pitäs kait sen uuden koneen nyt parikesää kestää ilman hitsaamisia. entinen krone kesti 14 vuotta ja viimekesänä piti vahavistella.
Onko 280 paljon halvempi kuin 320, vai miksi juuri tämä leveys ? Taitaa 320 olla yleisempi ja ainakin myyjät sitä enempi tyrkyttää Tosin myyjä pelotteli 280 karhon olevan epäsymmetrinen paalaamiseen ja suositteli 320:ä . Nyt olen itse nähnyt 280 tehdyt karhot ja ei nekään nyt silmämääräisesti juurikaan ole epäsymmetriset Tosin konehan on ainakin 15v vanha ja n 7% uuden hinnasta
Karhon saaminen tasaiseksi noilla parittoman lautasmäärän murskaimilla on vain ja ainoastaan säätökysymys, kun palkin toises pääs vierekkäiset lautaset pyörii samaan suuntaan...
Kuinka paljo niitettävää, paljonko tuolla 280 oli hintaa? 320 tuli viime kesänä, kääntö hiukkasen hidas ei kai tuota muuten voi moittia.
Jos meno-paluukoneesta on kysymys, on käännön hitaudelle ihan oikeakin selitys. Kohtuullinen kääntönopeus (8s ääriasennosta toiseen 320 ja370 koneet) ei rasita sylintereitä ja korvakkeita liiaksi, jolloin vältytään ennenaikaiselta hitsailulta ja toisekseen koneen tieliikenneturvallisuuskaan ei kärsi. Muutenkin päisteessä kääntyminen kestää vähintäänkin tuon 8s ja nopeampi käännös muutenkin saa nurmiriekaleet lentoon... Siis käytännössä kuitenkin riittävän nopea puolenvaihto noissa on. Kuristimien poisto ja tarvittaessa letkukoon kasvattaminen toki auttaa hätäisimmille...