Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nopeti?  (Luettu 8864 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Nopeti?
http://www.valtra.fi/koneporssi/vaihtokoneet/valtra/n103/721-xat

Tekkeekö tuommosella oekeasti töetä vae onko ihan mopo
Elämä on parasta kometiijjaa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: Nopeti?
http://www.valtra.fi/koneporssi/vaihtokoneet/valtra/n103/721-xat

Tekkeekö tuommosella oekeasti töetä vae onko ihan mopo

Eikö tuo työkoneeksi ole luotu tai ainakin tarkoitettu. Mä olen tottunut ensinnäkin siihen että mopossa on kaksi pyörää, jos siinä on neljä ja se silti on mopo, niin se on vaarallinen. Joku tarvii voimaa enemmän ja joku toinen vähemmän. Varmaan joku tekniikka nörtti pyöräyttää tuohonkin tarvittavat lukemat -ainakin luulisin. Mä omistin nelipyöräisen "mopon" eli Valtra 6400. Vieläkin saman maallinen mopo maallisine jäänteineen seisoo konesuojassa, mutta nyt sitä vois sanoa traktoriksi - Tai Valametti se silti vaan on. Kuitenkin tappiteho on mitattu 122 hp, muistaakseni vakiona 88hp. Oli se välillä lastuttettunakin, mutta "lastu" alkoi *ittuilemaan. Ihan toinen tuntuma nykyään ... varmasti vähemällä polttoaineella  (kuin vakiona) ja paljon vähemmällä savulla kuin lastutettuna. Mutta tuo linkin Valametti niin uusi, että ei mulla ajatuksia edes unissani, ja niihin ei Valametit enää tuu.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nopeti?
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: Nopeti?
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Nopeti?
Meillä on vastaava massikka ja kyllä sillä heinon koneet pyörisi vaivatta.

Dyna-4 laatikkona on tietenkin huono vetämään, mutta moottori itsessään on sitkeä ja vähä ruokainen.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nopeti?
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

Juu se alaväännön puute aika paha ongelma noissa saastekoneissa. Optimoimalla voi saada suht hyväksi. Ja ehkä myös hieman voimasavua työkierroksille myös.

Itse en ainakaan jaksas A93.n moottorin kanssa vakiona touhuta, jotain tarttis tehdä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: Nopeti?
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

Juu se alaväännön puute aika paha ongelma noissa saastekoneissa. Optimoimalla voi saada suht hyväksi. Ja ehkä myös hieman voimasavua työkierroksille myös.

Itse en ainakaan jaksas A93.n moottorin kanssa vakiona touhuta, jotain tarttis tehdä.

http://www.ltr-racing.fi/   En voi moitta.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Nopeti?
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: Nopeti?
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26172
  • vastustan
Vs: Nopeti?
http://www.valtra.fi/koneporssi/vaihtokoneet/valtra/n103/721-xat

Tekkeekö tuommosella oekeasti töetä vae onko ihan mopo
pie kiirettä ennenku oksa tuon hokkaa, se ku tarttee raktorinki nyt vanhoilla päivillään kun ei polvet kestä kuormaamista :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Nopeti?
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv
Niin siis koneelta tapille häviää vakiona yleensä ainakin se 20hv, joten tuossa lienee se noin 80hv tapilta kuten meillä massikassa (tosin valtroissa on yleensä vähemmän tehoa kuin vastaavissa massikoissa). Viritysmies tarjoili siihen ohjelmaa jolla lupasi 110hv tapilta, sellaisia oli kuulemma noihin valmetteihin laitellut.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Nopeti?
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

Juu se alaväännön puute aika paha ongelma noissa saastekoneissa. Optimoimalla voi saada suht hyväksi. Ja ehkä myös hieman voimasavua työkierroksille myös.

Itse en ainakaan jaksas A93.n moottorin kanssa vakiona touhuta, jotain tarttis tehdä.

Eikös se A93:n kone ole sisäisellä EGR:llä eli kyhmyt nokka-akselissa (33CTA) Pikkuännän moottori on 33 AWI ulkoisella EGR:llä. Tossa mun pakussa ainakin EGR venttiilin oli kiinni kun tehoa oikein otettiin. Nyttemmin se on aina kiinni ;- )

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nopeti?
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

Juu se alaväännön puute aika paha ongelma noissa saastekoneissa. Optimoimalla voi saada suht hyväksi. Ja ehkä myös hieman voimasavua työkierroksille myös.

Itse en ainakaan jaksas A93.n moottorin kanssa vakiona touhuta, jotain tarttis tehdä.

Eikös se A93:n kone ole sisäisellä EGR:llä eli kyhmyt nokka-akselissa (33CTA) Pikkuännän moottori on 33 AWI ulkoisella EGR:llä. Tossa mun pakussa ainakin EGR venttiilin oli kiinni kun tehoa oikein otettiin. Nyttemmin se on aina kiinni ;- )

Olet erittäin todennäköisesti oikeassa ja toivottavasti ännässä on alhaalla vääntöä enempi. Muuten vois olla etukuormainhommat ilman turbiinikytkintä melkoista tökkimistä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: Nopeti?
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv
Niin siis koneelta tapille häviää vakiona yleensä ainakin se 20hv, joten tuossa lienee se noin 80hv tapilta kuten meillä massikassa (tosin valtroissa on yleensä vähemmän tehoa kuin vastaavissa massikoissa). Viritysmies tarjoili siihen ohjelmaa jolla lupasi 110hv tapilta, sellaisia oli kuulemma noihin valmetteihin laitellut.

Niin sä puhuitkin tappitehoista , ymmärrän. tuos 6400 kait ponit saadaan kaavalla tappiteho * 1,18. eli jos sama tehohäviö olis tuollaises N:s niin 110 tapilta ...130 ponia moottoris. Eikö toi oo liian maltillinen , jos siis vakiona 112 ja optimoimalla 130. Mikä malli massikas muuten vastaa tuollaista. ittellä mekaaninen 5470 , mutta se on reilusti enemmän kuin 6400 vakiona, mutta vähemmän kuin se optimoituna. Pidit dyna -4 huonona, eikö nopeuden limitykset sovi. Sehän on selvä että vedätyksessä päävaihteen  vaihtaminen ainakin vanhemmissa kestää kauemmin kuin kädellä kepitettynä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Nopeti?
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv
Niin siis koneelta tapille häviää vakiona yleensä ainakin se 20hv, joten tuossa lienee se noin 80hv tapilta kuten meillä massikassa (tosin valtroissa on yleensä vähemmän tehoa kuin vastaavissa massikoissa). Viritysmies tarjoili siihen ohjelmaa jolla lupasi 110hv tapilta, sellaisia oli kuulemma noihin valmetteihin laitellut.

Niin sä puhuitkin tappitehoista , ymmärrän. tuos 6400 kait ponit saadaan kaavalla tappiteho * 1,18. eli jos sama tehohäviö olis tuollaises N:s niin 110 tapilta ...130 ponia moottoris. Eikö toi oo liian maltillinen , jos siis vakiona 112 ja optimoimalla 130. Mikä malli massikas muuten vastaa tuollaista. ittellä mekaaninen 5470 , mutta se on reilusti enemmän kuin 6400 vakiona, mutta vähemmän kuin se optimoituna. Pidit dyna -4 huonona, eikö nopeuden limitykset sovi. Sehän on selvä että vedätyksessä päävaihteen  vaihtaminen ainakin vanhemmissa kestää kauemmin kuin kädellä kepitettynä.
5610 on isoin 3-pyttynen, nykyisin kai 5710. En oo varma oliko Valtralla vielä N113 tuollainen pikkunokka, mutta ei niissä ole kai muuta eroa kuin hevosvoimat.

Dyna-4:ssä on liian vähän vaihteita ja raskaan taakan vedossa (esim kärryn veto pellolla) se väli on vaan liian pitkä. Ihan ok loota muuten jos ei tee raskaita hommia, varsinkaan maanmuokkausta. Tuossa 5610:ssä voi säätää itse suunnanvaihdon ja alueenvaihdon terävyyden.