Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peräkärry  (Luettu 31510 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä

puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä  ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin  :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa  ;D

suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
[/quote]                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee  ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona  ;)  Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten  ::)

Viimeksi muokattu: 04.11.10 - klo:19:39 kirjoittanut zetor8045

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peräkärry
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä

puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä  ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin  :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa  ;D

suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee  ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona  ;)  Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten  ::)
[/quote]

No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.

Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä

puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä  ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin  :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa  ;D

suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee  ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona  ;)  Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten  ::)

No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.

Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
[/quote] No deutsit on kyllä toimineet hyvin eikä vanteita eikä vaihteistoja ole tarvinnut rempata... Me haettiin juurikin laatua ja sen takia päädyttiin noihin tenkasen suomeen tuomiin kärryihin kun rupesi vituttamaan jatkuva remppaaminen noissa tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan ja nekin oli halvemmat kuin multivat eikä juurikaan huonommat mitä multivoita on tullut katsottua... Tuolla kymppitonnilla voi ostaa vaikka suomalaista ruokaa  ;D  Mutta työt loppuu äkkiä jos kokoajan on vehkeet kappaleina eli laitteitten täytyy olla varmoja mutta hinta ratkaisee silti ainakin jos puhutaan noin isoista summista :P   

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Peräkärry
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä

puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä  ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin  :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa  ;D

suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee  ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona  ;)  Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten  ::)

No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.

Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
No deutsit on kyllä toimineet hyvin eikä vanteita eikä vaihteistoja ole tarvinnut rempata... Me haettiin juurikin laatua ja sen takia päädyttiin noihin tenkasen suomeen tuomiin kärryihin kun rupesi vituttamaan jatkuva remppaaminen noissa tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan ja nekin oli halvemmat kuin multivat eikä juurikaan huonommat mitä multivoita on tullut katsottua... Tuolla kymppitonnilla voi ostaa vaikka suomalaista ruokaa  ;D  Mutta työt loppuu äkkiä jos kokoajan on vehkeet kappaleina eli laitteitten täytyy olla varmoja mutta hinta ratkaisee silti ainakin jos puhutaan noin isoista summista :P   
[/quote]

mutta nokialasilla hintaero olis jo 5000..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä

puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä  ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin  :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa  ;D

suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee  ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona  ;)  Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten  ::)

No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.

Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
No deutsit on kyllä toimineet hyvin eikä vanteita eikä vaihteistoja ole tarvinnut rempata... Me haettiin juurikin laatua ja sen takia päädyttiin noihin tenkasen suomeen tuomiin kärryihin kun rupesi vituttamaan jatkuva remppaaminen noissa tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan ja nekin oli halvemmat kuin multivat eikä juurikaan huonommat mitä multivoita on tullut katsottua... Tuolla kymppitonnilla voi ostaa vaikka suomalaista ruokaa  ;D  Mutta työt loppuu äkkiä jos kokoajan on vehkeet kappaleina eli laitteitten täytyy olla varmoja mutta hinta ratkaisee silti ainakin jos puhutaan noin isoista summista :P   

mutta nokialasilla hintaero olis jo 5000..
[/quote] Mutta silti olis vielä 5000€ hinnassa eroa  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peräkärry
Kuorma kulkee vaikka kottikärryllä. Onneks maassamme on vapaus ostaa ihan mitä ite haluaa. Kaikille löytyy omien tarpeitten mukainen kärri. Ryssäläiset ryskähommiin, kotimaiset urakointiin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Peräkärry
Kuorma kulkee vaikka kottikärryllä. Onneks maassamme on vapaus ostaa ihan mitä ite haluaa. Kaikille löytyy omien tarpeitten mukainen kärri. Ryssäläiset ryskähommiin, kotimaiset urakointiin.
...ja saksalaiset rehuhommiin. ;D
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
Kuorma kulkee vaikka kottikärryllä. Onneks maassamme on vapaus ostaa ihan mitä ite haluaa. Kaikille löytyy omien tarpeitten mukainen kärri. Ryssäläiset ryskähommiin, kotimaiset urakointiin.
Älä naurata siellä  ;D  Juu latviasta näköjään kumpaankin ja halvemmalla  8)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Peräkärry
Kuorma kulkee vaikka kottikärryllä. Onneks maassamme on vapaus ostaa ihan mitä ite haluaa. Kaikille löytyy omien tarpeitten mukainen kärri. Ryssäläiset ryskähommiin, kotimaiset urakointiin.
...ja saksalaiset rehuhommiin. ;D

onneks on valinnan vapaus

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Peräkärry
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Peräkärry
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)

Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)

Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
Juuri näin  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peräkärry
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)

Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
Mut eiköhän näillä kotimaasta saatavilla koneksilla ihan pärjää? Olkoot sitten tehty täällä tai missä vaan vinkuintiaaniassa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Peräkärry
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)

Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.

ja aika harva ajo porsche boxerilla vaikka oli yhtä kotimainen auto ku valtra traktorina..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peräkärry
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)

Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.

ja aika harva ajo porsche boxerilla vaikka oli yhtä kotimainen auto ku valtra traktorina..
Entäs saman tehtaan saappi tai talpotti?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159