Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miten meinaatte selvitä  (Luettu 8897 kertaa)

Zeppeliini

  • Vieras
Vs: Miten meinaatte selvitä
vieläkö pistetään yli 500egen tarjouksia vuokrista ja uutta traktorii ja vempainta pihaan.

750€/ha hyviltä lohkoilta olen maksanut keskiarvo lienee 400€/ha... Päätoiminen kasvitilallinen. ;D

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Miten meinaatte selvitä
vieläkö pistetään yli 500egen tarjouksia vuokrista ja uutta traktorii ja vempainta pihaan.

750€/ha hyviltä lohkoilta olen maksanut keskiarvo lienee 400€/ha... Päätoiminen kasvitilallinen. ;D

mitä kasvoi tänä kesänä 750e pelloilla???

Zeppeliini

  • Vieras
Vs: Miten meinaatte selvitä
750€/ha hyviltä lohkoilta olen maksanut keskiarvo lienee 400€/ha... Päätoiminen kasvitilallinen. ;D

mitä kasvoi tänä kesänä 750e pelloilla???
[/quote]

Kauraa??? ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Miten meinaatte selvitä
750€/ha hyviltä lohkoilta olen maksanut keskiarvo lienee 400€/ha... Päätoiminen kasvitilallinen. ;D

mitä kasvoi tänä kesänä 750e pelloilla???

Kauraa??? ;D
[/quote]

ei juma no ei voi lapiolla ottaa jos on lusikalla annettu :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Zeppeliini

  • Vieras
Vs: Miten meinaatte selvitä
750€/ha hyviltä lohkoilta olen maksanut keskiarvo lienee 400€/ha... Päätoiminen kasvitilallinen. ;D
mitä kasvoi tänä kesänä 750e pelloilla???
Kauraa??? ;D

ei juma no ei voi lapiolla ottaa jos on lusikalla annettu :o
[/quote]
Ännikääliö ei huomannut kysymysmerkkejä??? :D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12230
  • Virolaista kiitos!
Vs: Miten meinaatte selvitä
Mä olen kulkenut tilan ulkopuolella töissä kohta kymmenen vuotta. Koulut käyty ihan muihin hommiin. Tilan koko sellainen, että tällä poikamies nyt elelisi vielä päätoimisesti, mutta ei tällä menolla kovin kauan. Ei mulla kyllä mitään tuomarin papereita ole, kaukana siitä. Mutta en oikein voi pitää tätä juttua minään harrastuksenakaan, koska tosissaan tätä tehdään. Ainakin tällä seudulla olisi tosi vaikea laajentaa viljatilaa kannattavasti. Viimeiset peltokaupat 12000e hehtaari. Vuokrat vielä kaukana SKN tasosta, mutta kuitenkin aika kovia tuottoihin nähden. Jos olisin päätoiminen, niin sitä peltoa pitäisi sitten alkaa jostain haalia ja alkaa tunkea muutenkin täysille vuokraajamarkkinoille. Eikä minua tällä hetkellä edes kiinnostaisi päätoimisuus. On kuitenkin kiinnostava työ muualla, josta maksetaan ihan hyvin. Päätoimisen viljanviljelijän homma on usein myös aika tylsää. Mitä sitä sitten talvella tekisi. Ehkä jotain metsätöitä, mutta nekin rästit mitä on, tekisi aika nopeasti pois. No, olishan tietysi aina tämä agro ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Miten meinaatte selvitä
Mä olen kulkenut tilan ulkopuolella töissä kohta kymmenen vuotta. Koulut käyty ihan muihin hommiin. Tilan koko sellainen, että tällä poikamies nyt elelisi vielä päätoimisesti, mutta ei tällä menolla kovin kauan. Ei mulla kyllä mitään tuomarin papereita ole, kaukana siitä. Mutta en oikein voi pitää tätä juttua minään harrastuksenakaan, koska tosissaan tätä tehdään. Ainakin tällä seudulla olisi tosi vaikea laajentaa viljatilaa kannattavasti. Viimeiset peltokaupat 12000e hehtaari. Vuokrat vielä kaukana SKN tasosta, mutta kuitenkin aika kovia tuottoihin nähden. Jos olisin päätoiminen, niin sitä peltoa pitäisi sitten alkaa jostain haalia ja alkaa tunkea muutenkin täysille vuokraajamarkkinoille. Eikä minua tällä hetkellä edes kiinnostaisi päätoimisuus. On kuitenkin kiinnostava työ muualla, josta maksetaan ihan hyvin. Päätoimisen viljanviljelijän homma on usein myös aika tylsää. Mitä sitä sitten talvella tekisi. Ehkä jotain metsätöitä, mutta nekin rästit mitä on, tekisi aika nopeasti pois. No, olishan tietysi aina tämä agro ;D

kylmis ei vielä ole agrossa riittävästi omasta mielestään????   ;D
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12230
  • Virolaista kiitos!
Vs: Miten meinaatte selvitä
Satunnaisesti käyn piipahtamssa...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Miten meinaatte selvitä
Laskut on tähänkin asti hoidettu maksamalla. Kyllähän se haasteita tuo, kun tilanväki saa toimeentulonta VAIN maataloudesta. Töitä kyllä riittää, että ulkopuolelle töihin ei voi mennä, ja miksi pitäisi jos ammatti on maajussi. Aivan eri asia on sivutoimiset harraste viljelijät, jotka saavat leipänsä vaikka maatalouskaupan tiskintakaa, tai tuomarina(viljelee hädänalaisten rahoilla) tai hammaslääkärinä(repii leipänsä toisten suusta), siinä voi sitten vaikka maksaakin sen 520 euroa vuokraa tai 13000 euroa ostotarjoukseen laittaa, ja sitä kautta kurjistaa sen ammattiviljelijän taloudellista taakkaa, samoista pelloista kun täälläpäin kuitenkin tarjouksia annetaan.
Eli kotieläintilat rahoittaa viljaharrastuksen muiden tuotteiden myynnillä? Ne kun maksavat 600-700e/ha jos paskaa varten tarvitsevat plänttiä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

LAMBO

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Miten meinaatte selvitä
750€/ha hyviltä lohkoilta olen maksanut keskiarvo lienee 400€/ha... Päätoiminen kasvitilallinen. ;D
mitä kasvoi tänä kesänä 750e pelloilla???
Kauraa??? ;D

ei juma no ei voi lapiolla ottaa jos on lusikalla annettu :o
Ännikääliö ei huomannut kysymysmerkkejä??? :D
[/quote]vinkkaa ny vähä mikä se rahakasvi oikein on???

Suunnittelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Miten meinaatte selvitä
60-luvun alussa 80 ha:lle MF 65 ostaneelle isännälle naapurit sano, ettei koskaan tule tarvitsemaan kaikkea tehoa. Ehkä ne hevosvoimat oli siihen aikaan parempia kuin nykyiset.

Jotkut isännät ei varmaankaan ole vielä edes kuulleet laskimia olevankaan. Minulla ei nimittäin meinaa rahat riittää laskimessa eikä lompsassa, kun pitää elää pelkällä maatalouden tulolla.

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Miten meinaatte selvitä
Mutta jos vanha isäntä on hoitanut tilan pellot yhdellä sataheppasella niin mihin nykynuoriso tarttee kahta kaksisataaheppasta. Puhumattakaan muusta kalustosta joka jää pieneksi. Emäntä antaa aina koneliikkeeseen lähtiessä neuvon että jos iskee konekuume, niin kun painaa tyhjällä lompakolla otsaa niin sillä se kuume lähtee.

Kyllä miun poeka on innokkaammin tekemässä töitä vähän vanhemmalla ja pienemmällä koneella. Ei tykkää sähkömopoista, niinku en minäkää.