Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 14.03.12 - klo:13:21

Otsikko: teko vae tempo
Kirjoitti: Heino Leino - 14.03.12 - klo:13:21
mitäpä erroa on nuissa otsikossa maenituissa maansiirtovaunuissa, hintaluokkaha näyttäs olevan meleko likellä toesijaan. Paskanaajjoon oesi tuommosen nuusa... tosin hemesti ei oo vielä lotossa voettanu
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 14.03.12 - klo:14:00
laatuvaunuja molemmat. Ainevahvuuksissa jotain eroja, samoin navoissa ja renkaissa.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Hervast - 14.03.12 - klo:14:53
Teromanni sanois tuohon varmaan että Multiva !

Tempo omaan silmään jotenkin viimeistellymmän näköinen, serkkupoikien maansiirtomallin tempokärri  500/17" pyörillä ei kuulemma kulje ihan tasaseen liikennenopeuksissa. Mut taitaa olla nykysin nuo kaikki pikkurengaspaketit ( 17" ja pienemmät ) semmosia että renkaiden pyöreydessä on sanomista.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 14.03.12 - klo:16:50
Teromanni sanois tuohon varmaan että Multiva !

Tempo omaan silmään jotenkin viimeistellymmän näköinen, serkkupoikien maansiirtomallin tempokärri  500/17" pyörillä ei kuulemma kulje ihan tasaseen liikennenopeuksissa. Mut taitaa olla nykysin nuo kaikki pikkurengaspaketit ( 17" ja pienemmät ) semmosia että renkaiden pyöreydessä on sanomista.

En halua omaa samalla tehtaalla valmistettua tuotetta mainostaa sen enempää, mutta eri maahantuojilla on pieniä mallieroja kuten renkaat.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Heino Leino - 15.03.12 - klo:09:59
Teromanni sanois tuohon varmaan että Multiva !

Tempo omaan silmään jotenkin viimeistellymmän näköinen, serkkupoikien maansiirtomallin tempokärri  500/17" pyörillä ei kuulemma kulje ihan tasaseen liikennenopeuksissa. Mut taitaa olla nykysin nuo kaikki pikkurengaspaketit ( 17" ja pienemmät ) semmosia että renkaiden pyöreydessä on sanomista.

hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 15.03.12 - klo:13:46
Teromanni sanois tuohon varmaan että Multiva !

Tempo omaan silmään jotenkin viimeistellymmän näköinen, serkkupoikien maansiirtomallin tempokärri  500/17" pyörillä ei kuulemma kulje ihan tasaseen liikennenopeuksissa. Mut taitaa olla nykysin nuo kaikki pikkurengaspaketit ( 17" ja pienemmät ) semmosia että renkaiden pyöreydessä on sanomista.

hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie

Laita mikä vaan muu, mutta älä sitä ryskyä. Tempot, ERT:t, tekot ja palmsit on ihan eri sarjassa järeydellä mitattuna.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 15.03.12 - klo:17:06
ryskyt on puintihommiin ..ote puimureita ja uimureita...uimuri saattoi olla vanoissa kaasuttimissa,,, jos kaasuttajassa oli vikkaa niin se oli ratin ja kuskin pukin välissä silloin vika... 8)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Peurajussi - 15.03.12 - klo:19:15
Osta multa kymmenen vuotta vanha vaunu ryssän renkailla ja tykkivanteilla. Suora ja kuiva, mutta sattuneesta syystä paskanen. Huono puoli on että ihan pieni veturi ei edessä jaksa vaikka olis tyhjäkin vaunu.. vaikkei tilavuutta olekaan kuin nipinnapin 8 mottia..  :P Tarjota saa. ;D
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: arzyboy - 15.03.12 - klo:21:24
Oli KV:ssä ihanan halpoja täppäreille suunnattuja maansiirtovaunuja... Olis siihen voinut laittaa kokeiluun vaikka sellaisenkin vaunun mitä menee ihan tavallisille viljelijöille >:(
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 15.03.12 - klo:21:26
Oli KV:ssä ihanan halpoja täppäreille suunnattuja maansiirtovaunuja... Olis siihen voinut laittaa kokeiluun vaikka sellaisenkin vaunun mitä menee ihan tavallisille viljelijöille >:(

ei ne kuule paljoa meikäläisen kaliiberin tuotteita testiin kysele. Melkein kolme saman kokoista ert:tä olisi saanut FMG:n hinnalla, toki täytyy myöntää että on varmasti hyvä vaunu.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Heino Leino - 15.03.12 - klo:21:57
sattumoesiin Heinollekki tuli tännään koovee, oli joku näytenummero, oliha siellä kärryjä usseampata mallie
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Heino Leino - 15.03.12 - klo:22:17
Osta multa kymmenen vuotta vanha vaunu ryssän renkailla ja tykkivanteilla. Suora ja kuiva, mutta sattuneesta syystä paskanen. Huono puoli on että ihan pieni veturi ei edessä jaksa vaikka olis tyhjäkin vaunu.. vaikkei tilavuutta olekaan kuin nipinnapin 8 mottia..  :P Tarjota saa. ;D

tottanää kenkkäät sen, rahin maksuo voesin harkita... vaen onko tuossa hytraulinen takalaeta ja montakosattaa heppaa pittää olla tyhyjänä vetämisseen?
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: lypsyukko - 16.03.12 - klo:08:44
Oli KV:ssä ihanan halpoja täppäreille suunnattuja maansiirtovaunuja... Olis siihen voinut laittaa kokeiluun vaikka sellaisenkin vaunun mitä menee ihan tavallisille viljelijöille >:(

ei ne kuule paljoa meikäläisen kaliiberin tuotteita testiin kysele. Melkein kolme saman kokoista ert:tä olisi saanut FMG:n hinnalla, toki täytyy myöntää että on varmasti hyvä vaunu.

Jos kooveen toimituksessa tapahtui kömmähdys ja ei kaikilta toimijoilta kyselty edes teknisiä tietoja / hintoja, niin eikö se olisi reilua saada ne sitten vaikka agronetissa ilmoitella  ;D Näyttihän siellä tosin ERT:kin olevan maansiirtovaunujen puolella, Tosin oli sellainen kantavuus että ei mua kiinnosta. Olikos se tämä kärry jota täälläkin joskus oikein videon avulla mainostettiin, vai mainostettiinko siinä maahantuojaa ;D Voin muistaa taas väärin :-X
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 16.03.12 - klo:08:58
Oli KV:ssä ihanan halpoja täppäreille suunnattuja maansiirtovaunuja... Olis siihen voinut laittaa kokeiluun vaikka sellaisenkin vaunun mitä menee ihan tavallisille viljelijöille >:(

ei ne kuule paljoa meikäläisen kaliiberin tuotteita testiin kysele. Melkein kolme saman kokoista ert:tä olisi saanut FMG:n hinnalla, toki täytyy myöntää että on varmasti hyvä vaunu.

Jos kooveen toimituksessa tapahtui kömmähdys ja ei kaikilta toimijoilta kyselty edes teknisiä tietoja / hintoja, niin eikö se olisi reilua saada ne sitten vaikka agronetissa ilmoitella  ;D Näyttihän siellä tosin ERT:kin olevan maansiirtovaunujen puolella, Tosin oli sellainen kantavuus että ei mua kiinnosta. Olikos se tämä kärry jota täälläkin joskus oikein videon avulla mainostettiin, vai mainostettiinko siinä maahantuojaa ;D Voin muistaa taas väärin :-X

kyllä sitä tämän kyseisen maahantuojan mallia täällä mainostettiin -> sattuneesta syystä ainakin minä olen ottanut reilusti vahvemmalla runkopalkilla.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Makkis - 16.03.12 - klo:10:20
Osta multa kymmenen vuotta vanha vaunu ryssän renkailla ja tykkivanteilla. Suora ja kuiva, mutta sattuneesta syystä paskanen. Huono puoli on että ihan pieni veturi ei edessä jaksa vaikka olis tyhjäkin vaunu.. vaikkei tilavuutta olekaan kuin nipinnapin 8 mottia..  :P Tarjota saa. ;D

Peurajussi! Mulla on vastaava kärry, eikä se ole erityisen raskas vedettävä. Pistä renkaisiin ilmaa n. 4bar niin on hyvä.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: lypsyukko - 16.03.12 - klo:10:50
Oli KV:ssä ihanan halpoja täppäreille suunnattuja maansiirtovaunuja... Olis siihen voinut laittaa kokeiluun vaikka sellaisenkin vaunun mitä menee ihan tavallisille viljelijöille >:(

ei ne kuule paljoa meikäläisen kaliiberin tuotteita testiin kysele. Melkein kolme saman kokoista ert:tä olisi saanut FMG:n hinnalla, toki täytyy myöntää että on varmasti hyvä vaunu.

Nyt piti jo kattoa vähän mainoksiakin  ;D Jos tarkoitit FMG Magnum 18 hinnaltaan 36900 sis alv Ja ERT 18 tn sillä  toisella myyjällä 18327 €. Ei tuo nyt ihan kolmattaosaa ole toi hinta. Äkkiä päässä laskien se toki on alle puolet kalliimman hinnasta. Eihän se tokikaan höpön nuukaa ole, mutta... Ja jos ajattelit että tinkivaraa on , niin on sitä varmaan kalliimmassakin kärryssä. Turha mun tietysti oli mitenkään sekaantua , kun en eres kärryä etti. Ainakin noi molemmat on ihan turhan suuria mun aisankannattajille  ::)  Lähinnä joku 12tn kantavuus vois jopa kiinnostaakkin 8)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 16.03.12 - klo:10:53
Oli KV:ssä ihanan halpoja täppäreille suunnattuja maansiirtovaunuja... Olis siihen voinut laittaa kokeiluun vaikka sellaisenkin vaunun mitä menee ihan tavallisille viljelijöille >:(

ei ne kuule paljoa meikäläisen kaliiberin tuotteita testiin kysele. Melkein kolme saman kokoista ert:tä olisi saanut FMG:n hinnalla, toki täytyy myöntää että on varmasti hyvä vaunu.

Nyt piti jo kattoa vähän mainoksiakin  ;D Jos tarkoitit FMG Magnum 18 hinnaltaan 36900 sis alv Ja ERT 18 tn sillä  toisella myyjällä 18327 €. Ei tuo nyt ihan kolmattaosaa ole toi hinta. Äkkiä päässä laskien se toki on alle puolet kalliimman hinnasta. Eihän se tokikaan höpön nuukaa ole, mutta... Ja jos ajattelit että tinkivaraa on , niin on sitä varmaan kalliimmassakin kärryssä. Turha mun tietysti oli mitenkään sekaantua , kun en eres kärryä etti. Ainakin noi molemmat on ihan turhan suuria mun aisankannattajille  ::)  Lähinnä joku 12tn kantavuus vois jopa kiinnostaakkin 8)

paas soitellen niin tekastaan tarjous.
p.s konevitsin jutussa taisivat mainita magnumin hinnaksi n.46 000€
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: arzyboy - 16.03.12 - klo:12:17
Oli KV:ssä ihanan halpoja täppäreille suunnattuja maansiirtovaunuja... Olis siihen voinut laittaa kokeiluun vaikka sellaisenkin vaunun mitä menee ihan tavallisille viljelijöille >:(

ei ne kuule paljoa meikäläisen kaliiberin tuotteita testiin kysele. Melkein kolme saman kokoista ert:tä olisi saanut FMG:n hinnalla, toki täytyy myöntää että on varmasti hyvä vaunu.
Ajattelin että on olemassa muitakin edullisemman pään vaunuja... Minä olen vuokrannut tekon 12tn vaunua lannan siirtoon pattereihin, eikä tämmöisessä harrastehommassa siitäkään paljoa moitittavaa löytynyt :)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 16.03.12 - klo:12:35
..paskakärryn vuokraajille markkinarakkoa... 8)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: JD6630 - 16.03.12 - klo:15:01
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: juhani - 16.03.12 - klo:17:32
http://www.yrjotenkanen.fi/index.html?n=19680&TEKO+16+TN

Tuommonen käytössä talven ,ei moittimista, hintakin kohdallaan.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 16.03.12 - klo:20:21
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 16.03.12 - klo:20:45
Ei kai multivalla huonoja vaunuja nykyisin olekaan, kuitenkin tuo on vain pallopyörä 13tn. Samalla rahaa saa muista merkeistä jo 14-15tn vaunun 22,5 renkailla.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Savotoija - 16.03.12 - klo:20:53
Järettön kalliita on kärryt nykysin...  Onneks löyty tuo ERT  8)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 17.03.12 - klo:08:59
Ei kai multivalla huonoja vaunuja nykyisin olekaan, kuitenkin tuo on vain pallopyörä 13tn. Samalla rahaa saa muista merkeistä jo 14-15tn vaunun 22,5 renkailla.

Menee vaan 22,5 renkailla lavan korkeus liian ylös = hankala kuormata pikku kaivurilla. Kirellä ois matala kärry mut ei   
 jotenkin miellytä silmää.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 17.03.12 - klo:09:13
Tarttiskohan kärryt teettää kiinassa...vähän pikänlainen hakumatka..olis..työttömiä peltiseppiä on vaikeaa tänään löytää.. ???

toisaalta vanhan korjaaminen  on tilapäinen ratkaisu...toisaalta jos myisi veneestään puolikkaan jollekin yrittäjälle joka tykkää kalastella..ja lainaisi venevalkamaa..saunaa..ja halakopinon paikkaa...sitten voisi juoda vaikka vettä..ja keskustella vivuttomasta kirveestään..
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: zetor8045 - 17.03.12 - klo:10:51
Ei kai multivalla huonoja vaunuja nykyisin olekaan, kuitenkin tuo on vain pallopyörä 13tn. Samalla rahaa saa muista merkeistä jo 14-15tn vaunun 22,5 renkailla.

Menee vaan 22,5 renkailla lavan korkeus liian ylös = hankala kuormata pikku kaivurilla. Kirellä ois matala kärry mut ei   
 jotenkin miellytä silmää.
25B yanmarilla pystyy lastaamaan hyvinkin maata LMR:ään ja tempo E14 oli aika tarkkaan samankorkuinen... Tuon pienemmillä kaivureilla ei sitten oikeen millekkään kärrylle yletä ja tuonkin koneen kaverina 60 kipa toimii paremmin  :P 
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: 6350 - 18.03.12 - klo:07:06
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.

Palmsin 13tn sais vissii kympillä? "Pallorenkaisen" eli 17" vanteisen jos hankkii, niin kannattaa laittaa alle Continentalin 505/50/17 renkaat, taitaa olla ainoita gummeja mitkä toimii tien päällä tuossa kokoluokassa..
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 18.03.12 - klo:10:48
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.

Palmsin 13tn sais vissii kympillä? "Pallorenkaisen" eli 17" vanteisen jos hankkii, niin kannattaa laittaa alle Continentalin 505/50/17 renkaat, taitaa olla ainoita gummeja mitkä toimii tien päällä tuossa kokoluokassa..

Toi palmssi on varmaan ihan ok, mutta tuskin kympillä vielä hardoxia? Itte olen myynyt pari 14tn vaunua just noilla contin 505 renkailla kun on pitänyt saada äärettömän matala, muuten suosin tuossa kokoluokassa joko starco 550/45-22,5 tai liikennenopeuksiin mitas 560/60r22,5. Tuohon 14tn vaunuunkin saa jo sen verran kuormaa että alkaa noissa pikkupalloissa loppua kantavuus.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: JD6630 - 18.03.12 - klo:11:24
En muista tarkkaan palmsin hintaa, mutta ei sitä 13t kympillä agrimarketilta saa. Tai ainakin pitää jättää lisävarusteet pois.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: 6350 - 18.03.12 - klo:13:45
En muista tarkkaan palmsin hintaa, mutta ei sitä 13t kympillä agrimarketilta saa. Tai ainakin pitää jättää lisävarusteet pois.

Katoinkin kv: listalta, että 11k€ näytti hintaa, ompa taas korotettu. Sillon kun ne agrille tuli nii kymppi oli hinta. Itte tein kumminkin kaupat 15t kärrystä, oisko ollu nelisen tonnia tuossa pykälää isommassa kokoluokassa ero farmer multivaan.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: JD6630 - 18.03.12 - klo:17:09
Nykyisin se ero taitaa olla 2 tonnin luokkaa. Tosin en oo ihan varma oliko multivasta oleva tarjous 13 vai 15t kärrystä korokelaidoilla ja paremmilla jarruilla. palms oli ~14K€ 15t kantavuudella.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 19.03.12 - klo:20:17
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.

Palmsin 13tn sais vissii kympillä? "Pallorenkaisen" eli 17" vanteisen jos hankkii, niin kannattaa laittaa alle Continentalin 505/50/17 renkaat, taitaa olla ainoita gummeja mitkä toimii tien päällä tuossa kokoluokassa..

Toi palmssi on varmaan ihan ok, mutta tuskin kympillä vielä hardoxia? Itte olen myynyt pari 14tn vaunua just noilla contin 505 renkailla kun on pitänyt saada äärettömän matala, muuten suosin tuossa kokoluokassa joko starco 550/45-22,5 tai liikennenopeuksiin mitas 560/60r22,5. Tuohon 14tn vaunuunkin saa jo sen verran kuormaa että alkaa noissa pikkupalloissa loppua kantavuus.

Kattelin multivan pallorenkaista lukemia niin siellä luki max load 7156 lbs. Mitä se tarkoittaa?  Kyllä minun kärri valinta taitaa kallistua tuohon multivaan lavan takia. Pompottaako ne pallot ajossa miten paljon?
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: - 19.03.12 - klo:22:04
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.

Palmsin 13tn sais vissii kympillä? "Pallorenkaisen" eli 17" vanteisen jos hankkii, niin kannattaa laittaa alle Continentalin 505/50/17 renkaat, taitaa olla ainoita gummeja mitkä toimii tien päällä tuossa kokoluokassa..

Toi palmssi on varmaan ihan ok, mutta tuskin kympillä vielä hardoxia? Itte olen myynyt pari 14tn vaunua just noilla contin 505 renkailla kun on pitänyt saada äärettömän matala, muuten suosin tuossa kokoluokassa joko starco 550/45-22,5 tai liikennenopeuksiin mitas 560/60r22,5. Tuohon 14tn vaunuunkin saa jo sen verran kuormaa että alkaa noissa pikkupalloissa loppua kantavuus.

Kattelin multivan pallorenkaista lukemia niin siellä luki max load 7156 lbs. Mitä se tarkoittaa?  Kyllä minun kärri valinta taitaa kallistua tuohon multivaan lavan takia. Pompottaako ne pallot ajossa miten paljon?

Eikähän se tarkoita että se rengas kestää jollakin painella ja jollakin ajonopeudella sen reilun 3000kg kuorman.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 19.03.12 - klo:22:38
Noinhan se karkesti on, mutta kannattaa tarkistaa valmistajan sivuilta niin saa varmuuden.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: zetor8045 - 19.03.12 - klo:23:07
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.

Palmsin 13tn sais vissii kympillä? "Pallorenkaisen" eli 17" vanteisen jos hankkii, niin kannattaa laittaa alle Continentalin 505/50/17 renkaat, taitaa olla ainoita gummeja mitkä toimii tien päällä tuossa kokoluokassa..

Toi palmssi on varmaan ihan ok, mutta tuskin kympillä vielä hardoxia? Itte olen myynyt pari 14tn vaunua just noilla contin 505 renkailla kun on pitänyt saada äärettömän matala, muuten suosin tuossa kokoluokassa joko starco 550/45-22,5 tai liikennenopeuksiin mitas 560/60r22,5. Tuohon 14tn vaunuunkin saa jo sen verran kuormaa että alkaa noissa pikkupalloissa loppua kantavuus.

Kattelin multivan pallorenkaista lukemia niin siellä luki max load 7156 lbs. Mitä se tarkoittaa?  Kyllä minun kärri valinta taitaa kallistua tuohon multivaan lavan takia. Pompottaako ne pallot ajossa miten paljon?
Mitä hyvää siinä multivan lavassa on?? Siitähän puuttuu kaikki tuet kyljistä  :o
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 20.03.12 - klo:09:39
Sitä minäkin olen ihmetellyt.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: ijasja2 - 20.03.12 - klo:09:47
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.

Palmsin 13tn sais vissii kympillä? "Pallorenkaisen" eli 17" vanteisen jos hankkii, niin kannattaa laittaa alle Continentalin 505/50/17 renkaat, taitaa olla ainoita gummeja mitkä toimii tien päällä tuossa kokoluokassa..

Toi palmssi on varmaan ihan ok, mutta tuskin kympillä vielä hardoxia? Itte olen myynyt pari 14tn vaunua just noilla contin 505 renkailla kun on pitänyt saada äärettömän matala, muuten suosin tuossa kokoluokassa joko starco 550/45-22,5 tai liikennenopeuksiin mitas 560/60r22,5. Tuohon 14tn vaunuunkin saa jo sen verran kuormaa että alkaa noissa pikkupalloissa loppua kantavuus.

Kattelin multivan pallorenkaista lukemia niin siellä luki max load 7156 lbs. Mitä se tarkoittaa?  Kyllä minun kärri valinta taitaa kallistua tuohon multivaan lavan takia. Pompottaako ne pallot ajossa miten paljon?
Mitä hyvää siinä multivan lavassa on?? Siitähän puuttuu kaikki tuet kyljistä  :o

Entä mitä huonoa siinä multivan lavassa on? Omat kokemukset tosin HD malleista, useasta eri kärrystä ja vain sieltä kuormaajan paikalta. Ensimmäiset oli notkeampia kuin myöhemmät mallit, silti noiden ekojen mallien ero esim. Junkkarin vastaavan melkoinen. Enemmänkin :)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: maraani - 20.03.12 - klo:10:34
Mitä hyvää siinä multivan lavassa on?? Siitähän puuttuu kaikki tuet kyljistä  :o

Entä mitä huonoa siinä multivan lavassa on? Omat kokemukset tosin HD malleista, useasta eri kärrystä ja vain sieltä kuormaajan paikalta. Ensimmäiset oli notkeampia kuin myöhemmät mallit, silti noiden ekojen mallien ero esim. Junkkarin vastaavan melkoinen. Enemmänkin :)
Nyt kun sanoitte niin tulipahan oikein zoomattua asiaa esitteestä, vaikka ei niin ajankohtainen olekaan. Oon ite kuvitellu hankkivani Multivan maansiirtokärryn joskus.

Näyttäis Farmer -sarjan maansiirtolavoissa luotettavan vain tukevaan yläputkeen ja muu laita on sileä. HD ja Pro -sarjoissa näyttäis olevan vaakaputken paksuiset pystytuetkin laidassa. Kai se muhkuroille menee tueton laita, jos iso kivenmurikka sopivasti kaatuu?
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 20.03.12 - klo:14:04
minullakin on hd:sta ihan omakohtaista positiivista kokemusta, mutta tuo farmer on kyllä melkoisen hempulin näköinen.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Hervast - 20.03.12 - klo:17:12

Näyttäis Farmer -sarjan maansiirtolavoissa luotettavan vain tukevaan yläputkeen ja muu laita on sileä. HD ja Pro -sarjoissa näyttäis olevan vaakaputken paksuiset pystytuetkin laidassa. Kai se muhkuroille menee tueton laita, jos iso kivenmurikka sopivasti kaatuu?

Menee se laitapelti lommoille tukienkin kanssa jos se on normaalilevyä. Nämä "joustavemmat" teräslaadut voi mennä pienemmässä lavassa ilman tukiakin.

Ajattaa urakoitsijalla pahimmat louheenkuskaukset  8)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 20.03.12 - klo:20:17
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.

Palmsin 13tn sais vissii kympillä? "Pallorenkaisen" eli 17" vanteisen jos hankkii, niin kannattaa laittaa alle Continentalin 505/50/17 renkaat, taitaa olla ainoita gummeja mitkä toimii tien päällä tuossa kokoluokassa..

Toi palmssi on varmaan ihan ok, mutta tuskin kympillä vielä hardoxia? Itte olen myynyt pari 14tn vaunua just noilla contin 505 renkailla kun on pitänyt saada äärettömän matala, muuten suosin tuossa kokoluokassa joko starco 550/45-22,5 tai liikennenopeuksiin mitas 560/60r22,5. Tuohon 14tn vaunuunkin saa jo sen verran kuormaa että alkaa noissa pikkupalloissa loppua kantavuus.

Kattelin multivan pallorenkaista lukemia niin siellä luki max load 7156 lbs. Mitä se tarkoittaa?  Kyllä minun kärri valinta taitaa kallistua tuohon multivaan lavan takia. Pompottaako ne pallot ajossa miten paljon?
Mitä hyvää siinä multivan lavassa on?? Siitähän puuttuu kaikki tuet kyljistä  :o

Ruukin optim 650 erikoisteräs   ;D Onhan siinä keskellä yks tuki  ;)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 23.03.12 - klo:19:32
En muista tarkkaan palmsin hintaa, mutta ei sitä 13t kympillä agrimarketilta saa. Tai ainakin pitää jättää lisävarusteet pois.

Katoinkin kv: listalta, että 11k€ näytti hintaa, ompa taas korotettu. Sillon kun ne agrille tuli nii kymppi oli hinta. Itte tein kumminkin kaupat 15t kärrystä, oisko ollu nelisen tonnia tuossa pykälää isommassa kokoluokassa ero farmer multivaan.

Kävin tänään agrissa kahtomassa tuota palmsin 13t kärryä ja ei sekään pahalta näyttänyt. ja tosiaan säästäis sen 2 tonnia hinnassa, eikä ollu pallorenkailla. Huuhtikuun alussa pitää jokin maansiirtokärri laittaa  ::)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: maraani - 23.03.12 - klo:19:43
Mitä hyvää siinä multivan lavassa on?? Siitähän puuttuu kaikki tuet kyljistä  :o

Entä mitä huonoa siinä multivan lavassa on? Omat kokemukset tosin HD malleista, useasta eri kärrystä ja vain sieltä kuormaajan paikalta. Ensimmäiset oli notkeampia kuin myöhemmät mallit, silti noiden ekojen mallien ero esim. Junkkarin vastaavan melkoinen. Enemmänkin :)
Nyt kun sanoitte niin tulipahan oikein zoomattua asiaa esitteestä, vaikka ei niin ajankohtainen olekaan. Oon ite kuvitellu hankkivani Multivan maansiirtokärryn joskus.

Näyttäis Farmer -sarjan maansiirtolavoissa luotettavan vain tukevaan yläputkeen ja muu laita on sileä. HD ja Pro -sarjoissa näyttäis olevan vaakaputken paksuiset pystytuetkin laidassa. Kai se muhkuroille menee tueton laita, jos iso kivenmurikka sopivasti kaatuu?
Niin on mulla itseasiassa ollut KIPAtkin mielessä, kun niissäkin olis pienemmän isäntälinjan kokoja. Mut niissä esitteissä ei pullistella teräslaaduilla. Ei myöskään kehuttu, että maansiirtokärryihin sais viljakasettia, joka sekin vois olla käyttökelpoinen. Näiden(kään) hinnasta en tiedä mitään, mutta lähellä tehdään.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Cornfarmer - 23.03.12 - klo:20:29
hyvähä se varmasti tuo multiva, on vaen ryökäleen kallis. Hillahuummeti se vissiin merimaessa myöpi kans ryskymerkkistä maansiirtovaunun tapasta. Minkäpätösie ne lie
Ei multivat ole paljon kalliimpia kuin muutkaan. Palms on nykyään jopa kalliimpi kun agri otti sen.
Tämä siis 12-15t kokoluokassa.

Minkälainen lie tuo multivan trm 13 farmer? kamppanja hinta himpun alle 13000€ ja ois kuitenkin lava jotain muuta kuin fe 52.

Palmsin 13tn sais vissii kympillä? "Pallorenkaisen" eli 17" vanteisen jos hankkii, niin kannattaa laittaa alle Continentalin 505/50/17 renkaat, taitaa olla ainoita gummeja mitkä toimii tien päällä tuossa kokoluokassa..

Toi palmssi on varmaan ihan ok, mutta tuskin kympillä vielä hardoxia? Itte olen myynyt pari 14tn vaunua just noilla contin 505 renkailla kun on pitänyt saada äärettömän matala, muuten suosin tuossa kokoluokassa joko starco 550/45-22,5 tai liikennenopeuksiin mitas 560/60r22,5. Tuohon 14tn vaunuunkin saa jo sen verran kuormaa että alkaa noissa pikkupalloissa loppua kantavuus.

Kattelin multivan pallorenkaista lukemia niin siellä luki max load 7156 lbs. Mitä se tarkoittaa?  Kyllä minun kärri valinta taitaa kallistua tuohon multivaan lavan takia. Pompottaako ne pallot ajossa miten paljon?
Mitä hyvää siinä multivan lavassa on?? Siitähän puuttuu kaikki tuet kyljistä  :o

Entä mitä huonoa siinä multivan lavassa on? Omat kokemukset tosin HD malleista, useasta eri kärrystä ja vain sieltä kuormaajan paikalta. Ensimmäiset oli notkeampia kuin myöhemmät mallit, silti noiden ekojen mallien ero esim. Junkkarin vastaavan melkoinen. Enemmänkin :)

Hinta on ainakin tosi järkyttävä oli sitte junkkari tai multiva! Tai köyhästä ainaki tuntuu siltä ;D Suosittelen kyllä kovasti realistin ert kärryä... Hinta on ainakin kohorallansa, toki en vielä ole päässy käymään kattomassa realistin ertiä livenä, mut eikähän tuos kesällä viimeistään! Kuvissa näyttää kyllä hyvältä, ainakin paremmalta ku esim. hyväkoneen kärryt!!! Ja HUOMATTAVASTI pienemmällä hinnalla saa vähintäänkin samaa laatua olevaa kärryä ;D 
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jps - 23.03.12 - klo:23:03
Ettei realisti nyt ihan monopoliasemaa sais, niin laitetaan nyt toikin ;).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/granger-18/1022109
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 23.03.12 - klo:23:05
Ettei realisti nyt ihan monopoliasemaa sais, niin laitetaan nyt toikin ;).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/granger-18/1022109

Kilpailu on tervettä niin kauan kun ei kyynäpää-taktiikkaa käytetä. Mutta kivasti on kauppa käynyt.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 29.03.12 - klo:21:03
Nyt ois sitten kärri tilattu  8)

ERT E14 profi maansiirtovaunu  :D
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Savotoija - 30.03.12 - klo:06:53
Hyvä valinta. Kait otit 600 renkailla ja hardoxi pohjalla?
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 30.03.12 - klo:08:54
Hyvä valinta. Kait otit 600 renkailla ja hardoxi pohjalla?

Tuo profi jälkinimi tarkoittaa aina kokonaan hardox 450:sta väännettyä lavaa ;)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Heino Leino - 30.03.12 - klo:10:41
joko se rejalisti uuvven mersun tilasi
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Savotoija - 30.03.12 - klo:15:11
Hyvä valinta. Kait otit 600 renkailla ja hardoxi pohjalla?

Tuo profi jälkinimi tarkoittaa aina kokonaan hardox 450:sta väännettyä lavaa ;)

Aa okei sehän onkin hyvä :) Itse en raskinut ottaa hardox laitoja, ois pitänyt...

Realisti osaa varmaan kertoa, paljonko lisähintaa hardox-pohja tekee?

Entä hardox-laidat?
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 30.03.12 - klo:15:41
Riippuu tietty lavamitoista, mutta karkeasti pohja 900€ ja laidat 500€. Kun paksuus on 4+6mm
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Savotoija - 30.03.12 - klo:15:48
Ok omaan 14 ert:hen 6mm hardox- pohja nosti hintaa 1000€. Silloin tuntui vähän että myyjä vetää itselleen  ::) Mutta eipä tainnut niin käydä  :)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 31.03.12 - klo:16:22
..Tekosia  tekeleitä..niitä riitti aikoinaaan Törrön tilalla...aatamikin oli tekemässä

Mustakankaan kanssa kehittelimme irroitettavia vilkkuvalo ramppeja....Aulis   E kdahlin kaa sen sijaan raivasimme  sekä  tutkimme metsätyyppejä.. ja Pekkojen  kanssa pommasimme pöllit  allashankkeen alueella..

..ratuklan pikkumaken kans  sittemmin olimma sullipuuhissa   wetterin rannan tuntumissa...
nyttemmin onkin hän kasvanut ja karttunut  kahen poijjan  faiijjax...akka löytyi Armin maasta
filippiineiltä.....Kouvolassa lypsää aito sisko Armi...  etu  niemestä hän jo ikäluokan arvaa..siukulle..  Ritva Peijjakas  Raikka Reijun   porukkaa...sieltä ...korian  pelloilta
ne pellot mun faijja pillaroi    Perusyhtymän   ( Pellonraivaus )..valtion..  leivissä..
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 01.04.12 - klo:19:19
Hyvä valinta. Kait otit 600 renkailla ja hardoxi pohjalla?

Otin 520-17 renkailla kun halusin että laitakorkeus ei menisi yli 180cm.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: LIONHEAD - 16.04.12 - klo:13:17
Nostinta!
pitäis laittaa lannan ajjoon maansiirto kärrit. onko teko varteen otettava? ainakaan hinnalla pilattu.
ja kun vaihossa menis rekan perästä tehty maansiirto kärri. on vaan liian raskas pellolle/meirän tielle kevväällä.
muuten ajelis viljakärrillä vaan kun kaikki on kuivalantaa niin tullee ajoa ihan riittävästi
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: juhani - 16.04.12 - klo:13:47
Tuolta tehtaalta tulevat Tekot

http://www.ferrel.ee/node/42
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 16.04.12 - klo:14:32
Jos haluaa nimenomaan tekon eikä esim ERT:ä  ;), niin kannattaa kysellä myös www.konehalli.com
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: LIONHEAD - 16.04.12 - klo:19:08
mihinkä hintaan lähtee ert
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: nilihaara - 16.04.12 - klo:19:21
      Ei tule meidän taloon enää viron pas..... Maanajossa toisena kärrinä ollut sanoi sopimuksen irti, lava tuli etureuna edellä alas. Onneksi ei koukku särkynyt taktorista.  Lava saa vaikka hardoksia mutta johonkin aina pitää sotkea huonompaa rautaa kuitenkin. Syy kuitenkin löytyy ylikuormituksesta mutta hajoo ne viron kärritkin. 8)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 16.04.12 - klo:19:27
      Ei tule meidän taloon enää viron pas..... Maanajossa toisena kärrinä ollut sanoi sopimuksen irti, lava tuli etureuna edellä alas. Onneksi ei koukku särkynyt taktorista.  Lava saa vaikka hardoksia mutta johonkin aina pitää sotkea huonompaa rautaa kuitenkin. Syy kuitenkin löytyy ylikuormituksesta mutta hajoo ne viron kärritkin. 8)

minkäs firman valmiste tämä oli?
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: nilihaara - 16.04.12 - klo:20:06
      Ei tule meidän taloon enää viron pas..... Maanajossa toisena kärrinä ollut sanoi sopimuksen irti, lava tuli etureuna edellä alas. Onneksi ei koukku särkynyt taktorista.  Lava saa vaikka hardoksia mutta johonkin aina pitää sotkea huonompaa rautaa kuitenkin. Syy kuitenkin löytyy ylikuormituksesta mutta hajoo ne viron kärritkin. 8)

minkäs firman valmiste tämä oli?
  Ei mitään haisua merkistä. 8 vuotta sitten eräs tuttu jobbari tarjosi edullisesti virossa kärryjä tekevän pajan uutta mallia, väri vihreä ja alusta asti hieman ongelmia. Nyt repesi saranat ja lavan etureunaan oli jäänyt pari mottia savea edesauttoi pienen rynkytyksen jälkeen melko mahtavaan näkyyn kun lava tulee alas aisalle.  Ei ollu sun kärryjäs mutta karkolla jatkui ajo loppuun.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 16.04.12 - klo:20:10
      Ei tule meidän taloon enää viron pas..... Maanajossa toisena kärrinä ollut sanoi sopimuksen irti, lava tuli etureuna edellä alas. Onneksi ei koukku särkynyt taktorista.  Lava saa vaikka hardoksia mutta johonkin aina pitää sotkea huonompaa rautaa kuitenkin. Syy kuitenkin löytyy ylikuormituksesta mutta hajoo ne viron kärritkin. 8)

minkäs firman valmiste tämä oli?

Saisiko arvata että valmistava firma oli: http://www.madeks.ee/index.php?page=91
  Ei mitään haisua merkistä. 8 vuotta sitten eräs tuttu jobbari tarjosi edullisesti virossa kärryjä tekevän pajan uutta mallia, väri vihreä ja alusta asti hieman ongelmia. Nyt repesi saranat ja lavan etureunaan oli jäänyt pari mottia savea edesauttoi pienen rynkytyksen jälkeen melko mahtavaan näkyyn kun lava tulee alas aisalle.  Ei ollu sun kärryjäs mutta karkolla jatkui ajo loppuun.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: nilihaara - 16.04.12 - klo:20:19
      Ei tule meidän taloon enää viron pas..... Maanajossa toisena kärrinä ollut sanoi sopimuksen irti, lava tuli etureuna edellä alas. Onneksi ei koukku särkynyt taktorista.  Lava saa vaikka hardoksia mutta johonkin aina pitää sotkea huonompaa rautaa kuitenkin. Syy kuitenkin löytyy ylikuormituksesta mutta hajoo ne viron kärritkin. 8)

minkäs firman valmiste tämä oli?

Saisiko arvata että valmistava firma oli: http://www.madeks.ee/index.php?page=91
  Ei mitään haisua merkistä. 8 vuotta sitten eräs tuttu jobbari tarjosi edullisesti virossa kärryjä tekevän pajan uutta mallia, väri vihreä ja alusta asti hieman ongelmia. Nyt repesi saranat ja lavan etureunaan oli jäänyt pari mottia savea edesauttoi pienen rynkytyksen jälkeen melko mahtavaan näkyyn kun lava tulee alas aisalle.  Ei ollu sun kärryjäs mutta karkolla jatkui ajo loppuun.
  En sano valmistajasta mitään koska mitään merkintää ei ole. Kaverille taas hitsattavaksi kun saa paremmilla vehkeillä pitävämpää saumaa. 
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 16.04.12 - klo:20:29
Nostinta!
pitäis laittaa lannan ajjoon maansiirto kärrit. onko teko varteen otettava? ainakaan hinnalla pilattu.
ja kun vaihossa menis rekan perästä tehty maansiirto kärri. on vaan liian raskas pellolle/meirän tielle kevväällä.
muuten ajelis viljakärrillä vaan kun kaikki on kuivalantaa niin tullee ajoa ihan riittävästi
kire?? aika edullinen mielestäni, tosin realistin kamppeiden hintaa en tiiä. kire160/190 ni mahtuu tavaraa, ja onhan tuo joitaki satoja kuormia kestäny tähän mennessä.. :)
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: nilihaara - 16.04.12 - klo:20:35
Nostinta!
pitäis laittaa lannan ajjoon maansiirto kärrit. onko teko varteen otettava? ainakaan hinnalla pilattu.
ja kun vaihossa menis rekan perästä tehty maansiirto kärri. on vaan liian raskas pellolle/meirän tielle kevväällä.
muuten ajelis viljakärrillä vaan kun kaikki on kuivalantaa niin tullee ajoa ihan riittävästi
kire?? aika edullinen mielestäni, tosin realistin kamppeiden hintaa en tiiä. kire160/190 ni mahtuu tavaraa, ja onhan tuo joitaki satoja kuormia kestäny tähän mennessä.. :)
  Kaveri ajaa Kirellä ja hyvää siinä ainakin on matala kuormauskorkeus ja kun painopiste on matalalla niin on mukava vetää ja kipata, paskaa.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 11.05.12 - klo:14:31
      Ei tule meidän taloon enää viron pas..... Maanajossa toisena kärrinä ollut sanoi sopimuksen irti, lava tuli etureuna edellä alas. Onneksi ei koukku särkynyt taktorista.  Lava saa vaikka hardoksia mutta johonkin aina pitää sotkea huonompaa rautaa kuitenkin. Syy kuitenkin löytyy ylikuormituksesta mutta hajoo ne viron kärritkin. 8)

Aika epävarmalta alkaa vaikuttamaan tuo ERT:n saaminen koti pihaan  >:(
Tilauksesta kulunut kuusi viikkoa ja kukaan ei tiedä sanoa että missä vaiheessa kärri on!!! Liekkö edes aloitettu tehakkään vielä  :o

Ens viikon torstaihin asti katson tätä Virolaisten vemputusta ja jos ei syystä tai toisesta ole kärri pihassa niin täytyy ostaa joku muu merkki  :o
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 11.05.12 - klo:15:33
Huh just tuli soitto että kärri ois täällä alku viikosta  ;D
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: zetor8045 - 11.05.12 - klo:16:27
Huh just tuli soitto että kärri ois täällä alku viikosta  ;D
Se muuten auttaa jos on työkalu hukassa niin haukkuu kaikki ketkä olis saattanut siihen koskea niin jo löytyy  ;D  Tässä oli vähän samanlainen tapaus eri muodossa vaan...
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: jep jep - 11.05.12 - klo:18:31
Huh just tuli soitto että kärri ois täällä alku viikosta  ;D
Se muuten auttaa jos on työkalu hukassa niin haukkuu kaikki ketkä olis saattanut siihen koskea niin jo löytyy  ;D  Tässä oli vähän samanlainen tapaus eri muodossa vaan...

Niinpä  ;D ???
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 11.05.12 - klo:19:16
muutoin kyllä mutta tämä vaunu oli jo rahtarin kyytissä ennen kuin huomasin tämän tekstin täällä, eli vasta nyt. Virolaiset vaan on vähän sellasia että vaikka tivaa että jokin täytyy olla ajallaan, niin niillä on viikko-pari "joustoa" ikävä kyllä.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: juhani - 11.05.12 - klo:19:25
Tenkasen Yrjöllä hyllytavaraa.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: realisti - 11.05.12 - klo:19:32
Tenkasen Yrjöllä hyllytavaraa.

Se on ihan asiakkaan päätettävä asia, siis se haluaako räätälöittää omanlaisensa vaunun sopivalla hinnalla. Vai sitten ostaa hyllytavarana sitä mitä on, ja maksaa vielä kovemman hinnan. Kyllä meillä sentään toimitukset pelaa 95%:sti ajallaan, eniten ongelmia on juuri "pikatilauksien" kanssa koska virolaiset suhtautuvat niihin hieman suomipoikaa "lepsummin".
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: zetor8045 - 12.05.12 - klo:00:16
Tenkasen Yrjöllä hyllytavaraa.
Ne ei edes enää kunnon kärryjä myy  ;D 
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Astral - 12.05.12 - klo:18:19
Olikos noi ERT:it tossa kokoluokassa yhellä kippisylkällä?

Tuon takia mulla kallistu valinta 15t Palmsiin ku yhen kesän sai ajella Junkkarin ja Kipan vaunuilla joissa toisessa yhellä putkella ja toisessä kahella. Ei ollu vaikea valinta.

On meinaan kohden paljon jäykemmän tuntunen kipattaessa tollanen kaksputkinen. Ainakin noissa em. vaunuissa ero oli valtava.
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: zetor8045 - 12.05.12 - klo:18:24
No jos kärry on oikeasti jäykkä lavasta ja rungostaan niin yksi 26tn sylinteri riittää  ;)   
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Cornfarmer - 27.06.12 - klo:22:28
mitäpä erroa on nuissa otsikossa maenituissa maansiirtovaunuissa, hintaluokkaha näyttäs olevan meleko likellä toesijaan. Paskanaajjoon oesi tuommosen nuusa... tosin hemesti ei oo vielä lotossa voettanu

Jokos heeno on kärryt hommannu?
Otsikko: Vs: teko vae tempo
Kirjoitti: Heino Leino - 29.06.12 - klo:21:24
no ei oo, ei oo kasorahoja kertyny ja paskakärryki pelasi kevätlevityksen päälle toevoen... ja nehä pyssyy liikkeessä uuvven verosina.