Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mf ja dyna 4  (Luettu 32999 kertaa)

keissi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
mf ja dyna 4
suunnanvaihtaja toimii hyvin kun vaihtaa eteen taakse mutta jos pysähtyy niin että nostaa suunnanvaihtajan vivun ylös ja jatkaa matkaa samaan suuntaan niin nykäsee tosi kovin trukkipiikeistä tavarat tippuu.

cvt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: mf ja dyna 4
Suunnanvaihdon kalibrointi kannattaa tehdä ja tarkastaa peräöljy. Vähillä (lue minimi) suunnanvaihto nykäisee enemmän, sellaisen havainnon tehnyt omassa.

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: mf ja dyna 4
hmmm kuullostaapi perus masseri ongelmalta... onko minkä ikäinen  ja koska viimeeksi toiminut oikein ? ettei vaan olis blakout boxin puolella ja parametrit kateissa.. tai sitten kierroslukuanturi  vaihdelaatikossa sekoilee..

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: mf ja dyna 4
 Fendt vaihtaa suuntaa todella pehmeästi...ei näkyse, eikun nykäse.  :P

Viimeksi muokattu: 23.05.12 - klo:08:29 kirjoittanut hvinnamo

Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

Timppa on toteuttanut suunnanvaihdon pidentämällä sängyn jalkoja. Kun takapuoli osuu kattoon, vaihtaa T suuntaa  ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

Timppa on toteuttanut suunnanvaihdon pidentämällä sängyn jalkoja. Kun takapuoli osuu kattoon, vaihtaa T suuntaa  ;D

Nii´i.  ;)

Mun M-F 6480 vaihtaa suuntaa aina pehmiästi koska siinä tietokone tunnustelee suunnanvaihdon.

Älkää ostako noita halpissarjalaisia.
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: mf ja dyna 4
Fendt vaihtaa suuntaa todella pehmeästi...ei näkyse, eikun nykäse.  :P

Kaikenlaista sitä on yöllä tullut kirjoiteltuakin... :-[
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

Timppa on toteuttanut suunnanvaihdon pidentämällä sängyn jalkoja. Kun takapuoli osuu kattoon, vaihtaa T suuntaa  ;D

Nii´i.  ;)

Mun M-F 6480 vaihtaa suuntaa aina pehmiästi koska siinä tietokone tunnustelee suunnanvaihdon.

Älkää ostako noita halpissarjalaisia.

Ja poikkeus vahvistaa säännön: Täällä on 6455 kaikilla mahdollisilla tietokoneohjauksilla, vuoden vanha kone, ja siinäpä on ihmetelly keskolta jos toinenkin ukko, että miten saadaan tämä yksilö nykäisemättömäksi. Tähän mennessä on koneeseen vaihdettu mm. paineakku, solenoidit, tietokoneboksitx2, kytkinpolkimelle ensin anturit, sitten koko poljin vaihdettiin optisesti lukevaksi,ohjelmistot useampaan kertaan ja joukko pikkuhiluja.... vielä ei ole keksitty, millä saadaan kone sellaiseksi, ettei kytkinpoljinta härnätessä anna helvetillistä jännitepiikkiä ja sitä myöden kytkimen pamautusta. Viimeksi oli jonkinlainen tallenninlaite koneessa kiinni ja tiedot lähti tehtaalle analysoitavaksi...   
Ei sillä, kone on koko ajan ollut töissä, takuuaika päättyi mutta hommahan on vireillä, tunteja vasta 700. Mutta entäpä jos jotakin työlaitetta esim. peräänottaessa sattuu se viimeinen vahinko,kone kun saattaa hypähtää 20cm jonnekin suuntaan, trukkilavatavara ja suursäkit joita on rikottu (kuormain ja etujouset, kiva heilahdus tarkassa paikassa...) on halpaa kamaa siihen nähden jos pahasti sattuu, ja mitä sitten jos se vaihdeaski ottaa tuosta rykimisestä kipiää??


Mutta tuohon dyna-4 tapaukseen, ei ole ensimmäinen laatuaan, ja olen ymmärtänyt ettei siihen ole ratkaisua keksitty....

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: mf ja dyna 4

Nii´i.  ;)

Mun M-F 6480 vaihtaa suuntaa aina pehmiästi koska siinä tietokone tunnustelee suunnanvaihdon.

Älkää ostako noita halpissarjalaisia.

No mulla Dyna-6 alkoi kanssa tempaista toiseen suuntaan. Kalibroinnilla korjaantui hetkeksi, mutta vika palasi aina hiljalleen. 1400 h myöhemmin muidenkin oireiden ilmetessä vika löytyi.
Laatikossa oli piilevä, kulumalla paheneva mekaaninen vika, ja seurannaistuhoa ehti syntyä riittävästi :-(

Vika oli oikeasti harvinaista sorttia, huoltokin löysi sen vasta toisella laatikon avaamiskerralla....
Tuuria se on huonokin tuuri.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: mf ja dyna 4
Masserin suunnavaihto on perseestä. *******malli missä ei ollut vielä dynaa ei ikinä saanu pelaamaan kunnolla, kytkimellä piti pehmittää. Kytkimen solenoideja kyllä meni.
Se vasta olikin mielenkiintoista kun piti odotella 1-60sek että kone lähtee liikkeelle oikein kunnolla rykäisten. Kerran olin paaleja hakemassa ja just ottamassa kärryä perään kun kys. vika ilmaantui, meni varmaan 30min että sain kärryn perään.

Viimeksi muokattu: 23.05.12 - klo:19:56 kirjoittanut JD6630

keissi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: mf ja dyna 4
samat viat kun sirkussonnilla mulla 2010 vuoden  5465 500h ajettuna. On kalibroitu ja vaihdettu kytkinantureita sun muuta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: mf ja dyna 4
Mä oon huomannut tuon nykäisyn joskus paalatessa. Lähtee eteenpäin oudosti nykäisemällä, normaalia repäisevämmästi. Ja se on ilmaantunut, kun on lähdetty vaan eteenpäin "koko päivä"  :D Mutta tuo "vika" on aina loppunut, kun on muutaman kerran vedellyt suunnanvaihdinta eteen taakse. Huoltomies ei oikein uskonut mun korjaustoimenpiteeseen , mutta mitäpä siitä, kun sitten se taas lähtee tasaisesti  8)

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mf ja dyna 4
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Selvitä asiaa vähän ennenkuin tuomittet.

5400 suunnanvaihdin on "tyhmempi" automatiikaltaan kuin 6400 sarjan.

Mul oli 5465 vähän aikaa ja se oli tosi mahdoton vekslata ilman ettei avittannu kytkimellä.

6480llä voi pelkällä suunnanvaihtimella lähteä liikkeelle esim risteyksestä tai vekslailla päisteessä eikä nypi vaan tasaisesti lähtee riippumatta esim. lämpötilasta.

Kui mää ain olen paras?