Eikö rataspäässä ole irrotettavaa peltilappua rungossa? Muistaakseni mulla oli sellaiset joka akselissa ja siten se pää pääsi tippumaan niin että toinen pää tulee pois kammiosta. vanhemmissa ei vissiin noita koloja / lappuja ollut ?
Peltilappu on ja sen irroitus olikin edellytys, että sain käännettyä rullaa sen verran ulos, että laakeripesän sai ulos. Paikalleenlaitossa ei sitä kulmavirhettä voi enää olla, siitä tämä ähräys.
Ok. Aika kultaa muistot ja laakerirempat vaipuu unholaan. Kyllä mä jouduin noita "pikkulaakereita" vaihtamaan useita, mutta niistä ei oo jäänyt vissiin edes kammoa. Vaihdettua ne tuli ja aina muljautettu rullan pää näkyviin, mutta jospa mulla olikin jotenkin levinnyt koko kammio
Rataspään remontit luku sinänsä, ne ei tainnut ikinä onnistua multa, eikä oikein edes huollossakaan.