Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: icefarmer - 23.06.11 - klo:21:30
-
Huhuja kun kuuntelee niin ventit ja pirkkaventit pelaa jotenkuten, johndeeret porsiin ihan yhtä usein kuin ennenkin mutta kuinkas nuo directit on pelannu, pitääkö hiljaisuus tälläkin palstalla tulkita tyytyväisyydeksi nyyhollantimiesten tapaan vai onko kyse hyssyttelystä. Kokemuksia luulis nyt jo jonkun verran kertyneen ???
-
En tiedä muuta kuin että portaaton Vallu vie 30% enemmän löpöä ja motista täytyy löytyä 30 heppaa enemmän tehoa jotta sama työteho saavutetaan.
Vertailussa siis 141 ja 111 ;) vai mitä ne ny oli 8)
-
Mun kokemuksen mukaan vain DynaVt toimii.
-
Mun kokemuksen mukaan vain DynaVt toimii.
timpan tena lady testi onnistui yli odotusten ;D
-
Mun kokemuksen mukaan vain DynaVt toimii.
timpan tena lady testi onnistui yli odotusten ;D
Apilaattori ei tiedä nykytraktoreista mitään. ;D
-
Viime vuanna oli suht uusi 202D kaksi kertaa rehunteossa...kummallakin kerralla oli joitain vaikeuksia raktorin kanssa Ekalla kertaa hajos ekalla kuormalla ja seuraavalle päivälle saatiin varakone. Kakkossadolla ei juur kait hajonnu, mutta kiukutteli muuten.
Tänä vuonna oli sama urakoitsija, mutta eri raktori, erimerkkinenkin. :) Ja tuntui olevan tyytyväinen. Homma ainakin sujui.
-
Mun kokemuksen mukaan vain DynaVt toimii.
Ootko paineantureita laatikkoon vaihtanut,entäs hydrauliyksikköä saatikka kartaani jarrua, puhumattakaan hyttijousituksen paineilma säiliöistä. Entäs etuvoimanoton nippa johon jousitus pääsee tökkäämään ja niitto keskeytyy.....?????
Läheltä seuranneena....
-
Mun kokemuksen mukaan vain DynaVt toimii.
Tarkoitukseensa hyvä.Pitää pihakuusen pystys ;D
-
Mun kokemuksen mukaan vain DynaVt toimii.
Ootko paineantureita laatikkoon vaihtanut,entäs hydrauliyksikköä saatikka kartaani jarrua, puhumattakaan hyttijousituksen paineilma säiliöistä. Entäs etuvoimanoton nippa johon jousitus pääsee tökkäämään ja niitto keskeytyy.....?????
Läheltä seuranneena....
Ei mitään tuollaisia ongelmia. Ilmeisesti täpinäreiska kyseessä kun ei traktori kestä. ;D
-
Ryna toimii ;D
-
kyse hyssyttelystä.
:-X
-
Mun kokemuksen mukaan vain DynaVt toimii.
Ootko paineantureita laatikkoon vaihtanut,entäs hydrauliyksikköä saatikka kartaani jarrua, puhumattakaan hyttijousituksen paineilma säiliöistä. Entäs etuvoimanoton nippa johon jousitus pääsee tökkäämään ja niitto keskeytyy.....?????
Läheltä seuranneena....
Ei mitään tuollaisia ongelmia. Ilmeisesti täpinäreiska kyseessä kun ei traktori kestä. ;D
No hieman mutta tunteja tulee maltilla. 1300h/1.5v.
Joku ranskan pellekiin käynyt läppärillä tutkimassa(btw.tällä ranskanpellen sukutilalla ei yhtään MF vaikka aika huomattava tila kyseessä,kertooko jotain..... )
-
Kamalaa vonkunaa ne ainakin pitää kun risteyksestä lähtee liikenteeseen... Mutta kait ne on nyt jo ruvenneet toimimaan... 1000-2000h välein kyllä vaihtavat uusiin samanlaisiin tai erimerkkisiin....
-
Kamalaa vonkunaa ne ainakin pitää kun risteyksestä lähtee liikenteeseen... Mutta kait ne on nyt jo ruvenneet toimimaan... 1000-2000h välein kyllä vaihtavat uusiin samanlaisiin tai erimerkkisiin....
mutta kait ne on nyt jo ruvenneet toimimaan....... jonnikkamiehen ihmettelyä??????
-
Kamalaa vonkunaa ne ainakin pitää kun risteyksestä lähtee liikenteeseen... Mutta kait ne on nyt jo ruvenneet toimimaan... 1000-2000h välein kyllä vaihtavat uusiin samanlaisiin tai erimerkkisiin....
mutta kait ne on nyt jo ruvenneet toimimaan....... jonnikkamiehen ihmettelyä??????
No itseppä kyselet valmettimies ;D Eikös velmut toimi aina ja kestäää ja jos hajoo niin ei kerrota kellekkään ::)
-
142 direct tuli tuossa joku aika sitten, rehunteossa ajelin silölä nyt putkeen reilut 100 h ja muissa hommissa on ajeltu samanverran... eli ei vielä hirveitä kokemuksia ja kestävyyteen en ota kantaa kun siitä en vielä tiedä... Muita portaattomia on talossa fendt..... ei se kyllä sille häpee yhtään. Ek käytössä traktori aivan loistava ja mitään keskeytyksiä ja murheita ei koneen kanssa ole ollut.
Laatikko on todella hyvä, ja ne 4 nopeusaluetta käytännössä aivan loistavat. Aluksi tuntui että onko ne tullut vahingossa kun laatikkoa ei oltu saatu yhdellä tai kahdella nopeusalueella mutta kyllä ne oli ihan tarkoituksella siinä..... monessa hommissa istuu käteen 6-0 paremmin ku fendt..... muista en ota kantaa kun en niillä aja...
Esim niitossa aivan loistava kun valitsee b tai c nopeus alueen ja saa sillä cvt tikulla hoitaa ajamisen, nopea ja tarkka nopeuden muutos päisteissä ja eri pintaolosuhteissa....... ja vain sormenpäällä ja koko ajan käsi silti sähkölohkojen vieressä valmiina nostoihin ym.... Paljon hyviä ominaisuuksia jotka eivät selviä koeajolla ja valtran parjaamisella...
Itse toki parjasin muun muassa directiä loppuun asti mutta tutustuin kuitenkin ennakkoluulottomasti koneeseen ja näin siinä kävi.....
Ja on se laatikosta tuleva ujellus aika pientä, jos se on oikeasti suurin murhe traktorissa niin hoh hoijaa...... jos vähäkin käyttää mankkaa tai laulaa :) ei kuulu mitään.
Se on erilainen laatikko kuin fendt, sitä ei kannata verrata. Ja huomattavasti monipuolisempi se on toiminnoiltaan kun fendt. Ei tuo saksalainenkaan huono ole, varmasti yksi parhaista!! ja kestävähän se on!!
Jos kotimaasta saadaan oikeasti tuon tasoinen kone tuohon hintaan niin miksi ei?
Turhaa ja typerää on parjata konetta jos perusteena on huhut, koeajot tai naapurin koneella kahden tuinnin lainaus.....
Mutta ainahan näitä kaikkitietäviä riittää!!
Hyvät juhannukset!!
-
142 direct tuli tuossa joku aika sitten, rehunteossa ajelin silölä nyt putkeen reilut 100 h ja muissa hommissa on ajeltu samanverran... eli ei vielä hirveitä kokemuksia ja kestävyyteen en ota kantaa kun siitä en vielä tiedä... Muita portaattomia on talossa fendt..... ei se kyllä sille häpee yhtään. Ek käytössä traktori aivan loistava ja mitään keskeytyksiä ja murheita ei koneen kanssa ole ollut.
Laatikko on todella hyvä, ja ne 4 nopeusaluetta käytännössä aivan loistavat. Aluksi tuntui että onko ne tullut vahingossa kun laatikkoa ei oltu saatu yhdellä tai kahdella nopeusalueella mutta kyllä ne oli ihan tarkoituksella siinä..... monessa hommissa istuu käteen 6-0 paremmin ku fendt..... muista en ota kantaa kun en niillä aja...
Esim niitossa aivan loistava kun valitsee b tai c nopeus alueen ja saa sillä cvt tikulla hoitaa ajamisen, nopea ja tarkka nopeuden muutos päisteissä ja eri pintaolosuhteissa....... ja vain sormenpäällä ja koko ajan käsi silti sähkölohkojen vieressä valmiina nostoihin ym.... Paljon hyviä ominaisuuksia jotka eivät selviä koeajolla ja valtran parjaamisella...
Itse toki parjasin muun muassa directiä loppuun asti mutta tutustuin kuitenkin ennakkoluulottomasti koneeseen ja näin siinä kävi.....
Ja on se laatikosta tuleva ujellus aika pientä, jos se on oikeasti suurin murhe traktorissa niin hoh hoijaa...... jos vähäkin käyttää mankkaa tai laulaa :) ei kuulu mitään.
Se on erilainen laatikko kuin fendt, sitä ei kannata verrata. Ja huomattavasti monipuolisempi se on toiminnoiltaan kun fendt. Ei tuo saksalainenkaan huono ole, varmasti yksi parhaista!! ja kestävähän se on!!
Jos kotimaasta saadaan oikeasti tuon tasoinen kone tuohon hintaan niin miksi ei?
Turhaa ja typerää on parjata konetta jos perusteena on huhut, koeajot tai naapurin koneella kahden tuinnin lainaus.....
Mutta ainahan näitä kaikkitietäviä riittää!!
Hyvät juhannukset!!
Aina sitä hiukan täytyy poskea soittaa niin saa selvillekkin jotain koneista kun sitä ruvetaan puolustelemaan ;D
-
142 direct tuli tuossa joku aika sitten, rehunteossa ajelin silölä nyt putkeen reilut 100 h ja muissa hommissa on ajeltu samanverran... eli ei vielä hirveitä kokemuksia ja kestävyyteen en ota kantaa kun siitä en vielä tiedä... Muita portaattomia on talossa fendt..... ei se kyllä sille häpee yhtään. Ek käytössä traktori aivan loistava ja mitään keskeytyksiä ja murheita ei koneen kanssa ole ollut.
Laatikko on todella hyvä, ja ne 4 nopeusaluetta käytännössä aivan loistavat. Aluksi tuntui että onko ne tullut vahingossa kun laatikkoa ei oltu saatu yhdellä tai kahdella nopeusalueella mutta kyllä ne oli ihan tarkoituksella siinä..... monessa hommissa istuu käteen 6-0 paremmin ku fendt..... muista en ota kantaa kun en niillä aja...
Esim niitossa aivan loistava kun valitsee b tai c nopeus alueen ja saa sillä cvt tikulla hoitaa ajamisen, nopea ja tarkka nopeuden muutos päisteissä ja eri pintaolosuhteissa....... ja vain sormenpäällä ja koko ajan käsi silti sähkölohkojen vieressä valmiina nostoihin ym.... Paljon hyviä ominaisuuksia jotka eivät selviä koeajolla ja valtran parjaamisella...
Itse toki parjasin muun muassa directiä loppuun asti mutta tutustuin kuitenkin ennakkoluulottomasti koneeseen ja näin siinä kävi.....
Ja on se laatikosta tuleva ujellus aika pientä, jos se on oikeasti suurin murhe traktorissa niin hoh hoijaa...... jos vähäkin käyttää mankkaa tai laulaa :) ei kuulu mitään.
Se on erilainen laatikko kuin fendt, sitä ei kannata verrata. Ja huomattavasti monipuolisempi se on toiminnoiltaan kun fendt. Ei tuo saksalainenkaan huono ole, varmasti yksi parhaista!! ja kestävähän se on!!
Jos kotimaasta saadaan oikeasti tuon tasoinen kone tuohon hintaan niin miksi ei?
Turhaa ja typerää on parjata konetta jos perusteena on huhut, koeajot tai naapurin koneella kahden tuinnin lainaus.....
Mutta ainahan näitä kaikkitietäviä riittää!!
Hyvät juhannukset!!
Aina sitä hiukan täytyy poskea soittaa niin saa selvillekkin jotain koneista kun sitä ruvetaan puolustelemaan ;D
nimenomaan ;D ja jos aina oltas samaa mieltä niin kehitys ei menis eteenpäin >:(
HYVÄÄ JUHANNUSTA MERKKIIN JA VAIHDELAATIKKOON KATSOMATTA KAIKILLE!!!!!
-
142 direct tuli tuossa joku aika sitten, rehunteossa ajelin silölä nyt putkeen reilut 100 h ja muissa hommissa on ajeltu samanverran... eli ei vielä hirveitä kokemuksia ja kestävyyteen en ota kantaa kun siitä en vielä tiedä... Muita portaattomia on talossa fendt..... ei se kyllä sille häpee yhtään. Ek käytössä traktori aivan loistava ja mitään keskeytyksiä ja murheita ei koneen kanssa ole ollut.
Laatikko on todella hyvä, ja ne 4 nopeusaluetta käytännössä aivan loistavat. Aluksi tuntui että onko ne tullut vahingossa kun laatikkoa ei oltu saatu yhdellä tai kahdella nopeusalueella mutta kyllä ne oli ihan tarkoituksella siinä..... monessa hommissa istuu käteen 6-0 paremmin ku fendt..... muista en ota kantaa kun en niillä aja...
Esim niitossa aivan loistava kun valitsee b tai c nopeus alueen ja saa sillä cvt tikulla hoitaa ajamisen, nopea ja tarkka nopeuden muutos päisteissä ja eri pintaolosuhteissa....... ja vain sormenpäällä ja koko ajan käsi silti sähkölohkojen vieressä valmiina nostoihin ym.... Paljon hyviä ominaisuuksia jotka eivät selviä koeajolla ja valtran parjaamisella...
Itse toki parjasin muun muassa directiä loppuun asti mutta tutustuin kuitenkin ennakkoluulottomasti koneeseen ja näin siinä kävi.....
Ja on se laatikosta tuleva ujellus aika pientä, jos se on oikeasti suurin murhe traktorissa niin hoh hoijaa...... jos vähäkin käyttää mankkaa tai laulaa :) ei kuulu mitään.
Se on erilainen laatikko kuin fendt, sitä ei kannata verrata. Ja huomattavasti monipuolisempi se on toiminnoiltaan kun fendt. Ei tuo saksalainenkaan huono ole, varmasti yksi parhaista!! ja kestävähän se on!!
Jos kotimaasta saadaan oikeasti tuon tasoinen kone tuohon hintaan niin miksi ei?
Turhaa ja typerää on parjata konetta jos perusteena on huhut, koeajot tai naapurin koneella kahden tuinnin lainaus.....
Mutta ainahan näitä kaikkitietäviä riittää!!
Hyvät juhannukset!!
Aina sitä hiukan täytyy poskea soittaa niin saa selvillekkin jotain koneista kun sitä ruvetaan puolustelemaan ;D
nimenomaan ;D ja jos aina oltas samaa mieltä niin kehitys ei menis eteenpäin >:(
HYVÄÄ JUHANNUSTA MERKKIIN JA VAIHDELAATIKKOON KATSOMATTA KAIKILLE!!!!!
Niinkuin belarukselle on käynyt... Mutta hyvää juhannusta kaikille!!
-
Mun kokemuksen mukaan vain DynaVt toimii.
Ootko paineantureita laatikkoon vaihtanut,entäs hydrauliyksikköä saatikka kartaani jarrua, puhumattakaan hyttijousituksen paineilma säiliöistä. Entäs etuvoimanoton nippa johon jousitus pääsee tökkäämään ja niitto keskeytyy.....?????
Läheltä seuranneena....
Ei mitään tuollaisia ongelmia. Ilmeisesti täpinäreiska kyseessä kun ei traktori kestä. ;D
No hieman mutta tunteja tulee maltilla. 1300h/1.5v.
Joku ranskan pellekiin käynyt läppärillä tutkimassa(btw.tällä ranskanpellen sukutilalla ei yhtään MF vaikka aika huomattava tila kyseessä,kertooko jotain..... )
Mitä raktoreita ranskanpellellä on? Valteemeja? Prenttejä? Jonsereetejä?
-
Onkohan ojalan frentti hajonnu ko ei ole ottanut osaa keskusteluun ;)
-
Viime vuanna oli suht uusi 202D kaksi kertaa rehunteossa...kummallakin kerralla oli joitain vaikeuksia raktorin kanssa Ekalla kertaa hajos ekalla kuormalla ja seuraavalle päivälle saatiin varakone. Kakkossadolla ei juur kait hajonnu, mutta kiukutteli muuten.
Tänä vuonna oli sama urakoitsija, mutta eri raktori, erimerkkinenkin. :) Ja tuntui olevan tyytyväinen. Homma ainakin sujui.
Deutsi...
-
Viime vuanna oli suht uusi 202D kaksi kertaa rehunteossa...kummallakin kerralla oli joitain vaikeuksia raktorin kanssa Ekalla kertaa hajos ekalla kuormalla ja seuraavalle päivälle saatiin varakone. Kakkossadolla ei juur kait hajonnu, mutta kiukutteli muuten.
Tänä vuonna oli sama urakoitsija, mutta eri raktori, erimerkkinenkin. :) Ja tuntui olevan tyytyväinen. Homma ainakin sujui.
Deutsi...
TTV 630
-
Huhuja kun kuuntelee niin ventit ja pirkkaventit pelaa jotenkuten, johndeeret porsiin ihan yhtä usein kuin ennenkin mutta kuinkas nuo directit on pelannu, pitääkö hiljaisuus tälläkin palstalla tulkita tyytyväisyydeksi nyyhollantimiesten tapaan vai onko kyse hyssyttelystä. Kokemuksia luulis nyt jo jonkun verran kertyneen ???
Täällä meilläpäin rehu-souvarilta hajosi vuodenikäinen Massey Ferguson dyna-sex juuri kiivainpaan rehuntekoaikaan.
Ei kulkenu kuin hissukseen etiäpäin. En ole kuullut onko se saatu jo kuntoon, vasta kolmeviikkoa aikaa tapahtuneesta.
-
Huhuja kun kuuntelee niin ventit ja pirkkaventit pelaa jotenkuten, johndeeret porsiin ihan yhtä usein kuin ennenkin mutta kuinkas nuo directit on pelannu, pitääkö hiljaisuus tälläkin palstalla tulkita tyytyväisyydeksi nyyhollantimiesten tapaan vai onko kyse hyssyttelystä. Kokemuksia luulis nyt jo jonkun verran kertyneen ???
Täällä meilläpäin rehu-souvarilta hajosi vuodenikäinen Massey Ferguson dyna-sex juuri kiivainpaan rehuntekoaikaan.
Ei kulkenu kuin hissukseen etiäpäin. En ole kuullut onko se saatu jo kuntoon, vasta kolmeviikkoa aikaa tapahtuneesta.
Onko osatkaa tullu viä? ;D Jos on vaikka joku tuhkapilvi tms, niin voi kestää "hetken"... :P
-
Valtra kun hajoaa niin omavastuu 24 h ja sitten saa keskeytyksestä rahaa... muistaakseni 360 euroa / vrk
Kannattaa miettiä tuota Valtra Arvo pakettia........ uusiin koneisiin kaupan mukana....
Nyt saa rahaa jos on itse saikulla tai traktori :) .........
-
Onkohan ojalan frentti hajonnu ko ei ole ottanut osaa keskusteluun ;)
Menee aika ihasteluun kuinka hieno Saksalaisen insinööritaidon luomus toimii,
vanhuksella -02 pruutailin ja yli 4tn oli valjastettu koneeseen lisätankkii jne.
silti notkumatta ja vakaasti liitää kuoppaisella sorapikataipaleella kohti seurraavvaa
0,26 ha työstettävää lohkoa ;D
-
Onkohan ojalan frentti hajonnu ko ei ole ottanut osaa keskusteluun ;)
Menee aika ihasteluun kuinka hieno Saksalaisen insinööritaidon luomus toimii,
vanhuksella -02 pruutailin ja yli 4tn oli valjastettu koneeseen lisätankkii jne.
silti notkumatta ja vakaasti liitää kuoppaisella sorapikataipaleella kohti seurraavvaa
0,26 ha työstettävää lohkoa ;D
YLIVOIMAISEN HYVÄ MADONTAPPAJA :o
-
Parolannummen harjootusleirille ;D
Vähä niinku tää Porshe :o
http://www.iltasanomat.fi/autot/nain-porsche-ammuttiin-seulaksi---yli-10-000-laukausta/art-1288397561134.html
Rirektin kylykeen kun sais singolla humauttaa, se se olis komiaa :o
Sieltä lentääs sisuksistaan kippuralle menneet suunnanvaihtaja levyt yms sälä komeesti ;D ;D ;D
-
Valtra kun hajoaa niin omavastuu 24 h ja sitten saa keskeytyksestä rahaa... muistaakseni 360 euroa / vrk
Kannattaa miettiä tuota Valtra Arvo pakettia........ uusiin koneisiin kaupan mukana....
Nyt saa rahaa jos on itse saikulla tai traktori :) .........
Vaikka tarjous onkin "ihan kiva" niin ketä toi reilu 300 lohduttaa jos kalusto seisoo pellolla. Lupaisivat että olis samanlainen tilapäisraktor työmaalla kahdessa tunnissa. Hankalaa on satasilla ruokkia lehmiä, rehua ne tarttee.i
-
Ilman muuta ulkoilainen traktorin pitää olla .
Yhä useampi kuluttajakin valitsee ulkolaisen elintarvikkeen mm. ruotsalaiset jugurtit ovat erittäin suosittuja .
Fentin tehtaan työntekijät syövät vain Suomalaisia elintarvikkeita ja myös Ferkun tehtaalla on huomattu sama ilmiö. ;)
-
Valtra kun hajoaa niin omavastuu 24 h ja sitten saa keskeytyksestä rahaa... muistaakseni 360 euroa / vrk
Kannattaa miettiä tuota Valtra Arvo pakettia........ uusiin koneisiin kaupan mukana....
Nyt saa rahaa jos on itse saikulla tai traktori :) .........
saakohan tuota arvo pakettia fenttiin???? sehän on muutenkin arvokkaampi niin kait korvauskin pitäis olla arvokkaampi 8)
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.Muut ns.portaattomat (valtra, jontikka, nh ym. KATSOKAA KONEVIESTIN JUTTU "PORTAATTOMAT VERTAILUSSA" NRO4 JA KATSOKAA VOIMANSIIRTO KAAVIOT testissä mukana olleista traktoreista. Esim. Massikan dyna6:sessa on samalla periaatteella toimiva vaihteisto kuin edellä mainituissa valtra , jontikka ja new holland.
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.Muut ns.portaattomat (valtra, jontikka, nh ym. KATSOKAA KONEVIESTIN JUTTU "PORTAATTOMAT VERTAILUSSA" NRO4 JA KATSOKAA VOIMANSIIRTO KAAVIOT testissä mukana olleista traktoreista. Esim. Massikan dyna6:sessa on samalla periaatteella toimiva vaihteisto kuin edellä mainituissa valtra , jontikka ja new holland.
??? mitä väliä ???
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Eli aidosti mehuvetoisia ;D S-matic taitaa kyllä silti olla vielä parempi kun niistä ei oo ikinä kuulunut mitään huonoa ::) Voi tietenkin johtua siitä että niitä on aikas vähän mutta kumminkin...
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Eli aidosti mehuvetoisia ;D S-matic taitaa kyllä silti olla vielä parempi kun niistä ei oo ikinä kuulunut mitään huonoa ::) Voi tietenkin johtua siitä että niitä on aikas vähän mutta kumminkin...
ja hydrauliikan hyötysuhde on huono ::) ::) ::) ::)
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Eli aidosti mehuvetoisia ;D S-matic taitaa kyllä silti olla vielä parempi kun niistä ei oo ikinä kuulunut mitään huonoa ::) Voi tietenkin johtua siitä että niitä on aikas vähän mutta kumminkin...
ja hydrauliikan hyötysuhde on huono ::) ::) ::) ::)
Taas tosi asiantuntijat liikkeellä. :D
Lienee paljonkin kokemusta TynäVeeteestä....
-
jos nimimerkki icefarmer tarkoittaa ulkopuolista hydrauliikkaa niin FEND ja PIRKKAFEND on sen verran kehityksen kärjessä että näissä on esim ulkopuliseen hydrauliikkaan oma erillinen hydrauliöjy säiliö ja hydrauli pumppu.
-
jos nimimerkki icefarmer tarkoittaa ulkopuolista hydrauliikkaa niin FEND ja PIRKKAFEND on sen verran kehityksen kärjessä että näissä on esim ulkopuliseen hydrauliikkaan oma erillinen hydrauliöjy säiliö ja hydrauli pumppu.
Niin on muuten Valtussakin erilliset hydeöljyt, sekä Directissä että versussa...
Ottamatta kantaa siihen mikä on parempi, noiden useampien alueiden (Jd/Valtra/Deutz/Case ym.) ideahan on siinä, että niillä pystytään lisäämään eri työtilanteisiin noita parhaan hyötysuhteen alueita. Noiden tarvehan tietysti riippuu sitten siitä, mitä koneella tehdään, periaatteessa tietenkin sitten kone voi olla monimutkaisempi käyttää. Juttujahan liikkuu paljon, mutta kun en ole itse kaikkia kokeillut eri tilanteissa niin en ala suuremmin tässä mesoamaan...
Mutta vaikka Marktoberdorfissa hyviä insinöörejä onkin ja paljon, eivät hekään fysiikan lakeja hydrauliikan huonommasta hyötysuhteesta verrattuna mekaaniseen voimanvälitykseen vielä pysty kumoamaan.
-
Kerran olen ajanut ja nykis niin saakelisti, mutta kalibroinnilla tuo korjaantui.
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Kaksiosainen aluevaihteisto. Kun ykkösalueella ei kulje 50km/h eikä kakkosalueella jaksa vetää.
Just näin.
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Kaksiosainen aluevaihteisto. Kun ykkösalueella ei kulje 50km/h eikä kakkosalueella jaksa vetää, Kuin huomattavasti paremmin kuin muut ;D
Just näin.
-
Kyllä mua ainakin lämmittää kummasti jos saa korvausta jos kone seisoo..... Kuukaus takaperin fendt odotteli osia puolitoista viikkoa niin olis siitäkin tullut jo melkein 4000 euroa jos olis ollut vastaava vakuutus.....
Saa ees koneen tilalle tuolla rahalla ja jos on tilanne niin ettei ihan pakosti tarvi niin saa rahat tilille....
Olihan noissa uusissa fendteissäkin nyt palattu siihen että hydr lohkoja hoidellaan vähä samoin ku jd, valtra ym....
Kaikki nappulat kyynärnojassa rivissä.....
Se ei aina ole ihan niin kätevää kun ne kaikki on vanhassa fendtissä siinä sauvan päässä......
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Eli aidosti mehuvetoisia ;D S-matic taitaa kyllä silti olla vielä parempi kun niistä ei oo ikinä kuulunut mitään huonoa ::) Voi tietenkin johtua siitä että niitä on aikas vähän mutta kumminkin...
ja hydrauliikan hyötysuhde on huono ::) ::) ::) ::)
Taas tosi asiantuntijat liikkeellä. :D
Lienee paljonkin kokemusta TynäVeeteestä....
Kyllä tuossa keväällä tuli dynä veetiä ajettua mutta hajos perskules niin sai paljon yksinkertaisemman koneen ajoon ilman mitään kuittailu tarpeita :D Ja omaan käteen sopivammankin... Tosin vaihteellisen...
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Kummalla vaihteella,hitaalla vai nopealla. ???
Onko vts pakillaki kaks vaihdetta ???
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Kummalla vaihteella,hitaalla vai nopealla. ???
Onko vts pakillaki kaks vaihdetta ???
Sun ei kannattais kommentoida tätä asiaa koska järjellistä kommenttia sulta ei ikinä tule.
-
Valtra kun hajoaa niin omavastuu 24 h ja sitten saa keskeytyksestä rahaa... muistaakseni 360 euroa / vrk
Kannattaa miettiä tuota Valtra Arvo pakettia........ uusiin koneisiin kaupan mukana....
Nyt saa rahaa jos on itse saikulla tai traktori :) .........
Vaikka tarjous onkin "ihan kiva" niin ketä toi reilu 300 lohduttaa jos kalusto seisoo pellolla. Lupaisivat että olis samanlainen tilapäisraktor työmaalla kahdessa tunnissa. Hankalaa on satasilla ruokkia lehmiä, rehua ne tarttee.i
Mulla ei valtut oo kiireaikoina rempan takia oo ollu sivussa kokonaista vuorokautta (koputtaa puuta), mutta ne onkin vaan niitä hitekkejä eli nykymittapuulla karvalakkeja..
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.Muut ns.portaattomat (valtra, jontikka, nh ym. KATSOKAA KONEVIESTIN JUTTU "PORTAATTOMAT VERTAILUSSA" NRO4 JA KATSOKAA VOIMANSIIRTO KAAVIOT testissä mukana olleista traktoreista. Esim. Massikan dyna6:sessa on samalla periaatteella toimiva vaihteisto kuin edellä mainituissa valtra , jontikka ja new holland.
??? mitä väliä ???
Niinpä.
Mua ei kiinnosta hevon p:täkään mitä siellä vaihteiston sisällä tapahtuu jos tuntuma ajaessa miellyttää.
Ai niin mut mullahan ei kyllä sais edes olla mielipidettä asiasta kun portaattomalla en ole ajanut kuin joskus 10 vuotta sitten pienen koelenkin.. ;D
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Kummalla vaihteella,hitaalla vai nopealla. ???
Onko vts pakillaki kaks vaihdetta ???
Sun ei kannattais kommentoida tätä asiaa koska järjellistä kommenttia sulta ei ikinä tule.
Ei tää ollu kommentti,vaan kysymys.Mutta kun sä et kerro,vaikka tiedät ::)
-
Muistakaa! et vain FEND ja PIRKKA FEND on traktoreita joissa on aito portaaton vaihteisto.
***Just noin.
Eli aidosti mehuvetoisia ;D S-matic taitaa kyllä silti olla vielä parempi kun niistä ei oo ikinä kuulunut mitään huonoa ::) Voi tietenkin johtua siitä että niitä on aikas vähän mutta kumminkin...
ja hydrauliikan hyötysuhde on huono ::) ::) ::) ::)
Taas tosi asiantuntijat liikkeellä. :D
Lienee paljonkin kokemusta TynäVeeteestä....
weijo on asiantuntija ;D ja muistaakseni selvitti että variossa peruutus täysin nestevälitteinen vai muistanko väärin. toisaalta valmistetaanko noita massikoita edes broileriparoneille taakseajolaittein varustettuna että sinänsä yks hailee....
-
Valtra kun hajoaa niin omavastuu 24 h ja sitten saa keskeytyksestä rahaa... muistaakseni 360 euroa / vrk
Kannattaa miettiä tuota Valtra Arvo pakettia........ uusiin koneisiin kaupan mukana....
Nyt saa rahaa jos on itse saikulla tai traktori :) .........
Tuon saman vakuutuksen saa merkkiin katsomatta.
-
Valtassa se vaan kuuluu kauppaan... muihin saa ostaa.... On kuitenkin jonninmoinen etu.
Just tuota mäkin olen ajatellut että ihan sama vaikka laatikon sisällä siirtyy paskaa paikasta toiseen jos se vaan toimii, kestää ja on miellyttävä ajaa.....
Ei voisi vähempää kiinnostaa mikä on aito portaaton ja mikä ei....... jos se vaan tuntuu hyvälle ja istuu käteen.....
-
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?
-
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?
En ole ikinä tommosesta tapauksesta kuullukaan.
En mää usko että dynavtssä mitään pumpun akseleita onkaan. Tyyppiä nivelakseli.
-
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?
En ole ikinä tommosesta tapauksesta kuullukaan.
En mää usko että dynavtssä mitään pumpun akseleita onkaan. Tyyppiä nivelakseli.
Varustettuna ylikuormakytkimellä.
Vonkuu paikallaan liian raskaan kuorman edessä. ;D
-
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?
En ole ikinä tommosesta tapauksesta kuullukaan.
En mää usko että dynavtssä mitään pumpun akseleita onkaan. Tyyppiä nivelakseli.
Varustettuna ylikuormakytkimellä.
Vonkuu paikallaan liian raskaan kuorman edessä. ;D
Mikä on liian raskas kuorma?
Mun tynä kyl kulki ihan kivasti 17 tn vehnäkuorman kanssa kun viime viikolla
sellaisen kokemäelle vein. Ei missään tilanteessa paikallaan vonkunnu.
Eikä 135 heppasella koneella enempää tarvi pystyäkään viemään.
Mikä pappavolvoa tässä dynavt- asiassa nyt niin kovasti tressaa?
Kokeile ensin itte ja tiedät enemmän.
-
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?
En ole ikinä tommosesta tapauksesta kuullukaan.
En mää usko että dynavtssä mitään pumpun akseleita onkaan. Tyyppiä nivelakseli.
Varustettuna ylikuormakytkimellä.
Vonkuu paikallaan liian raskaan kuorman edessä. ;D
No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Mitä tulee tuohon paikallaan vonkumiseen, se on totta, että jos isommalla alueella koittaa peruuttaa silppurivaunua auman päälle, se ei ylös mene, mutta pienemmällä puolella menee huomattavasti paremmin kuin kovalla laatikolla varustettu, joka vaatii vauhtia ja sitten ei enää pyörä pidäkään. Eli tuntuisi vt kiipeevän auman päälle paremmin kuin kovalla askilla....Konetta olisi osattava käyttää, auttaa huomattavasti arjen pikku askareissa! Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...
-
No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...
Haastatteles tarkemmin ;)
Missä hommassa tarvitaan vetositkeyden säätönuppia? Luulisi olevan aina täysillä? ???
-
No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...
Haastatteles tarkemmin ;)
Missä hommassa tarvitaan vetositkeyden säätönuppia? Luulisi olevan aina täysillä? ???
-esim VOA käyttöisten koneiden kanssa jotta pysyypi Mööttöri hengissä,eli kierrosluku vakaana
-
No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Mitä tulee tuohon paikallaan vonkumiseen, se on totta, että jos isommalla alueella koittaa peruuttaa silppurivaunua auman päälle, se ei ylös mene, mutta pienemmällä puolella menee huomattavasti paremmin kuin kovalla laatikolla varustettu, joka vaatii vauhtia ja sitten ei enää pyörä pidäkään. Eli tuntuisi vt kiipeevän auman päälle paremmin kuin kovalla askilla....Konetta olisi osattava käyttää, auttaa huomattavasti arjen pikku askareissa! Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...
Kyllä autopowerin saa kuopimaan, kun silppurivaunua tuuppaa rehukasaan, ainakin tämän kesän vesimärillä kuormilla.
-
No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Mitä tulee tuohon paikallaan vonkumiseen, se on totta, että jos isommalla alueella koittaa peruuttaa silppurivaunua auman päälle, se ei ylös mene, mutta pienemmällä puolella menee huomattavasti paremmin kuin kovalla laatikolla varustettu, joka vaatii vauhtia ja sitten ei enää pyörä pidäkään. Eli tuntuisi vt kiipeevän auman päälle paremmin kuin kovalla askilla....Konetta olisi osattava käyttää, auttaa huomattavasti arjen pikku askareissa! Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...
No saa sen vt:n kin, mutta huonommin kuin kovalla askilla! Ei tullut muuten turbiinitoimintoa edes kokeilla. Oli sitten päällä tai pois, nyt tuli mieleen.....
Kyllä autopowerin saa kuopimaan, kun silppurivaunua tuuppaa rehukasaan, ainakin tämän kesän vesimärillä kuormilla.
-
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?
En ole ikinä tommosesta tapauksesta kuullukaan.
En mää usko että dynavtssä mitään pumpun akseleita onkaan. Tyyppiä nivelakseli.
Varustettuna ylikuormakytkimellä.
Vonkuu paikallaan liian raskaan kuorman edessä. ;D
Mikä on liian raskas kuorma?
Mun tynä kyl kulki ihan kivasti 17 tn vehnäkuorman kanssa kun viime viikolla
sellaisen kokemäelle vein. Ei missään tilanteessa paikallaan vonkunnu.
Eikä 135 heppasella koneella enempää tarvi pystyäkään viemään.
Mikä pappavolvoa tässä dynavt- asiassa nyt niin kovasti tressaa?
Kokeile ensin itte ja tiedät enemmän.
Miten minusta vaikuttaa että eniten tressaa mies jolla DynaVT on? ;D
Mulla on niin pienet traktorin tarpeet etten tarvi mitään dynavt:n hintaisia kapistuksia.
Sen verran portaattomasta kokemusta ettei sen hyödyt tule esille missään muussa kuin voa-töissä. Ja niitäkin pitää tulla useampia satoja tunteja vuodessa.
Kerroppa nyt Timppa ihan omin sanoin mitä iloa ja hyötyä portaattomasta on viljanviljelijälle.
Onko se esim. pyörtänöitten niitto, 3 tuntia vuodessa? 8)
-
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?
En ole ikinä tommosesta tapauksesta kuullukaan.
En mää usko että dynavtssä mitään pumpun akseleita onkaan. Tyyppiä nivelakseli.
Varustettuna ylikuormakytkimellä.
Vonkuu paikallaan liian raskaan kuorman edessä. ;D
Mikä on liian raskas kuorma?
Mun tynä kyl kulki ihan kivasti 17 tn vehnäkuorman kanssa kun viime viikolla
sellaisen kokemäelle vein. Ei missään tilanteessa paikallaan vonkunnu.
Eikä 135 heppasella koneella enempää tarvi pystyäkään viemään.
Mikä pappavolvoa tässä dynavt- asiassa nyt niin kovasti tressaa?
Kokeile ensin itte ja tiedät enemmän.
Miten minusta vaikuttaa että eniten tressaa mies jolla DynaVT on? ;D
Mulla on niin pienet traktorin tarpeet etten tarvi mitään dynavt:n hintaisia kapistuksia.
Sen verran portaattomasta kokemusta ettei sen hyödyt tule esille missään muussa kuin voa-töissä. Ja niitäkin pitää tulla useampia satoja tunteja vuodessa.
Kerroppa nyt Timppa ihan omin sanoin mitä iloa ja hyötyä portaattomasta on viljanviljelijälle.
Onko se esim. pyörtänöitten niitto, 3 tuntia vuodessa? 8)
viljanviljelijä ei tartte portaatonta mihinkään...
-
Minulla on kertynyt kokemusta kahdesta 202:sta, toisella ajettu noin 2500h ja toisella reilu 500h. Uudempi on selkeästi hiljaisempi, siinä on mennyt kehitys mukavaan suuntaan, vaikkei tuota vanhempaakaan voi pahasti moittia. Tieajossa portaattomat ei tietenkään ole ihan niin teräviä kuin mekaaniset. Tosin 0-53kmh taitaa tulla kuitenkin lähes samassa ajassa mekaaniseen verrattuna ja tienopeuksissa alhaisemmat moottorin kierrokset tuovat selkeää säästöä polttoaine puolelle. Esim. niitossa taakseajolaitteilla miellyttäviä laitteita. Eikä minua kiinnosta pätkääkään merkkien paremmuus! Omat kokemukset tässä vaiheessa positiivisia, kestävyyden suhteen ollaan viisaampia vuosien päästä.
-
Kerroppa nyt Timppa ihan omin sanoin mitä iloa ja hyötyä portaattomasta on viljanviljelijälle.
***Avainsana on poljinajo ystäväiseni. Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
-
Kerroppa nyt Timppa ihan omin sanoin mitä iloa ja hyötyä portaattomasta on viljanviljelijälle.
***Avainsana on poljinajo ystäväiseni. Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
Sitten volvopappa heräsi.
Kerro lisää poljinajon ylivertaisuudesta viljanviljelyn eri työvaiheissa. :P
-
***Avainsana on poljinajo ystäväiseni. Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
[/quote]
Sitten volvopappa heräsi.
Kerro lisää poljinajon ylivertaisuudesta viljanviljelyn eri työvaiheissa. :P
[/quote]
***Vastasit itse kysymyksessäsi. Siis ylivertainen. Kokeile joskus ajella automaattivaihteisella autolla vrt manuaalilla.
Mikä ihme itsepiiskaamisen/kurjuuden maksimoinnin tarve näillä dynavtn vastustajilla onkaan...
-
No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...
Haastatteles tarkemmin ;)
Missä hommassa tarvitaan vetositkeyden säätönuppia? Luulisi olevan aina täysillä? ???
-esim VOA käyttöisten koneiden kanssa jotta pysyypi Mööttöri hengissä,eli kierrosluku vakaana
Timppa voisi kertoa lisää tosta vetositkeyden säätönupista. Mitä tapahtuu kun vaikka lingon edessä voima loppuu, sammuuko moottori vai pysähtyykö kulku? ???
-
Timppa voisi kertoa lisää tosta vetositkeyden säätönupista. Mitä tapahtuu kun vaikka lingon edessä voima loppuu, sammuuko moottori vai pysähtyykö kulku? ???
Eiköhän kaikissa traktoreissa ole varmistus että jos linko menee tukkoon niin voimanotto pysähtyy jottei mitään mene rikki.
Vetositkeyden säädöstä...
Jos vedät kärryä ylämäkeen niin sillä voi säätää pyrkiikö pitämään vauhdin ja ainetta menee enemmän vaiko pienentääkö välitystä ja moottori pääsee kevyemmällä/pienemmällä aineella.
Tai voi valita kaikkea siltä väliltä, ihan oman mielihalun mukaan.
-
Olen ollut viime aikoina jonkun verran masentunut ja hiukan ahdistunutkin, mutta nyt se syy näille oireille löytyi...
Multa puuttuu DynaRetee 8)
Täytyy soittaa huomenna lääkärille, että saisiko siltä jonkun reseptin K-maatalouteen.
Kylmiksen henkisen hyvinvoinnin kannalta on tärkeää saada DynaRetee perseen alle.
Henkistä mielialaa parantaa entisestään tiedossa oleva naapurien kateus.
Dyna on nyt saatava, ei voi mitään 8) 8)
-
Kylmis on nyt käännytetty virallisesti. :D
-
Timppa voisi kertoa lisää tosta vetositkeyden säätönupista. Mitä tapahtuu kun vaikka lingon edessä voima loppuu, sammuuko moottori vai pysähtyykö kulku? ???
Eiköhän kaikissa traktoreissa ole varmistus että jos linko menee tukkoon niin voimanotto pysähtyy jottei mitään mene rikki.
Vetositkeyden säädöstä...
Jos vedät kärryä ylämäkeen niin sillä voi säätää pyrkiikö pitämään vauhdin ja ainetta menee enemmän vaiko pienentääkö välitystä ja moottori pääsee kevyemmällä/pienemmällä aineella.
Tai voi valita kaikkea siltä väliltä, ihan oman mielihalun mukaan.
kyllä koneen pitää kestää sammuksiin vetää jos ei pyöritettävä kone rajota. miteo jos nuo kerran jää uliseen raskaan kärryn eteen nopealla puolella niin loppuuko mäen nousukin tuohon ulinaan jossain vaiheessa vai pitääkö jo mäen alla topata laittaan hiras alue päälle?
-
kyllä koneen pitää kestää sammuksiin vetää jos ei pyöritettävä kone rajota.
***Onko tuollainen järkevää toimintaa liikenteessä?
miteo jos nuo kerran jää uliseen raskaan kärryn eteen nopealla puolella niin loppuuko mäen nousukin tuohon ulinaan jossain vaiheessa vai pitääkö jo mäen alla topata laittaan hiras alue päälle?
***Mulla ei ole kokemusta tuollaisesta "ulinatilanteesta" koska raskain kuorma on ollut tuo 17tn plus kärryn paino ehkä 3 tn. Tolla kuormalla ei tule "ulinatilanteita" vastaan missään mäessä.
Tuskinpa teijän armoitetut keppivetoisetkaan kepittämättä ylämäkeä kiipee.
-
Itsekkin luulin aikaisemmin, etten portaatonta tarvisi, nyt en sitä pois antaisi. Kauppiaan sanoin: "kun saa yhden portaattoman taloon myytyä, seuraavat kaupat on helppoja." Etukuormaajatyö on erittäin pehmeä liikkeistä ja jouhevaa, eikä kytkimeen tarvitse koskea. Meilläkin portaattomalla liikutellaan pari tuhatta säilispaalia vuodessa ensin pellon reunalle, pellolta navetalle ja lopuksi navetoihin, eli nostoja jonkin verran.
Voimanottokäytössä portaaton poljinajolla verraton: esim. niittokone tai paalain pyörii kokoajan samalla kierrosluvulla ja ajonopeus vaihtuu kaasupolkimen asennon mukaan. Ei vongahtele teräpalkki, eikä ketjut veny.
Kovimmilla portaattoman arvostelijoilla(kadehtijoilla) ei ole yleensä omakohtaisia kokemuksi näistä. Epäillään vain niinkuin aikoinaan jotkut epäilivät nelivetotraktoreita....
-itsellä DynaVT johon tunteja tulee n.1200h/vuosi.
-
kyllä homma tosiaan on niin ettei keppikonetta enää mielellään ota kun portaattomaan on tottunut. DynaVT 7485 dtm:llä on ollut hieman toista vuotta ja hienosti on mennyt, tunteja nyt 850. Kun nurkkakonetta etsittiin viime talvena oli portaattomuus etusijalle ja toiseksi koneeksi 6420s ap jontikka, jontikassa oli vähintään riittävästi murheita aluksi mutta nyt joku 150h on mennyt kivasti. Jontikka kaikessa yksinkertaisuudessaan sopii kaikille kuskeille, mutta massikka monipuolisempana ja mukavampana vaatii perehtymistä enemmän että koneesta saa kaiken irti. Kaikki yhtä: portaaton on nykyaikaa.
-
Kun nurkkakonetta etsittiin viime talvena oli portaattomuus etusijalle
Isot on meininkit kun nurkkakoneenakin täytyy olla portaaton. :o
Täälläpäin nurkkakoneena on yleensä joku vanhempi traktori -70 luvulta ;D
-
[/quote]
Eiköhän kaikissa traktoreissa ole varmistus että jos linko menee tukkoon niin voimanotto pysähtyy jottei mitään mene rikki.
[/quote]
no ei tosiankaan ole. voimanoton pitää olla niin vahva että kestää.
-
Eiköhän kaikissa traktoreissa ole varmistus että jos linko menee tukkoon niin voimanotto pysähtyy jottei mitään mene rikki.
[/quote]
no ei tosiankaan ole. voimanoton pitää olla niin vahva että kestää.
[/quote]Timpan dyna-veetissä luistaa varmaan pakat ;D
-
Tehtiin massikasta ihan nykymuodin mukainen portaaton malli, mutta ei ole oikein selvinnyt että miten tuo nyt sitten on muka parempi.
-
Itsekkin luulin aikaisemmin, etten portaatonta tarvisi, nyt en sitä pois antaisi. Kauppiaan sanoin: "kun saa yhden portaattoman taloon myytyä, seuraavat kaupat on helppoja." Etukuormaajatyö on erittäin pehmeä liikkeistä ja jouhevaa, eikä kytkimeen tarvitse koskea. Meilläkin portaattomalla liikutellaan pari tuhatta säilispaalia vuodessa ensin pellon reunalle, pellolta navetalle ja lopuksi navetoihin, eli nostoja jonkin verran.
Voimanottokäytössä portaaton poljinajolla verraton: esim. niittokone tai paalain pyörii kokoajan samalla kierrosluvulla ja ajonopeus vaihtuu kaasupolkimen asennon mukaan. Ei vongahtele teräpalkki, eikä ketjut veny.
Kovimmilla portaattoman arvostelijoilla(kadehtijoilla) ei ole yleensä omakohtaisia kokemuksi näistä. Epäillään vain niinkuin aikoinaan jotkut epäilivät nelivetotraktoreita....
-itsellä DynaVT johon tunteja tulee n.1200h/vuosi.
Likimain juurikin noin olisin sen itsekin sanonut. :) Itselläni tulee paljon etukuormaahommaa ja siinä se todellakin on älyttömän hyvä. Sama juttu oli kun yritin keppikoneella työntää hiekkakasaa eteenpäin levälleen ja ei ollut helppoa taas oudostaan. Sitten tein saman homman portaattomalla ja oli sama homma todella helppoa. Hitaasti polkimella eteenpäin ja kauhan kärki alaspäin sai tehtyä tarkasti työn sammuttamatta konetta ja luistattamatta kytkintä. Paalaushommaa ja niittoa tulee kylläkin tehtyä ns. kahva-ajolla. Paitsi tolppia niittokoneella kiertäessä vaihdan aina poljinajolle johtuen sen tarkemmasta kontrollista.
-
Kun nurkkakonetta etsittiin viime talvena oli portaattomuus etusijalle
Isot on meininkit kun nurkkakoneenakin täytyy olla portaaton. :o
Täälläpäin nurkkakoneena on yleensä joku vanhempi traktori -70 luvulta ;D
Ei näytä tuntejakaan tulevan liikaa. ???
-
Itsekkin luulin aikaisemmin, etten portaatonta tarvisi, nyt en sitä pois antaisi. Kauppiaan sanoin: "kun saa yhden portaattoman taloon myytyä, seuraavat kaupat on helppoja." Etukuormaajatyö on erittäin pehmeä liikkeistä ja jouhevaa, eikä kytkimeen tarvitse koskea. Meilläkin portaattomalla liikutellaan pari tuhatta säilispaalia vuodessa ensin pellon reunalle, pellolta navetalle ja lopuksi navetoihin, eli nostoja jonkin verran.
Voimanottokäytössä portaaton poljinajolla verraton: esim. niittokone tai paalain pyörii kokoajan samalla kierrosluvulla ja ajonopeus vaihtuu kaasupolkimen asennon mukaan. Ei vongahtele teräpalkki, eikä ketjut veny.
Kovimmilla portaattoman arvostelijoilla(kadehtijoilla) ei ole yleensä omakohtaisia kokemuksi näistä. Epäillään vain niinkuin aikoinaan jotkut epäilivät nelivetotraktoreita....
-itsellä DynaVT johon tunteja tulee n.1200h/vuosi.
Likimain juurikin noin olisin sen itsekin sanonut. :) Itselläni tulee paljon etukuormaahommaa ja siinä se todellakin on älyttömän hyvä. Sama juttu oli kun yritin keppikoneella työntää hiekkakasaa eteenpäin levälleen ja ei ollut helppoa taas oudostaan. Sitten tein saman homman portaattomalla ja oli sama homma todella helppoa. Hitaasti polkimella eteenpäin ja kauhan kärki alaspäin sai tehtyä tarkasti työn sammuttamatta konetta ja luistattamatta kytkintä. Paalaushommaa ja niittoa tulee kylläkin tehtyä ns. kahva-ajolla. Paitsi tolppia niittokoneella kiertäessä vaihdan aina poljinajolle johtuen sen tarkemmasta kontrollista.
tämähän alkaa kuulostaan ihan tv-shopin myyntipuheilta.. :D :D
-
toiseksi koneeksi 6420s ap jontikka, jontikassa oli vähintään riittävästi murheita aluksi mutta nyt joku 150h on mennyt kivasti.
stop the press stop the press jontikka kestänyt jo kaksiviikkoa ilman remonttia ;D :D ;D :D ;D :D
-
Itsekkin luulin aikaisemmin, etten portaatonta tarvisi, nyt en sitä pois antaisi. Kauppiaan sanoin: "kun saa yhden portaattoman taloon myytyä, seuraavat kaupat on helppoja." Etukuormaajatyö on erittäin pehmeä liikkeistä ja jouhevaa, eikä kytkimeen tarvitse koskea. Meilläkin portaattomalla liikutellaan pari tuhatta säilispaalia vuodessa ensin pellon reunalle, pellolta navetalle ja lopuksi navetoihin, eli nostoja jonkin verran.
Voimanottokäytössä portaaton poljinajolla verraton: esim. niittokone tai paalain pyörii kokoajan samalla kierrosluvulla ja ajonopeus vaihtuu kaasupolkimen asennon mukaan. Ei vongahtele teräpalkki, eikä ketjut veny. Mikset käytä voa-moodia noissa hommissa? Automatiikka säätää itse sopivan ajonopeuden suhteessa työkoneen aiheuttamaan rasitukseen. Tuokin on säädettävissä millä kuormitustasolla traktori alkaa vähentämään etenemisnopeutta automaattisesti. Säätyminen perustuu voa-kierrosten alenemiseen. Esim. jos säätää että voarpm saa tipahtaa 10% asetetusta niin silloin kun voakierrokset on alentunut esim 540-->n.500 alkaa traktori hidastaa menoaan jotta kuormitus pienenee ja voa saavuttaa taas asetetun kierrosluvun.
Helppoa kuin heinän teko. ;D
Vieläkin helpompaa kun, tai jos traktorissa on älyä niin paljon että esim. päisteajon ajaksi vaihtuu voa-moodilta poljin/automaattiajolle itsestään kun pysäyttää voa:n. Tämä ripeyttää päistevekslausta huomattavasti. Ja taas laitettaessa voa päälle, ajomoodi palautuu automaattisesti voa-moodille ja kaikki aiemmin ennalta asetetut säädöt mm. pyörintäsitkeyden suhteen tulevat voimaan. Helppoa kuin säilörehun teko. ;D
Mutta, mitä onnea ja autuutta em. on viljanviljelijälle? 3 tuntia pyörtänöitten niittoa/vuosi. :o
Kovimmilla portaattoman arvostelijoilla(kadehtijoilla) ei ole yleensä omakohtaisia kokemuksi näistä. Epäillään vain niinkuin aikoinaan jotkut epäilivät nelivetotraktoreita....
-itsellä DynaVT johon tunteja tulee n.1200h/vuosi.
-
Voimanottokäytössä portaaton poljinajolla verraton: esim. niittokone tai paalain pyörii kokoajan samalla kierrosluvulla ja ajonopeus vaihtuu kaasupolkimen asennon mukaan. Ei vongahtele teräpalkki, eikä ketjut veny.
Eikai sitä kukaan jalkakaasulla noilla koneilla ajele.. tai no, tuos kuulomatkan päässä joku urakoija noin tekee, kamalan kuuloista kun päisteestä lähtee kiihdyttään ::)
-
Vieläkin helpompaa kun, tai jos traktorissa on älyä niin paljon että esim. päisteajon ajaksi vaihtuu voa-moodilta poljin/automaattiajolle itsestään
JDllä ei tarvii katkoo voa:ta...karholla läpä pohjassa voa. ehdoilla, päisteessä puolella kaasulla asetettua maks nopeutta ja kun tullaan karhon päähän kick down nostaa keirrokset, vauhtia tulee lisää myöhemmin...kun pyörintösitkeys säädetty n.2,78...
-
Tehtiin massikasta ihan nykymuodin mukainen portaaton malli, mutta ei ole oikein selvinnyt että miten tuo nyt sitten on muka parempi.
Meilläkin on 655:nen puoliportaanton ja 605 on neljäportainen... :D
-
Tehtiin massikasta ihan nykymuodin mukainen portaaton malli, mutta ei ole oikein selvinnyt että miten tuo nyt sitten on muka parempi.
Ruoho on alla mustaa eikä se johdu pelkästään varjosta :o
-
Mistä helvetistä te taas keskustelette? ???
Ostakaa DynaVt niin ei ole noin vaikiaa.
:D
-
Ostakaa DynaVt niin ei ole noin vaikiaa.
:D
Saattasin tietää, missä olis yks myynnissä... Se ei kyllä toimi kovin hyvin, mutta ei kai se haittaa?
-
Mistä helvetistä te taas keskustelette? ???
Ostakaa DynaVt niin ei ole noin vaikiaa.
:D
Taitaa olla DydaVt olla pikkuplänttien sahailuun....tosi viljelijän pelloilla tarvita mehukoneita...vaihdesilmään ja käsikaasu kaakkoon...seuraavan kerran pysähtyy illankoitteessa, kun on kotiinlähdön aika... :D :D esim siinä niitonaikana voi pörrätä agronetissä.... ;D
-
Ostakaa DynaVt niin ei ole noin vaikiaa.
:D
Saattasin tietää, missä olis yks myynnissä... Se ei kyllä toimi kovin hyvin, mutta ei kai se haittaa?
Kiuruvedellä???
-
Ostakaa DynaVt niin ei ole noin vaikiaa.
:D
Saattasin tietää, missä olis yks myynnissä... Se ei kyllä toimi kovin hyvin, mutta ei kai se haittaa?
Kiuruvedellä???
Siellä on kanssa
-
Ostakaa DynaVt niin ei ole noin vaikiaa.
:D
Saattasin tietää, missä olis yks myynnissä... Se ei kyllä toimi kovin hyvin, mutta ei kai se haittaa?
Kiuruvedellä???
Voin minäkin myydä, ei se mulle mikään elämää suurempi juttu ole! Pitäis olla kunnossa!
-
Kirjoittanut: pappavolovo
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - 26.06.11 - klo:21:45
Itsekkin luulin aikaisemmin, etten portaatonta tarvisi, nyt en sitä pois antaisi. Kauppiaan sanoin: "kun saa yhden portaattoman taloon myytyä, seuraavat kaupat on helppoja." Etukuormaajatyö on erittäin pehmeä liikkeistä ja jouhevaa, eikä kytkimeen tarvitse koskea. Meilläkin portaattomalla liikutellaan pari tuhatta säilispaalia vuodessa ensin pellon reunalle, pellolta navetalle ja lopuksi navetoihin, eli nostoja jonkin verran.
Voimanottokäytössä portaaton poljinajolla verraton: esim. niittokone tai paalain pyörii kokoajan samalla kierrosluvulla ja ajonopeus vaihtuu kaasupolkimen asennon mukaan. Ei vongahtele teräpalkki, eikä ketjut veny. Mikset käytä voa-moodia noissa hommissa? Automatiikka säätää itse sopivan ajonopeuden suhteessa työkoneen aiheuttamaan rasitukseen. Tuokin on säädettävissä millä kuormitustasolla traktori alkaa vähentämään etenemisnopeutta automaattisesti. Säätyminen perustuu voa-kierrosten alenemiseen. Esim. jos säätää että voarpm saa tipahtaa 10% asetetusta niin silloin kun voakierrokset on alentunut esim 540-->n.500 alkaa traktori hidastaa menoaan jotta kuormitus pienenee ja voa saavuttaa taas asetetun kierrosluvun.
Helppoa kuin heinän teko. Virnistää
Vieläkin helpompaa kun, tai jos traktorissa on älyä niin paljon että esim. päisteajon ajaksi vaihtuu voa-moodilta poljin/automaattiajolle itsestään kun pysäyttää voa:n. Tämä ripeyttää päistevekslausta huomattavasti. Ja taas laitettaessa voa päälle, ajomoodi palautuu automaattisesti voa-moodille ja kaikki aiemmin ennalta asetetut säädöt mm. pyörintäsitkeyden suhteen tulevat voimaan. Helppoa kuin säilörehun teko. Virnistää
Mutta, mitä onnea ja autuutta em. on viljanviljelijälle? 3 tuntia pyörtänöitten niittoa/vuosi. Järkyttynyt
Kovimmilla portaattoman arvostelijoilla(kadehtijoilla) ei ole yleensä omakohtaisia kokemuksi näistä. Epäillään vain niinkuin aikoinaan jotkut epäilivät nelivetotraktoreita....
-itsellä DynaVT johon tunteja tulee n.1200h/vuosi.
Enpä osannut näemmä ilmaista itseäni tarpeeksi hyvin: voimanottoa käyttäessä voa-moodi (kansankielellä ajosilppuriasetus) on tietenkin käytössä ja itse säädän vetovastuksen säätönupin näissä hommissa minimiin, eli 5-prosenttiin.
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - 26.06.11 - klo:21:45
Voimanottokäytössä portaaton poljinajolla verraton: esim. niittokone tai paalain pyörii kokoajan samalla kierrosluvulla ja ajonopeus vaihtuu kaasupolkimen asennon mukaan. Ei vongahtele teräpalkki, eikä ketjut veny.
Eikai sitä kukaan jalkakaasulla noilla koneilla ajele.. tai no, tuos kuulomatkan päässä joku urakoija noin tekee, kamalan kuuloista kun päisteestä lähtee kiihdyttään Pyörittää silmiään
Ei tarvitse jalkakaasulla ajella, jotta saa voimansiirron vongahtelemaan: riittää kun päisteeseen tullessa kovilla moottorin kierrosluvuilla pykältelee pikavaihteita pienemmälle ja sen jälkeen taas kiihdyttää vauhtia. Pahimmillaan ihan hirveän kuuloisia parkaisuja teräpalkista...
-
Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
Juu... on se vario-laatikko ylivertainen, maksimivetovoima löytyy nopeudella 8 km/h (5 mph). Toki dynavt:n maksimivetovoima voi löytyä alemmallakin nopeudella, jos sen moottorissa ei riitä puhti pyörittää hydepumppua maksimipaineella ja -tuotolla.
Otsikkoa sivuten, Directin voimansiirrossa on puhdas mekaanisen vedon piste nopeudella alle 3 km/h.
-
Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
Juu... on se vario-laatikko ylivertainen, maksimivetovoima löytyy nopeudella 8 km/h (5 mph).
-paljonko tuo maks.vetovoima on ja millaisella kehävoimakertoimella rengas pystyy tuon välittämään maahan?
-
Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
Juu... on se vario-laatikko ylivertainen, maksimivetovoima löytyy nopeudella 8 km/h (5 mph). Toki dynavt:n maksimivetovoima voi löytyä alemmallakin nopeudella, jos sen moottorissa ei riitä puhti pyörittää hydepumppua maksimipaineella ja -tuotolla.
Otsikkoa sivuten, Directin voimansiirrossa on puhdas mekaanisen vedon piste nopeudella alle 3 km/h.
mitäs sillä tekee jos se vaan ulajaa hiekkamontulla kärryn edes paikallaan :D mut hei, mites peruuttaessa ???
-
Jotenkin jäi käsitys että noissa portaattomissa on mekaanisia välityksiä 2-4 riippuen merkistä/mallista.
Ja jokaisella välityksellä on jossain nopeudessa(tai joku pyörimisnopeus) veto täysin mekaaninen?
Jos 4 mekaanista aluetta, niin silloin 4:llä eri nopeudella välitys ilman hydrauliikkaa....vai?
-
Mikä paniikki tossa hydraulisen vedon osuudessa nyt on?
Pääasia että toimii hienosti.
-
on se kamalaa noilla ihmisillä jotka eivät ole saaneet kokea dyna-vt:n hienoutta muuta kuin keskon makkara-markkinoilla sekaisin räplätyn koneen kanssa. Kyllä se vaan pelaa niin hienosti, tuo dtm on vielä entistäkin fiksumpi ja mukavampi.
-
Mikä paniikki tossa hydraulisen vedon osuudessa nyt on?
Pääasia että toimii hienosti.
Hienosti varmaankin, muttei mitenkään ylivertaisesti. Esim. Valtran directissä on paljon suurempi momenttikerroin eteenpäinajossa, taakseajosta puhumattakaan.
-
Mikä paniikki tossa hydraulisen vedon osuudessa nyt on?
Pääasia että toimii hienosti.
Hienosti varmaankin, muttei mitenkään ylivertaisesti. Esim. Valtran directissä on paljon suurempi momenttikerroin eteenpäinajossa, taakseajosta puhumattakaan.
Mutta nyt onkin kyse portaattomalla vaihteistolla varustetusta traktorista.
Ja vain MF ja Frentti kuuluu tohon ryhmään.
Muut on pikavaihteellisia jossa vaihteitten välit liirataan hydrauliikalla.
-
Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
Juu... on se vario-laatikko ylivertainen, maksimivetovoima löytyy nopeudella 8 km/h (5 mph).
-paljonko tuo maks.vetovoima on ja millaisella kehävoimakertoimella rengas pystyy tuon välittämään maahan?
En edes yritä laskea, mutta etkös sä ole insinööri, piankos tuon lasket ;- )
http://www.farmdepot.biz/Fendt700-800InfoGuide.pdf
Näkyy olevan sisäiseen käyttöön tarkotettu, mutta kun kuukkeli löysi, niin siitä voit kattoa pumpun ja moottorin koot. Erään vanhemman kuvan mukaan nopeudella 8 km/h moottori(e)n ja pumpun kierrostilavuus on maksimissa, joten momenttikerroin ei siitä nouse, vaikka nopeutta lasketaan. Toki käytännössä moottorin teho ei riittäne maksimipainetta ja -tuottoa aikaansaamaan kuin viritetyllä koneella.
-
Mikä paniikki tossa hydraulisen vedon osuudessa nyt on?
Pääasia että toimii hienosti.
Hienosti varmaankin, muttei mitenkään ylivertaisesti. Esim. Valtran directissä on paljon suurempi momenttikerroin eteenpäinajossa, taakseajosta puhumattakaan.
Mutta nyt onkin kyse portaattomalla vaihteistolla varustetusta traktorista.
Ja vain MF ja Frentti kuuluu tohon ryhmään.
Muut on pikavaihteellisia jossa vaihteitten välit liirataan hydrauliikalla.
eikös valtrassa oo pumppu ja moottori ihan niinkuin noissa konsernin marginaalimerkeissäkin, alueita on vaan neljä kahden sijaan ???
-
Mutta nyt onkin kyse portaattomalla vaihteistolla varustetusta traktorista.
Ja vain MF ja Frentti kuuluu tohon ryhmään.
Muut on pikavaihteellisia jossa vaihteitten välit liirataan hydrauliikalla.
Ja variossa ei ole edes pikavaihteita, joten siinä pitää liirata hydrauliikalla koko alue maksiminopeudesta alaspäin.
-
Mutta nyt onkin kyse portaattomalla vaihteistolla varustetusta traktorista.
Ja vain MF ja Frentti kuuluu tohon ryhmään.
Muut on pikavaihteellisia jossa vaihteitten välit liirataan hydrauliikalla.
Ja variossa ei ole edes pikavaihteita, joten siinä pitää liirata hydrauliikalla koko alue maksiminopeudesta alaspäin.
Eikös teille epäilijöille ollutkin tärkeää että löytyy niitä mekaanisia "piikkejä"...