Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus  (Luettu 3170 kertaa)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Tänä aikana on melkoinen ongelma tuo ,kun ihmiset eroavat ja sitten kostoksi yritetään käyttää lapsia siten,että heidät erotetaan  isästään ja isovanhemmistaan.
Laki turvaa toiselle vahemmalle tapaamisoikeuden,mutta sitä ei monesti noudateta.Isovanhempien
 oikeutta ei turvaa lakikaan,vaan heitä on paljon sellaisia Suomessakin,jotka eivät ole tavanneet lapsenlapsiaan senjälkeen,kun vanhemmat on eronneet.Paljon on kyyneliä vuotanut tämän asian vuoksi.
Itselleni mummo ja vaari olivat todella rakkaita.Kyllä lapsuus olisi ollut paljon vajavaisempaa ilman heitä.On itsekästä ja väärin lasta kohtaan,jos tätä käytetään koston välikappaleena.
Minulla itselläni oli omaan äitiini aina vähän ongelmalliset välit,mutta isovanhemmat korvasivat sen.Ja vaikka en koskaan kyennyt rakastamaan omaa äitiäni,kunnioitin häntä silti,ja tunsin olevani hänestä vastuussa.Opetetaanko nykyään enää kunnioittamaan isovanhempia?Varmaan fiksut ihmiset opettavatkin,mutta monet eivät.Minusta tämä on iso asia,mutta monikaan ei tajua,miten iso,ennenkuin on itse vanha ja sitten saa kokea" kylvönsä" seuraukset.
Minulla on monta lapsenlasta,joita saan hoitaa ja myöskin miniän omat lapset ovat minulle kuin omia.
Vaikka en ole mikään ihanne mummo taikka äiti tyyppi,niin kyllä he rikastuttavat elämääni monella tavalla ja toivottavasti minä heidän elämäänsä.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
erestään löytää minkä taakseen jättää,puolin ja toisin. pitää vaan jättää omat ajatukset monesti sanomatta ääneen niin moni asia unohtuu tunnin sisällä vaikka hammaskalusto on välistä lujilla :)
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
erestään löytää minkä taakseen jättää,puolin ja toisin. pitää vaan jättää omat ajatukset monesti sanomatta ääneen niin moni asia unohtuu tunnin sisällä vaikka hammaskalusto on välistä lujilla :)

  Miehelle on parasta ,kun usko jotta nainen on oikeessa, anoppikin :D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
erestään löytää minkä taakseen jättää,puolin ja toisin. pitää vaan jättää omat ajatukset monesti sanomatta ääneen niin moni asia unohtuu tunnin sisällä vaikka hammaskalusto on välistä lujilla :)

  Miehelle on parasta ,kun usko jotta nainen on oikeessa, anoppikin :D

Kun katsot anoppia, niin näet miltä muijasi näyttää vanhana ...

SiKari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 348
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
Hyvä ettei kumminkaan appiukolta......sitäkin sattuu

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
Minä olen yrittänyt elää sen periaatteen mukaan,  että kaikki lapset on maailmankaikkeuden lapsia ja niistä on jokaisen aikuisen yritettävä pitää huolta, kykynäsä ja jaksamisenssa mukaan.  Jos on vähänkin järkeä päässä ja unohtaa sen omistuksen halun,  niin huomaa,  että maailmassa on paljon lapsia mitkä kaipaa aikusten huomiota ja huolenpitoa,  vaikka ei olsikaan niille mitään sukua.

Minä en ole sen paremmin äiti kuin  isoäitkään,  mutta minulla on paljon 'lainattuja'  lapsia.

Mulle on ollut suurimpia kunniaosoituksia elämässä,  että 'lapset'  tulee vielä murkkuikäisenäkin moikkaamaan mua,  voi olla,  että tulevat vielä aikuisenakin ja tuovat omia lapsiaan,  silloinhan olisin saanut elämältä enemmän kuin pyysin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
Nämä nykyaikaiset sekavat ihmissuhteet varmasti rasittaa isovanhempia aika lailla ja varsinkin sellaisissa tapauksissa joissa pari itse on ensimmäisessä, onnellisessa avioliitossaan. Siinä voi sitten olla vähän hankalaa suhtautua toisella kierroksella oleviin lapsiin.

Mutta kyllä se tämmöistä kummiakin kaihertaa kun olet lupautunut jollekkin kummiksi ja sitten käyt joulupukkeilemassa ja koko suku on mennyt uusiksi. Onneksi noissa lahjapaketeissa on nimet. - Ja tänä vuonna pukki muistaa Aapo-vaaria pehmeällä paketilla.

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
Nykyään annetaan erossa äidille lapset lähes poikkeuksetta.Moni isä olisi kuitenkin parempi huoltaja ,kuin äiti.Sitten ihmetellään,kun tapahtuu tällaisia pahoinpitelyjä ,jopa lapsen surmaamisia.Mikä etuoikeus äidillä voi olla,että hän saa aina tahtonsa periksi näissä huoltajuusasioissa?Kyllä mieskin pulloruokinnan osaa ja lapsen raahaamisen päivähoitoon.
Olen tuntenut onnettomia isiä ja isovanhempia,jotka kaipaavat lapsiaani koko loppuikänsä.Kun mummo ja pappa ovat saaneet olla pienenä läsnä lapsenlapsilleen ja sitten ne riistetään heiltä,niin se on todella julmaa.Monesti on vielä kysymys siitä, että lapsen lapset ovat heidän ainokaisiaan.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus


  Miehelle on parasta ,kun usko jotta nainen on oikeessa, anoppikin :D
tässä olen samaa mieltä sepen kanssa,että suomalainen avioliitto on yleensä miehen alistamista.Jos mies ei taivu puolison ja anopin tahtoon,niin hänen olonsa tehdään todella tukalaksi ja se se mokoma vaan jättää perheensä,niin sitten kostetaan miehelle ja hänen suvulle,ihan kuolemaan asti....
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus


  Miehelle on parasta ,kun usko jotta nainen on oikeessa, anoppikin :D
tässä olen samaa mieltä sepen kanssa,että suomalainen avioliitto on yleensä miehen alistamista.Jos mies ei taivu puolison ja anopin tahtoon,niin hänen olonsa tehdään todella tukalaksi ja se se mokoma vaan jättää perheensä,niin sitten kostetaan miehelle ja hänen suvulle,ihan kuolemaan asti....

Ei vapaana syntynyttä voi alistaa ...

Kyllä se on miehen oma moka, jos on alistettu, samoin voi kyllä todeta naisesta, mielestäni kysymys on oikeastaan siitä, mistä tulee tarve alistaa toista osapuolta, itsellä ei ole tälläistä tarvetta.

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus

.
oi alistaa .
Kyllä se on miehen oma moka, jos on alistettu, samoin voi kyllä todeta naisesta, mielestäni kysymys on oikeastaan siitä, mistä tulee tarve alistaa toista osapuolta, itsellä ei ole tälläistä tarvetta.
--kyllä tällaista alistamista näkyy joka taholla.Moni antaa periksi voimakkaalle persoonalle ja tyytyy alistetun osaan.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
Eikös sitä jossain sanottu, että suomlainen mies pelkää vahvempiaan ja halveksii heikompiaan. Tasa-arvo olisi hieno asia parisuhteessakin jos se toteutuisi.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus
Ohjeita avioon aikoville:

Ei lapsia heti suin päin pidä tehdä ,kannattaa ensin katsella muutama
vuosi niin voi säästyä monelta ikävältä murheelta.Lapsen teolla ja
rakkaudella ei välttämättä ole mitään yhteyttä vaan lisääntymishormoonit siellä jyrää, jos et niitä pysty hallitsemaan olet kuin virran viemä tuohenpalanen vailla järkevää määränpäätä.
Nykyään tahtoo olla tuo lisääntyminen heti eikä myöhemmin hyvin tavallinen kehityskertomus . Kannattaa tutustua puolisoon kunnolla
eikä lapsen itkun säestyksellä.Jotkut avioneuvojat kehuvat lapsen saamisen lujittavan heikkoa liittoa siinä he ovat mielestäni väärässä.
Kyllä parisuhteen täytyy olla erittäin kovassa kunnossa ennen kuin
kannattaa lasta harkita.
Kun vielä muistetaan että lapsesta voi joutua huolehtimaan jopa 40
vuotta niin onpa siinä kivistä sarkaa kynnettävänä.
Tavallisesti annettaan liian myönteinen kuva lapsen saamisesta ja kasvatuksesta.
Myös se tie että et lisäänny lainkaan on harkinnan arvoinen tie.
Sille tielle moni joutuu tahtomattaan ja tahallisesti.Tilastojen mukaan
joka viides (20%) nainen ei synnytä lasta ikinä.
Onneksi Suomessa ei ole synnytys pakkoa eli se on vielä ainakin täysin vapaaehtoista.Tämä kyllä joskus unohtuu mummoilta ja papoilta elikkä aletaan kyselemään nuorenparin lisääntymis aikataulua,se jos mikä on suorastaan törkeää toisen elämään puuttumista.
Lasten pahoinpitelyt ja muut väkivallanteot ovat lisääntyneet huolestuttavasti viime vuosina,tähän on osasyynä se että ihmiset joiden ei pitäisi lisääntyä silti huolimatta lisääntyvät,eli hormoonit menevät järjen ohi ja ihmisen itsekkyys ,elikkä juuri minä olen niin erinomainen että minun täytyy lisääntyä.Lapsista ei oteta jämerästi vastuuta vaan sälytetään se päiväkodin ja koulun harteille.
Näistä on ikäviä esimerkkejä vaikka kuinka paljon.
Vanhemmuus on vahvasti kadoksissa nykyhteiskunnassa.
Harkintaa ja järkeä parisuhteeseen niin monelta erolta vältytään.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Varastettu vanhemmuus-isovanhemmuus


  Miehelle on parasta ,kun usko jotta nainen on oikeessa, anoppikin :D
tässä olen samaa mieltä sepen kanssa,että suomalainen avioliitto on yleensä miehen alistamista.Jos mies ei taivu puolison ja anopin tahtoon,niin hänen olonsa tehdään todella tukalaksi ja se se mokoma vaan jättää perheensä,niin sitten kostetaan miehelle ja hänen suvulle,ihan kuolemaan asti....

Ei vapaana syntynyttä voi alistaa ...

Kyllä se on miehen oma moka, jos on alistettu, samoin voi kyllä todeta naisesta, mielestäni kysymys on oikeastaan siitä, mistä tulee tarve alistaa toista osapuolta, itsellä ei ole tälläistä tarvetta.

   No nyt taisitte käsittää väärin. En mitään maininnut alistamisesta. Viisaampi vaan antaa periksi. Naisten kanssa ei kannata ruveta kinaamaan. Naisen logiikka on niin omituista. Ja sit yks juttu vielä. Jos ei voi elää ilman riitelyä ,niin silloin on paras erota. Meikälle alkoi uusi nuoruus, kun luovuin naisesta joka oli aina oikeessa. Oikea selityksen maailmanmestari.

  Kuuntelin viikolla erään naisen kertomusta käräjäoikeuden tuomarin päätöksestä antaa yhteishuoltajuus miehelle joka oli jo saanut lähestymiskiellon. Tuomari oli ollut huolissaan eniten siitä. että kuinka isä selviää erosta. Kaikki viisi lasta olivat ilmoittaneet jokainen erikseen ettei halua isän kanssa asua. Että monenlaista on tarinaa.
  Olisin sitä mieltä, että enempi pitäisi ottaa huomioon lapsien tahto. Kyllä vanhempien täytyy selvitä. 

Viimeksi muokattu: 20.12.08 - klo:13:47 kirjoittanut Sepedeus