Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Trukkipiikit etukuormaajaan?  (Luettu 22504 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Mun MT-tukun piikeistä on toinen piikki hieman kierossa, kiitos Valtun loistavan etunäkyvyyden aiheuttaman maakosketuksen. :o
Niin siis hitsatut piikit??  Taotun jos olet vääntänyt niin kyllä siinä on penkilläkin jo tuntunut että nyt meni ihan väärään paikkaan...   Tai sitten ne on käsittämättömän pehmiää ainesta   ::)

Isolla trakotorilla ei saa vääntää trukkipiikillä mitään irti. Ainakaan vänkärauta/vipuvarsi menetelmällä.
Vääntyy kyrön takomon 2500kg kpl piikitikin. Kiitos ja anteeks ;D
Nii se on...

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Mun MT-tukun piikeistä on toinen piikki hieman kierossa, kiitos Valtun loistavan etunäkyvyyden aiheuttaman maakosketuksen. :o
Niin siis hitsatut piikit??  Taotun jos olet vääntänyt niin kyllä siinä on penkilläkin jo tuntunut että nyt meni ihan väärään paikkaan...   Tai sitten ne on käsittämättömän pehmiää ainesta   ::)

Isolla trakotorilla ei saa vääntää trukkipiikillä mitään irti. Ainakaan vänkärauta/vipuvarsi menetelmällä.
Vääntyy kyrön takomon 2500kg kpl piikitikin. Kiitos ja anteeks ;D


Joo vääntyi ne Valmetin 20 t trukinpiikitkin kun vähä routaista maata väänsin
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Mun MT-tukun piikeistä on toinen piikki hieman kierossa, kiitos Valtun loistavan etunäkyvyyden aiheuttaman maakosketuksen. :o
Niin siis hitsatut piikit??  Taotun jos olet vääntänyt niin kyllä siinä on penkilläkin jo tuntunut että nyt meni ihan väärään paikkaan...   Tai sitten ne on käsittämättömän pehmiää ainesta   ::)

Kyllä ne ihan taotut on. En nyt muista tarkkaan miten toi tapahtui, mutta kai se vähän tökkäsi. Pari-kolme senttiä on piikkien päässä "korkeuseroa", ei haittaa niiden muutaman lavan kanssa, jotka vuodessa nostaa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Mun MT-tukun piikeistä on toinen piikki hieman kierossa, kiitos Valtun loistavan etunäkyvyyden aiheuttaman maakosketuksen. :o
Niin siis hitsatut piikit??  Taotun jos olet vääntänyt niin kyllä siinä on penkilläkin jo tuntunut että nyt meni ihan väärään paikkaan...   Tai sitten ne on käsittämättömän pehmiää ainesta   ::)

Isolla trakotorilla ei saa vääntää trukkipiikillä mitään irti. Ainakaan vänkärauta/vipuvarsi menetelmällä.
Vääntyy kyrön takomon 2500kg kpl piikitikin. Kiitos ja anteeks ;D
No trukkipiikkejä en oo tähän mennessä saanut yksiäkään rikki vaikka oon vänkännyt kaikennäköistä niillä ylös maasta ja muutenkin   :P   

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4399
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Pitää olla riittävän tukevat piikit...

Yhdellä louhoksella katselin kun nostelivat noin 20-30 tonnin kantikkaita kallion paloja, ehjänä lavetille. Oli se elämää nähnyt Terexin pyöräkonekin jonkin kokoinen, ja piikit olivat tukevat. Hetken olin kyydissä, keinahteli kuin laiva merellä.

Kuski sanoi että se haarukka painoi noin 3 t :-)

realisti

  • Vieras
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Mistähän löytyisi kunnolliset hydraulisiirrolla varustetut piikit järkihinnalla? 2,5tn hyväkoneen manuaaliset nyt käytössä, mutta hydraulisuutta kaipaisi joskus. Kelffrin piikit näyttää hyvältä kuvastossa, mutta mutta.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Pitää olla riittävän tukevat piikit...

Yhdellä louhoksella katselin kun nostelivat noin 20-30 tonnin kantikkaita kallion paloja, ehjänä lavetille. Oli se elämää nähnyt Terexin pyöräkonekin jonkin kokoinen, ja piikit olivat tukevat. Hetken olin kyydissä, keinahteli kuin laiva merellä.

Kuski sanoi että se haarukka painoi noin 3 t :-)
Yhdellä graniittilouhoksella kans joskus katselin kun kasipari (cat 988) kanteli kiviä ja oli meinaan piikit varsin tukevaa tekoa  :o

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Mistähän löytyisi kunnolliset hydraulisiirrolla varustetut piikit järkihinnalla? 2,5tn hyväkoneen manuaaliset nyt käytössä, mutta hydraulisuutta kaipaisi joskus. Kelffrin piikit näyttää hyvältä kuvastossa, mutta mutta.
Tuola näkyy ainakin jonkunlaisia.
http://www.arvihelin.info/index.php

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Trukkipiikit etukuormaajaan?
Olen testannut omia amerikkalaistekoisia takopiikkejä (alunperin olleet trukinpiikkeinä) tekemällä monttuja yhdellä piikillä kiviseen maahan. Aikansa kun väänteli niin maassa oli hyvä monttu syventää lapiolla ja laittaa aitapylväs maahan. Piti tuokin kokeilla kun en viittinyt kutsua kaivuria tontille parinkymmenen pylvään hautaamisen takia.

Omatekoinen teline meinasi kyllä alkaa ratkeilemaan, mutta se ei ole piikkien vika  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's