Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kone arsenaali  (Luettu 26763 kertaa)

wth

  • Vieras
Vs: kone arsenaali
Ymmärrän joo, napit väärässä paikassa, käsinoja liian kapea ja stereot väärän malliset. Karmeeta kitinää.

Elellään vuotta 2015, ja odotukset sen mukaiset.

Suomessa oli vanhaan hyvään aikaan asiat niin mallillaan, että oli varaa ajaa ulkolaisilla traktoreilla. Mietippä mikä kerrannaisvaikutus olisi ollut jos olisit jo 60 luvulla ajellu kotimaisilla.

Ehkä koko taantuma olisi vältetty?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: kone arsenaali
En ossaa sannoo mitään asiaan. Vaan kun näillä romuilla elantonsa tekee niin haluan olla vielä 60v terveenä.
Se mulle aivan sama vietkö sassi sen moottorisahas nivalla eli jollain aakkosella sinne mehtää vaan kun itse istuu kopissa sen täyden päivän ja seuraavana päivänä sama ja seuraavan jaseuraavan niin oppii arvostamaan noita saksan miesten tekeleitä jotka suunniteltu siten et homma toimii ja ergonomia kohallaan, eikä tarte istua joka toinen päivä huoltotiskillä kehuen miten remontin välissä sai kaks paalua ja husqwarna touhuttua mehtää...
Valitettava tosiasia on et valtralla on laatu tippunu alkupään teeläisistä yms dramaattisesti. mut eihän niihin ikinä laiteta mitään jos niillä ei ajeta.
Paljoko muuten sassi ajaa tunteja vuoteen ja paljonko on ykkös ajokissa tunteja...
Itsellä uusimmassa karvan vajaa 7000h ja vanhemmassa vajaa 9000h. Täyspäiväsessä urakoinnissa..
Nyt on ns. ykkös(jokapaikan höylän) vaihto ajankohtainen mut eipä tainnu uskaltaa kun on tämä maatalouden alas ajo menossa... eli ajetaan yli 10th ykkös koneeseenkin ja fendttiin oli tarkoituskin ajaa se 15th...
Vähäset tunnithan leipoo koneella kun koneella ja ei ole justiinsa se koneen toiminta yms.. mut pitkän päivän ja jatkuvan toiston ero huomattava,myös kone rasittuu aivan erilla lailla kun kone touhuaa maksimi reservillä päivästä toiseen...
Aika paljon kokemusta kaikista merkeistä kun tulee rassattua noita tilalliseten koneita ja oltua ns hätäapu/päivystävänä korjausmiehenä/ alku diagnoosin antajana... Ja tuleepahan noita ajettua lavetilla huoltoonkin...
Sen sanon nyt heti että terveytesi ei säily jos istut traktorissa päivästä päivään vaikka kuinka olisi saksalainen traktori etkä rentoa liikuntaa harrasta ,esim. pituutesi tulee lyhenemään ainakin 15 senttiä ennen kuin täytät 60 vuotta,valitettavasti.
Saksalaisissa on todella huono ergonomia jos esim. on metsäkuormain ,niin en ymmärrä miten siellä polvillaan jaksaa kukaan kököttää.Oliskohan nyt tottumuksesta kysymys eikä niinkään ergonomiasta
haiskahtaa vähän siltä että "mikä minulla se paras ".
Paikallinen fentin omistaja ainakaan kehunut sen ergonomiaa,ja ajajan ryhdistäkin jo huomaa että kehittämisen varaa on niissäkin.
Lähes 50 vuotta olen traktoreilla ajellut taitaa tunteja olla moni verroin kyntäjän tunteihin,mutta nykyään ei enään huvita se homma ,kun kuitenkin suhteellisen vähin vaurioin niistä päässyt eroon.Siihen aikaan kun aloitin(60 luku) ergonomia oli lähes tuntematon käsite ,kun nuffeilla ja foordeilla ajeltiin,nykyajan kossit kun pistettäisiin se tunti määrä ajamaan niin taitaisi tulla itku silmään.

Eikö kotimaisilla ajeltu 60-luvulla?

Aika kultaa muistot kuten sanotaan. On se vaan kova työmies, iso ja vahva kuin perkele.
Siihen aikaan ei ollut edes lämmityslaitetta nuffissa,sivupellit ohjas moottorin puolelta koppiin lämpöä.Puutavaraa kun ajeltiin niin oli pakoputki kopin kautta se lämmitti ja kopin takana oli vanha viltti ettei takaa tullut kylmää eikä lunta.Jokainen voi arvata miten se putki melusi kun oiken painettiin menemään.Tuntuu nuo kossien marinat jonkun napin paikasta niin turhanpäiväsiltä,mutta nykyajan ihminen on oppinut helppoon ja valmiiseen maailmaan se kai siinä on. :o
Täytyy tässä nyt olla SASin kanssa samaa mieltä. Olen kyllä itte senverran nuorempi että ihan kauheesti en ole noilla Nuffi aikakauden häveleillä ajellu. Mutta hiukan kuitenkin ja sitte nytkin käytössä on jonkinverran ns vanhempaa kalustoa.  Tosin ei ihan Nuffi ikästä mutta semmosta noin 20-30v vanhaa jotka on hiukan saanu matkalla selkäänsä :-[ Niin en oikein kanssa aina näe ihan kauheena puutteena jonkin nippelin asentoa tai sen puuttumista kokonaan. Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: kone arsenaali
Mut se itsellä pointti et miksi maksaa sama raha vinksallaan olevasta ja vitutus käyrää nostattavasta kamppeesta kun voi ottaa koneen jossa homma kohallaan. Jos kehitystä ei ois niin asuttais vielä luolissa ja tulesta ei ois tietookaan... Ihme vääntämistä...  Eihän kukaan maksa samarastakaan mersun hintaa... ja toi mersu käsite kyllä tyssääntynyt nykyään mut en keksinyt muutakaan..
Nii se on...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!
Aivan varmasti noissa jousituksissa on eroja. Mulla on vast nyt ensimmäinen missä on ylipäätään jouset. Tokihan joskus ennenkin ajanu mutta nyt siis eka oma. Meinasin lähinnä että kun trakvaattori esim jossain routa heitossa tai tien reijjässä mitä nykyisin piisaa, käy kunnolla ilmassa niin se ihan hullumaisin jymäys vaimenee. Tai jossain kynnöksellä pellolla kun oikein runtataan niin ei ihan niinpaljoo pää käy laseihin ja kattoon. Mutta ei todellakaan mennä yhtä tasaisesti kuin hautolla tiellä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!
Aivan varmasti noissa jousituksissa on eroja. Mulla on vast nyt ensimmäinen missä on ylipäätään jouset. Tokihan joskus ennenkin ajanu mutta nyt siis eka oma. Meinasin lähinnä että kun trakvaattori esim jossain routa heitossa tai tien reijjässä mitä nykyisin piisaa, käy kunnolla ilmassa niin se ihan hullumaisin jymäys vaimenee. Tai jossain kynnöksellä pellolla kun oikein runtataan niin ei ihan niinpaljoo pää käy laseihin ja kattoon. Mutta ei todellakaan mennä yhtä tasaisesti kuin hautolla tiellä.
Onko kyseessä kuuluisa alle jäävä akseli kuten videossa eli reutsi ? ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!
Aivan varmasti noissa jousituksissa on eroja. Mulla on vast nyt ensimmäinen missä on ylipäätään jouset. Tokihan joskus ennenkin ajanu mutta nyt siis eka oma. Meinasin lähinnä että kun trakvaattori esim jossain routa heitossa tai tien reijjässä mitä nykyisin piisaa, käy kunnolla ilmassa niin se ihan hullumaisin jymäys vaimenee. Tai jossain kynnöksellä pellolla kun oikein runtataan niin ei ihan niinpaljoo pää käy laseihin ja kattoon. Mutta ei todellakaan mennä yhtä tasaisesti kuin hautolla tiellä.
Onko kyseessä kuuluisa alle jäävä akseli kuten videossa eli reutsi ? ;D
On juu mutta tokihan muillakin olen joskus vähän ajellu.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kone arsenaali
En ossaa sannoo mitään asiaan. Vaan kun näillä romuilla elantonsa tekee niin haluan olla vielä 60v terveenä.
Se mulle aivan sama vietkö sassi sen moottorisahas nivalla eli jollain aakkosella sinne mehtää vaan kun itse istuu kopissa sen täyden päivän ja seuraavana päivänä sama ja seuraavan jaseuraavan niin oppii arvostamaan noita saksan miesten tekeleitä jotka suunniteltu siten et homma toimii ja ergonomia kohallaan, eikä tarte istua joka toinen päivä huoltotiskillä kehuen miten remontin välissä sai kaks paalua ja husqwarna touhuttua mehtää...
Valitettava tosiasia on et valtralla on laatu tippunu alkupään teeläisistä yms dramaattisesti. mut eihän niihin ikinä laiteta mitään jos niillä ei ajeta.
Paljoko muuten sassi ajaa tunteja vuoteen ja paljonko on ykkös ajokissa tunteja...
Itsellä uusimmassa karvan vajaa 7000h ja vanhemmassa vajaa 9000h. Täyspäiväsessä urakoinnissa..
Nyt on ns. ykkös(jokapaikan höylän) vaihto ajankohtainen mut eipä tainnu uskaltaa kun on tämä maatalouden alas ajo menossa... eli ajetaan yli 10th ykkös koneeseenkin ja fendttiin oli tarkoituskin ajaa se 15th...
Vähäset tunnithan leipoo koneella kun koneella ja ei ole justiinsa se koneen toiminta yms.. mut pitkän päivän ja jatkuvan toiston ero huomattava,myös kone rasittuu aivan erilla lailla kun kone touhuaa maksimi reservillä päivästä toiseen...
Aika paljon kokemusta kaikista merkeistä kun tulee rassattua noita tilalliseten koneita ja oltua ns hätäapu/päivystävänä korjausmiehenä/ alku diagnoosin antajana... Ja tuleepahan noita ajettua lavetilla huoltoonkin...
Sen sanon nyt heti että terveytesi ei säily jos istut traktorissa päivästä päivään vaikka kuinka olisi saksalainen traktori etkä rentoa liikuntaa harrasta ,esim. pituutesi tulee lyhenemään ainakin 15 senttiä ennen kuin täytät 60 vuotta,valitettavasti.
Saksalaisissa on todella huono ergonomia jos esim. on metsäkuormain ,niin en ymmärrä miten siellä polvillaan jaksaa kukaan kököttää.Oliskohan nyt tottumuksesta kysymys eikä niinkään ergonomiasta
haiskahtaa vähän siltä että "mikä minulla se paras ".
Paikallinen fentin omistaja ainakaan kehunut sen ergonomiaa,ja ajajan ryhdistäkin jo huomaa että kehittämisen varaa on niissäkin.
Lähes 50 vuotta olen traktoreilla ajellut taitaa tunteja olla moni verroin kyntäjän tunteihin,mutta nykyään ei enään huvita se homma ,kun kuitenkin suhteellisen vähin vaurioin niistä päässyt eroon.Siihen aikaan kun aloitin(60 luku) ergonomia oli lähes tuntematon käsite ,kun nuffeilla ja foordeilla ajeltiin,nykyajan kossit kun pistettäisiin se tunti määrä ajamaan niin taitaisi tulla itku silmään.
Onko siis joku kuusikymppisistä ajanut siis koko uransa näillä nykypäivän jousitetuilla traktoreilla?
No taas pitää vääntää rautalangasta ,jos on jouset traktorissa niin ei kuskin tarvitse harrastaa liikuntaa niinkö? nekö pelastaa kuskin.Mites nämä kuormaauto kuskit jotka ovat lyhentyneet 15 senttiä pituudestaan työuran aikana ja on ollut jouset autossa ?
Meinaatko sä siis että ruumiillista työtä tehneet on jotenkin hyvässä kunnossa?  Ihan samalla tavalla niillä on kroppa loppu.. Jos pääsee vähän yli viidenkymmenen niin se riittää  ;D   
Lueppas nyt toistenkin viestejä niin siitä varmasti pääset jyvälle vaikka et niitä välkyimpiä "EHKÄ" olekaan.Siis istumisen vastapainoksi rentoa liikuntaa voi se olla vaikka kirveellä puiden pilkkomista,taitaa tuo fyysinen liikunta olla pöhöttyneelle zetorille karvasta kalkkia,mutta kyllä se siitä äkkiä keho kuntoutuu. ;D ;D
Mä olisin ainakin tyytyväinen jos lyhenisin sen 15cm niin mahtuis vaikka transportterillakin ajamaan muttei se mitta taida lähteä jaloista..  Mutta kyllä se vaan on niin että ne vanhat rahtarit on niitä rekkakuormallisia yli 40kg säkkejä yms tavaraa kannellut myös käsin eli suurin ongelma niillä on juurikin niistä ajoista johtuvat kulumat..  Sä voit pilkkoo vaikka ittes kirveellä :)  Mut ei siellä hourulassa taida olla niitä saatavilla.. 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!
Aivan varmasti noissa jousituksissa on eroja. Mulla on vast nyt ensimmäinen missä on ylipäätään jouset. Tokihan joskus ennenkin ajanu mutta nyt siis eka oma. Meinasin lähinnä että kun trakvaattori esim jossain routa heitossa tai tien reijjässä mitä nykyisin piisaa, käy kunnolla ilmassa niin se ihan hullumaisin jymäys vaimenee. Tai jossain kynnöksellä pellolla kun oikein runtataan niin ei ihan niinpaljoo pää käy laseihin ja kattoon. Mutta ei todellakaan mennä yhtä tasaisesti kuin hautolla tiellä.
Onko kyseessä kuuluisa alle jäävä akseli kuten videossa eli reutsi ? ;D
On juu mutta tokihan muillakin olen joskus vähän ajellu.
Jousitettu kuormaaja ja maansiirtokärry perässä niin ei ees henkilöauto pärjää mukavuudessa :D  Toki sivuttaisheitot tuntuu traktorissa..  Mutta tärinöitä ei juuri ole..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!
Aivan varmasti noissa jousituksissa on eroja. Mulla on vast nyt ensimmäinen missä on ylipäätään jouset. Tokihan joskus ennenkin ajanu mutta nyt siis eka oma. Meinasin lähinnä että kun trakvaattori esim jossain routa heitossa tai tien reijjässä mitä nykyisin piisaa, käy kunnolla ilmassa niin se ihan hullumaisin jymäys vaimenee. Tai jossain kynnöksellä pellolla kun oikein runtataan niin ei ihan niinpaljoo pää käy laseihin ja kattoon. Mutta ei todellakaan mennä yhtä tasaisesti kuin hautolla tiellä.
Onko kyseessä kuuluisa alle jäävä akseli kuten videossa eli reutsi ? ;D
On juu mutta tokihan muillakin olen joskus vähän ajellu.
Jousitettu kuormaaja ja maansiirtokärry perässä niin ei ees henkilöauto pärjää mukavuudessa :D  Toki sivuttaisheitot tuntuu traktorissa..  Mutta tärinöitä ei juuri ole..
Joo älä vaan liiku missään tapauksessa muutoin kuin siellä traktorissa niin hyvä tulee  ;D  Tahtoo vaan olla isännillä vähän sitä muutakin ajoa kuin maakärryn kanssa .Esim. kalkin levitys kynnökselle
onko se kyyti yhtä tasasta kuin zetorin autossa ? ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!
Aivan varmasti noissa jousituksissa on eroja. Mulla on vast nyt ensimmäinen missä on ylipäätään jouset. Tokihan joskus ennenkin ajanu mutta nyt siis eka oma. Meinasin lähinnä että kun trakvaattori esim jossain routa heitossa tai tien reijjässä mitä nykyisin piisaa, käy kunnolla ilmassa niin se ihan hullumaisin jymäys vaimenee. Tai jossain kynnöksellä pellolla kun oikein runtataan niin ei ihan niinpaljoo pää käy laseihin ja kattoon. Mutta ei todellakaan mennä yhtä tasaisesti kuin hautolla tiellä.
Onko kyseessä kuuluisa alle jäävä akseli kuten videossa eli reutsi ? ;D
On juu mutta tokihan muillakin olen joskus vähän ajellu.
Jousitettu kuormaaja ja maansiirtokärry perässä niin ei ees henkilöauto pärjää mukavuudessa :D  Toki sivuttaisheitot tuntuu traktorissa..  Mutta tärinöitä ei juuri ole..
Joo älä vaan liiku missään tapauksessa muutoin kuin siellä traktorissa niin hyvä tulee  ;D  Tahtoo vaan olla isännillä vähän sitä muutakin ajoa kuin maakärryn kanssa .Esim. kalkin levitys kynnökselle
onko se kyyti yhtä tasasta kuin zetorin autossa ? ;D
Sehän on hyvinkin tasaista kun alla on yli 50cm lunta ja koneena on teladumpperi ::)

Kuka ***** nyt traktorilla kynnökselle mitään kalkkia ajaa paljaan maan aikana?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!
Aivan varmasti noissa jousituksissa on eroja. Mulla on vast nyt ensimmäinen missä on ylipäätään jouset. Tokihan joskus ennenkin ajanu mutta nyt siis eka oma. Meinasin lähinnä että kun trakvaattori esim jossain routa heitossa tai tien reijjässä mitä nykyisin piisaa, käy kunnolla ilmassa niin se ihan hullumaisin jymäys vaimenee. Tai jossain kynnöksellä pellolla kun oikein runtataan niin ei ihan niinpaljoo pää käy laseihin ja kattoon. Mutta ei todellakaan mennä yhtä tasaisesti kuin hautolla tiellä.
Onko kyseessä kuuluisa alle jäävä akseli kuten videossa eli reutsi ? ;D
On juu mutta tokihan muillakin olen joskus vähän ajellu.
Jousitettu kuormaaja ja maansiirtokärry perässä niin ei ees henkilöauto pärjää mukavuudessa :D  Toki sivuttaisheitot tuntuu traktorissa..  Mutta tärinöitä ei juuri ole..
Joo älä vaan liiku missään tapauksessa muutoin kuin siellä traktorissa niin hyvä tulee  ;D  Tahtoo vaan olla isännillä vähän sitä muutakin ajoa kuin maakärryn kanssa .Esim. kalkin levitys kynnökselle
onko se kyyti yhtä tasasta kuin zetorin autossa ? ;D
Mee sää concorde jo pilkkoo ittees kirveellä :)   

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: kone arsenaali
Muuten noihin jousituksiin vielä eine traktorista hautoa tee mutta ihan terävimmät tällit kyllä vaimenee.

Kaheksas vuasi menosa eriilsjousitetulla etuaksilalla ja täytyy sanoo, että oli mennä suvena meleko karu kokemus ajaa
jousitetulla Valtralla.
Nin kylä erillisjousitettu raktori ei kuarma-autoo tyhjänä häpee.Molemmilla tullu sevverta ajettua...!
Aivan varmasti noissa jousituksissa on eroja. Mulla on vast nyt ensimmäinen missä on ylipäätään jouset. Tokihan joskus ennenkin ajanu mutta nyt siis eka oma. Meinasin lähinnä että kun trakvaattori esim jossain routa heitossa tai tien reijjässä mitä nykyisin piisaa, käy kunnolla ilmassa niin se ihan hullumaisin jymäys vaimenee. Tai jossain kynnöksellä pellolla kun oikein runtataan niin ei ihan niinpaljoo pää käy laseihin ja kattoon. Mutta ei todellakaan mennä yhtä tasaisesti kuin hautolla tiellä.
Onko kyseessä kuuluisa alle jäävä akseli kuten videossa eli reutsi ? ;D
On juu mutta tokihan muillakin olen joskus vähän ajellu.
Jousitettu kuormaaja ja maansiirtokärry perässä niin ei ees henkilöauto pärjää mukavuudessa :D  Toki sivuttaisheitot tuntuu traktorissa..  Mutta tärinöitä ei juuri ole..
Joo älä vaan liiku missään tapauksessa muutoin kuin siellä traktorissa niin hyvä tulee  ;D  Tahtoo vaan olla isännillä vähän sitä muutakin ajoa kuin maakärryn kanssa .Esim. kalkin levitys kynnökselle
onko se kyyti yhtä tasasta kuin zetorin autossa ? ;D
Sehän on hyvinkin tasaista kun alla on yli 50cm lunta ja koneena on teladumpperi ::)

Kuka ***** nyt traktorilla kynnökselle mitään kalkkia ajaa paljaan maan aikana?

Auraaminen on heille, jotka sen osaavat. Ei kotieläintuottajille.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kone arsenaali
Limsan voimallahan se taitaa zetorikin ajella ! ;D
http://www.hs.fi/ilta/04022015/a1305924614281?ref=hs-art-luetuimmat-#3

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kone arsenaali
Limsan voimallahan se taitaa zetorikin ajella ! ;D
http://www.hs.fi/ilta/04022015/a1305924614281?ref=hs-art-luetuimmat-#3
Ei kyllä mä juon viinankin ilman lantrinkia :)   Muutenkaan en ole tainnut olla pois töistä kuin oksennustaudin takia kerran vuosien saatossa..  Mutta oo varovainen siellä laitoksessa ettet saa sairaalabakteeria...