Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.
Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.
Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljennettäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Ihmetyttää tuo länkytys, ettei aluetta saisi vaihtaa vedossa? Aina on vaihdettu. Alueen vaihtaminen tapahtuu vain hieman hitaammin, kuin pikavaihteen vaihtaminen.
Ps. Dyna Vt:lläkin kannattaisi opetella ajamaan ensin, ennen kuin arvostelee sitä kovin kärkkäästi. Onko setori/kokenut kaverinsa löytänyt vieläkään sitä moottorijarrutuksen säätöä Dyna Vt:sta?
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...
Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on
kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha.
Vanha ryssän tekemä kalkkivaunu on meillä porukan salaojavehkeissä muutettu "soramaraksi". Perään on asennettu hydraulivetoinen hihnakuljetin poikittain. Toimii salaojasoralla ja sepelilläkin kohtalaisesti.
Oho! Mikähän malli ja millä renkailla? Itellä oli agrotron 130 vm.04 650/65 38 renkailla ja kulki navigaattorin mukaan 55 km/h ja kierrokset oli jotain 2350. Onkohan taas jotain "etelänvetelän" lisää. Ja se perkeleellinen melu kopissa vielä deutsissa maantieajossa... 5500 tuntia siitä kärsin.
Eipä ole ikävä kun Dyna VT:llä ajaa 1700 rmp:llä 55km/h hiljaisella ohjaamolla.
Ps. Joko se setorin "verkutietäjä" tutuntuttu on löytänyt sen moottorijarrutuksen säätönapin verkustansa, kun sitä kerran niin morkkasit?
Tämä ainakin hakee ihan kotoa asti. Puhuvat myös ymmärrettävää suomenkieltä.
http://www.syvakuru.fi/afri.htmlPuhelinsoitosta seuraavana päivänä läpimätä corolla käytiin hakemassa pihasta autonkuljetusautolla ja so***** kauppasumma käteisenä kouraan. Kauppa tehtiin normaalina autokauppana, kun korilla oli vielä rekisterissä.
On muuten harmi noissa vanhemmissa japseissa tuo korroosio. Rengin ex-työsuhdeautossa oli vain 300 tuhatta mittarissa ja tekniikka pelasi kuin junanvessa, mutta se ruoste...
Ihme touhua!!!
Meikäläisen pihvivasikoille on loppukasvatuspaikka tiedossa jo ennen niiden syntymää...
Onko vika kenties vasikoissa, tai niiden rodussa?
Ps. Vasikat lähti kuten oli so***** sopimuksessa, kaksi viikkoa vierotuksen jälkeen.
Kirjoittanut: jps
« : tänään kello 23:20 »
Lainaus käyttäjältä: Varjo79 - tänään kello 23:11
Kaikkien iloksi voin todeta kuitenkin claassin pelkän peruspaalaimen olevan noin 125678e halvempi kuin mc hale siis kyse paaLaimista ilman käärintä.
Tä ?
Nyt on halpaa!!! Joutuu varmaan luopumaan mäkkäristä, jos k-kuppa maksaa, että huolii claasin...