Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Löysä Överum  (Luettu 10060 kertaa)

limusiini

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Löysä Överum
Kuiva kesä ja tiukat maat, mutta vältti löysä.

Vanhan sarka-Överumin kumituteilla jousitetut siivet eivät meinaa palautua normaaliin asentoon.
Eivät tarvitse edes osumaa kiven kanssa vaan savikko riittää ja siivet menevät nokallaan.
Moreenimaassa malttavat pysyä.

Onko tuossa säätövaraa vai onko vaihdettava jousitus tai koko kapistus?


JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Löysä Överum
Vaiha koko romut johonkin toimiviin versioihin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Löysä Överum
jeeeee, jollain toisellakin on tuo onklema!   mutta pallojen vaihto ja saakelinmoinen rasvaus myös hieman helpottavat... mutta kukaan ei ole pystyny sanomaan mikä aiheuttaa,,   jopa maahantuoja nostaa kätöset pystyyn.    mutta sanokaas mikä vältti on permpi tilalle???

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Löysä Överum
Vaikka samanikäinen kverne. Siinä on kuitenkin lehtijouset joiden kanssa pärjää aina.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Löysä Överum
Säätöpultin alta pitää hioa, jotta kumilaukaisimen runko pääsee suoremmaksi ja laukaisuvoimaa lisääntyy alkuperäisestä. Jäykälle maalle kumilaukaisin on vähän turhan lepsu. Niin on myös Kvernen lehtijousi vaikka on täysimäärä lisälehtiä. Överumin hydraulilaukaisin on hyvä, kun laitta senverran painetta kun traktorista lähtee.
Kumilaukaisimista on kylläkin yli 30 vuotta aikaa.
Mystinen kesälaatumies

joujoujou

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Löysä Överum
Mun vanhoista fiskarsseista kului siivet puhki, korjasin lattaraudalla

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Löysä Överum
Eiköhän se kummijousen kireäksi saa.

Ensin pitää saada esijännitys palloile, eikös se ole sinä paketissa jokin puristus, kierretangoilla tai muttereita kiristämällä. Sitten ojaksen vivun tyvessä on pultti, jolla saadaan oko laukaisin puristumaan. Sitten se laukaisimen "polvi", se tosiaan mahdollisimman suoraksi, eli säätöpultti mahdollisimman ulos, ja jos ei enää vaikutusta,
niin maken ohjeen mukaan hioo sen topparivasteen alemmaksi, jotta suoristuu enempi.

Kyllä ainakin piikkipyörällä vedetty juurikassavi meni kumipalloillakin, perän rattaat siniseksi pikkuvaihteella.

-SS-

montöör

  • Vieras
Vs: Löysä Överum
Miten muuten on auroissa, joissa on portaaton leveyden
säätö esim 12- 18". Minkälaiset vantaat, siis leveydeltä.
Silloin joskus kun kynnettiin Överumilla oli ohjekirjassa
huomautus  # 16" leveydellä voi käyttää 14" vantaita #
Niissä oli kanssa nuo kumipallukat. Hitsasin ojaksen
yläpuolelle lattaraudan eli aura oli siis kiinteä. ???

Jova

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Löysä Överum
Jaahah JD6630 puhuu taas asiasta, mistä ei totuutta tiedä. Tänä syksynä pahimmat paikat kynnettiin öövvereillä,  kun kvernen jouset antoi jatkuvasti periksi. Se laukaisimen päällä oleva pultti täysin auki ja kun kiristää ojasta painavaa pulttia, silloinhan saadaan esijännitys. Noin se muistaakseni meni. ei muista enää ihan tarkkaan, kun 20 vuotta kynnetty kääntöauroilla. 

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Löysä Överum
Jaahah JD6630 puhuu taas asiasta, mistä ei totuutta tiedä. Tänä syksynä pahimmat paikat kynnettiin öövvereillä,  kun kvernen jouset antoi jatkuvasti periksi. Se laukaisimen päällä oleva pultti täysin auki ja kun kiristää ojasta painavaa pulttia, silloinhan saadaan esijännitys. Noin se muistaakseni meni. ei muista enää ihan tarkkaan, kun 20 vuotta kynnetty kääntöauroilla.
Mää kans olen muistavinani jotain tuollaista. Oon jopa nähnyt tuollaiset aurat joskus ysärillä  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Löysä Överum
Jaahah JD6630 puhuu taas asiasta, mistä ei totuutta tiedä. Tänä syksynä pahimmat paikat kynnettiin öövvereillä,  kun kvernen jouset antoi jatkuvasti periksi. Se laukaisimen päällä oleva pultti täysin auki ja kun kiristää ojasta painavaa pulttia, silloinhan saadaan esijännitys. Noin se muistaakseni meni. ei muista enää ihan tarkkaan, kun 20 vuotta kynnetty kääntöauroilla.
Mä olen kyntänyt tuollaisilla övereillä viimeksi keväällä eikä mulla ole vielä vanhuuden tuomia muistihäiriöitä.

Jova

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Löysä Överum
Jaa mää olen kyntäny sekä kvernen, että ööverin kääntöauroilla tänä syksynä.Kvernet vaan anto helpommin periks tosi aitiosavessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Löysä Överum
Jaa mää olen kyntäny sekä kvernen, että ööverin kääntöauroilla tänä syksynä.Kvernet vaan anto helpommin periks tosi aitiosavessa.
Mä olenkin kyntänyt tänä vuonna kvernen sekä överumin sarka-auroilla, mutta eniten kuhnin kääntöauroilla.
Noin 100ha on tälle vuodelle käännetty, seassa jokaista maalajia, mites sulla?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Löysä Överum
Jaa mää olen kyntäny sekä kvernen, että ööverin kääntöauroilla tänä syksynä.Kvernet vaan anto helpommin periks tosi aitiosavessa.
Mä olenkin kyntänyt tänä vuonna kvernen sekä överumin sarka-auroilla, mutta eniten kuhnin kääntöauroilla.
Noin 100ha on tälle vuodelle käännetty, seassa jokaista maalajia, mites sulla?
Ei teillä ole siellä tundralla aitosavia 😅😅😅

Jotain tinttuhiesua on.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Löysä Överum
Jaa mää olen kyntäny sekä kvernen, että ööverin kääntöauroilla tänä syksynä.Kvernet vaan anto helpommin periks tosi aitiosavessa.
Mä olenkin kyntänyt tänä vuonna kvernen sekä överumin sarka-auroilla, mutta eniten kuhnin kääntöauroilla.
Noin 100ha on tälle vuodelle käännetty, seassa jokaista maalajia, mites sulla?
Ei teillä ole siellä tundralla aitosavia 😅😅😅

Jotain tinttuhiesua on.
Erään lohkon yhdessä näytteesä on maalajina aitosavi :P
Hiesusavee taitaa kyllä suurin osa olla.

Savella ei kyllä ole niin suuria ongelmia överumeillakaan kun ei ole kiviä niin paljon. Se kun pysyis kyllä siellä maassa mutta ei jaksa painua takaisin jos kiven takia pomppaa.