Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tervehdys 25,4-13 hämeenlinnan liikennetraktorikokeessa olleille.kuinka meni?  (Luettu 5007 kertaa)

monokkeli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Terve vaan kaikille kyseisellä kurssilla olleille,kuinkas koe meni ?menikö läpi ,itselläni meni!! monivalinnassa 21 pistettä ja esseestä 18 pistettä eli 39 pinnaa tuli,,,toivoopi ep:ltä ollut kaveri, :D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Mulla on onneksi C-kortti ennestään niin on jo LT-kortti.. Niitä saakeli kursseja tarttis vaan kolme vielä käydä että saa sen maailman turhimman ammattipätevyyden...

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Minkä ammattipätevyyden??? Eikö liikennetraktorilla voi ajaa ilman ammattipätevyyttä???

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Minkä ammattipätevyyden??? Eikö liikennetraktorilla voi ajaa ilman ammattipätevyyttä???
Ei kaupallista ajoa eli vaikkapa maansiirtohommia yms... Minäkin jo elättelin toiveita että olis voinut mutta kyllä tähänkin vaan pykälä löytyi kun lueskeli perskeles... 5 ***** turhaa kurssia pitää istua että saa tuon helvetin turhan saatanan pätevyyden... Pelkkää rahastusta...  Ei taida 150€/kurssi ees riittää nykyään  :-[ 

steyr

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
On se turha, mutta kerta se on myös kuorma-autoille niin on hyvä, että se tuli myös traktoreille.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
On se turha, mutta kerta se on myös kuorma-autoille niin on hyvä, että se tuli myös traktoreille.

Onneksi tuota ei valvo syrjäseuduilla kukaan  ;D   Tosin ei koske minua, kun ei ole yksikään rekisteröity liikennetraktoreiksi  8)
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
On se turha, mutta kerta se on myös kuorma-autoille niin on hyvä, että se tuli myös traktoreille.

Onneksi tuota ei valvo syrjäseuduilla kukaan  ;D   Tosin ei koske minua, kun ei ole yksikään rekisteröity liikennetraktoreiksi  8)

Eikä ole yli 10 tonnin kärryjäkään?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Mulla on onneksi C-kortti ennestään niin on jo LT-kortti.. Niitä saakeli kursseja tarttis vaan kolme vielä käydä että saa sen maailman turhimman ammattipätevyyden...
Mulla myös (tosi)vanha C-kortti. Istuin ny keväällä noi pätevyyspäivät kun "sain sopivasti" :)

Nykytilanteessa en tarvi, mutta jos ei sitä (tavaraliikenteen) ammattipätevyyttä hae 10.9.2014 mennessä, niin sitä ei sitten enää saakaan 35 tunnin koulutuksella vaan käsittääkseni tarvitaan 140 tuntia.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Mulla on onneksi C-kortti ennestään niin on jo LT-kortti.. Niitä saakeli kursseja tarttis vaan kolme vielä käydä että saa sen maailman turhimman ammattipätevyyden...
Mulla myös (tosi)vanha C-kortti. Istuin ny keväällä noi pätevyyspäivät kun "sain sopivasti" :)

Nykytilanteessa en tarvi, mutta jos ei sitä (tavaraliikenteen) ammattipätevyyttä hae 10.9.2014 mennessä, niin sitä ei sitten enää saakaan 35 tunnin koulutuksella vaan käsittääkseni tarvitaan 140 tuntia.
Juurikin näin... Vituttaa jo valmiiksi  ;D 

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
No missäs ne kurrssit pitää käydä lusimassa, munkin on pakko kait käydä kun rahtia ajetaan jatkuvasti...  ;D Mut jos tienpäällä joku kysyy niin kotia oon menossa, ajatuksissan vaan ajelin vahingossa väärään suuntaan...
Milloinkas tuo tulee voimaan sitten vai onko se ollut jo...

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
No missäs ne kurrssit pitää käydä lusimassa, munkin on pakko kait käydä kun rahtia ajetaan jatkuvasti...  ;D Mut jos tienpäällä joku kysyy niin kotia oon menossa, ajatuksissan vaan ajelin vahingossa väärään suuntaan...
Milloinkas tuo tulee voimaan sitten vai onko se ollut jo...
Tuli voimaan 2009, mutta viiden vuoden siirtymäaika päättyy tavaraliikenteen osalta 10.9.2014. Henkilöliikenteen osalta jo tänä vuonna eli 10.9.2013.

Tuåsta http://www.trafi.fi/tieliikenne/ammattiliikenne/kuorma-_ja_linja-autonkuljettajien_ammattipatevyys
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Missä/luka näitä kursseja pitää? Mitkä ne 5 on mihin pitää osallistua?
Pitäskö ruveta tiirailemaan ettei vaan tulisi kiire.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Missä/luka näitä kursseja pitää? Mitkä ne 5 on mihin pitää osallistua?
Pitäskö ruveta tiirailemaan ettei vaan tulisi kiire.
Tua Trafin sivuilla lienee lista hyväksytyistä kurssipaikosta ja kursseista.

Vain REAK eli raskaan liikenteen ennakoivan ajon kurssi on pakollinen, saa käydä sen vaikka viisi kertaa ja päivät on täynnä. Kuvastaa hyvin systeemin järkevyyttä. Tosin monilla on työturvallisuuskortti, tieturva 1 ja ensiapu muutenkin suoritettuna. Mulle ne tuli nyt ekaa kertaa näiden päivien myötä.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

roadman

  • Vieras
No missäs ne kurrssit pitää käydä lusimassa, munkin on pakko kait käydä kun rahtia ajetaan jatkuvasti...  ;D Mut jos tienpäällä joku kysyy niin kotia oon menossa, ajatuksissan vaan ajelin vahingossa väärään suuntaan...
Milloinkas tuo tulee voimaan sitten vai onko se ollut jo...

Eipä taida onnistua tuo selitys. Poliisit jos tapaa tienpäältä ja ei ole ammattipätevyyksiä suoritettuna niin tuomio on sama kuin ab kortilla ajais c kortin autoa, eli kortitta ajo.