Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rampsportteri  (Luettu 19850 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Rampsportteri
-00 ajettu n. 150 tkm 2,5tdi 88hp pitkä löytyy pihasta.
Moottori vaihettu ekakerran 63 tkm, vesipumpun laakeri
oli löysänny hihnaa ja hampaita pois... RYSKIS !

Koko moottori uusiksi, apulaitteet alkuperäset, startti, laturi,
turbo, ap pumppu, ruiskutuspumppu...

Nykyään vesipumpun laakeri on kaksirivinen, vw huollos tsekkaavat
aina hihnat ja takuuta seuraavaan huoltoon.
Merkkihuolto kallis, moottori vielä kalliimpi  :P

Tyhjiltään ja n. 500 kg kuormalla kulkee hienosti, jos kuormaa enemmän
tuntuu kuin voimma loppus kulkemiseen, 102 hp ota jos mahollista.
Kulkee portteri noin 160 tuolla 88 hp koneella, uudempi neloskone
100hp tuntu hengettömämmältä  vrt vanha 88 ajossa.

Uusi 135 heppanen on riski peli mut pikkusen liian pitkä välitys
laatikossa, 1800rmp/100km/h 6.s vaihteella.
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

loulap

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Rampsportteri
Itellä 2,4 97 mallia ja 300 tuhatta ajettu tr ollu kuutisen vuotta.
Ihan hyvä peli, taka jarrut joka katastukseen on käytettävä auki ku käsijarru jää
päälle talvella ja polttaa takajarrujen palat (levyjarrut takana) eli talvikelillä käsijarrun käyttökielto.
Voimaaa tossa riittävästi myös kuorman kiskontaan, Heinokin kuiteski itteään
pääasiassa kuskaa, vois 1.9 kin riittää.
Kaverilla tos citikka(liekkö sama ku pösö ja fiat) kerto kyllä remonttia piisanneen.
Tonnin ko varraat vuoessa huoltokuluihin merkkikorjaamolla nii on huolettomia kilometrejä.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Rampsportteri
Lainaus
käsijarru jää päälle talvella

 - Käsijarrut yleensä on ainut osa autossa joka paranee käytöstä. Jos ei käytä säännöllisesti niin vaijeriin kertyy vettä ja se ruostuu ja jäätyy. Käyttämällä rasva liikkuu hieman ja estää hapettumisen.

Itsellä jonnin verran kokemusta Transporttereista; huollettuina hyviä käyttöpelejä, loistavia ajaa ja kestävät kilometrejä. Haittana ahdas ja meluisa hytti, epämukavat istuimet ja huono lämmityslaitteisto, kuten Volkkareissa yleensä. Merkkikorjaamolle en veisi noin vanhaa autoa, tavalliset varaosat paljon halvempia. Ainoastaan moottorille pitää hakea osat, kuten värinänvaimennin, alipainepumppu ja joitain antureita.

Nuo vanhathan on kierroskoneita, joten pitää olla 3000 rpm lasissa että tapahtuu yhtään mitään. Ilman moottoria noi ovat kyllä aika laiskoja, pitäisi olla tätä uudempaa TDI:tä ja vähintään 150 hv noin isolle autolle. Saksassa autobaanalla Transportterit aja ohi vielä 160 km/h joten potentiaalia kyllä löytyy. Voisin hyvin ajatella tätä uusinta Transportteria ainoaksi autoksi, kun saisi sen 174 hv nelivetoversion niin pärjää paremmin kuin monella henkilöautolla. On vain liian kallis ostaa.

bauer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
Vs: Rampsportteri
Tosi hankalia huoltaa/korjata. Mitä uudempi/varustellumpi, sitä huonompi.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
Minkälaenen härrävärkki se oesi 1,9 konneella oleva transportteri, ajettu melekeesä 300 tuhatta. Onko tyyppivikoja (kansi?) Vuosimalli oesi 2000

          Unohda Hitlerin kaasukammio. Osta kamikaze. Käytetyssä Hiacessa on auota sulle loppuiäks ilman kummempia remontteja. Hiukka huoltoa vaan.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Rampsportteri
kyllä jos mun valita pitääs kahdesta uudesta pakettiautosta, olis portteri ja hiace. niin kyllä sen hiacen ottaasin.
tä?!?!

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Rampsportteri
Eh, meleko epätojennäköstä etä hijasen otan, eihä se kummene auto sillon ollenkaa ja kulutus kaksinkertastuu. No, joo, oha se hijase kolomipaekkanen, vaen mahottoman kalliita ja muutennii yliarvostettuja. Tietennii jos joku tarjovaa nelikkoa melekeesä kenkkikaupalla niin voen harkita. Vuosi sitte oli tarjolla kakssattaatuhatta ajettu nelikkohijase, ei yltäny kynnet ja vihijasin saman kylän miehelle joka osti sen. Kone siihen on nyt sitte uusattu ja kahestikko lie pumppu menny. Autosta siis, ei omistajan pumpussa mittää, tiemmä...
Elämä on parasta kometiijjaa

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rampsportteri
Eh, meleko epätojennäköstä etä hijasen otan, eihä se kummene auto sillon ollenkaa ja kulutus kaksinkertastuu. No, joo, oha se hijase kolomipaekkanen, vaen mahottoman kalliita ja muutennii yliarvostettuja. Tietennii jos joku tarjovaa nelikkoa melekeesä kenkkikaupalla niin voen harkita. Vuosi sitte oli tarjolla kakssattaatuhatta ajettu nelikkohijase, ei yltäny kynnet ja vihijasin saman kylän miehelle joka osti sen. Kone siihen on nyt sitte uusattu ja kahestikko lie pumppu menny. Autosta siis, ei omistajan pumpussa mittää, tiemmä...

              Ei ole yliarvostettu. Luotettavuus on huippuluokkaa sekä vaihtoarvo.  Hiukan isompi sijoitus, mutta arvo säilyy loppuun asti jos vaan pidät huolen huolloista ja suojaat pellit. Hiassea voi pitää kauemmankin. Kaks ajossa vm -04 4WD ja -87 4WD. Molemmilla lysti ajella.
           Onko muita merkkejä -80 luvulla vielä liikentees? Hijasseja näkyy joka maantiereissulla!!  Mikin katoaa Viiatit, Pösöt ja Sitikat kymmenen vuoden jälkeen?? Eikä paljon Portterejakaan näy saati Viagrojakaan.  Kyllä Hijasse on sijoituksensa arvoinen, luotettava ja varmatoiminen.
           Ajelin tuossa uutta Sitikkapakua ja kyllä oli epämääräinen tunne, saati että saisi mononsa paikalleen. Voihan noissa olla sähkövirityshienouksia, mutta samalla häiriönpesiä. Sisustan muotoilu oli kuin jostain tieteiselokuvaraketista, mutta löydä sieltä sitten kaikki nappulatkaan.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Rampsportteri
Eh, meleko epätojennäköstä etä hijasen otan, eihä se kummene auto sillon ollenkaa ja kulutus kaksinkertastuu. No, joo, oha se hijase kolomipaekkanen, vaen mahottoman kalliita ja muutennii yliarvostettuja. Tietennii jos joku tarjovaa nelikkoa melekeesä kenkkikaupalla niin voen harkita. Vuosi sitte oli tarjolla kakssattaatuhatta ajettu nelikkohijase, ei yltäny kynnet ja vihijasin saman kylän miehelle joka osti sen. Kone siihen on nyt sitte uusattu ja kahestikko lie pumppu menny. Autosta siis, ei omistajan pumpussa mittää, tiemmä...

              Ei ole yliarvostettu. Luotettavuus on huippuluokkaa sekä vaihtoarvo.  Hiukan isompi sijoitus, mutta arvo säilyy loppuun asti jos vaan pidät huolen huolloista ja suojaat pellit. Hiassea voi pitää kauemmankin. Kaks ajossa vm -04 4WD ja -87 4WD. Molemmilla lysti ajella.
           Onko muita merkkejä -80 luvulla vielä liikentees? Hijasseja näkyy joka maantiereissulla!!  Mikin katoaa Viiatit, Pösöt ja Sitikat kymmenen vuoden jälkeen?? Eikä paljon Portterejakaan näy saati Viagrojakaan.  Kyllä Hijasse on sijoituksensa arvoinen, luotettava ja varmatoiminen.
           Ajelin tuossa uutta Sitikkapakua ja kyllä oli epämääräinen tunne, saati että saisi mononsa paikalleen. Voihan noissa olla sähkövirityshienouksia, mutta samalla häiriönpesiä. Sisustan muotoilu oli kuin jostain tieteiselokuvaraketista, mutta löydä sieltä sitten kaikki nappulatkaan.

ei näytä poliiseille eikä ambulanssiin kelpaavan hiace eikä taksiinkaan paljo vaikka hiace huomattavasti edukkaampi
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Rampsportteri
-00 ajettu n. 150 tkm 2,5tdi 88hp pitkä löytyy pihasta.
Moottori vaihettu ekakerran 63 tkm, vesipumpun laakeri
oli löysänny hihnaa ja hampaita pois... RYSKIS !

Koko moottori uusiksi, apulaitteet alkuperäset, startti, laturi,
turbo, ap pumppu, ruiskutuspumppu...

Nykyään vesipumpun laakeri on kaksirivinen, vw huollos tsekkaavat
aina hihnat ja takuuta seuraavaan huoltoon.
Merkkihuolto kallis, moottori vielä kalliimpi  :P

Tyhjiltään ja n. 500 kg kuormalla kulkee hienosti, jos kuormaa enemmän
tuntuu kuin voimma loppus kulkemiseen, 102 hp ota jos mahollista.
Kulkee portteri noin 160 tuolla 88 hp koneella, uudempi neloskone
100hp tuntu hengettömämmältä  vrt vanha 88 ajossa.

Uusi 135 heppanen on riski peli mut pikkusen liian pitkä välitys
laatikossa, 1800rmp/100km/h 6.s vaihteella.

tuo välitys 6vaihteella just sopiva 90 vauhissa tulee jo heitettyä 6 vaihteelle. kone alkaa vääntään 1500 jälkeen kovasti .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: Rampsportteri
-02 tdi 88hv lyhyt löytyy on webastoo yms.

Tuolla ajettu nyt 85tkm . Tehtiin siihen vesipumppu remppa hiljattain ,kun 90tkm suositellaan ja hihna vahdettiin samalla.

Vikoja mitäs tos ny ollut niin molemmat takajouset menny poikki. Tyyppivika näissä ,uudet jokka on niin vahvistettua mallia niin kestää. Virtalukon pohja menny ,ei pysynyt valot päällä tai lämmitys tai mikään.
Virtalukon pohjan vaihto oli aika hankala,kun joutu airbagin purkaa ja muuta kilkettä.

Ennen tätä oli 1.9 tdi olikos siinä 68hv -96 mallinen portteri

Viimeksi muokattu: 29.12.08 - klo:22:31 kirjoittanut Henkka

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Rampsportteri
-00 ajettu n. 150 tkm 2,5tdi 88hp pitkä löytyy pihasta.
Moottori vaihettu ekakerran 63 tkm, vesipumpun laakeri
oli löysänny hihnaa ja hampaita pois... RYSKIS !

Koko moottori uusiksi, apulaitteet alkuperäset, startti, laturi,
turbo, ap pumppu, ruiskutuspumppu...

Nykyään vesipumpun laakeri on kaksirivinen, vw huollos tsekkaavat
aina hihnat ja takuuta seuraavaan huoltoon.
Merkkihuolto kallis, moottori vielä kalliimpi  :P

Tyhjiltään ja n. 500 kg kuormalla kulkee hienosti, jos kuormaa enemmän
tuntuu kuin voimma loppus kulkemiseen, 102 hp ota jos mahollista.
Kulkee portteri noin 160 tuolla 88 hp koneella, uudempi neloskone
100hp tuntu hengettömämmältä  vrt vanha 88 ajossa.

Uusi 135 heppanen on riski peli mut pikkusen liian pitkä välitys
laatikossa, 1800rmp/100km/h 6.s vaihteella.

tuo välitys 6vaihteella just sopiva 90 vauhissa tulee jo heitettyä 6 vaihteelle. kone alkaa vääntään 1500 jälkeen kovasti .
Kauhea pärinä kun kojelauta tärisee,vois luulla että on rikki.
Hiace on hiljainen ja hyvä.Löpönkulutus on sivuseikka sitä pumpataan irakista lisää kokoajan ;)

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Rampsportteri
Itellä on 2,4 syncro vm 97, ajettu 230tkm. Vaihettu hihnat ja kiristimet ja vesipumput siinä ohessa, ollut kyllä huoleton peli ajella kuluttaa noin 8l 100km. mukava ajella lämmin ja hilijanen. Jaksaa vettää kärryäki. Kardaanin nivelet joutui vaihtamaan puoli vuotta sitten, toisaalta minulle tullessa sekarengastus, joka on ehdoton eiei syncrossa, lienee vaikuttanut.

Aikaisemmassa työpaikassa pomolla samanikänen 1,9 td transportteri mallia pitkä, vaihdossa mennessään oli mittarissa 470 tuhatta, yksi kytkin vaihdettu, ei muita remontteja.

Tietenkin samalla hinnalla saisit jonkun 90 luvun vaihteen Haisun, ajettu vasta 600th, taattua 70 luvun tekniikkaa, kalliit varaosat, kahden ostajalle miggi kaupan päälle, radiopeltoorit ja polttoaineketjun alekortti, kuukausittainen alennus fysioterapeutin palveluista sekä auttava puhelin..

Poliisi oli ostanut tässä joku aika takaperin jotain muutaman sata transportteria, kuulemma niin hyvät kokemukset edellisistä että ei oikein merkin vaihto kiinnosta. Kyllähän heillä auto rääkkiin joutuu jos kellä. Oishan se tietenkin hulevaa ajella karkuun poliisi-hiasea..

MF 4000

  • Vieras
Vs: Rampsportteri
Valtion/poliisin hankintapäätökset tehdään pelkästään edullisimman hankintahinnan/parhaan tarjouksen tehneen liikkeen perusteella,Ei niissä mitään järkisyitä ole.Ladoja  kuplavolkakreita ja volgiahan poliisilla myös ollut paljon käytössä.Nyt jotain vortin monkeloita näkyy olevan.

maximus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
  • Krapulus panetus maximus
Vs: Rampsportteri
Kahesta transiitista kokemusta. Eka -01 75hp. ajoin 150tkm eipä oikein mitää vikaa muuta et aikas laiska. Ketjukone ei tarvi hihnoja miettiä. Nyt -05 125hp. liikkuu kyl hyvin ja on hyvä ajaa tienpäällä.