Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Glyfosaatit  (Luettu 22232 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Glyfosaatit
Itte käyttäny 360.Olen jostain saanu käsityksen että nuo väkevät tappais maanpäällisen osan niin nopeasti,ettei se menisi juuriin kunnolla.Mutta todennäköisesti olen väärässä :-\

Joo. Todennäköisesti olet väärässä  :-\

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Glyfosaatit
Itte käyttäny 360.Olen jostain saanu käsityksen että nuo väkevät tappais maanpäällisen osan niin nopeasti,ettei se menisi juuriin kunnolla.Mutta todennäköisesti olen väärässä :-\

Olet väärässä. Noista väkevistä ja laimeammista voi tehdä - ja on tarkoituskin tehdä - ihan yhtä väkevää tai laihaa ruiskutusseosta. Käytät siis 450:stä vähemmän kuin 360:stä. Kasvi ei tiedä mitään, kumpi siihen iski.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Glyfosaatit

Onko toi "ACE" niin nopee kuin luvataan?
Viikon päästä voi kyntää? Uskokoon ken haluaa. Perus-rodeota tuli valittua.  ;D

Joo, näin hyvää luvataan.

Lainaus
Ruiskutuksen jälkeen pelto on muokattavissa:
6 tuntia yksivuotisten rikkojen torjunnassa
2 päivää juolavehnän torjunnassa
5 päivää monivuotisten rikkojen torjunnassa

Tarkasti kun lukee, niin huomaa siellä käyttöohjeessa sanottavan, että hyvissä olosuhteissa. Vaan oletko varma, mitkä kasvin mielestä olivat hyvät ja mitkä huonot olosuhteet. Vaan ovat nuo varmaan vähän nopeampia kuin halvat perusaineet useimmissa olosuhteissa. Onko sänkiruiskutuksessa sitten paljon väliä... usein ei.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Glyfosaatit
Itte käyttäny 360.Olen jostain saanu käsityksen että nuo väkevät tappais maanpäällisen osan niin nopeasti,ettei se menisi juuriin kunnolla.Mutta todennäköisesti olen väärässä :-\

Olet väärässä. Noista väkevistä ja laimeammista voi tehdä - ja on tarkoituskin tehdä - ihan yhtä väkevää tai laihaa ruiskutusseosta. Käytät siis 450:stä vähemmän kuin 360:stä. Kasvi ei tiedä mitään, kumpi siihen iski.
Eli 360 kannattaa käyttää,koska se on hehtaarihinnaltaan halvempaa samalla väkevyydellä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Glyfosaatit
Itte käyttäny 360.Olen jostain saanu käsityksen että nuo väkevät tappais maanpäällisen osan niin nopeasti,ettei se menisi juuriin kunnolla.Mutta todennäköisesti olen väärässä :-\

Olet väärässä. Noista väkevistä ja laimeammista voi tehdä - ja on tarkoituskin tehdä - ihan yhtä väkevää tai laihaa ruiskutusseosta. Käytät siis 450:stä vähemmän kuin 360:stä. Kasvi ei tiedä mitään, kumpi siihen iski.
Eli 360 kannattaa käyttää,koska se on hehtaarihinnaltaan halvempaa samalla väkevyydellä.
En tiedä tämän päivän hintaa envisionille, mutta ei sen pitäisi edelleenkään olla suhteessa kalliimpaa kuin 80€ litkujen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Glyfosaatit
Itte käyttäny 360.Olen jostain saanu käsityksen että nuo väkevät tappais maanpäällisen osan niin nopeasti,ettei se menisi juuriin kunnolla.Mutta todennäköisesti olen väärässä :-\

Olet väärässä. Noista väkevistä ja laimeammista voi tehdä - ja on tarkoituskin tehdä - ihan yhtä väkevää tai laihaa ruiskutusseosta. Käytät siis 450:stä vähemmän kuin 360:stä. Kasvi ei tiedä mitään, kumpi siihen iski.

Mutta jos kyse onkin potensoinnista. Eli laimennetaan vaikka viisi kertaa 1/100:een osaan, ja kiinassakin kuolee metsät, kun täällä jussi laittaa potensoitua glyfosaattivettä peltoon.

-SS-

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5156
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Glyfosaatit
Mitä itse sain myyjiltä irti niin sellaisia selityksiä kuulin, että esim. Ace olisi nopeammin vaikuttava. Itsellä tästä on keväältä kokemus osa ajettu perusglyfolla ja osa acella. Suorakylvö parin päivän kuluttua niin ace pelto oli puhtaampi. Tosin sitten kun oli eräs lohko jossa juolaa enemmän niin ei minimiannos (2,5l acea) ollut tehonnut riittävästi.
Broncoa mainostettiin, että sisältäisi enemmän kalisuolaa kuin nämä muut perusglyfot. Kalliimmat aineet ovat kuulemma uudempaa tekniikkaa ja teho pitäisi olla parempi. Roundup Flexin pitäisi kuulemma olla sellainen, että kulkeutuu juurin paremmin eli ei tapa maanpäällistä osaa liian nopeasti, minkä kuulemma perusglyfot tekee.

Hinnaltaan perusglyfot samoissa. Kallimmat ovat sitten puolitoistakertaisia hinnaltaan per hehtaari perusgyloihin nähden. Taidan päätyä tuohon Broncoon, jos se vaikka olisi sitten hieman parempaa...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Köntys

  • Vieras
Vs: Glyfosaatit
Mitä itse sain myyjiltä irti niin sellaisia selityksiä kuulin, että esim. Ace olisi nopeammin vaikuttava. Itsellä tästä on keväältä kokemus osa ajettu perusglyfolla ja osa acella. Suorakylvö parin päivän kuluttua niin ace pelto oli puhtaampi. Tosin sitten kun oli eräs lohko jossa juolaa enemmän niin ei minimiannos (2,5l acea) ollut tehonnut riittävästi.
Broncoa mainostettiin, että sisältäisi enemmän kalisuolaa kuin nämä muut perusglyfot. Kalliimmat aineet ovat kuulemma uudempaa tekniikkaa ja teho pitäisi olla parempi. Roundup Flexin pitäisi kuulemma olla sellainen, että kulkeutuu juurin paremmin eli ei tapa maanpäällistä osaa liian nopeasti, minkä kuulemma perusglyfot tekee.

Hinnaltaan perusglyfot samoissa. Kallimmat ovat sitten puolitoistakertaisia hinnaltaan per hehtaari perusgyloihin nähden. Taidan päätyä tuohon Broncoon, jos se vaikka olisi sitten hieman parempaa...

Pitäisikö perusglyfosaatilla käyttää ns. jaettua ruiskutusta, puoli annosta viikon välein, ettei maanpäällinen osa kuole liian äkkiä  ::)

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Glyfosaatit
Perus Rodeolla. 690€/200l.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Glyfosaatit
Mitä itse sain myyjiltä irti niin sellaisia selityksiä kuulin, että esim. Ace olisi nopeammin vaikuttava. Itsellä tästä on keväältä kokemus osa ajettu perusglyfolla ja osa acella. Suorakylvö parin päivän kuluttua niin ace pelto oli puhtaampi. Tosin sitten kun oli eräs lohko jossa juolaa enemmän niin ei minimiannos (2,5l acea) ollut tehonnut riittävästi.
Broncoa mainostettiin, että sisältäisi enemmän kalisuolaa kuin nämä muut perusglyfot. Kalliimmat aineet ovat kuulemma uudempaa tekniikkaa ja teho pitäisi olla parempi. Roundup Flexin pitäisi kuulemma olla sellainen, että kulkeutuu juurin paremmin eli ei tapa maanpäällistä osaa liian nopeasti, minkä kuulemma perusglyfot tekee.

Hinnaltaan perusglyfot samoissa. Kallimmat ovat sitten puolitoistakertaisia hinnaltaan per hehtaari perusgyloihin nähden. Taidan päätyä tuohon Broncoon, jos se vaikka olisi sitten hieman parempaa...

Pitäisikö perusglyfosaatilla käyttää ns. jaettua ruiskutusta, puoli annosta viikon välein, ettei maanpäällinen osa kuole liian äkkiä  ::)
ehdottomasti, puolikkaita annoksia viikon välein ja keväällä. Ai mitkä mikrobit, mikä resistenssi?
Nothing is Something Worth Doing

ponydiesel

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Glyfosaatit
Perus Rodeolla. 690€/200l.
Mistä hommasit? Kauhean vaikea saada tarjouksia 200l tynnyreistä, tuputtavat väkisin 20 ja 15l astioita. Katteet varmaan paremmat.

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Glyfosaatit
Mitäs mieltä olette tästä, tai onko kokeillu kukaan: heti puinnin jälkeen kevytmuokkaus lautasäkeelllä tai kultivaattorilla, vaikka olis juolavehnääkin pellossa, ja siitä 2-4 viikon päästä ruiskutus muokatulle maalle, tehoaisko hyvin?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Glyfosaatit
Mitäs mieltä olette tästä, tai onko kokeillu kukaan: heti puinnin jälkeen kevytmuokkaus lautasäkeelllä tai kultivaattorilla, vaikka olis juolavehnääkin pellossa, ja siitä 2-4 viikon päästä ruiskutus muokatulle maalle, tehoaisko hyvin?

Tottakai, ensin kannattaa kyntää ja sitten muokata, sit vasta ruiskutus.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Vs: Glyfosaatit
Minulla vaan tuo aamu Vs. iltapäiväruiskutus näkyi oikein silmällä pellon päästä katsoen, siis iltapäivällä ruiskutettu oli aikojen päästä huomattavasti vihreämpi. Ja siis tarkoitus oli lopettaa kumina, siihen iltapäiväruiskutuksen teho oli huonompi.  Onko sitten merkitystä liuoksen väkevyydellä vai sillä paljonko todellisuudessa sitä tehoainetta imeytyy kasviin? Iltapäivällä, kun etenkin kun aurinko paistaa, osa aineesta haihtuu taivaan tuuliin ennen imeytymistään.

Niin, VESI haihtuu, mutta ei kai glyfosaatti? Eikös se oo jonkinlaista suolaa? Mistä lähtien suolat on haihtunu ilmaan? Nyt on aamuviideltä kasvusto kuurassa, joten odotan ainkin klo kymmeneen kun kasvusto jo vähän kuivunut.
Täällä jotku ruiskuttaa myöhään illallakin.. Mun mielestä täysin hukkaan heitettyä hommaa syksyllä kun kaste vie aineet mennessään.

Viimeksi muokattu: 17.09.16 - klo:23:22 kirjoittanut V.viljelijä

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Glyfosaatit
Mitäs mieltä olette tästä, tai onko kokeillu kukaan: heti puinnin jälkeen kevytmuokkaus lautasäkeelllä tai kultivaattorilla, vaikka olis juolavehnääkin pellossa, ja siitä 2-4 viikon päästä ruiskutus muokatulle maalle, tehoaisko hyvin?
Olet koetoiminnan ytimessä. Olen vuosia miettinyt tätä samaa asiaa, mutten ikinä ole saanut aikaiseksi kokeilla. Tekisin sen just noin, että heti puinnin jälkeen kevyt lautasmuokkaus ja sitten odottelisin vihreää. Siihen ruiskutus ja syksyn keleistä kiinni, muokkaisinko lisää vai antaisinko olla siinä. Jollain tapaa uskon siihen, että maan pöyhintä ympärillä kiihdyttää juolavehnän kasvua. Ruotsissa ne olivat tehneet tutkimuksia, että lautasmuokkaus heti puinnin jälkeen ja rikkojen itämisen jälkeen kyntö, hävittää ongelmallisia rikkakasveja tehokkaasti. Jos olisi luomussa, niin kokeilisin tätä välittömästi.