Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Taksiliikenteen mahdollinen vapautuminen ja virolaiset  (Luettu 5565 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Lainaus käyttäjältä: Terminator II
Kuinkahan moni ajaa tuon enimmäistaksan alle? Arvelen ettei yksikään.
[/quote
Jos noin on, niin miksi he ajasivat sitä taksia halvemmalla, jos hintasääntely taksi alalla loppuisi?
 Mitä yhden taksin yrittäjiä tunnen, niin ei se taksin ajaminen ole kultakaivos. Vaikka taksi kulkisi sen vajaa 100tkm vuoteen ja yrittäjä tekee 6 päiväistä työviikkoa ja 12-14 tunnin päiviä ja rengille loput ajot. Eipä se 30-40000 euroa verotettavata tuloa kovin isolta tunnu.
 Se on 11€ tunnilta jos selviäisi pelkästään 12 tunnin päivillä ja saisi sen 40000€.

No tuossa eräskin paikallinen taksi vaihtaa autoa 2 vuoden välein ja maksaa autoveron valtiolle ja on ihan laillinen taksi. Eli jos sillä hommalla ei tienaisi, niin kukaan ei vaihtaisi taksi autoa alle 3 vuoden.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.

Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.

*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.

Viimeksi muokattu: 24.04.14 - klo:16:26 kirjoittanut JösseJänis

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.

Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.

*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.

Niin ja eikös se olisi myös taksien etu että nämä Abdulahien taksitkin saataisiin toimimaan lakien ja asestusten mukaan ja veroja valtion kassaan?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.

Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.

*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.
Lähipiirissä on yx maaseututaksi, jolla on renki ajossa aika usein viikonloppuisin. Isäntä viettää laatuaikaa kotona, yleensä ei ole ajokunnossa. Meinaan ku täällä ei varmaan oo ku KELAn ja kunnan ajoja viikolla ja viikonloppuisin jotain pientä, niin kyl täytyy olla hyvä bisnes! Ehkä mää vaan oon kateellinen, kun en ymmärrä sitä ansaintalogiikkaa.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.

Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.

*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.
Lähipiirissä on yx maaseututaksi, jolla on renki ajossa aika usein viikonloppuisin. Isäntä viettää laatuaikaa kotona, yleensä ei ole ajokunnossa. Meinaan ku täällä ei varmaan oo ku KELAn ja kunnan ajoja viikolla ja viikonloppuisin jotain pientä, niin kyl täytyy olla hyvä bisnes! Ehkä mää vaan oon kateellinen, kun en ymmärrä sitä ansaintalogiikkaa.

Oot vain kateelinen. Mulle eräs taksi kuski neuvoi että kun sairastin selkääni ja kävelin nenä polvissa "sano lääkärille että kirjoittaa lapun ettet voi itse ajaa, niin kela maksaa kyydin." Aikoinaan kun vein akan yliopistoliseen sairaalaan lääkärin määräyksestä, niin kela maksoi mulle 50€ siitä huvista. Akka meni sitten ambulansilla alue sairaalaan minne on n.80 km vähemmän matkaa kuin sinne yliopistoliseen eli 40 km, niin se kyyti maksoi kelalle 250€. 
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.

Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.

*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.
Lähipiirissä on yx maaseututaksi, jolla on renki ajossa aika usein viikonloppuisin. Isäntä viettää laatuaikaa kotona, yleensä ei ole ajokunnossa. Meinaan ku täällä ei varmaan oo ku KELAn ja kunnan ajoja viikolla ja viikonloppuisin jotain pientä, niin kyl täytyy olla hyvä bisnes! Ehkä mää vaan oon kateellinen, kun en ymmärrä sitä ansaintalogiikkaa.
Aikoja sitten tultiin kapakasta kotiin taksilla Loimaalta . Kuski sano ettei huonompaa hommaa voi olla ku taksinajo viikonloppuisin . Mene ja tiedä , kyyti makso aika paljon ja kokoajan tuli keikka pyyntöö et , tidä sitte onko hyvää vai huonoo hommaa.....

Vanhuksille on taksikyyditys aivan välttämätön , Kuskit hoitaa vielä hienosti ne hommat , ainakin Koskella .  :)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .