Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa  (Luettu 20598 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Mitä noissa N121/N141 kannattaa katsoa? Mahdollisia heikkoja kohtia, ongelmia?

Olis yksityisellä yks N141, 4000 tuntia ajettu, vm 2007, Hitekki.

Keulalla Quicken 55 tai 65, etujousitus löytyy jne. Syyläri oli vaihdettu vissiin 6-7 kertaa, ja jotain virhekoodeja se heittää joskus silloin tällöin.

Syyläriä ei kannata vaihtaa uuteen vaan viedä jäähdytinkorjaamoon kennotettavaksi, tulee vahvempi sillä tavoin. Etujousitus on N-sarjassa se Fendtin hydrauliromu, siinä menee herkästi akselin kallistuslaakerit väljiksi oikeissa töissä ja kannattaa korjata ajoissa niin saa hyvän vielä. Pakosarja voi olla murtunut jolloin ryöttää koneen oikean puolen noella laturi myöten, pakosarja ei kyllä maksa juuri mitään mutta hyvä kohde tinkiä hinnasta jos tuo vika löytyy. Voimansiirto ja hydrauliikka koeteltua peruskamaa, niissä ei mitään ihmeitä yleensä ole jos muistettu huollot hoitaa. Laturin latausjännite voi olla laskenut ja sitten pukkaa vaikka mitä koodeja vaikka muuten kone toimii ja käynnistyy normaalisti.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Eikö Fendtissä olekaan kaikki erinomaista? ;)

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa


Syyläriä ei kannata vaihtaa uuteen vaan viedä jäähdytinkorjaamoon kennotettavaksi, tulee vahvempi sillä tavoin. Etujousitus on N-sarjassa se Fendtin hydrauliromu, siinä menee herkästi akselin kallistuslaakerit väljiksi oikeissa töissä ja kannattaa korjata ajoissa niin saa hyvän vielä. Pakosarja voi olla murtunut jolloin ryöttää koneen oikean ..

Eli uskaltaa käydä koeajamassa. :) Täytyy käydä katsoa minkälainen katiska se on. Muuten tossa ei ollut mitään sähkölohkoja ja muuta, ja hytti oli ilman jousia.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:

http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto

Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.

Viimeksi muokattu: 08.08.15 - klo:13:49 kirjoittanut brotofobia

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone
Vain malli E eli eco power .Ensimmäisessä E mallissa ei ollut cr moottori mutta väänti
koko luokkansa kuninkaaksi 580 nm/ 1200 r.min./ 110 hv. 116 hv. Sae.
Vääntö 1000 r.min / 520 nm.Huippukierrokset 1850.
Sitten tuli Cr moottori jossa vääntö pudotettiin arvoon olikohan 540/nm.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone
Vain malli E eli eco power .Ensimmäisessä E mallissa ei ollut cr moottori mutta väänti
koko luokkansa kuninkaaksi 580 nm/ 1200 r.min./ 110 hv. 116 hv. Sae.
Vääntö 1000 r.min / 520 nm.Huippukierrokset 1850.
Sitten tuli Cr moottori jossa vääntö pudotettiin arvoon olikohan 540/nm.

Google taas savuten käytössä, ja vähä omiaankin sekaan  ;D ;D ;D ;D ;D

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:

http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto

Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.


Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:

http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto

Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.


Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.
ja toisilla lähtee vaihtoon 8000 h ajettuna alkuperäisellä kytikimellä, aika paljon ajotavasta kiinni.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:

http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto

Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.


Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.
ja toisilla lähtee vaihtoon 8000 h ajettuna alkuperäisellä kytikimellä, aika paljon ajotavasta kiinni.
EN  nyt sanoisi tuota vuorenvarmana asiana,kyllä kuormauskäyttö rassaa kytkintä koneessa kuin koneessa,saattaahan olla kuormain joissain koneissa muuten vain varmuuden vuoksi,mutta jos sitä todella käytetään niin kytkin aivan varmasti on sökö 4-5000 tunnissa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone
Vain malli E eli eco power .Ensimmäisessä E mallissa ei ollut cr moottori mutta väänti
koko luokkansa kuninkaaksi 580 nm/ 1200 r.min./ 110 hv. 116 hv. Sae.
Vääntö 1000 r.min / 520 nm.Huippukierrokset 1850.
Sitten tuli Cr moottori jossa vääntö pudotettiin arvoon olikohan 540/nm.

Google taas savuten käytössä, ja vähä omiaankin sekaan  ;D ;D ;D ;D ;D
Ohjekirjasta varmistin nuo tiedot ei tarvinnut käydä tallissa mittaamassa. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4407
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
EN  nyt sanoisi tuota vuorenvarmana asiana,kyllä kuormauskäyttö rassaa kytkintä koneessa kuin koneessa,saattaahan olla kuormain joissain koneissa muuten vain varmuuden vuoksi,mutta jos sitä todella käytetään niin kytkin aivan varmasti on sökö 4-5000 tunnissa.

Olisiko tosikäyttöön turbiinikytkin oikea valinta.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:

http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto

Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.


Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.
höpö höpö.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Käytettyä etukuormaintraktoria hankkimassa
EN  nyt sanoisi tuota vuorenvarmana asiana,kyllä kuormauskäyttö rassaa kytkintä koneessa kuin koneessa,saattaahan olla kuormain joissain koneissa muuten vain varmuuden vuoksi,mutta jos sitä todella käytetään niin kytkin aivan varmasti on sökö 4-5000 tunnissa.

Olisiko tosikäyttöön turbiinikytkin oikea valinta.
Tosi käyttöön ihan ehdoton.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !