Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hesan polkupyörät 8700 €/kpl  (Luettu 2880 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
Merestä  nuo pyörät vielä naarataan.. ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
... tai ny ei naarata!!!

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
Voihan ne tietysti sukeltaakkin.. ;D

Köntys

  • Vieras
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
... tai ny ei naarata!!!

Mä luulen että torista tai huutonetistä niitä pian saa  ::)

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
Laita Muujussi antisi käsiteltäviin aiheisiin, jos polla väittämäsi mukaan riittää. Kiitos.

Jos nyt ei puhuta noista polkupyöristä? Vaan tästä jonka etsit jostakin kumman syystä nostit esille

Suomessa ei taida olla puutetta rahasta, vaan järjestä.

Tuossa vastaava musta aukko HUS:n potilastietojärjestelmien osalta http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2012/08/14/laakarilehti-viro-teki-vuodessa-sen-mihin-suomessa-on-hukattu-jo-10-vuotta/201235617/12

vaikka selkeästi tuntuu että asiantuntemuksesi ei riitä analysoimaan asiaa syvemmälle. Olen itse sen verran monta vuotta ollut erilaisissa rooleissa erilaisissa tietojärjestelmähankkeissa että tiedänkin niistä jotakin.

Esimerkiksi Suomessa terveydenhoidon yksi suurimpia ongelmia on ollut hajanaiset järjestelmät. Joka johtuu pitkälti siitä että kepukuntien kuntapäättäjät ovat halunneet suosia paikallisia ja tilanneet mitä tilanneet mistä tilanneet. Onneksi ei enää ihan viime vuosina.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
Laita Muujussi antisi käsiteltäviin aiheisiin, jos polla väittämäsi mukaan riittää. Kiitos.

Jos nyt ei puhuta noista polkupyöristä? Vaan tästä jonka etsit jostakin kumman syystä nostit esille

Suomessa ei taida olla puutetta rahasta, vaan järjestä.

Tuossa vastaava musta aukko HUS:n potilastietojärjestelmien osalta http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2012/08/14/laakarilehti-viro-teki-vuodessa-sen-mihin-suomessa-on-hukattu-jo-10-vuotta/201235617/12

vaikka selkeästi tuntuu että asiantuntemuksesi ei riitä analysoimaan asiaa syvemmälle. Olen itse sen verran monta vuotta ollut erilaisissa rooleissa erilaisissa tietojärjestelmähankkeissa että tiedänkin niistä jotakin.

Esimerkiksi Suomessa terveydenhoidon yksi suurimpia ongelmia on ollut hajanaiset järjestelmät. Joka johtuu pitkälti siitä että kepukuntien kuntapäättäjät ovat halunneet suosia paikallisia ja tilanneet mitä tilanneet mistä tilanneet. Onneksi ei enää ihan viime vuosina.
Montakos vuotta nämä potilastietojärjestelmät ovat olleet "markkinoilla" kuntapäättäjille?
Ihan vaan uteliaisuutta kysäisen, kun sinulla on sitä tietoa.  ;)

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
Montakos vuotta nämä potilastietojärjestelmät ovat olleet "markkinoilla" kuntapäättäjille?
Ihan vaan uteliaisuutta kysäisen, kun sinulla on sitä tietoa.  ;)

Sehän se ongelma on ollut. Kun täällä jokaisella kunnalla on ollut itsehallinto ja oma päätäntävalta ja sitä on sitten myös käytetty. Sen sijasta että olisi oltu järkeviä (kuten nyt Virossa) ja tehty yhteistyötä ja yksi järjestelmä niin kuntapäättäjät ovat halunneet pitää kiinni oikeudestaan ihan itse tehdä hölmöyksiä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12170
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
Montakos vuotta nämä potilastietojärjestelmät ovat olleet "markkinoilla" kuntapäättäjille?
Ihan vaan uteliaisuutta kysäisen, kun sinulla on sitä tietoa.  ;)

Sehän se ongelma on ollut. Kun täällä jokaisella kunnalla on ollut itsehallinto ja oma päätäntävalta ja sitä on sitten myös käytetty. Sen sijasta että olisi oltu järkeviä (kuten nyt Virossa) ja tehty yhteistyötä ja yksi järjestelmä niin kuntapäättäjät ovat halunneet pitää kiinni oikeudestaan ihan itse tehdä hölmöyksiä.
Tuohan on yleistietoa. Kuulostat ihan Suomi24-normikuttuilijalta. Kerro jotain uutta.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
Maalaiskuntiin PITÄÄ saada ilmaisia potkukelkkoja  >:(

Rollaattoreita saa, kun ymmärtää pyytää  8)
Veetillä kiire Essolle... https://www.youtube.com/watch?v=ggozyhXqzxk

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12170
Vs: Hesan polkupyörät 8700 €/kpl
Mitä taas noihin polkupyöriin tulee niin itse pyörähän ei ole kallis, kalleus tulee siitä että pyörät on saatava hyötykäyttöön. Äkkiseltään kun tuon jutun luin niin tuli kyllä mieleen että pyörät ovat niin halpoja että saattaisi olla taloudellisesti järkevintä ostaa pyöriä kolminkertainen määrä, se todennäköisesti säästyisi muissa kuluissa.

Avaatko matematiikkaasi hieman ? Artikkelissa ei nimittäin eritelty kuluja - toimittaja puhuu valistuneesta arvauksesta, jonka varaan rakensi jatkon.