Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mersun laatu romahti !  (Luettu 35906 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mersun laatu romahti !
Onko SAS:n Volvo toiminut hyvin?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Mersun laatu romahti !
Onko SAS:n Volvo toiminut hyvin?

Sitä on viimeajat pidetty visusti sateensuojassa!

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Mersun laatu romahti !
Kotirouvien kauppakasseja  kiat ja fiat ym.riisikupit.On sitä mieltä että aja millä ajat ja tilastoo on monenlaista,kullekin tarpeen mukaan.Eipä ole tuo saksanseisoja vielä tielle jättänyt vaikka päästöillään huijailee.
Meilläpäin kotirouvat ajelee paremmilla autoilla ku työhön liikkuvat miehensä  :o
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Mersun laatu romahti !
Sen verran tuosta SAS:n postaamasta Iltalehden paskajutusta että vertailussa oli käytetty 2013 mallin MB GLK:ta yleisöhaastattelulla; http://www.jdpower.com/cars/awards/Vehicle-Dependability-Study-(VDS)-by-Category/843ENG

En pidä amatöörien reittauksia luotettavina. Olen ajellut E-sarjan sedanilla ja farkulla sekä Vip keikkoja S-sarjalaisella stadissa noin 7 vuoden aikana, enkä muulla suostu ajamaan näillä kynnetyillä mukulakivikaduilla. Hyvin on pelanneet siihen rääkkiin nähden mihin täällä joutuvat. Mittariin tulee noin 10.000 km kuukaudessa per auto.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19970
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Sen verran tuosta SAS:n postaamasta Iltalehden paskajutusta että vertailussa oli käytetty 2013 mallin MB GLK:ta yleisöhaastattelulla; http://www.jdpower.com/cars/awards/Vehicle-Dependability-Study-(VDS)-by-Category/843ENG

En pidä amatöörien reittauksia luotettavina. Olen ajellut E-sarjan sedanilla ja farkulla sekä Vip keikkoja S-sarjalaisella stadissa noin 7 vuoden aikana, enkä muulla suostu ajamaan näillä kynnetyillä mukulakivikaduilla. Hyvin on pelanneet siihen rääkkiin nähden mihin täällä joutuvat. Mittariin tulee noin 10.000 km kuukaudessa per auto.

Ammattiajossa ei mersulla taida se kuukauden huoltokulukaan olla kovin pieni. Aina verrataan luotettavuutta vähä eri asioille. Ensimmäinen "iso huolto" on hinnaltaan moninkertainen johonkin korollaan verrattuna.

-SS-

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Mersun laatu romahti !
Sen verran tuosta SAS:n postaamasta Iltalehden paskajutusta että vertailussa oli käytetty 2013 mallin MB GLK:ta yleisöhaastattelulla; http://www.jdpower.com/cars/awards/Vehicle-Dependability-Study-(VDS)-by-Category/843ENG

En pidä amatöörien reittauksia luotettavina. Olen ajellut E-sarjan sedanilla ja farkulla sekä Vip keikkoja S-sarjalaisella stadissa noin 7 vuoden aikana, enkä muulla suostu ajamaan näillä kynnetyillä mukulakivikaduilla. Hyvin on pelanneet siihen rääkkiin nähden mihin täällä joutuvat. Mittariin tulee noin 10.000 km kuukaudessa per auto.

Ammattiajossa ei mersulla taida se kuukauden huoltokulukaan olla kovin pieni. Aina verrataan luotettavuutta vähä eri asioille. Ensimmäinen "iso huolto" on hinnaltaan moninkertainen johonkin korollaan verrattuna.

-SS-

No joo se huoltokulu taasen riippuu näkökulmasta. Onko autoilijalla talli jossa pystyy huoltamaan? Toisaalta Veholla on 24/7/365 huolto MB takseille pääkaupunkiseudulla vaikka tien päällä, joten jotain on laskettava sillekin jos auto joutuu seisomaan jollain pajalla sen vuoksi ettei ympärivuorokautista huoltopalvelua ole saatavilla. Meidän tallissa on useita kymmeniä autoja. 2 mekaanikkoa täysipäiväisesti huoltamassa ja korjaamassa. Perushuollot tehdään itse.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19970
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Sen verran tuosta SAS:n postaamasta Iltalehden paskajutusta että vertailussa oli käytetty 2013 mallin MB GLK:ta yleisöhaastattelulla; http://www.jdpower.com/cars/awards/Vehicle-Dependability-Study-(VDS)-by-Category/843ENG

En pidä amatöörien reittauksia luotettavina. Olen ajellut E-sarjan sedanilla ja farkulla sekä Vip keikkoja S-sarjalaisella stadissa noin 7 vuoden aikana, enkä muulla suostu ajamaan näillä kynnetyillä mukulakivikaduilla. Hyvin on pelanneet siihen rääkkiin nähden mihin täällä joutuvat. Mittariin tulee noin 10.000 km kuukaudessa per auto.

Ammattiajossa ei mersulla taida se kuukauden huoltokulukaan olla kovin pieni. Aina verrataan luotettavuutta vähä eri asioille. Ensimmäinen "iso huolto" on hinnaltaan moninkertainen johonkin korollaan verrattuna.

-SS-

No joo se huoltokulu taasen riippuu näkökulmasta. Onko autoilijalla talli jossa pystyy huoltamaan? Toisaalta Veholla on 24/7/365 huolto MB takseille pääkaupunkiseudulla vaikka tien päällä, joten jotain on laskettava sillekin jos auto joutuu seisomaan jollain pajalla sen vuoksi ettei ympärivuorokautista huoltopalvelua ole saatavilla. Meidän tallissa on useita kymmeniä autoja. 2 mekaanikkoa täysipäiväisesti huoltamassa ja korjaamassa. Perushuollot tehdään itse.

Niin epäilinkin. Ensin viidentonnin verohuojennus pohjalle, ja suojatut markkinat, on tietenkin varaa hiukan kalliimpaankin brändiin. Takuuseen lienee saatava jokin päätös MB:ltä, että oma korjaamo saa tehdä kaikki huollot, vai onko perushuolto vain nestetasojen tarkastelu ja mahdollinen öljynvaihto ?

Se Vehon huoltosopimus ainakin on ammattikäyttöön laitetussa autossa kalliimpi kuin yksityiskäytössä. Yksityishenkilölle tulee joskus todellisena shokkina 70 k€ perheautosta neljäntonnin määräaikaishuollon hinta. Sanoin tälle kollegalle, että oman tonnin auton 500000 km huolto oli vähän runsaat 500 euroa, vieraalla tehtynä, suhteessa paljon kalliimpi. Meinasin saada turpaani. Rahapula äreyttää.

-SS-

Viimeksi muokattu: 13.10.16 - klo:18:29 kirjoittanut -SS-

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Mersun laatu romahti !
Sen verran tuosta SAS:n postaamasta Iltalehden paskajutusta että vertailussa oli käytetty 2013 mallin MB GLK:ta yleisöhaastattelulla; http://www.jdpower.com/cars/awards/Vehicle-Dependability-Study-(VDS)-by-Category/843ENG

En pidä amatöörien reittauksia luotettavina. Olen ajellut E-sarjan sedanilla ja farkulla sekä Vip keikkoja S-sarjalaisella stadissa noin 7 vuoden aikana, enkä muulla suostu ajamaan näillä kynnetyillä mukulakivikaduilla. Hyvin on pelanneet siihen rääkkiin nähden mihin täällä joutuvat. Mittariin tulee noin 10.000 km kuukaudessa per auto.

Niin ja sitten jos huotokulua johonkin Corollaan verrataan taikka pikemminkin anjovikseen niinkuin Avensista taksislangilla kutsutaan, niin onhan se ammattikuskin penkki ja sen laatu merkittävin yksittäinen ominaisuus johon joutuu kiinnittämään huomiota mikäli ajaa täysipäiväisesti 12 tunnin ajovuoroja. MB:ssä on täysin paineilmatoiminen penkki (jopa ilmastoidulla tuuletuksella) jonka voi muokata mieleisekseen. Corollassa taasen rimpula josta saa peräpukamat bonukseksi. Ajoin viimeviikonloppuna kokeeksi Mersua puolta halvemmalla Pösön 508:lla kaksi 12 tunnin vuoroa. Ihan rimpula ja epäergonominen penkki. Niska ja oikea olkapää kipeyty. 17.000 km takana ja erehdyin ajamaan lätäköstä.....vilkkurele meni sekaisin.....sellainen ranskalainen persoonallisuus että ei kiitos enää. Oli pösö vielä reitattu korkealle SAS:n testivertailussa. Tunnen lähemmin monista MB malleista vain E ja S, sekä Vito malliston. Sen voin sanoa että E-sarjasta lähiajan epäonnistunein oli E 300 Hybrid. 200.000 m aikana vaihdelaatikko irrotettiin kolme kertaa koska siihen kiinnitetty kortti hajosi. 1.000 euroa per kortti mutta menivät 2v takuuseen. Tyyppivika jonka johdosta vaihdettiin heti pois kun 2v takuuaika loppui. Nykyisessä 9- portaisessa tomaatissa ei mitään ongelmia. Tosin näissä uusimmissa Eemeleissä alkaa olla jo krumeluureja jo ihan liian kanssa. 4 erilaista moottorikartta-asetus vaihtoehtoa ja 5 erilaista vaihteistoasetusta. Mitä niillä kaikilla kukaan tekee paitsi joku nippelihiplaus nörtti??
Ammattiajossa ei mersulla taida se kuukauden huoltokulukaan olla kovin pieni. Aina verrataan luotettavuutta vähä eri asioille. Ensimmäinen "iso huolto" on hinnaltaan moninkertainen johonkin korollaan verrattuna.

-SS-

No joo se huoltokulu taasen riippuu näkökulmasta. Onko autoilijalla talli jossa pystyy huoltamaan? Toisaalta Veholla on 24/7/365 huolto MB takseille pääkaupunkiseudulla vaikka tien päällä, joten jotain on laskettava sillekin jos auto joutuu seisomaan jollain pajalla sen vuoksi ettei ympärivuorokautista huoltopalvelua ole saatavilla. Meidän tallissa on useita kymmeniä autoja. 2 mekaanikkoa täysipäiväisesti huoltamassa ja korjaamassa. Perushuollot tehdään itse.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19970
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo se penkki. Vein tuon 527 000 ajetun Diesel Polon kuskin penkin päällisen vaihtoon, kun selkänojasta rispaantui kangas rikki. Samalla verhoilijalla oli saman ikäluokan noin saman verran ajettu Mersun penkki verhoiltavana. Ihan samanlaatuista kangasta.  Kun Polon 120 A Bosch laturi meni viimeisen kerran rikki noin 350 000 km kohdalla, iltaviideltä, perjantaina, en pystynyt vaihdattamaan sitä, kun piti illaksi päästä Sastamalaan. Menin Salon Autosähköön, putiikin pitäjä oli vielä paikalla, hallissa oli C-sarjan Mersu, ja yllätys-yllätys, sama Bosci siinäkin. Otettiin pikapikaa vain peräpään hiilirengasosa siitä Mersusta ja elektroniikka ja kiinnitettiin Poloon. Lupasin ostaa Valeon sitten heti seuraavalla viikolla ja pidin lupaukseni. Nyt on Valeon 90 A laturi pyörinyt 203 000 km, pitempään kuin edelliset kolme (3) Boschia.

Tuon Boschin varaosahinta on 800 €, vapaakytkimineen. Valeon sai 350 Eurolla. Vaihdettiin vanhasta vapaakytkinhihnapyörä. Vai mikä sen nimi on.

-SS-

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Mersun laatu romahti !
Sen verran tuosta SAS:n postaamasta Iltalehden paskajutusta että vertailussa oli käytetty 2013 mallin MB GLK:ta yleisöhaastattelulla; http://www.jdpower.com/cars/awards/Vehicle-Dependability-Study-(VDS)-by-Category/843ENG

En pidä amatöörien reittauksia luotettavina. Olen ajellut E-sarjan sedanilla ja farkulla sekä Vip keikkoja S-sarjalaisella stadissa noin 7 vuoden aikana, enkä muulla suostu ajamaan näillä kynnetyillä mukulakivikaduilla. Hyvin on pelanneet siihen rääkkiin nähden mihin täällä joutuvat. Mittariin tulee noin 10.000 km kuukaudessa per auto.

Ammattiajossa ei mersulla taida se kuukauden huoltokulukaan olla kovin pieni. Aina verrataan luotettavuutta vähä eri asioille. Ensimmäinen "iso huolto" on hinnaltaan moninkertainen johonkin korollaan verrattuna.

-SS-

No joo se huoltokulu taasen riippuu näkökulmasta. Onko autoilijalla talli jossa pystyy huoltamaan? Toisaalta Veholla on 24/7/365 huolto MB takseille pääkaupunkiseudulla vaikka tien päällä, joten jotain on laskettava sillekin jos auto joutuu seisomaan jollain pajalla sen vuoksi ettei ympärivuorokautista huoltopalvelua ole saatavilla. Meidän tallissa on useita kymmeniä autoja. 2 mekaanikkoa täysipäiväisesti huoltamassa ja korjaamassa. Perushuollot tehdään itse.

Niin epäilinkin. Ensin viidentonnin verohuojennus pohjalle, ja suojatut markkinat, on tietenkin varaa hiukan kalliimpaankin brändiin. Takuuseen lienee saatava jokin päätös MB:ltä, että oma korjaamo saa tehdä kaikki huollot, vai onko perushuolto vain nestetasojen tarkastelu ja mahdollinen öljynvaihto ?

Se Vehon huoltosopimus ainakin on ammattikäyttöön laitetussa autossa kalliimpi kuin yksityiskäytössä. Yksityishenkilölle tulee joskus todellisena shokkina 70 k€ perheautosta neljäntonnin määräaikaishuollon hinta. Sanoin tälle kollegalle, että oman tonnin auton 500000 km huolto oli vähän runsaat 500 euroa, vieraalla tehtynä, suhteessa paljon kalliimpi. Meinasin saada turpaani. Rahapula äreyttää.

-SS-

Se viidentonnin verohuojennus hupenee äkkiä varaosiin. Ainakin Stadissa vaihdetaan taajaan iskareita ja tukivarsia yms. Autot pidetään laadukkaasti kunnossa. Huomioithan myös peruskuluna taksikaskon joka on kolminkertainen hinnaltaan yksityisautoilijaan verrattuna. Se MB:n pääomakustannus on vain noin 10% kyytihinnassa. Laitatko lapsesi koulutaipaleelle mieluummin MB:n vaiko Rutinoffin kyydissä? Knhan tuo Berner saa romutettua mainitsemasi " suojatut " taksimarkkinat ja vuosikausia rakennetun toimivan systeemin, on varmaa että Mersujen, Volvojen ja Bemareiden taksikyytihinnat nousee nykyisestä heti. Laita sitten lapsesi  koulutaipaleelle tinki tinki hinnoilla Rutinoffin takapenkillä jonkun Sompun sompailemana.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mersun laatu romahti !
Kyl ne Mersut on sellaisia tylsimysten pönötysautoja, sanokaa mun ja Sassin sanoneen
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo se penkki. Vein tuon 527 000 ajetun Diesel Polon kuskin penkin päällisen vaihtoon, kun selkänojasta rispaantui kangas rikki. Samalla verhoilijalla oli saman ikäluokan noin saman verran ajettu Mersun penkki verhoiltavana. Ihan samanlaatuista kangasta.  Kun Polon 120 A Bosch laturi meni viimeisen kerran rikki noin 350 000 km kohdalla, iltaviideltä, perjantaina, en pystynyt vaihdattamaan sitä, kun piti illaksi päästä Sastamalaan. Menin Salon Autosähköön, putiikin pitäjä oli vielä paikalla, hallissa oli C-sarjan Mersu, ja yllätys-yllätys, sama Bosci siinäkin. Otettiin pikapikaa vain peräpään hiilirengasosa siitä Mersusta ja elektroniikka ja kiinnitettiin Poloon. Lupasin ostaa Valeon sitten heti seuraavalla viikolla ja pidin lupaukseni. Nyt on Valeon 90 A laturi pyörinyt 203 000 km, pitempään kuin edelliset kolme (3) Boschia.

Tuon Boschin varaosahinta on 800 €, vapaakytkimineen. Valeon sai 350 Eurolla. Vaihdettiin vanhasta vapaakytkinhihnapyörä. Vai mikä sen nimi on.

-SS-

Hyvinkin voi latureiden kohdalla noin olla. Niitä sanotaan jälkimarkkinoiksi joilla merkkiliikkeet ja huoltoliikkeet elävät. Uuden auto myyntihinnasta autoliike saa myyntikatetta vain noin 10% joka on katettava mm. lämpimät myyntihallitilat ja myyjien palkkakustannukset. Varsinaisen katteensa merkkiliikkeet saavat jälkimarkkinoista, eli varaosamyynnistä ja huoltokorjaamopalveluista. Varsinainen autokaupan myyntikate on vaihtoauton myyntihinnassa.

Kangaspenkit on kangaspenkkejä. Ammattikuskin penkki on täysnahkainen, paineilmatoiminen ja ilmastoitu. Sellaista ei valitettavasti Poloon saa. Vedäppä Pololla yhtäjäksoisesti 5x12h x 4 sarja kuukaudessa niin katsotaan miltä selkäsi ja aherisi näyttää ;))
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Mersun laatu romahti !
Kyl ne Mersut on sellaisia tylsimysten pönötysautoja, sanokaa mun ja Sassin sanoneen

Tuota voisi jo peniskateudeksi sanoa.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19970
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo se penkki. Vein tuon 527 000 ajetun Diesel Polon kuskin penkin päällisen vaihtoon, kun selkänojasta rispaantui kangas rikki. Samalla verhoilijalla oli saman ikäluokan noin saman verran ajettu Mersun penkki verhoiltavana. Ihan samanlaatuista kangasta.  Kun Polon 120 A Bosch laturi meni viimeisen kerran rikki noin 350 000 km kohdalla, iltaviideltä, perjantaina, en pystynyt vaihdattamaan sitä, kun piti illaksi päästä Sastamalaan. Menin Salon Autosähköön, putiikin pitäjä oli vielä paikalla, hallissa oli C-sarjan Mersu, ja yllätys-yllätys, sama Bosci siinäkin. Otettiin pikapikaa vain peräpään hiilirengasosa siitä Mersusta ja elektroniikka ja kiinnitettiin Poloon. Lupasin ostaa Valeon sitten heti seuraavalla viikolla ja pidin lupaukseni. Nyt on Valeon 90 A laturi pyörinyt 203 000 km, pitempään kuin edelliset kolme (3) Boschia.

Tuon Boschin varaosahinta on 800 €, vapaakytkimineen. Valeon sai 350 Eurolla. Vaihdettiin vanhasta vapaakytkinhihnapyörä. Vai mikä sen nimi on.

-SS-

Hyvinkin voi latureiden kohdalla noin olla. Niitä sanotaan jälkimarkkinoiksi joilla merkkiliikkeet ja huoltoliikkeet elävät. Uuden auto myyntihinnasta autoliike saa myyntikatetta vain noin 10% joka on katettava mm. lämpimät myyntihallitilat ja myyjien palkkakustannukset. Varsinaisen katteensa merkkiliikkeet saavat jälkimarkkinoista, eli varaosamyynnistä ja huoltokorjaamopalveluista. Varsinainen autokaupan myyntikate on vaihtoauton myyntihinnassa.

Kangaspenkit on kangaspenkkejä. Ammattikuskin penkki on täysnahkainen, paineilmatoiminen ja ilmastoitu. Sellaista ei valitettavasti Poloon saa. Vedäppä Pololla yhtäjäksoisesti 5x12h x 4 sarja kuukaudessa niin katsotaan miltä selkäsi ja aherisi näyttää ;))

No autoverhoilija tekee nahkapenkin milloin vaan. Sitä varten ei tarvitse hankkia paria tonnia ylihinnoiteltua turkkilaisen kasaamaa rautaa. Minua ei kiinnosta kenenkään ahteri, kiitos kysymästä.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19970
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Turvallisuus on aika väsynyt argumentti mersun ostamiseen. 2001 MK III Mondeo on Folksamin kolaritietojen perusteella ja muiden turvallisuusvarusteiden perusteella (+ EuroNCAP) samanveroinen turvallisuudeltaan kuin saman vuosimallin E-mersu.

Jos joku luulee 80-luvun Mesellä olevansa turvassa, saattaa käydä hullusti, kun tulee joku 2016 vm rellu Skenikki päiten.

-SS-