Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottorilöpön hinta  (Luettu 17132 kertaa)

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Moottorilöpön hinta
raakaöljyn hinnat näyttää vaan nousevan, joten kuluttaja hinnat myös. en tuosta omasta viksuudesta tiedä. mutta löpöä menee vuodessa helposti 20000 litraa, kuivaajat nielee ja työkoneet kans. muutos on ollut iso puolessa vuodessa. maksaja löytyy varmaan tämän pöydän äärestä. säiliöt kun pitää täynnä talvella niin ei kerry niin paljon vettä pohjalle. heti pitää taas tilata lisää kun kylvöt saa päätökseen syksyä kohden kallistuu varmasti.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Moottorilöpön hinta
raakaöljyn hinnat näyttää vaan nousevan, joten kuluttaja hinnat myös. en tuosta omasta viksuudesta tiedä. mutta löpöä menee vuodessa helposti 20000 litraa, kuivaajat nielee ja työkoneet kans. muutos on ollut iso puolessa vuodessa. maksaja löytyy varmaan tämän pöydän äärestä. säiliöt kun pitää täynnä talvella niin ei kerry niin paljon vettä pohjalle. heti pitää taas tilata lisää kun kylvöt saa päätökseen syksyä kohden kallistuu varmasti.

Totta.
Kui mää ain olen paras?

MF 4000

  • Vieras
Vs: Moottorilöpön hinta
Sen verran  asiaan hinnan noususta ,että alle 30€ tunti ei kannata yli 100 hv konetta enää käynnistellä,muuten tuleepi persnettoo. 8)

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Moottorilöpön hinta
En tiedä sitten jos löpöä menee 100.000 litraa vuosi putkesta pihalle, niin oon itte laskenut että täytyy 50 verotonta tuntivelotusta tarkistaa vetokoneelle että sais edes jonkun osarin maksettua.
(olikkona tosissas että alle 30 jokukone muka liikkuis, vai *****ilikko vain)

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Moottorilöpön hinta
Entä teboil?

En tiedä, mutta ainakin eilen pujahti Naantalin jalostamon portista teppanan auto sisälle. En kyllä jäänyt katselemaan, tuliko uloskin.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Moottorilöpön hinta
Entä teboil?

En tiedä, mutta ainakin eilen pujahti Naantalin jalostamon portista teppanan auto sisälle. En kyllä jäänyt katselemaan, tuliko uloskin.

Ihan samasta tulee nykyään TB:kin mönjät. Ei voi enää jenkkiraudan omistajalle *****ila: Tankasin TB:llä venäläistä menovettä, nyt kyllä setä samulin mottti leikkaa kiini
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Moottorilöpön hinta
Keväällä ostin moottoripolttoöljyä pytyn täyteen heti kun sitä vaan toimitettiin kesälaatuisena ja uskalsi ostaa ulkosäiliöön. Oli olevinaan 1900 litraa kallis kun maksoi 0.89 € / litra

Tuntiveloituksia on väkisin tarkistettava. Eikä harmita yhtään, kun ostin syksyllä liikennetraktorin niin pystyy vähän säästämään siirtoajossa kun malttaa ajella neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla.

Bensa-autossa on sekin hyvä puoli että osan bensakuiteista voi pistää moottorisahabensaksi ja vähennyksiin. Näin ainakin joku naapuri kylillä sanoi tekevänsä...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Moottorilöpön hinta
tuo liikenne traktori on hyvä kun vaan malttaa ajella vähän hitaammin, tieajossa säästää paljon polttoainetta kun pitää kierrokset alle 2000. muutenkin kannattaa ajella traktorin vääntöaluella joka 1500 kierroksen tienoilla. kulutus on pienintä kilovattituntia kohden, nykyään kun traktoreissa on turbot ja välijäähdyttimet niin tehoa on miltei sama mitä 2000 kierroksella. tuntiveloituksissa on pakko laskea kustannuksien nousu hintaan muuten ei voi tehdä mitään kannattavasti. ei kannata maksaa siitä että saa tehdä enemmän töitä.

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: Moottorilöpön hinta
Tuo on kyllä aivan totta,että kun pitää kierrokset alle 2000 niin säästyy pirusti. Tuskin se työ siitä niin kärsii vaikka ajelis vaan 40km/h,ettei 50km/h.

Itsekkin muokkauksessa kierrokset ei yli 1700 nousseet ja työ etenee hyvin.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Moottorilöpön hinta
 Löpö taas kallistuu huomenna. Tilasin tänään enkä uskaltanut kysyä tämänkään päivän hintaa... :P

Hasse

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Moottorilöpön hinta
Mulla on Nesteen D-asema lähellä ranchia.Mä tinkasin Nesteen kanssa ja lopputuloksena saan kortilla löpöä, suurinpiirtein samaan hintaan kuin tilaisin kotiin.
Tämä ratkaisu sopii mulle,koska tilani sijaitsee pohjavesialueella,ei tarvitse pelkätä farmaritankin vuotoa.
Laskun mukaan ,hinta jonka olen vapun jälkeen maksanut on 0,9215-0,9465,siis talvilaatunen mopö.Kuivuriin toki tilaan säiliöön.
Belarus 505,805,820,1025,t150,DT-75
Major manuel, NH 120

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Moottorilöpön hinta
Onko joku oikein mitannut tarkkaan kuinka paljon säästyy löpöä ajamalla 50 mallilla 40:tä?.Nimittäin kilometriä kohden?.Tuntikulutus tottakai pienempi,mutta mites iso on ero kuljettua matkaa kohden.
Testakkaa joku samalla matkalla,sama,miel iso kuorma ja mäkinen maasto.

Mä koetan tehdä moisen testin kunhan osuu sopiva ajo kohdalle.

Itse kokeilin kahdella eri traktorilla hyvin samanlaista reissua,noin 40 km/sivu ja mittaustarkkuuteni rajoissa nää kaksi eri traktoria veivätkin saman litramäärän löpöä.Tän foorumin mukaan ja osittain omankin ennakkokäsityksen mukaan toinen pitäis olla 'juoppo' ja toinen taloudellinen.Toinen 40 toinen 50 malli.Molemmilla ajoin nk.lämä tiskissä tässä kokeilussani.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Moottorilöpön hinta
Mulla on Nesteen D-asema lähellä ranchia.

Siis omistat D-aseman. Käytiin viime kesänä kemiönsaaren ainoalla (liha?) karjatilalla eikä sen lähellä mitään asemia ollut.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Moottorilöpön hinta
Onko joku oikein mitannut tarkkaan kuinka paljon säästyy löpöä ajamalla 50 mallilla 40:tä?.Nimittäin kilometriä kohden?.Tuntikulutus tottakai pienempi,mutta mites iso on ero kuljettua matkaa kohden.
Testakkaa joku samalla matkalla,sama,miel iso kuorma ja mäkinen maasto.

Mä koetan tehdä moisen testin kunhan osuu sopiva ajo kohdalle.

Itse kokeilin kahdella eri traktorilla hyvin samanlaista reissua,noin 40 km/sivu ja mittaustarkkuuteni rajoissa nää kaksi eri traktoria veivätkin saman litramäärän löpöä.Tän foorumin mukaan ja osittain omankin ennakkokäsityksen mukaan toinen pitäis olla 'juoppo' ja toinen taloudellinen.Toinen 40 toinen 50 malli.Molemmilla ajoin nk.lämä tiskissä tässä kokeilussani.

Näinhän se on. Pelkkään tuntikulutukseen tuijottaminen harhauttaa. Noissa niittohommissa ja äestyksessä on hyvin huomannut sen, että kun työkone on mitoitettu niin, että suuri osa työajosta on lähes nimellisteholla ajoa, niin tehtyä työtä kohden kulutus pienenee.

Loogistahan tuo onkin, ihan moottoritekniikan perusjuttuja - osatehoilla ajaen moottorin  "oman kulutuksen" osuus kasvaa ja hyötysuhde heikkenee.

Tieajossa tosin kierrosluvun laskulla voi saada hieman kulutuksen laskua, koska harvoin tieajossa merkittävää osuutta koko matkanteosta ajetaan lähellekään nimellistehoa. Tässä portaattomien ylivälitys ja alennettu kierrosluku tulee hyötyyn, vaikkakin osa siitä hyödystä hukkuu muuhun voimansiirron hukkatehoon (=lämmöntuottoon)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Moottorilöpön hinta
 Valmet 8400 vei samalla matkalla yli 50 % enemmän kun 905. Litroja en muista tarkasti mutta tuo prosentti jäi mieleen. Niin kierrokset oli luokkaa: 8400 2900 1/min ja 905 2300 1/min. Perstuntumalta väittäisin että ei juuri väliä kuormalla kun on hyvät kärryt. :P