Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rattoreita v. 1925  (Luettu 8111 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65604
Vs: Rattoreita v. 1925
siinä muuten hyvä esimerkki siitä kuin vähästä saattaa olla kinni tuo juuttuminen.   isävainaa oli aikoinaan kyntänny naapurille ja algaier ei ollu jaksannu vetää turpeikossa jolloin naapuri oli köyden pätkällä vetäny pahimman yli!   toimiiii.   mutta yritäppä nykyvaltun kanssa....

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Rattoreita v. 1925
Onko oksalla ollu allgaier? Malli ja ikä? Mulla on tuola liiterissä ajokuntonen ap17 -52.....

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65604
Vs: Rattoreita v. 1925
ei rassukka ollu vielä maailmalla kun tuo oli...   mutta siitä ei jääny kuvaa tahi muuta muistoa, pelkkä kuulopuhe, mitä isävainaa kertoi...            joku 50 luvun ekat vuodet tuo...

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
Veeti se elää mennyttä aikaa.Ja tää kuuluisi kyllä tuonne konepuolelle,noin niinkuin huomautuksena.

Viimeksi muokattu: 03.01.16 - klo:11:54 kirjoittanut Joukahainen

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Rattoreita v. 1925
Voortteja
Niin kaunis muisto vain ei ole enään Foorteja uutena saatavana vaan fiiuua. ;D ;D
Mikä johti Ford traktoreiden tuhoon ,kyllä siinä varmaan oli pysähtynyt tuotekehitys 70 luvun tasolle. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Rattoreita v. 1925
  Eiköhän Engelsmannien niin auto-kun muukin teollisuus kärsinyt ammattiliittojen edunvalvonnasta..

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
Voortteja
Niin kaunis muisto vain ei ole enään Foorteja uutena saatavana vaan fiiuua. ;D ;D
Mikä johti Ford traktoreiden tuhoon ,kyllä siinä varmaan oli pysähtynyt tuotekehitys 70 luvun tasolle. ;D

1992 esiteltiin 40-sarja. Oli kilpailukykyinen aikalaisiinsa. Valtran edesmennyt tuotekehitysinsinööri tokaisikin Käytännön Maamies-lehden traktorinumerossa vuosia sitten Basildonin Powerstar-moottorin olleen erään parhaimmista moottoreista.
Ja tottahan tuo oli 100-270 hv;n malleista ei paljon pahaa ole kuulunut. Voimansiirrossa Foordi oli aikalaisiaan kestävämpien maineessa, mitäpä siinä enää kehittämistä. Synkrothan oli vain remonttia varten, kyllä Valtsu-mies 1970-80 luvuilla tän ties.

Sitäpaitti ei noilla nykynewhollandeilla ole enää hirveitä sukurasitteita tai -hyveitä?

Viimeksi muokattu: 03.01.16 - klo:13:48 kirjoittanut V. Allan Haakert

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
  Eiköhän Engelsmannien niin auto-kun muukin teollisuus kärsinyt ammattiliittojen edunvalvonnasta..

Kärsi. Etupäässä BLMC.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Rattoreita v. 1925
Voortteja
Niin kaunis muisto vain ei ole enään Foorteja uutena saatavana vaan fiiuua. ;D ;D
Mikä johti Ford traktoreiden tuhoon ,kyllä siinä varmaan oli pysähtynyt tuotekehitys 70 luvun tasolle. ;D

1992 esiteltiin 40-sarja. Oli kilpailukykyinen aikalaisiinsa. Valtran edesmennyt tuotekehitysinsinööri tokaisikin Käytännön Maamies-lehden traktorinumerossa vuosia sitten Basildonin Powerstar-moottorin olleen erään parhaimmista moottoreista.
Ja tottahan tuo oli 100-270 hv;n malleista ei paljon pahaa ole kuulunut. Voimansiirrossa Foordi oli aikalaisiaan kestävämpien maineessa, mitäpä siinä enää kehittämistä. Synkrothan oli vain remonttia varten, kyllä Valtsu-mies 1970-80 luvuilla tän ties.

Sitäpaitti ei noilla nykynewhollandeilla ole enää hirveitä sukurasitteita tai -hyveitä?
Joko 40 sarjassa oli keskellä ja piilossa etupäähän kartaani ?
Juuri tuohon tasoon Foorti pysähtyi se vaan on fakta jota on joittekin vaikea hyväksyä. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
Voortteja
Niin kaunis muisto vain ei ole enään Foorteja uutena saatavana vaan fiiuua. ;D ;D
Mikä johti Ford traktoreiden tuhoon ,kyllä siinä varmaan oli pysähtynyt tuotekehitys 70 luvun tasolle. ;D

1992 esiteltiin 40-sarja. Oli kilpailukykyinen aikalaisiinsa. Valtran edesmennyt tuotekehitysinsinööri tokaisikin Käytännön Maamies-lehden traktorinumerossa vuosia sitten Basildonin Powerstar-moottorin olleen erään parhaimmista moottoreista.
Ja tottahan tuo oli 100-270 hv;n malleista ei paljon pahaa ole kuulunut. Voimansiirrossa Foordi oli aikalaisiaan kestävämpien maineessa, mitäpä siinä enää kehittämistä. Synkrothan oli vain remonttia varten, kyllä Valtsu-mies 1970-80 luvuilla tän ties.

Sitäpaitti ei noilla nykynewhollandeilla ole enää hirveitä sukurasitteita tai -hyveitä?
Valtumiehillä on kokemusta pehmeistä vaihtelaatikoista,alennusvaihteiston hammassäryistä,booriholkkien pettämisistä moottorin stefojen laukeamisista,katkenneista vaihdekepeistä ja aikoinaan esim 361 vaihteiden jumittumisesta.Ja saman paskan tekeminen sallitaan edelleen valtion myötävaikutuksella.

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Rattoreita v. 1925
Voortteja
Niin kaunis muisto vain ei ole enään Foorteja uutena saatavana vaan fiiuua. ;D ;D
Mikä johti Ford traktoreiden tuhoon ,kyllä siinä varmaan oli pysähtynyt tuotekehitys 70 luvun tasolle. ;D

1992 esiteltiin 40-sarja. Oli kilpailukykyinen aikalaisiinsa. Valtran edesmennyt tuotekehitysinsinööri tokaisikin Käytännön Maamies-lehden traktorinumerossa vuosia sitten Basildonin Powerstar-moottorin olleen erään parhaimmista moottoreista.
Ja tottahan tuo oli 100-270 hv;n malleista ei paljon pahaa ole kuulunut. Voimansiirrossa Foordi oli aikalaisiaan kestävämpien maineessa, mitäpä siinä enää kehittämistä. Synkrothan oli vain remonttia varten, kyllä Valtsu-mies 1970-80 luvuilla tän ties.

Sitäpaitti ei noilla nykynewhollandeilla ole enää hirveitä sukurasitteita tai -hyveitä?
Joko 40 sarjassa oli keskellä ja piilossa etupäähän kartaani ?
Juuri tuohon tasoon Foorti pysähtyi se vaan on fakta jota on joittekin vaikea hyväksyä. ;)

Ei se mihinkään pysähtynyt. 4-portainen pikavaihde, säätötilavuuspumppu, hiljainen ohjaamo samaa tasoa kuin parhaissa kilpailijoissa, ja suora 4-vedon kardaani keskellä ilman mitään murroksia kuten eräässä kotomaisessa. Se siitä sitten.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3440
Vs: Rattoreita v. 1925
Murrosnivel on välttämätön  valtran kardaanissa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65604
Vs: Rattoreita v. 1925
niin. kun antaa niin paljon periksi pulattoman valun jäljiltä.   kuten aikoinaan oma 604ssa...  ja net pallon puolikkaat kardanin liittomenä aina anto ekana periks kun jossain joutu vetämään.   fiudessa ei etuakselissa vieläkään edes väljää 26 vuoden käytön jälkeenkään.                     mutta eikös noissa nyyissä ole paljon fordin perua tm ja m malleissa?   pienemmät sitten fiude peruja.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19997
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Rattoreita v. 1925
Ford 5000 perintö  elää CNH konsernissa hyvin. Meksikon tehtaat suoltavat 5610S - 7610S - malleja kovaan käyttöön. 8+2 vaihteisto, pikavaihde optiona. Neliveto keskikardaanilla. Ainoa mikä on täysin uutta, on 4.5 litran moottori, bosch ruiskutuspumpulla. Olisiko iveco.

Tuommoisen kun saisi vielä, ei olisi pelkoa että pitää remonttimiehellä ihan ensimmäisen 30 v aikana käyttää.

http://www.newholland.com.mx/Productos/Tractores/NSeries/Serie10's.htm
-SS-