Hakkeen pitäisi olla kelvollista. Motolla tehtyä ylvuoteista rankaa. Täyttö on etukuormaimella että voi olla menny muutakin kun haketta mutta narina ei ole sen oloista vaan kuulostaa "puumaiselta". En ymmärrä miten se hake on sitten vähämmän jäässä pikku pakkasella ja luulishan sen jäisen puun luistavan paremmin kierukassa
Syöttöruuvin ja putken kulumisesta johtuvia ongelmia vähentää
huolellisesti tehty tarkastus ennen lämmityskautta.
Jäätä tulee syöttöputkeen kylmän ja lämpimän rajakohtaan.
Pienikin jäätynyt kohoutuma syöttöputken sisällä tai naarmu tai pullistuma
tai vain n.1 cm reikä jarruttaa tehokkaasti polttoaineen liikkumista.
Syöttöputki kuluu ohueksi ja se pullistuu tai putken sisälle tulee uria kivistä tai metalliesineistä.
Syöttöputki pitää vaihtaa jos sisällä on vikoja, vaikka se päältä on uuden näköinen.
Syöttöruuvikin kuluu käytössä ja palopään puolelta enemmän, ja kuluneen syöttöruuvin
ja putken väliin kiilautuu hakkeen paloja ja ruuvi jumittaa.
Syöttöruuvi pitää olla samankokoinen ja samalla nousulla,
ei saa hitsata isompaa ruuvia kuluneen osan alkuun,
koska isompi ruuvi kuljettaa enemmän polttoainetta ohuemmalle ruuvin osalle.
Nämä ongelmat on yleensä ajoittaisia, stokeri voi toimia jollakin polttoaineella hyvin.
Kun polttoaine vaihtuu, ongelmat alkaa ja syöttö takkuaa ja hakkeella voi liekki sammua.
Sytyttämisen jälkeen voi taas toimia pari päivää ja sitten pakkasyönä jää jumiin,
halkaisee laakerin tai katkaisee syöttöruuvin.
Stokeri voi yllättää !
ev