Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000  (Luettu 4138 kertaa)

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
Eikös suomessa veroteta hiilidioksidien mukaan ja nää autot ylitti typinoksidit? Eli ei muuta verotusta mihinkään suuntaan..
Juu olet oikeassa. Sain valistusta aiheesta. Typen oksidit ja hiukkaspäästöt on syynissä tuolla rapakon takana.  [/quote]

Valistaisiko joku asiasta huonosti tietävää ja tällä hetkellä vähän uutisia lukevaista ja kuuntelevaista. Vero menee tosiaan hiilidioksiidin mukaan, mutta palotapahtumassa nuo typen oksidit ja hiukkaset syntyvät. Pystyykö niihin vaikuttamaan ilman uusia moottorin lisälaitteita (esim. ureaa tms. joita on joissain uusissa autoissa) ilman etteivät hiilidioksiidipäästöt muutu? Kai kaikki päästöt on virallisesti mitattu samanaikaisesti, joilloin pelkän moottorin ohjausohjelman muutos vaikuttaisi kaikkiin päästöihin? Jälkikäteen uudelleen ohjelmointi vaikuttaa kyllä moottorin ominaisuuksiin, mutta viralllisiin päästöihin se ei vaikuta.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4407
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
Ymmärtääkseni pystyy. Tosin siinä samalla saattaa sitten vaikka teho tippua puoleen....

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20005
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
Typen oksidit syntyvät ilmassa olevasta typestä, korkeissa lämpötiloissa, happiyljäämän vallitessa, näitä siis syntyy, kun poltetaan moottorissa tehokkaasti se polttoaine, suurella ruiskutuspaineella ja pienellä pisarakoolla. Korkea palolämpötila ja hyvä polttoilman hengitys tuo siis hyötysuhdehyppäyksen. Helpoin tapa hallita ja vähentää noita typen oksideja on poistaa ahtimet, alentaa ruiskutuspaine 150 bar, tukkia puolet ilmanputsarista muovilla ja ajaa koko ajan musta savutuuba pakoputkesta pöllyten.

Pakokaasukierrätyksellä ja jälkiruiskutuksella vähennetään noita pahoja typen oksideja. Sivuvaikutuksena saadaan pikimoskaa täynnä oleva imusarja. Ureaa voidaan ruiskuttaa kuumiin palokaasuihin, syntyy ammoniakkia ja sitten katalysaattori pelkistää typen oksidit uudestaa typpikaasuksi. Nämä vaativat  omat laitteisonsa, ja useissa uudehkoissa kuorma-autoissa on kuulunut näkyvän semmoista, että kojetauluun tulee joulukuusenvalot, ureajärjestelmä lakkaa toimimasta, ja sitten ryömitään puolella teholla mäet ylös, jos edes pääsee.

Volkkarit vaan ovat perinteisesti menneet reippaalla väännöllä ihmeen vähällä polttoaineella. Käyttäjän kukkarosta nuo katalyytit ja ureat sun muut ovat pois.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20005
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
Semmoinen tuosta typen oksidista, puun pienpoltossa nitä syntyy todistetusti ja paljon. Tiili- tai kiviuuneissa pesän lämpötila voi  olla 800 - 1300 astetta, tulitiilet punertavina, jolloin ihan palamisilmastakin, saati sitten poltettavan eloperäisen materiaalin typpiyhdisteistä syntyy typen oksideja.

Pienhiukkasten ja typen oksidien yhdistäminen noissa kirjoituksissa johtuu siitä, että typen oksidit toimivat ilmakehässä pienhiukkasten synty-ytiminä.

Eli dieselmoottorissa tehokas ruiskutus, korkean lämpötilan palaminen ja palamisilman ylimäärä johtaa pienhiukkasten, varsinkin noen vähenemiseen, mutta typen oksidien lisääntymiseen, josta seurauksena taas sitten tulee nanohiukkasia ilmaan.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65673
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
kohta net sitten määräävät koko dieselkaluston uusiin mittauksiin ja kohta siitä sitrten käyttökieltoon.  eläköön pensavehkeet!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8441
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
Jokaiseen autoon ja saunan kiukaaseen vesitankki, johon kakshappinentyppi saadaan vangittua. Toinen vaihtoehto on hommata joka kiukaaseen oma hiukkaskiihdytin, millä erotetaan happi ja tyypi toisistaan.

Tai sitten ei tehdä yhtään mitään.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
Onneksi ei ole VW virman autoja käytössä.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
Onneksi ei ole VW virman autoja käytössä.
ei oo eikä tuu

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2531
  • Etelä-Karjala
Vs: Päästöhuijausautoja Suomessa jopa yli 50 000
Järjestysnummerot 12 ja 14 menossa, ensimmäinen (ja tietysti dieseli) jo 1986, hyvää Made in germany laatua. Köhköh... ;)
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...