Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miksi ei raktoreista näe enää ulos  (Luettu 21280 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Tuli tällanen asia mieleen. Eli vaikka tekniikka menee etenpäin niin tuntuu että tässä asiassa vaan perutetaan. Omassa uusimmassa kun on etukuormaaja niin tuntuu etttä melko rajatut on näkymät. Eteenpäin on leveet pilarit joiden takana on ilmanottohormi ja pakosarja. lisäksi ek aisat on näköpiirissä ja niiden lohko viellä oikeella vie näkyvyyttä. Taaksepäin on sitten peiliä ja takalasin pyyhintä ym. Sivullekkin on onnistuttu laittaa rajut pilarit ja sitten viellä työlaitteiden monitorit niin lopputulos on sellainen että kohta saa hommata kameran että näkee ulos. Ylöskinpäin on niin vuorattua että sinnekkään ei kyllä mitään näy. Vaatiiko tilanne niin radikaalin muutoksen että pelätään että isnnät ei enää uskalla ostaa sellaista raktoria. Metsäkonepuolella on jonkinnäköisiä innovaatioita tuon lasitoimiston sijoittelusta ja mallista
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
 Jos vois ja haluais tilata traktorin pelkällä aurinkokatoksella niin näkyvyys paranis ja hinta tippuis kolmanneksella.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Pelkkä turvakaari, hävittäjälentäjän kypärä, jonka visiirin saisi heijastettua työkoneiden näytöt, ilmanotto ja pakoputki traktorin alle  ::) Rupeisko näkyväisyys riittään? Maksais ainakin saman kuin nykyään, mutta entä mukavuus?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.

Viimeksi muokattu: 25.07.13 - klo:11:03 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kyllä vemssi ajaa väärällä traktorilla jos siinä on noin pimeä hytti :'(

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Tuli tällanen asia mieleen. Eli vaikka tekniikka menee etenpäin niin tuntuu että tässä asiassa vaan perutetaan. Omassa uusimmassa kun on etukuormaaja niin tuntuu etttä melko rajatut on näkymät. Eteenpäin on leveet pilarit joiden takana on ilmanottohormi ja pakosarja. lisäksi ek aisat on näköpiirissä ja niiden lohko viellä oikeella vie näkyvyyttä. Taaksepäin on sitten peiliä ja takalasin pyyhintä ym. Sivullekkin on onnistuttu laittaa rajut pilarit ja sitten viellä työlaitteiden monitorit niin lopputulos on sellainen että kohta saa hommata kameran että näkee ulos. Ylöskinpäin on niin vuorattua että sinnekkään ei kyllä mitään näy. Vaatiiko tilanne niin radikaalin muutoksen että pelätään että isnnät ei enää uskalla ostaa sellaista raktoria. Metsäkonepuolella on jonkinnäköisiä innovaatioita tuon lasitoimiston sijoittelusta ja mallista
Sun näkyväisyysongelmalla on nimikin-->

Suomalaisiin olosuhteisiin rakennettu Valtra traktori.

Hytti on suunniteltu niin, että kuski on aika matalalla. Hyvä verokki on etukuormaajan aisan päät, jotka nousevat turhan korkealle konepeiton päälle. Esimerkki (mielestäni) hyvin suunnitellusta hytistä on Case/NH. Istuskelin tossa heinäaikaan paikallisen paalaajan Casessa ja huomasin, että triman aisan päät ovat miltei konepeiton tasalla. Tuo vaikuttaa heti näkyvyyteen. Toinen pointti on pakokaasujen käsittely. Valtrassa on oikean sivupalkin takana iso häkäpönttö, kun keississä pönttö on hytin lattian tasolla. Valtrassa on jostain syystä lähdetty siitä, että etukuormaajan venttiilit pitää saada sinne hytin tasolle ja se on vienyt häkäpöntöltä tilan. Valtran ovien ja sivuikkunoiden välissä oleva palkki ei ehkä ole enää kaikkein ajanmukaisin ratkaisu. Samoin Vallussa on sivulokarit jotenkin peittämässä näkyvyyttä. Tuohonkin auttaisi, kun kuski istuisi korkeammalla. Takaikkunan peili ei pahemmin haittaa, kun on oppinut olemaan kiinnittämättä asiaan huomiota. Jossainhan sen peilinkin täytyy olla. Yksi ratkaisu olisi, kun kehitettäisiin peili, joka on normaalisti siinä takaikkunan keskellä kulkevassa pystytangossa siten, että kun lasi on kiinni, niin peili on ylhäällä ja kun lasi avataan, niin peili laskisi alemmaksi. Toinen vaihtoehto, että kuski voisi tiputtaa peiliä alemmaksi jonkun pikakiinnityksen avulla.

Sen mitä nyt olen tällä uudella koneella ajanut, niin ei tuo Kuikan näkyvyys nyt niin huono ole, mitä annetaan ymmärtää. Esim. suora etunäkyvyys on erittäin hyvä. Jos vertaa minun vanhaa konettani, jossa etukuormaajan keskipalkin päältä lähtee kaikenlaisia kaarevia hydrauliikkaletkuja, niin onhan se ollut ihan naurettava ratkaisu etunäkyvyyden kannalta. Siksi varmaan selkäytimessä onkin tapa, että kuormaaja nostetaan aina ylös kun lähdetään liikkeelle. Tässä uudessa koneessa on vaan nostokapasiteettia niin paljon, että saa pelätä tuovansa kaikki puhelinlangat yms. alas.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Kuskeilla pitäisi olla varmaan joku minimimitta, kuten huvipuistojen laitteissa  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Traktori ja etukuormain on sellanen köyhänmiehen kompromissi eli saatavilla on kurottajia ja pyöräkuormaajia jos oiken paljon on
käyttöä ,siitä se johtuu koskaan ei tr ja ek yhdistelmästä saada hyvää.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26135
  • vastustan
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Tuli tällanen asia mieleen. Eli vaikka tekniikka menee etenpäin niin tuntuu että tässä asiassa vaan perutetaan. Omassa uusimmassa kun on etukuormaaja niin tuntuu etttä melko rajatut on näkymät. Eteenpäin on leveet pilarit joiden takana on ilmanottohormi ja pakosarja. lisäksi ek aisat on näköpiirissä ja niiden lohko viellä oikeella vie näkyvyyttä. Taaksepäin on sitten peiliä ja takalasin pyyhintä ym. Sivullekkin on onnistuttu laittaa rajut pilarit ja sitten viellä työlaitteiden monitorit niin lopputulos on sellainen että kohta saa hommata kameran että näkee ulos. Ylöskinpäin on niin vuorattua että sinnekkään ei kyllä mitään näy. Vaatiiko tilanne niin radikaalin muutoksen että pelätään että isnnät ei enää uskalla ostaa sellaista raktoria. Metsäkonepuolella on jonkinnäköisiä innovaatioita tuon lasitoimiston sijoittelusta ja mallista
Sun näkyväisyysongelmalla on nimikin-->

Suomalaisiin olosuhteisiin rakennettu Valtra traktori.

Hytti on suunniteltu niin, että kuski on aika matalalla. Hyvä verokki on etukuormaajan aisan päät, jotka nousevat turhan korkealle konepeiton päälle. Esimerkki (mielestäni) hyvin suunnitellusta hytistä on Case/NH. Istuskelin tossa heinäaikaan paikallisen paalaajan Casessa ja huomasin, että triman aisan päät ovat miltei konepeiton tasalla. Tuo vaikuttaa heti näkyvyyteen. Toinen pointti on pakokaasujen käsittely. Valtrassa on oikean sivupalkin takana iso häkäpönttö, kun keississä pönttö on hytin lattian tasolla. Valtrassa on jostain syystä lähdetty siitä, että etukuormaajan venttiilit pitää saada sinne hytin tasolle ja se on vienyt häkäpöntöltä tilan. Valtran ovien ja sivuikkunoiden välissä oleva palkki ei ehkä ole enää kaikkein ajanmukaisin ratkaisu. Samoin Vallussa on sivulokarit jotenkin peittämässä näkyvyyttä. Tuohonkin auttaisi, kun kuski istuisi korkeammalla. Takaikkunan peili ei pahemmin haittaa, kun on oppinut olemaan kiinnittämättä asiaan huomiota. Jossainhan sen peilinkin täytyy olla. Yksi ratkaisu olisi, kun kehitettäisiin peili, joka on normaalisti siinä takaikkunan keskellä kulkevassa pystytangossa siten, että kun lasi on kiinni, niin peili on ylhäällä ja kun lasi avataan, niin peili laskisi alemmaksi. Toinen vaihtoehto, että kuski voisi tiputtaa peiliä alemmaksi jonkun pikakiinnityksen avulla.

Sen mitä nyt olen tällä uudella koneella ajanut, niin ei tuo Kuikan näkyvyys nyt niin huono ole, mitä annetaan ymmärtää. Esim. suora etunäkyvyys on erittäin hyvä. Jos vertaa minun vanhaa konettani, jossa etukuormaajan keskipalkin päältä lähtee kaikenlaisia kaarevia hydrauliikkaletkuja, niin onhan se ollut ihan naurettava ratkaisu etunäkyvyyden kannalta. Siksi varmaan selkäytimessä onkin tapa, että kuormaaja nostetaan aina ylös kun lähdetään liikkeelle. Tässä uudessa koneessa on vaan nostokapasiteettia niin paljon, että saa pelätä tuovansa kaikki puhelinlangat yms. alas.
oisko myös matalat rakennukset sitä suomalaista olosuhdetta, jontikasta raapiintuu jo nokkapelti karmeihin ;) ;D :o 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

DB 1690

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Oon ainakin mää nähny hyvin ulos joka rattorista

DB 1690

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Joissakin vaan ei taho taipuuu koukulle ainakin sit kun pitää luistattaa kytkintä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Ei kai sielt quicken takaa mitään näe kun aisat on etulasissa kiinni ja pirun korkealla... Toista se on ----> http://www.stoll-germany.com/fileadmin/media/Download/Traktorenfotos_FZ-Lader/Valtra/A2092_Valtra%20N%20142%20-%20FZ%2030.pdf   


Köntys

  • Vieras
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Laittakaa hottentotit peruutuskameroita joka suuntaan  ;)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Tuli tällanen asia mieleen. Eli vaikka tekniikka menee etenpäin niin tuntuu että tässä asiassa vaan perutetaan. Omassa uusimmassa kun on etukuormaaja niin tuntuu etttä melko rajatut on näkymät. Eteenpäin on leveet pilarit joiden takana on ilmanottohormi ja pakosarja. lisäksi ek aisat on näköpiirissä ja niiden lohko viellä oikeella vie näkyvyyttä. Taaksepäin on sitten peiliä ja takalasin pyyhintä ym. Sivullekkin on onnistuttu laittaa rajut pilarit ja sitten viellä työlaitteiden monitorit niin lopputulos on sellainen että kohta saa hommata kameran että näkee ulos. Ylöskinpäin on niin vuorattua että sinnekkään ei kyllä mitään näy. Vaatiiko tilanne niin radikaalin muutoksen että pelätään että isnnät ei enää uskalla ostaa sellaista raktoria. Metsäkonepuolella on jonkinnäköisiä innovaatioita tuon lasitoimiston sijoittelusta ja mallista
Sun näkyväisyysongelmalla on nimikin-->

Suomalaisiin olosuhteisiin rakennettu Valtra traktori.

Hytti on suunniteltu niin, että kuski on aika matalalla. Hyvä verokki on etukuormaajan aisan päät, jotka nousevat turhan korkealle konepeiton päälle. Esimerkki (mielestäni) hyvin suunnitellusta hytistä on Case/NH. Istuskelin tossa heinäaikaan paikallisen paalaajan Casessa ja huomasin, että triman aisan päät ovat miltei konepeiton tasalla. Tuo vaikuttaa heti näkyvyyteen. Toinen pointti on pakokaasujen käsittely. Valtrassa on oikean sivupalkin takana iso häkäpönttö, kun keississä pönttö on hytin lattian tasolla. Valtrassa on jostain syystä lähdetty siitä, että etukuormaajan venttiilit pitää saada sinne hytin tasolle ja se on vienyt häkäpöntöltä tilan. Valtran ovien ja sivuikkunoiden välissä oleva palkki ei ehkä ole enää kaikkein ajanmukaisin ratkaisu. Samoin Vallussa on sivulokarit jotenkin peittämässä näkyvyyttä. Tuohonkin auttaisi, kun kuski istuisi korkeammalla. Takaikkunan peili ei pahemmin haittaa, kun on oppinut olemaan kiinnittämättä asiaan huomiota. Jossainhan sen peilinkin täytyy olla. Yksi ratkaisu olisi, kun kehitettäisiin peili, joka on normaalisti siinä takaikkunan keskellä kulkevassa pystytangossa siten, että kun lasi on kiinni, niin peili on ylhäällä ja kun lasi avataan, niin peili laskisi alemmaksi. Toinen vaihtoehto, että kuski voisi tiputtaa peiliä alemmaksi jonkun pikakiinnityksen avulla.

Sen mitä nyt olen tällä uudella koneella ajanut, niin ei tuo Kuikan näkyvyys nyt niin huono ole, mitä annetaan ymmärtää. Esim. suora etunäkyvyys on erittäin hyvä. Jos vertaa minun vanhaa konettani, jossa etukuormaajan keskipalkin päältä lähtee kaikenlaisia kaarevia hydrauliikkaletkuja, niin onhan se ollut ihan naurettava ratkaisu etunäkyvyyden kannalta. Siksi varmaan selkäytimessä onkin tapa, että kuormaaja nostetaan aina ylös kun lähdetään liikkeelle. Tässä uudessa koneessa on vaan nostokapasiteettia niin paljon, että saa pelätä tuovansa kaikki puhelinlangat yms. alas.
oisko myös matalat rakennukset sitä suomalaista olosuhdetta, jontikasta raapiintuu jo nokkapelti karmeihin ;) ;D :o 8)
Joo, aikanaan iskä ei innostunut 3000-sarjan Massikasta, kun se oli kuulemma liian korkea ja ei siten mahdu paskaruumaan. Valmetti oli matalampi. Joskus katselin konedatasta, että ei niillä oikein mitään käytännön korkeuseroa ole, mutta Massikassa oli aika jyhkeä se katon reunus ja siitä varmaan tuli sellainen fiilis, että se on korkea traktori.

 :D ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9786
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Joskus risteyksis on tullut jopa läheltä piti tilanteita, kun sieltä ferkun peilin takaa tuleekin mitä ihmeellisempiä kulkuneuvoja :(