Tähän taitaa tulla täällä kohdentamisalueellakin varsin käyttökelpoinen byrokratian vähentämiskeino...
Ei hae ympäristökorvausta.
Isot pojat kertovat, että ministeriössä suunnitellaan lannoitusjuttujen liittämistä osaksi täydentäviä ehtoja.
Ei siinä mitään. Laittakoot täydentäviin ehtoihin sanamuodoin, että "lannoitusrajat kasvin tarpeen mukaan".
Sehän on teoriassa tutkittua tietoa ja luulisi viherhihhulien olevan tyytyväisiä semmoiseen käytäntöön...
Onhan täydentävien ehtojen tavoite "taata turvallisilla tuotantomenetelmillä tuotettujen elintarvikkeiden korkea laatu", niin ryöstöviljely ei voi sellaista taata.
Ja koska päällekkäisiä tukia ei saa olla, niin lannoitusrajat eivät mielestäni voi olla samat kuin ympäristökorvauksessa.
Koska osin täydentävät ehdot liittyvät vanhan tilatuen maksuperusteisiin, niin muutokset sen korvaavaan uuteen järjestelmään täytyy hakea komissiosta? Toiveajattelua olisi, että mikäli joku maa tekee rajoitteita uuden tilatuen maksuehtoihin, esim. Suomen täydentävät ehdot, niin se koskisi myös muita maita...
Ja eikös tuo uusi tilatukijärjestelmä pitänyt JO hyväksyä vuodenvaihteessa? Eli voisi olettaa, ettei sitä heti olla muuttamassa?
Vaan onhan se kuritettava suomalaista maanviljelijää joka käänteessä, kehtaavatkin vaatia byrokratian vähentämistä.