Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mf ja dyna 4  (Luettu 32999 kertaa)

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

Timppa on toteuttanut suunnanvaihdon pidentämällä sängyn jalkoja. Kun takapuoli osuu kattoon, vaihtaa T suuntaa  ;D

Nii´i.  ;)

Mun M-F 6480 vaihtaa suuntaa aina pehmiästi koska siinä tietokone tunnustelee suunnanvaihdon.

Älkää ostako noita halpissarjalaisia.

Ja poikkeus vahvistaa säännön: Täällä on 6455 kaikilla mahdollisilla tietokoneohjauksilla, vuoden vanha kone, ja siinäpä on ihmetelly keskolta jos toinenkin ukko, että miten saadaan tämä yksilö nykäisemättömäksi. Tähän mennessä on koneeseen vaihdettu mm. paineakku, solenoidit, tietokoneboksitx2, kytkinpolkimelle ensin anturit, sitten koko poljin vaihdettiin optisesti lukevaksi,ohjelmistot useampaan kertaan ja joukko pikkuhiluja.... vielä ei ole keksitty, millä saadaan kone sellaiseksi, ettei kytkinpoljinta härnätessä anna helvetillistä jännitepiikkiä ja sitä myöden kytkimen pamautusta. Viimeksi oli jonkinlainen tallenninlaite koneessa kiinni ja tiedot lähti tehtaalle analysoitavaksi...   
Ei sillä, kone on koko ajan ollut töissä, takuuaika päättyi mutta hommahan on vireillä, tunteja vasta 700. Mutta entäpä jos jotakin työlaitetta esim. peräänottaessa sattuu se viimeinen vahinko,kone kun saattaa hypähtää 20cm jonnekin suuntaan, trukkilavatavara ja suursäkit joita on rikottu (kuormain ja etujouset, kiva heilahdus tarkassa paikassa...) on halpaa kamaa siihen nähden jos pahasti sattuu, ja mitä sitten jos se vaihdeaski ottaa tuosta rykimisestä kipiää??


Mutta tuohon dyna-4 tapaukseen, ei ole ensimmäinen laatuaan, ja olen ymmärtänyt ettei siihen ole ratkaisua keksitty....
tuossa taas yhdistyy teamityöskentelyn jalo taidonnäyte .. hakataan päätä seinää urakalla eikä kukaan uskalla lopettaa sitä vaikka sattuu niin perkeleesti ..
 
keskon pilvilinna on onneksi hyvin  pehmustettu


Kuulin kauttarantain että ohjelmisto aiheuttaa ongelmia .. mutta insinöörit ketkä ovat masseyn sähköjä suunnitelleet eivät ole oppitunneillaan päässeet sähkölampun kytkentää pitemmälle koska releen kytkeminen din normien mukaisesti ei masseri inssiltä onnistunut..

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Selvitä asiaa vähän ennenkuin tuomittet.

5400 suunnanvaihdin on "tyhmempi" automatiikaltaan kuin 6400 sarjan.

Mul oli 5465 vähän aikaa ja se oli tosi mahdoton vekslata ilman ettei avittannu kytkimellä.

6480llä voi pelkällä suunnanvaihtimella lähteä liikkeelle esim risteyksestä tai vekslailla päisteessä eikä nypi vaan tasaisesti lähtee riippumatta esim. lämpötilasta.
niin pehmys tulee eri ohjelmistosta mutta asiaan vaikuttaa myös traktorin omamassa. "Tietokone" ohjaa kytkeytymistä molemmissa koneissa !

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Selvitä asiaa vähän ennenkuin tuomittet.

5400 suunnanvaihdin on "tyhmempi" automatiikaltaan kuin 6400 sarjan.

Mul oli 5465 vähän aikaa ja se oli tosi mahdoton vekslata ilman ettei avittannu kytkimellä.

6480llä voi pelkällä suunnanvaihtimella lähteä liikkeelle esim risteyksestä tai vekslailla päisteessä eikä nypi vaan tasaisesti lähtee riippumatta esim. lämpötilasta.
niin pehmys tulee eri ohjelmistosta mutta asiaan vaikuttaa myös traktorin omamassa. "Tietokone" ohjaa kytkeytymistä molemmissa koneissa !

"5000-sarjan suunnanvaihdossa ei ole sen suurempaa "älyä" kun kytkinpakkojen luistatus tietyllä (säädettävällä) aikavakiolla. Esim. 6000-sarjassa taas kytkintä kiinni vedettäessä elektroniikka vetää kytkimen hallitusti "tuntumaan" ja tunnustelee kierrosluvun laskua ja tehon tarvetta niin kuin kuskikin perstuntumalla tekee. "

Tuossa se ero on aika hyvin kuvailtu. 
Kui mää ain olen paras?

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Selvitä asiaa vähän ennenkuin tuomittet.

5400 suunnanvaihdin on "tyhmempi" automatiikaltaan kuin 6400 sarjan.

Mul oli 5465 vähän aikaa ja se oli tosi mahdoton vekslata ilman ettei avittannu kytkimellä.

6480llä voi pelkällä suunnanvaihtimella lähteä liikkeelle esim risteyksestä tai vekslailla päisteessä eikä nypi vaan tasaisesti lähtee riippumatta esim. lämpötilasta.
niin pehmys tulee eri ohjelmistosta mutta asiaan vaikuttaa myös traktorin omamassa. "Tietokone" ohjaa kytkeytymistä molemmissa koneissa !

"5000-sarjan suunnanvaihdossa ei ole sen suurempaa "älyä" kun kytkinpakkojen luistatus tietyllä (säädettävällä) aikavakiolla. Esim. 6000-sarjassa taas kytkintä kiinni vedettäessä elektroniikka vetää kytkimen hallitusti "tuntumaan" ja tunnustelee kierrosluvun laskua ja tehon tarvetta niin kuin kuskikin perstuntumalla tekee. "

Tuossa se ero on aika hyvin kuvailtu.
Mutta valitettavasti molemmissa tapauksessa suunnanvaihdon propoja ohjaa "äly" boxi joka molemmissa sama ..

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: mf ja dyna 4
Luulin, ettei timppa aja muilla kuin VT:llä.

+250

  • Vieras
Vs: mf ja dyna 4
Mäki olen sellaista Massey-Fergusonia harkinnu ostaa,mutta näitten juttujen perusteella ei kyllä uskalla.Kuulostavat tosi laaduttomilta vehkeiltä  :o ::)

 ;D ;D ;D ;D ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf ja dyna 4
Mäki olen sellaista Massey-Fergusonia harkinnu ostaa,mutta näitten juttujen perusteella ei kyllä uskalla.Kuulostavat tosi laaduttomilta vehkeiltä  :o ::)

 ;D ;D ;D ;D ;D

***5400 sarjan massikka päihittää laadussa silti jonnikkaat mennen tullen. Ja mun kokemukset 5400 sarjaan liittyy n 2006 vuosimallin 5465een.  Uusista en tiedä mitään.

***JD6630:lle :  Timppa pääasiassa ajelee tynäveeteellä mutta aisankannattajana on 1300 tuntia ajettu 6480 massikka.

Viimeksi muokattu: 24.05.12 - klo:08:07 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: mf ja dyna 4
Mäki olen sellaista Massey-Fergusonia harkinnu ostaa,mutta näitten juttujen perusteella ei kyllä uskalla.Kuulostavat tosi laaduttomilta vehkeiltä  :o ::)

 ;D ;D ;D ;D ;D

No, perkele.. ostoaikeita on ollut täälläkin – on hienoo luiska nokkaa – mutta ei vehkeellä tee tarkassa  etukuormain työssä mitään – kun nykii kuinka sattuu – onneksi ehdin lukea tämän jutun – kiitos ! ?

Valtran hi tekki pelaa vissiin hienosti lämpö tilasta riippumatta ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26131
  • vastustan
Vs: mf ja dyna 4
Mäki olen sellaista Massey-Fergusonia harkinnu ostaa,mutta näitten juttujen perusteella ei kyllä uskalla.Kuulostavat tosi laaduttomilta vehkeiltä  :o ::)

 ;D ;D ;D ;D ;D

No, perkele.. ostoaikeita on ollut täälläkin – on hienoo luiska nokkaa – mutta ei vehkeellä tee tarkassa  etukuormain työssä mitään – kun nykii kuinka sattuu – onneksi ehdin lukea tämän jutun – kiitos ! ?

Valtran hi tekki pelaa vissiin hienosti lämpö tilasta riippumatta ?
markkinoiden paras suunnanvaihto, todetaan oikein omassa esitteessä ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: mf ja dyna 4
Mäki olen sellaista Massey-Fergusonia harkinnu ostaa,mutta näitten juttujen perusteella ei kyllä uskalla.Kuulostavat tosi laaduttomilta vehkeiltä  :o ::)

 ;D ;D ;D ;D ;D

No, perkele.. ostoaikeita on ollut täälläkin – on hienoo luiska nokkaa – mutta ei vehkeellä tee tarkassa  etukuormain työssä mitään – kun nykii kuinka sattuu – onneksi ehdin lukea tämän jutun – kiitos ! ?

Valtran hi tekki pelaa vissiin hienosti lämpö tilasta riippumatta ?

Jaa? Meillä on ainaskin 6265 pelannut hienosti, vuosimallia 2003. Voin tosiaan suositella tarkkaankin etukuormaintyöhön, minusta kytkimen tuntuma on hyvä ja suunnanvaihto toimii kuin ajatus. Samaa en voi sanoa naapurin hitekistä. Massikassa täytyy oikeasti olla jotain vikaavikaa jos se jotenkin nykii.


Mika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: mf ja dyna 4
Mäki olen sellaista Massey-Fergusonia harkinnu ostaa,mutta näitten juttujen perusteella ei kyllä uskalla.Kuulostavat tosi laaduttomilta vehkeiltä  :o ::)

 ;D ;D ;D ;D ;D

No, perkele.. ostoaikeita on ollut täälläkin – on hienoo luiska nokkaa – mutta ei vehkeellä tee tarkassa  etukuormain työssä mitään – kun nykii kuinka sattuu – onneksi ehdin lukea tämän jutun – kiitos ! ?

Valtran hi tekki pelaa vissiin hienosti lämpö tilasta riippumatta ?

Jaa? Meillä on ainaskin 6265 pelannut hienosti, vuosimallia 2003. Voin tosiaan suositella tarkkaankin etukuormaintyöhön, minusta kytkimen tuntuma on hyvä ja suunnanvaihto toimii kuin ajatus. Samaa en voi sanoa naapurin hitekistä. Massikassa täytyy oikeasti olla jotain vikaavikaa jos se jotenkin nykii.


Mika

Mäkin oon vähä kuormannu 6200-sarjan masserilla ja täytyy myöntää että se oli aika hyvä. Hitec valtran jälkeen paras suunnanvaihto mitä oon ajanu. Jos olisin enemmän ajanu tuolla masserilla niin se luultavasti tuntuis paremmalta kuin hitec. Monesta jutusta valtraa voi haukkua, mutta sunnanvaihto siinä on oikeasti markkinoiden parhaita. Toimii aina samalla tavalla riippumatta lämpötilasta ym. Kytkinpolkimen tuntuma siinä taas ei oo markkinoiden parhaasta päästä, mutta siihenkin tottuu...

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: mf ja dyna 4
Mulla oli massikas saman olonen vika.Ei menty eteen ei taakse ja yht äkkiä taas mentiin.Kytkin polkimessa on jossain anturissa määritetty voima,millä sitä käytetään.Mulla vika oli siinnä.Se kytki boxsin hetkes härö tilaan ja sitten taas kaikki oli ok.Vuoden sitä vikaa tonki yks sun toinen ja laskua kyllä synty.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: mf ja dyna 4

Jaa? Meillä on ainaskin 6265 pelannut hienosti, vuosimallia 2003. Voin tosiaan suositella tarkkaankin etukuormaintyöhön, minusta kytkimen tuntuma on hyvä ja suunnanvaihto toimii kuin ajatus. Samaa en voi sanoa naapurin hitekistä. Massikassa täytyy oikeasti olla jotain vikaavikaa jos se jotenkin nykii.

Mika

Valtran ekoissa hitekkilöissä oli parantamisen varaa, niiden toiminta oli suunnilleen tuota verkun toimintaa vastaava. Hitec 2 olikin sitten jo niin hyvä ettei sitä ole tietääkseni muuteltu nykyversioihin. Kytkinpolkimen kalibrointi voipi olla sitten pielessä jos polkimen toiminta on epämääräistä.

Tarkat hommat on kyl mukava tehdä kun kone pysähtyy jarrulla ja sen voimalla voi säädellä momenttia ja lähestymisnopeutta. Fendin lootalla varustetuissa portaattomissakin tuo "turbiinikytkin" ominaisuus on mielestäni hyvin toimiva.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Selvitä asiaa vähän ennenkuin tuomittet.

5400 suunnanvaihdin on "tyhmempi" automatiikaltaan kuin 6400 sarjan.

Mul oli 5465 vähän aikaa ja se oli tosi mahdoton vekslata ilman ettei avittannu kytkimellä.

6480llä voi pelkällä suunnanvaihtimella lähteä liikkeelle esim risteyksestä tai vekslailla päisteessä eikä nypi vaan tasaisesti lähtee riippumatta esim. lämpötilasta.
Jonnikoissa on tainnut jo vuonna -93 olla semmonen suunnanvaihdin että toimii ilman kytkintä  ;)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Selvitä asiaa vähän ennenkuin tuomittet.

5400 suunnanvaihdin on "tyhmempi" automatiikaltaan kuin 6400 sarjan.

Mul oli 5465 vähän aikaa ja se oli tosi mahdoton vekslata ilman ettei avittannu kytkimellä.

6480llä voi pelkällä suunnanvaihtimella lähteä liikkeelle esim risteyksestä tai vekslailla päisteessä eikä nypi vaan tasaisesti lähtee riippumatta esim. lämpötilasta.
Jonnikoissa on tainnut jo vuonna -93 olla semmonen suunnanvaihdin että toimii ilman kytkintä  ;)

Ei eilispäivänä eräs 6000 jonnikka toiminu ilman kytkimellä hivutusta.

Pari vuotta vanha jonnu kyseessä.  Suunnanvaihtimella vipautus ja vasen jalka kytkimellä pehmitti.

 :D
Kui mää ain olen paras?