Foortin moottori on kuuluisa soikheista sylintereistään jos vielä joku on tietämätön.
Ja silti tämä maa on rakennettu, metsätyöt tehty, pellot raivattu jne. foortien, nuffieldien ja fergujen avulla. Von kööpelille kakskymppistä haikailtiin silloin ja kolmekolmosta kun toiset olivat jo töissä, että se siitä.
Herranketkulle on remontin teko vierasta kun ensimmäiseen vikaan työt loppuun. Von Göpel pajottaa ja taas työt jatkuu eikä jää itkemään kun tuli vikaa ja piti olla niin kestävä kone.
Foortin moottorit eivät ole niitä aivan huippuja ,meilläkin 6 foorti hajosi männistään vuonna 71 ajomäärä 1700 tuntia.Pitäskö mäntien kestää kauemmin varmaan herranketku tietää.
Herranketkulla saattaa silti olla pidempi rupeama traktorin ratissa, mitä nimi antaa ilmi. Paras ajosuorite 4,5 kk ja 1300 h (touko-syyskuu 2003). Merkkejä on ollut kaksi, toi sininen (1968- ja vihreäkin 2005-), ja tuolla ajanjaksolla yhteensä 7 traktoria joista 2 edelleen talossa. Remontit suhteessa käyttöön ja käyttötapaan balanssissa. Vähiten ajetut yksilöt vaihtoon mennessä 2000 h (piti saada isompi 1972) ja 4300 h (piti saada isompi 2005). Pajottaa saapi kööpeli ihan tarpeensa mukaan, mutta ylimielinen asenne muita merkkejä kohtaan kertoo enempi tietämättömyydestä. Pajotetaan täälläkin, mutta todella harvoin traktoreita. Ja mitä tuohon 6-moottoriin tulee Foordissa, kyse oli Traderin peruja olevasta 594E-moottorista, joilla nyt ei kovin suuria menestyksiä traktoripuolella ollut. Orasvuon konepajan tekele siis. Sinisellä ajettu nyt 12-15000 pitkää mittarituntia ja tuosta vihreestä ei vielä voi sanoa mitään vajaa 3000 lyhyttä kellotuntia. Muut menneet vaihtoon 9000-11000 h kohdalla noita paria poikkeusta lukuunottamatta, liian pieniä.