Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 38

Viestit - Cultor

Sepä oli tullut Suomeen hinattavien ruiskujen äiteekin :) Kun on teli, niin ei uppokaan niin helposti, vaikka tilavuutta on enemmän kuin 20 vuotta sitten isohkossa lietekärryssä :)

https://twitter.com/hankkijafi/status/857204947741536258

Julma peli. Onko tuo yhtä säiliötä kokonaan? Melkein sata hehtaaria pitäisi olla aina samaa tavaraa ruiskutettavana, että tuo säiliö tuo todellista hyötyä.  :o


Kuvat saa näkymään pienempänäkin, leveät kuvat levittävät myös tekstin ikävästi.
Koodia: [Valitse]
[img width=600]https://pbs.twimg.com/media/C-VnTQ6XkAAGzPS.jpg:large[/img]
Pitäs lähempää nähdä kumpikin ja mittanauhan kanssa. Silmä määräisesti kopin ääriviivat on lähellä toisiaan.

Liimasin MF4709 (3-syl) harmaasävykuvan päälle A104:n (4-syl) punaisen maskin. Kuva puhukoon puolestaan.

 

Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa

Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa...
Hevosmiesten tietotoimistostako tietosi sait? Ohjaamo nyt ainakin on aivan eri Massikassa ja Valtrassa. Tai sitten intternetissä on väärennettyjä kuvia ;- )



Aakkonen käsittääkseni

moottori kiinasta
voimansiirto ranskasta
kokoonpano suomessa
koppi suomessa
etuakseliko oli carraron löyhävalunen ranskasta.
KM:n mukaan:
Uusi mallisarja on suunniteltu ja koottu Suolahdessa, kokonaan uusittu ohjaamo on valmistettu Suomessa MSK Cabinsin toimesta, moottori on Linnavuoresta, mutta vaihteisto ja perä tulevat Agcon Kiinan tehtaalta, kuten muissakin Agcon pienemmissä traktoreissa.
Kannattaa huomioida sellainenkin seikka, että Goltix on hyväksytty minor use -luvalla käytettäväksi kuminan viljelyssä vain jauhemaisena formaattina (Goltix 70 WG). Nesteelle (Goltix 700 SC) ei hyväksyntää ole haettu. Kuitenkin kyseessä on sama aine eikä tankkiseoksesta pystyisi erottamaan, onko alun perin tiiviste ollut jauheena vai nesteenä.

Jauhemaista Goltix'ia ei liene ollut saatavana ainakaan 30 vuoteen. Rakeisen (Goltix 70 WG) käytössä ei ole mitään ongelmaa, kun kaataa sopivalla nopeudella veteen.

5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S.

Ei.
4700, 5700 ja 6700 on näitä uusia Global Series -karvalakkimalleja, 12+12 mekaanisella keppilaatikolla (6 vaihdetta, 2 aluetta, suunnanvaihto mekaaninen tai hydraulinen, ei pikavaihdetta). Voimansiirto kuorineen kaikkineen aivan uutta, ei mitään yhteistä minkään edeltävien eikä nykyisten 5700SL ja 6700S -sarjojen kanssa.
Mitään en löytänyt kun googlailin pelkkiä 5700 ja 6700 malleja, muuta kuin konekeskuksen mainoksen noista S ja Sl malleista. Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtää, etten puhu noista brasilialaisten ym. Roskamaiden malleista.

Tuolta voi tutustua M-F:n maailmanlaajuiseen tarjontaan:
http://int.masseyferguson.com/tractors.aspx

Aakkosmallisto Valtra INTERNATIONAL ENGLISH:
http://www.valtra.com/newaseries.aspx

Kuvakaappaus:
Eikös tämä ole MF6700 sarjalainen ja tehdään Ranskassa.
Eipä ole.

N-sarja vastaa 6700 sarjaa.
A-sarja vastaa 5700 sarjaa.

5700 ja 6700 on käsittääkseni samalla voimansiirrolla, toisessa vaan pitempi aks.väli ja hytti korkeammalla+isommat pyörät. 5700SL ja 6700S on sitten asia erikseen.

Onko tuo A:n hytti härmäläinen?
5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S. Noita edeltäneet mallit oli 5600 ja 6600. 5600/5700 vastaa A-sarjaa, 6600/6700 vastaa N-sarjaa ja 7600/7700 T-sarjaa.

No ei se nyt ihan noin mene.

Agco Global Platform
S chassis AGCO Power 3.3l/3 cylinder Wheelbase 2250
A74  ->  4707
A84  ->  4708
A94  ->  4709

M chassis AGCO Power 4.4l/4 cylinder Wheelbase 2430
A104 ->  5710
A114 ->  5711

L chassis AGCO Power 4.4l/4 cylinder Wheelbase 2500
A124 ->  6712
A134 ->  6713
Ihan käsittämättömiä videoita juutuubissa, joiden perusteella saisi kuormaajan ottaa samantien pois osalta käyttäjiä. Suurin vika todellakin siellä ratin ja penkin välissä.

Hienoa ja rauhallista toimintaa, mitä alusta kattelin, ei koura turhia heilu ja pudotetaan taakka alas asti, sitten korjataan nipun asemaa mikäli tarvetta:

https://www.youtube.com/watch?v=b7iJDU_k7Ig


Toisenlaista, hoppuilua ja rytkimistä:

https://www.youtube.com/watch?v=E3EVw-IFUe8

Jälkimmäisessä minä näin sujuvaa työskentelyä ilman turhia ylimääräisiä liikkeitä. Vain videon laatu oli nykivää ;- ) En tuossa muuta korjaamista nähnyt kuin tarpeettoman kierrosten pudotuksen. Vakiokierroksilla (-tuotolla) sujuu paremmin kun siihen opettelee.
Onko ne meno paluuaurat välttämättönät,hyväkuntoista sarkaauraa kun on saatavilla vaikka kuin.Jos 25-35  ha alaa kynnettävänä.Traktori pääsee helpommalla ja ehkäpä se polttoainetalouskin pienempi.

On se polttoaineen kulutus pienempi paluuauroilla ja työsaavutus on suurempi samalla työleveydellä.
Kai se holkeilla jatkettu taka-akseli on traktorin heikoin kohta. Itselläni oli joskus malli 555, jossa sama taka-akseli, joutui niihin holkkeihin topparit hitsaamaan, jotta eivät lähteneet pyörimään takapyörän mukana.

Holkkien pitää pyöriä napa-akselin ja takapyörän mukana. Pieni hitsinööli, joka vastaa pultinkantaan, estää väärästä kohtaa pyörimisen. Sen huomasin kuivan kuuloisesta naukaisusta. Vajaa 10000 tuntia mittarissa 455:ssä eikä muuta ongelmaa taka-akselissa. Vaihteistolle ainoa toimenpide on ollut kumin uusiminen lootan kylkeen vaihdevipujen ulostuloon.
>Liittävät uusiksi ne putket

Miten tiiliputki-ojien yhteenliittäminen tapahtuu siten että vielä toimivatkin?
Helposti, laitetaan rikkoutuneiden tilalle uusia. Tarpeen mukaan putkivasaralla lyhennetään. Helppoa kuin heinänetko, paljon helpompaa kuin muoviputkien kanssa.
Aloittajan kysymys koski sitä,että kelpuuttaako verottaja farmariauton maatalouskalustoon.Ja mielestäni annoin asian osalta selkeän vastauksen:Kyllä sen voi maatalouskalustoon laittaa, mutta sillä ajetaan sitten pelkkiä maatalousajoja.Jos ajetaan muita reissuja niistä pitää olla ajopäiväkirja ja korjauseränä korjata verotuksessa.Alvin osalta  yksityisosuus ei ole vähennettävissä.

Jos henkilöautolla ajetaan yhtään yksityisajoa, vaikka vain kilometri, ALV ei ole vähennyskelpoista ollenkaan, ei myöskään maatalouskäytön osalta.
Nuhvi/leulandin ja same/lampuran unohdin listasta sen tunnustan, mut valmetin olosta keskosen listoilla lienee jo aikaa kun minkäänlaista muistikuvaa ei moisesta ole. Hankkija ajat vielä muistan kyllä.

Valmetia myi kolme keskusliikettä: Hankkija, Kesko ja OTK. Tämä oli 50-luvun alkupuolella, ei tainnut Hervast olla vielä syntynytkään silloin ;- )
kolmivaihe moottori pyörii myös kahdella vaiheella,jos et ole sattunut kokeilemaan.

Ei pyöri kauaa...
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 38