Itse olen koettanut mittailla l/km.Vertailu alkoi oikeastaan siitä kun vertasin Case MXM120(NH TM120) kulutusta NHn TS135A:han.Ajoin saman keikan saman perävaunun kanssa kaksi kertaa molemmilla ja lopputulos oli kulutuksen osalta pumppumittarini tarkkuudella ihan sama.
Nyt sitten sain aikaiseksi jonkinlaisen vertailulukeman Vallun T160n kulutuksesta.
Yksi mittaus on myös muistissa Case CVX kokeilusta.
Yllättävintä on minun mittauksillani se,että kaikkien noiden mainittujen traktoreiden keskikulutus pyörii 0,45-0,55 l/km haarukassa.Kärryajoissa puolet matkasta kuormalla,puolet tyhjänä.
Et sitten raaski kertoa perävaunun painoa, tai yhdistelmän kokonaismassaa ;- )
Vertailuksi, KV:n testissä T202 Direct kulutti 0,567 l/km eco-asetuksella ja 0,596 l/km normaaliasetuksella, perävaunumassa 17,4 tonnia.
---niin.Siis nyt ajossa oleva yhdistelmä:V T160+Quicke65+Roagna THL20+lava=6000?+800?+5800(tieto)+2500(lavan paino arvio)=yhteensä 15,1tn tyhjänä.
--tässä Vallun mittauksen aikan ajelin purkujätteitä joiden painosta mulla ei oo oikein käsitystä.Liekö 5-7tn kuormaa ollu.
--Nuo NH vehkeiden mittaukset tein aikoinaan myös purkupuiden ajossa silloin oli eri koukkukärry ja lavat,mutta painot hyvin lähellä samaa.
--tuostahan sitten päästään aika lähelle Directin perävaunumassaa ja yllätys yllätys myös aika lähelle samaa kulutusta