Sampon neliveto tuskin lisää polttoaine kuluja silloin kun sitä ei käytä.Märis olosuhteis säästää soppaa,kun kone pysyy paremmin pinnalla.Huoltoa lisää 2nippaa.
Tuota kulutusta ja huollon lisääntymistä oon koittanu miettiä, että mistä ne tulee. Vaan onhan sielä (Sampossa) ne kaks nippaa, joista ohjekirja sanoo:"Huoltokohteita on ainoastaan takapyörän napamoottorin akselin tiivistepesän voitelu. Nippa on moottorin uokokehällä. Voitelu tehdään syksyllä puintikauden jälkeen. Rasvaa saa painaa vain yhden tai kaksi puristimen painallusta. Liika voitelu saattaa vaurioittaa tiivistettä."
Vaan ompa ne 2-vetosessaki nipat pyörännavoissa, että tasapeli...
Muuten korkiampaa hankintahintaa en osaa perustella muuten, kuin että tuo se varmuutta suopeltojen puintiin.
Miten se oli sillon, ku rattoreihin alko tulemaan nelivedot? Eikös jotku meinannu tosissaan, ettei sitä tarvita?
Nimim. 4WD Sampo vuodesta -01