Ihan tosi on se on hitaampi mut se
KESTÄÄ Ajattelepa periaatetta millä toimii tavallinen "poweshift" laatikon
suunnanvaihtoo, välityssuhde vaihteistossa säilyy samana jos
ei toisin ohjelmoitu, suunnan vaihtajan pakka ensin vapaalle ja
kohta luistamaan toiseen suuntaan... (levyt huutaa hoosiannaa!)
Yskähdellen ja suunnanvaihtajalla ajonopeutta jarruttaen vaihtuu
suunta ja isäntä kehuu - pelaa hienosti...
(suunnanvaihatjan pakat "poks" alle 1500 h )
Tottakai turbiinikytkintä peliin.
Variolla suunnanvaihtoo menee siten että: Nappaat tilauksen toiseen
suuntaan ja vaihteiston välitys alkaa pienentyä nollaan ja sit lähtee
suurenemaan päinvastaseen suuntaan joko samalla nopeudella kuin edell
tai ohjelmoituna eri nopeus tai jos kuskii puuttuu peliin joko tikulla
tai kuormitussäätöö armahtaa...
Suunnanvaihto vedon katkeamatta
Nivalassa kokeilin, ja on kyllä onnistunut
Eli tavanomaises luistaa ja kuluu , variossa ei luista eikä kulu
ja toimii vaikka 50 km/h vauhdissa...
Kuinkas käyp jos Valtteris vetää viiksestä 15km/h lasissa ?
[/quote]
no Valtteri odottelee ja jarruttelee ja kytkee pakin päälle, kunn vauhti on sopiva.
Muistan parikin tapausta kymmenen vuoden takaa, jolloin kuljettajat tottumattomia ja suunnanvaihtajat alkeellisempia.
Jotkut merkit sammui varoiksi jos suuntaa yritti vaihtaa liian suuressa nopeudessa.
Kerran taasen koeajolla risteystä lähestyessä rupesin suunnanvaihtajasta kytkemään vilkua vasemmalle
Myyjä tarttui ranteestä ja huusi
..elä saat.. hengityksen tasaannuttua myyjä kertoi voiman siirrosta hajoavan varmasti jotain jos maantie nopeuksissa repii suunnan vaihtajaaa.