Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A-sarjalaisen  (Luettu 18754 kertaa)

Renaultmies

  • Vieras
A-sarjalaisen
Polttoaine määrän mittari on heilunut tyhjemmällä tankilla epämääräisesti jonkin aikaa ja nyt alkoi näyttää nollaa vaikka tankki on täysi . Millainen vika mahtaisi olla tankin anturissa tms. Olettaisin että vika on siellä koska kun polttoaineet on ensin ajettu vähiin niin on kestänyt jonkin aikaa tankkauksen jälkeen ennenkuin mittari reagoi ja alkaa näyttää jotain  :-\

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: A-sarjalaisen
Johonkin mailmanaikaan noissa käytettiin kapillaarisia tjsp. antureita jotka saattoivat mennä mykäksi kun anturielementtien väliin pääsi vettä.

Käypä kysymässä huollosta anturin testaus/huolto ohjetta, tiiät sitte mistä navoista pitäis löytyä vastusarvo jos anturi on edelleen kunnossa. Lattian kautta sinne anturille tais päästä käsiksi.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Renaultmies

  • Vieras
Vs: A-sarjalaisen
Eipä ole ennen sattunut yhdessäkään valmetissa tämmöistä ,vanhin on 30 v ja pelaa  ja yksi oli 10000 h ajettu ja toimi . Ei tuossa ole kuin 2800 h mittarissa ja hieman harmittaa kun syyskuulla putsasin tankin imuputken banjoliittimen . Täytyy siis  taas avata lattiatoppausta  kytkimen puolelta ja kokeilla vaikka ne johtoliitokset ensin ja soitella sitten  huoltomiehelle.

ahma450

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Vs: A-sarjalaisen
No A-sarjalaisen,ku ostaa,sattuu mitä uskomattomimpia asioita ;D Mulla tunteja saman verran,ja tänä vuonna menny Syöttöpumppu,starttimoottori ja sulakerasia sulanu :-\

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: A-sarjalaisen
No A-sarjalaisen,ku ostaa,sattuu mitä uskomattomimpia asioita ;D Mulla tunteja saman verran,ja tänä vuonna menny Syöttöpumppu,starttimoottori ja sulakerasia sulanu :-\
[/quote
En minä ainakaa tuota 100sarja/A voi kovin heikoksi haukkua. Tänä vuonna tulee 10000h täyteen ja tähän mennessä on laitettu kytkin, laturi, yksi vesiletku ja tuulettimen ropelli. Muut remontit sitten itse aiheutettuja. Takarenkaatkin on vielä vaihtamatta :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65510
Vs: A-sarjalaisen
noissa hirmupaljon yksilöitä, toisilla vaan ajellaan, jopa ilman huoltoja , ja toisiin tehdään pikkuremppaa jatkuvasti ja hartaasti!   mikä lie sattumuksien summa.

ahma450

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Vs: A-sarjalaisen
Joo,tuo minun kone on huollettu aina niin ku ohjekirja sanoo,ja ajanu erittäin nätisti.Mutta kaikki viat olleetkin sellaisia,ettei niihin voi huollolla ja ajotavalla vaikuttaa.Toinen Valmetti 1955-mallisen pikku-valmetin jälkeen meillä,ja viimenen ;)

Renaultmies

  • Vieras
Vs: A-sarjalaisen
Jos on vanhempi A sarjalainen niin Iskran startti ja Stanadynen syöttöpumppu ei ole niitä parhaimpia .Multa on mennyt 100-sarjalaisesta startti korjaukseen kun se ei löynyt kunnolla päälle ja syöttöpumppu sai epäonneksi hiukan vettä ja se oli siinä .

A-sarjan "pikku n" malleissa taitaa olla Bosch.in apulaitteet.

Nykyisen pikku n sarjalaisen Tankin anturisysteemi menee uusiksi  ja on tilauksessa ,hinta jäi kysymättä . 

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: A-sarjalaisen
No A-sarjalaisen,ku ostaa,sattuu mitä uskomattomimpia asioita ;D Mulla tunteja saman verran,ja tänä vuonna menny Syöttöpumppu,starttimoottori ja sulakerasia sulanu :-\
[/quote
En minä ainakaa tuota 100sarja/A voi kovin heikoksi haukkua. Tänä vuonna tulee 10000h täyteen ja tähän mennessä on laitettu kytkin, laturi, yksi vesiletku ja tuulettimen ropelli. Muut remontit sitten itse aiheutettuja. Takarenkaatkin on vielä vaihtamatta :)

Krohöm. Mitäs se siellä paikallisella pajalla teki?  ;)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: A-sarjalaisen
Jäähdytin jos on likainen tai käytetään pahvia nokassa seurauksena voi olla rupellin hajoaminen myös mezzo malleissa,eli huollolla voi sen estää ja pahveja ei pidä tukkia nykytraktoreiden syylerin eteen.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: A-sarjalaisen
Tuommonen kun pamahtaa: https://skydrive.live.com/redir?resid=1A91D35A6F223270!919&authkey=!AETf6FN4LkbMslY&v=3

niin on ihanan kallista. Jos kerkeää pyörimään pesässään, niin menee suunnanvaihtajan loota ja akselit, jos kerkeää hilut tippumaan niin menee nelikon ulosottokin pakkoineen paskaksi.

Made in turkey, eikä merkkiä. Tuostakin tapauksesta kaikki kolme laakeria rohisi aivan lopuillaan (n. 2500 h, merkkihuollon kirjat) ja neljäs oli tehnyt jumin. Pesä väljä ja kerkesi sitten hajottamaan nelikon osatkin...

Tuossa tuo kotelo https://skydrive.live.com/redir?resid=1A91D35A6F223270!914&authkey=!AIt_kIhP2J-Rh-Y&v=3

Tommosen rihvelilaakerin läpi kulkee voimat vaihteistoon, ovat suunnanvaihtajan sivuakselin laakerit. Nuo ne kilahtaa.

Joskus tekee kertapysäyksellä topin ja halkaisee vaihteiston kuoret  :'(

Näiden AX5N ja Ax2 mallien lootat on sitten erilaisia, mitä vanhat satasarjan ja peltikeulaisten aakkosten. Ei pidä verrata. Peltikeulaisia ei ole yhtään tällä kylällä paukahtanut, ja näistä pyöreäkeulaisista on yhtä kahta konetta lukuunottamatta auottu kaikki suunnanvaihtimestaan, kustannukset 2500- 12 000 € per laukeaminen  :o 

Rungon pultteja seuratkaa, useampi kone katkennut noita ek:n kanssa.

Ja jos kytkimestä auotte, ottakaa Sachs kytkinasetelma jos vielä saa ja lupaavat käydä. Siihen saa jatkossa korjaussarjan kuluville osille, kun LUK asetelma vaihdetaan kerralla kokonaisuudessaan uuteen -1300 € paukku.

Ja jos kytkinremppaa teette, niin jarrucleanerilla kytkinkoppa puhtaaksi moottorin puolelta, voi joutua uusimaan kun on halkeamia sisältä täynnä... (ek-kone).

Jos ken tarttee luk asetelmaan varaosia, niin mulla on yksi muuten vain 500 h ajettu, mutta kiteen valtrahuollossa oli vetästy voa-painelaakeri kantamaan niin, että lähes uudesta asetelmasta oli käpälät loppu noihin tunteihin  >:(

Suuri helpotuksen huokaisu pääsi, kun ko. mallin valtu läksi talosta pois  8)

Viimeksi muokattu: 19.11.13 - klo:18:26 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: A-sarjalaisen
No A-sarjalaisen,ku ostaa,sattuu mitä uskomattomimpia asioita ;D Mulla tunteja saman verran,ja tänä vuonna menny Syöttöpumppu,starttimoottori ja sulakerasia sulanu :-\
[/quote
En minä ainakaa tuota 100sarja/A voi kovin heikoksi haukkua. Tänä vuonna tulee 10000h täyteen ja tähän mennessä on laitettu kytkin, laturi, yksi vesiletku ja tuulettimen ropelli. Muut remontit sitten itse aiheutettuja. Takarenkaatkin on vielä vaihtamatta :)

Krohöm. Mitäs se siellä paikallisella pajalla teki?  ;)


Kerroinkin vain tehdyt remontit, enkä  keskeneräisiä 8) Joo siis nyt meinas etuakseli tippua >:(

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: A-sarjalaisen
Jäähdytin jos on likainen tai käytetään pahvia nokassa seurauksena voi olla rupellin hajoaminen myös mezzo malleissa,eli huollolla voi sen estää ja pahveja ei pidä tukkia nykytraktoreiden syylerin eteen.
Omassa on kyllä jatkuvasti jäähdyttäjä täynnä heinää ja olkea, kun lähes päivittäin paaleja kantelen. Enpä ole kuullut, että tuo voisi aiheuttaa ropellin hajoamisen :o

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: A-sarjalaisen
Jäähdytin jos on likainen tai käytetään pahvia nokassa seurauksena voi olla rupellin hajoaminen myös mezzo malleissa,eli huollolla voi sen estää ja pahveja ei pidä tukkia nykytraktoreiden syylerin eteen.
Omassa on kyllä jatkuvasti jäähdyttäjä täynnä heinää ja olkea, kun lähes päivittäin paaleja kantelen. Enpä ole kuullut, että tuo voisi aiheuttaa ropellin hajoamisen :o
Tutulla meni tuo rupelli ja siitä lähti palanen joka osui kennoon ja siitä alavesiletkuun ja murti sitä hieman,kenno säilyi ehjänä,tunteja koneessa 5000-8000.
Jos syylerin edessä on tavaraa vaikkapa alhaalla ja yläpää puhdas ,rupelliin tulee koko ajan vääntöä ei saa ilmaa alhaalta ja ylhäältä saa.

Viimeksi muokattu: 19.11.13 - klo:19:26 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

ahma450

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Vs: A-sarjalaisen
No,hyvä että mulla tuo peltikeula vm 2003.Ei  oo vielä mitään särkyny,paitsi tuo Stanan pumppu ja turkinpoikien Startti,niin ja siirtopumppu oli kans joku muovitekele.Uus tuli parempi.Huoltomies sano,että monesta meni siirtopumppu alle 100h ::)