Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Latz - 06.04.17 - klo:20:34
-
Tuli hommattua tommonen klassikko kaivuri jostain seitsemänkymmentä luvulta. Nuffieldin tai Leylandin tekniikkaa. Vehje on suhteellisen siisti. Tiukassa vedätyksessä esim rinteeseen ei ole ensin vetoa yhtään sitten saattaa hyökätä vauhdilla ajosuuntaan tai sitten ei liiku mihinkään. Vaihteistossa on neljä peruspykälää ja suunnanvaihdin. Kytkin on turbiinimallia. Mistähän tuota probleemaa alkaisi etsiä?
-
Onko siinä jotakin sähköistä - esim suunnanvaihtimessa tai muuntimessa tms?
-
Ei tuossa mielestäni ole mitään muutakun valot ja startti sähköllä.
-
Jos voimansiirto on muuten täysmekaaninen, niin eipä siihen jää oikeastaan muuta kuin se turbiini (tai momentinmuunnin).
Oikeaa öljyä oikea määrä?
Voi se turbiini olla jopa mekaanisesti rikkikin mutta tuo öljy kannattaa tarkistaa ensin. Ei siellä tuolla lailla oireilevaa oikein ole - yleensä noissa ainoa hajoava on pumppu-, (johto-) tai turbiinipyörän siivet. Ja sellainen vika yleensä ilmenee jo muutenkin. Joko helisevänä äänenä tai sitten muunnin/kytkin ei oiken enää välitä voimaa vaan jää luistamaan jokaiseen ylämäkeen.
-
Siinä kova peli...Se on vaan ominaisuus.. :)
-
Se on Leylandin Skid Unitin päälle tehty, Brockhousen 11N muuntimella, kirjaimesta en varmaksi sano, mutta kuitenkii.
Oletko ajanut muunninkoneella ennen? Ihan kysyn siksi, koska ajotuntuma on muuntimella osittain tuollainen, tuntuu ettei liiku mutta kun muuntimen öljy alkaa kiertää staattoripyörän kautta, kone saa momenttia ja alkaa liikkua.
-
olik vammas ja major ja magnum noit vaihteisto brockhois,,,,,aikoimaan kestikö
-
majoria on tehty ja UM 353CC Leyland Brochousen pohjalle muunmuassa.
-
Se on Leylandin Skid Unitin päälle tehty, Brockhousen 11N muuntimella, kirjaimesta en varmaksi sano, mutta kuitenkii.
Oletko ajanut muunninkoneella ennen? Ihan kysyn siksi, koska ajotuntuma on muuntimella osittain tuollainen, tuntuu ettei liiku mutta kun muuntimen öljy alkaa kiertää staattoripyörän kautta, kone saa momenttia ja alkaa liikkua.
No niin On noita momentinmuunnin koneita tullut joskus ajeltua. Kone on seissyt pihassa verkkaisessa huollossa ja nyt laatikkoon on lisätty öljyä, alkaa vetoa löytyyn. Isoin syy tais olla öljyn puute. Mitähän öljyä tuo muunnin syö?
Tänään otettu Työelämään tutustumiskurssille JCB:llä ja hyvin meni. Suursäkki nousee vaikka molemmilla päillä riittävän korkealle ja suht isot maakivet nousee pellosta.
-
Onko Nuhvimestarilla tietoa että mikä kone tossa on? Neljä pyttyä vähän hassulla pakosarjalla. Hehkua ei ole, Simmsim pakkosyöttö vähän epäkunnossa, Pilotin putki poikki, käyntiin saa kyllä pakkasillakin kun antaa pilottia imusarjaan. Se menee kyllä seuraavaksi korjaukseen. Pakkosyöttö menee ja jää pohjaan mutta ei toimi. Sehän ei kyllä koneeseen liity, kuten ei Pilottikaan.
-
Joko Leyland/BMC 38TD tai 4/98NT