot melkonen urvelo...
EDIT 2,
Haen huomenna kyseisen laatupelin kuvan, saa puuhus lisää tykytyksiä.....HUUTONAURUA!!!
-
Kuinka ollakaan kun 12 vuoden päästä ilmestyy juuri samanlainen kysymys.Historia toistelee itseään kummasti.
-
Kuinka ollakaan kun 12 vuoden päästä ilmestyy juuri samanlainen kysymys.Historia toistelee itseään kummasti.
Kertoo paljon Puuha-Peten mielenterveysongelmista!
-
mutta eihän aina voi olla varma onko tuo kysytty jo täällä? ei kaikkea voi muistaa... va voiko?
-
Mä luin kan ton illalla. Huomasin että se on härnäilyä taas. Ei pitäis ruokkia näitä sairaita trolleja jolla ei ole näköjään muuta tekemistä
-
Tätäkin olen joskus kysynyt aikaisemminkin... :-)
Mikä vaivaa viis'tonnista kun perästä kuuluu hirmuinen jollotus aina kun kone käy?
Ulina loppuu lähes kokonaan jos hydrauliikkaa kuormittaa.
Ääni on sellainen kuin jossakin nopeasti pyörivässä suorahampaisessa vaihteessa olisi väljää ja hammaskosketus pielessä, tasainen jolina.
Ääni on myös hyvin voimakas, se oikeastaan tuottaa puolet äänimaisemasta, muuten ah niin hiljaisessa Hara-ohjamossa :-))
Ei sitä montaa minuuttia kuuntele ilman hyviä kuulosuojaimia.
Hydraulipumppuun tai sen käyttöön sen täytyy liittyä, hydrauliikkakin toimii ihan OK. Onko siellä joku väliratas tms josta olisi laakeri kaputt? Kavitointiääni se ei ole, vaan hyvin metallinen ääni.
Vähän samanlainen vollotus kuin joskus on/oli autojen pakkivaihteessa kun sitä ei oltu hienosteltu yhtä hiljaiseksi kuin muita vaihteita.
Kone on kaverilla ja sillä ajetaan lähinnä pieniä nurkka-ajoja. Siirrellään puulavoja ja pyöritetään täyttöruuvia jne.
Ongelma on ollut monta monta vuotta, ei ole pahentunut mutta ei parantunutkaan... eikä kukaan ole ollut kiinnostunut siihen enempää syventymään.
Vikaa ei siis ole onnistuttu myöskään 'ajamaan esille'.
-
SS kertoo HETI kun saapuu keskuuteemme.
-
ihan vakavasti kysyen noista rattivaihteista, onko niistä harmia kun jonkunlainen kuva on ollu että niitä hieman kartetaan mutta taitaa kyseessä olla vain tankoja ja niveliä että onko tuon kunnossa pitäminen taidetta vai vaatiiko säätöä joka laiminlnlyötynä sitten aiheuttaa laatikkoon vikaa :-\ :-\ :-\ :-\
-
ihan vakavasti kysyen noista rattivaihteista, onko niistä harmia kun jonkunlainen kuva on ollu että niitä hieman kartetaan mutta taitaa kyseessä olla vain tankoja ja niveliä että onko tuon kunnossa pitäminen taidetta vai vaatiiko säätöä joka laiminlnlyötynä sitten aiheuttaa laatikkoon vikaa :-\ :-\ :-\ :-\
Kuivana ilman voitelua ja vielä runnomalla väkisin.
Eihän enne ollu edes synkronoituja askeja, ennen lattiakepin liikuttamista pari kytkin polkasua ja välikaasua, kyllä keppi siirtyy ku itsestään.
Kyllä ne foortsonin rattikepit ihan käypäset on ku tottuu, se vanhempi malli ennen uutta H-kaavio ehkä vähän brittiläisellä huumorilla tehty mutta toimii myös sekin.
Pullakädet toki vierastaa kaikkea joka ei toimi hipasulla tai lääppimällä....
-
Markku 2 ja 3 h vaihteston vivustossa on muovihylsyjä joka kuluu kun ne vanhenee. Onko rattivaihteistossa samaa?
-
Markku 2 ja 3 h vaihteston vivustossa on muovihylsyjä joka kuluu kun ne vanhenee. Onko rattivaihteistossa samaa?
Riittävästi tummelia riittävän usein ni ei kulu. Kuivana kakkonen silmään ni hajoo paikat....
-
Parempi kun unohdat koko asian.
Rattivaihde voi helevettiläinen siinä oikea neronleimaus.
Nelivedon kartaani meneekö se siinä sivussa jos menee on se yksi surkeimmista keksinnöistä.
Moottori nuhanen kuin räkänen lapsi.
Mitäs sää olet pyörittänyt? Tahkoa? Joki perikammarin aikamiespoika, jossa perintövalmetti klapukonehen eressä kerran viires vuores. Välissä tehrähän putkiremonttia ja loppu aika kehutaha kuinka talourellista ja tyyryttävää on vinguttaa kuusnollakakkooseen perää. Mikäli laatikko ei ole pajalla nöösipoikien pruukattavana?
-
Parempi kun unohdat koko asian.
Rattivaihde voi helevettiläinen siinä oikea neronleimaus.
Nelivedon kartaani meneekö se siinä sivussa jos menee on se yksi surkeimmista keksinnöistä.
Moottori nuhanen kuin räkänen lapsi.
Taas täysin tietämätön Lahnalammen Risto laukoo kaikkea mitä sylki suuhun tuo.Montako tuhatta tuntia olet ajanut kyseisellä traktorilla.Ootas...minä vastaan sinun puolesta,et metriäkään.Ja mädäntyneet hampaat vaan louskuu suussa ja faktat täysin hukassa.
-
ihan vakavasti kysyen noista rattivaihteista, onko niistä harmia kun jonkunlainen kuva on ollu että niitä hieman kartetaan mutta taitaa kyseessä olla vain tankoja ja niveliä että onko tuon kunnossa pitäminen taidetta vai vaatiiko säätöä joka laiminlnlyötynä sitten aiheuttaa laatikkoon vikaa :-\ :-\ :-\ :-\
H-Kaavioinen on hyvä ja helppokäyttöinen, tämä toinen vaatii vähän totuttelua ja ajatusta alkuun. H-kaavioinen oli meillä vajaan kymmenen vuotta ja siinä ei pahemmin ollut vivuston kanssa häikkää, MARK 2 oli sitten ne puslat ja ne tuppas aina lähteen liikeelle pakkaskelissä, laitoin ne pienillä putkisokilla kiinni ja sitten loppu ne ongelmat....
-
ihan vakavasti kysyen noista rattivaihteista, onko niistä harmia kun jonkunlainen kuva on ollu että niitä hieman kartetaan mutta taitaa kyseessä olla vain tankoja ja niveliä että onko tuon kunnossa pitäminen taidetta vai vaatiiko säätöä joka laiminlnlyötynä sitten aiheuttaa laatikkoon vikaa :-\ :-\ :-\ :-\
H- kaavioinen 5610 oli meillä parinymmentä vuotta ja liki 10000 tuntia. Vaiheensiirtäjissä ei ollut koskaan mitään vikaa. Pienen totuttelun jälkeen vaihteiden vaihto oli sujuvaa ba ja nopeaa. Itse asiassa koko konetta ei tarvinnut korjata mitenkään. Huoltoja vain.
-
Tuos on varmaan sellainen h-kaavio ;D https://www.nettikone.com/new-holland/tg-285/1629375#
-
Kysytään nyt täältä, ford kymppisarja, kaksnopeus voa. Se vuotaa tapin juuresta. Se O rengas on vahdettu, koko pakketti ollu auki, tiiviste ja stefa vaihdettu. Kuitenkin se voitelee vetokoukkua. Paksumpi o rengas vai uss tappi?
-
Asiaan perehtyneiltä voortti miehiltä kysyisin että miten noissa vermeissä kestää moottorit ja voimansiirto. Onko jotain erityistä mikä kannattaa ottaa huomioon kauppaa tehdessä? -85, 4x4, 3500h, rattivaihteinen.
Vaikee sanoo moottorin saati vaihteiston kestävydestä, kun on vasta n. 8 t tuntia mittarissa.
Rattivaihde h-kaaviolla on jopa parempi kuin kepit oikealla sivustalla. Kyseessä on jokatapauksessa
yli 25v vanha kone. Koe-ajo ja huoltohistoria kertoo paljon myös edellisestä omistajasta.
-
Ford-traktoreissa näkee onko öljyjä vaihdettu perä + vaihteisto; Paljonko jarrutaageissa on jenkaa jäljellä.jos ei ole jenkaa
jäljellä on jarruremontti tulossa ja öljyjä ei ole vaihdettu riittävän usein.
Tuossa mallissa on ikuiset jarrut,jos vain öljyjä on vaihdettu riittävän usein.
-
Puuhis on löytäny kesken mamukuolaamisen mun vanhoja masinisti-sivuston postauksia, varmaan 10-vuoden takaa.
Mikäs sulake sulla nyt petti????
Edit,
No perkele, 2005 vuodelta.
http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=4&t=124
Oot sitten copy/pastailly välillä tämmöstäkin, sää oot melkonen urvelo...
EDIT 2,
Haen huomenna kyseisen laatupelin kuvan, saa puuhus lisää tykytyksiä.....HUUTONAURUA!!!
Kuva kuten lupasin.
Tuollasesta oli kyse 2005 vuonna,
(http://i11.aijaa.com/t/00755/11465228.t.jpg) (http://aijaa.com/ypY5MH)
-
Asiaan perehtyneiltä voortti miehiltä kysyisin että miten noissa vermeissä kestää moottorit ja voimansiirto. Onko jotain erityistä mikä kannattaa ottaa huomioon kauppaa tehdessä? -85, 4x4, 3500h, rattivaihteinen.
.....