Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Laman torjuntaan  (Luettu 2895 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Laman torjuntaan
Poijjat poijjat, miehistykkääpä nyt ja jättäkeä ne ulukomaanihimeet ostamati ja jämysti vaekka uuvven valtran ostoon, taekka vaekka muun kotimaesen hankintaan. Taekka ottakaa ees tarjous, niin se heinoki teki... ja seästi selevää rahhaa, kun ei hyväksyny tarjousta ;D
Elämä on parasta kometiijjaa

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3618
Vs: Laman torjuntaan
Poijjat poijjat, miehistykkääpä nyt ja jättäkeä ne ulukomaanihimeet ostamati ja jämysti vaekka uuvven valtran ostoon, taekka vaekka muun kotimaesen hankintaan. Taekka ottakaa ees tarjous, niin se heinoki teki... ja seästi selevää rahhaa, kun ei hyväksyny tarjousta ;D



Heinolta asiallinen kirjotus........mutta mutta ........kun valumöntti ei tee sellasii koneita mitä mie tarviin ..............hrrrrrrrrrrrrrrrr ihan nousi ihokarvat pystyyn ja vilunväreitä samalla tavalla kun toissa syksynä iltamyöhällä karhuemon pentunsa kanssa tavatessani kylätiellä .....siis ajatuksesta että valumöntillä pitäs heinää silputa......

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Laman torjuntaan
eikö siihen heinänsilippuuseen tarvita joku kone raktorin perrään? Ei se pelekällä raktorilla... enkä minä sillä että mikkää valtravannaatikko, mulla kun on ollu jos mitäki merkkie, nytteki on kolomea merkkie, viijjatti valametti ja teussi. On ollu voortie, kaasea, setoriki käväsi pihassa, eikä unoheta verkuakkaa.

Itejaalitilanne tosin oesi, kun kaikki olisi sammaa merkkiä ja vielä jos malliki oes sama niin vot, ei tarvisi miettie että mitenkä se nostolaetet taas pelasikkaa...
Elämä on parasta kometiijjaa

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3618
Vs: Laman torjuntaan
eikö siihen heinänsilippuuseen tarvita joku kone raktorin perrään? Ei se pelekällä raktorilla... enkä minä sillä että mikkää valtravannaatikko, mulla kun on ollu jos mitäki merkkie, nytteki on kolomea merkkie, viijjatti valametti ja teussi. On ollu voortie, kaasea, setoriki käväsi pihassa, eikä unoheta verkuakkaa.

Itejaalitilanne tosin oesi, kun kaikki olisi sammaa merkkiä ja vielä jos malliki oes sama niin vot, ei tarvisi miettie että mitenkä se nostolaetet taas pelasikkaa...


Nii no kato kun mie oon näitä ajosilppuri ukkoja ......nyt möyryää katepillarin mylly siinä seläntakana....

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Laman torjuntaan
On se toisaalta hyvä että maidonkin tuonti taas kännistyy ja toivottavasti lisääntyy niin että maidon tuottajahinta putoaa roimasti.
Siinä saa viljelijä maistaa omaa lääkettään kun ei kotimaassa valmistetut koneet kelpaa vaan ostellaan tuontikoneita ja irvitään oman maan tuotteita kyllä se pilkka omaankin nilkkaan joskus napsahtaa varsin ikävällä tavalla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mah

  • Vieras
Vs: Laman torjuntaan
Meijeri vois maksaa vähän korkeempaa tilihintaa jos ostais junkkarin silppurin ja koko heinäketjun. Valmetilla vedellään. Sitten kunnon fidutuksee pullo kossuva ja piippo kaulassa petäjän oksalle. ;D

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3618
Vs: Laman torjuntaan
Meijeri vois maksaa vähän korkeempaa tilihintaa jos ostais junkkarin silppurin ja koko heinäketjun. Valmetilla vedellään. Sitten kunnon fidutuksee pullo kossuva ja piippo kaulassa petäjän oksalle. ;D


Yks asia tuossa ketjussa on varma...............taivaspaikan lunastus  ;D ;D ;D

articla

  • Vieras
Vs: Laman torjuntaan
eikö siihen heinänsilippuuseen tarvita joku kone raktorin perrään? Ei se pelekällä raktorilla... enkä minä sillä että mikkää valtravannaatikko, mulla kun on ollu jos mitäki merkkie, nytteki on kolomea merkkie, viijjatti valametti ja teussi. On ollu voortie, kaasea, setoriki käväsi pihassa, eikä unoheta verkuakkaa.

Itejaalitilanne tosin oesi, kun kaikki olisi sammaa merkkiä ja vielä jos malliki oes sama niin vot, ei tarvisi miettie että mitenkä se nostolaetet taas pelasikkaa...

Mitenkäpä se on Heinolla päkätti pelannu?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Laman torjuntaan
eihä tuossa huolenhäevää muuten, mutta kun kyläläeset kuolovaa sen hytissä ehtimkisseen....
Elämä on parasta kometiijjaa

Teroman

Vs: Laman torjuntaan

Onko Heinolla 25 Zetoori ?

vaiko mikä päkättää  tostako tostako ,,,,,,,, NIi Nii Nii Nii  ( alamäessä )