Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner  (Luettu 5620 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner

Mites mää sen tyhmänä suvakkina tietäisin. Mut nillitys ja muiden syyttely ei kyl edistä kenenkään asiaa.  :D

Tieto lisää ymmärtämystä mailman menosta.

Katoppa tuosta opettavainen video niin tiedät mistä puhutaan jos törmäät vaikkapa juttuun nimeltä pizzagate, varsin vakavista ja iljettävistä rikoksista on kysymys.

https://www.youtube.com/watch?v=ebDl5L2S2y8&ab_channel=NehesuNag-NegusEl
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner

Mites mää sen tyhmänä suvakkina tietäisin. Mut nillitys ja muiden syyttely ei kyl edistä kenenkään asiaa.  :D

Tieto lisää ymmärtämystä mailman menosta.

Katoppa tuosta opettavainen video niin tiedät mistä puhutaan jos törmäät vaikkapa juttuun nimeltä pizzagate, varsin vakavista ja iljettävistä rikoksista on kysymys.

https://www.youtube.com/watch?v=ebDl5L2S2y8&ab_channel=NehesuNag-NegusEl

It ain't over till the fat lady sings

Jätkä

  • Vieras
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner


Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D

Kehittämistä ja oikeita ratkaisuja.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/170832-professori-markku-kuisma-aimana-suomi-teki-taas-digitat-miksi-poliitikot-myivat

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner


Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D

Kehittämistä ja oikeita ratkaisuja.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/170832-professori-markku-kuisma-aimana-suomi-teki-taas-digitat-miksi-poliitikot-myivat

  Tuossa Caruna kaupassakaan mitään väärää muuten olis, mutta kun rokottaa kepulandiaa. Samoin yara kauppa.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner
Me olemme niin kovapäistä kansaa ettemme opi muuten kuin carunoimalla.

Turha syyttää muita kun apinaa koijataan.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner
Kyllä näillä systeemeillä on vain tarkoitus kerätä lisää rahaa liikenteeltä. Talouselämässä oli juttu aiheesta keväällä ja nyt se on ainakin tämän päivän taas netissä luetttavissa.

http://www.talouselama.fi/uutiset/osta-sata-kilometria-alle-kympilla-tiemaksuilla-rahoitettava-valtion-vaylayhtio-ei-innosta-autoilijaa-eika-sijoittajaa-6609959

Jutun mukaan tällä hetkellä liikenteeltä kerätään verojen muodossa liki 8 miljardia mutta väyliin käytetään vain reilut 1.5 miljardia josta teihin alle miljardi. Eli liikenteeltä kerättyjä varoja käytetään paljon muualle eikä se muu käyttö varmastikaan vähene. Kaikki paikantamiseen perustuvat verotustavat vaativat mittausjärjestelmän. Sen hinnasta ei ole olemassa mitään virallista arvioita. Jutussa mittausjärjestelmän kulut arvioidaan 0.5-1 miljardiksi vuodessa. Tämä pitäisi kerätä nykyisten verojen lisäksi autoilijoilta jotta valtion tulot eivät pienenisi. Talouselämä ravistaa hihastaan jonkin sortin arvion maksun tasoksi laskelmaansa perustuen ja olisi ehkä noin kymmenen euroa per sata kilometriä. Eli satanen tuhannelta km:ltä ja tonni jokaista kymmentätuhatta kilometriä kohti. Jos siitä vuotuisesta ajoneuvoverosta (tai mikä se nyt onkaan...) luovuttaisiin kokonaan pitäisi polttoaineiden verotuksen laskea todella paljon jotta autoilun kulut eivät suurenisi. Uuden auton verojen laskeminen ei kovin paljoa auttaisi ja tuskin uuden auton veron aleneminen mitään vaihtoautojen hintaan vaikuttaisi.

Sitten on pieni pohdinta ajatuksia antamaan rahojen jaosta ja käytöstä: sinne mistä ne kerätään vai aluepolitiikkaa. Tätä miettiessä voi lukaista toisen jutun

http://www.talouselama.fi/uutiset/ministeri-berner-tukistaa-saaristolaisia-postilaatikkoon-voi-tupsahtaa-jopa-kymppitonnien-lisalasku-6611346

Turun Sanomissahan oli juttu eräästä maitotilasta. Sen lauttamaksut olisivat luokkaa 50 000 € vuodessa. Sitä en muista enkä viitsi juttua uudestaan hakea oliko tuossa summassa paljon muutakin mukana kuin pelkän maatilan maksut. Samalla logiikalla voisi paikantamisella kerättyjä varoja käyttää teille joilta ne kerätty. Tuloksena olisi aika surkeat valtion pikkutiet tai helkkarin suuret maksut jotta tiet harvaan asutulla alueella pysyisivät kunnossa edes melkein nykykunnossa. Tilannetta siellä suunnalla voisi pelastaa esim. puunjalostustehdas tai jokin muu suuri vientiteollisuuden tehdas, jonka toiminnalle olisi valtiollekin merkitystä.

Aika sinisilmäistä on kuvitella, että esim. yksityistiekunta saisi kovin halvalla kerätyn tiedon laskuttamisen perusteeksi. Eihän valtio nytkään suoraan yksityisteitä avusta kuin poikkeustapauksissa tai valtionosuuksina kunnan kautta.

Kyllä minun mielestäni Bernerin ajatukset ovat typeriä ja tuntuu siltä, että hän on vieraantunut todellisuudesta todella pahasti.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner
Kyllä näillä systeemeillä on vain tarkoitus kerätä lisää rahaa liikenteeltä. Talouselämässä oli juttu aiheesta keväällä ja nyt se on ainakin tämän päivän taas netissä luetttavissa.

http://www.talouselama.fi/uutiset/osta-sata-kilometria-alle-kympilla-tiemaksuilla-rahoitettava-valtion-vaylayhtio-ei-innosta-autoilijaa-eika-sijoittajaa-6609959

Jutun mukaan tällä hetkellä liikenteeltä kerätään verojen muodossa liki 8 miljardia mutta väyliin käytetään vain reilut 1.5 miljardia josta teihin alle miljardi. Eli liikenteeltä kerättyjä varoja käytetään paljon muualle eikä se muu käyttö varmastikaan vähene. Kaikki paikantamiseen perustuvat verotustavat vaativat mittausjärjestelmän. Sen hinnasta ei ole olemassa mitään virallista arvioita. Jutussa mittausjärjestelmän kulut arvioidaan 0.5-1 miljardiksi vuodessa. Tämä pitäisi kerätä nykyisten verojen lisäksi autoilijoilta jotta valtion tulot eivät pienenisi. Talouselämä ravistaa hihastaan jonkin sortin arvion maksun tasoksi laskelmaansa perustuen ja olisi ehkä noin kymmenen euroa per sata kilometriä. Eli satanen tuhannelta km:ltä ja tonni jokaista kymmentätuhatta kilometriä kohti. Jos siitä vuotuisesta ajoneuvoverosta (tai mikä se nyt onkaan...) luovuttaisiin kokonaan pitäisi polttoaineiden verotuksen laskea todella paljon jotta autoilun kulut eivät suurenisi. Uuden auton verojen laskeminen ei kovin paljoa auttaisi ja tuskin uuden auton veron aleneminen mitään vaihtoautojen hintaan vaikuttaisi.

Sitten on pieni pohdinta ajatuksia antamaan rahojen jaosta ja käytöstä: sinne mistä ne kerätään vai aluepolitiikkaa. Tätä miettiessä voi lukaista toisen jutun

http://www.talouselama.fi/uutiset/ministeri-berner-tukistaa-saaristolaisia-postilaatikkoon-voi-tupsahtaa-jopa-kymppitonnien-lisalasku-6611346

Turun Sanomissahan oli juttu eräästä maitotilasta. Sen lauttamaksut olisivat luokkaa 50 000 € vuodessa. Sitä en muista enkä viitsi juttua uudestaan hakea oliko tuossa summassa paljon muutakin mukana kuin pelkän maatilan maksut. Samalla logiikalla voisi paikantamisella kerättyjä varoja käyttää teille joilta ne kerätty. Tuloksena olisi aika surkeat valtion pikkutiet tai helkkarin suuret maksut jotta tiet harvaan asutulla alueella pysyisivät kunnossa edes melkein nykykunnossa. Tilannetta siellä suunnalla voisi pelastaa esim. puunjalostustehdas tai jokin muu suuri vientiteollisuuden tehdas, jonka toiminnalle olisi valtiollekin merkitystä.

Aika sinisilmäistä on kuvitella, että esim. yksityistiekunta saisi kovin halvalla kerätyn tiedon laskuttamisen perusteeksi. Eihän valtio nytkään suoraan yksityisteitä avusta kuin poikkeustapauksissa tai valtionosuuksina kunnan kautta.

Kyllä minun mielestäni Bernerin ajatukset ovat typeriä ja tuntuu siltä, että hän on vieraantunut todellisuudesta todella pahasti.
Kyllähän näistä menetelmistä puhui jo Jorma Ollila aikanaan ja vaikka olisi puhunut oman firman puolesta, niin silti tekninen kehitys menee siihen suuntaan, että tällaisia tiedon keräys ja analysointipalveluja pystytään tekemään järkevillä kustannuksilla. Se on selvää, että joku kohtuullistamistaso pitää hakea, koska eihän nämä 50000e veloitukset mene läpi. Mutta se, että ruvetaan väittämään ettei tällaista systeemiä kannata tai saa tehdä tai se on peräti väärin, niin tämmöiset puheet on puppua. Nämä systeemit tulee käyttöön ennemmin tai myöhemmin. Trust me.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26174
  • vastustan
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner
entäpä tasa-arvo, muutaman kympin kuukausikortilla ajelee linja-autolla herroiksi, sitten taas esimerkiksi ala-pertti puristaa  jännetuppitulehuksisella ranteella kylmää teboilin mittarin pistoolia minuuttitolkulla päivittäin, makselee diiselverot ja sitten vielä kohmeisilla sormilla jontikan suodatinsulkeisten jäljiltä räplää lähettimen johtoja avolavan katolla jotta kenttää löytyy ja pääsee kotia :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner
Nämä systeemit tulee käyttöön ennemmin tai myöhemmin. Trust me.

Hyvin mahdollista että tulevat. Mutta toivottavasti ei noilla perusteilla eikä noilla kustannuksilla eikä hätäisesti sähläten ja söhläten. Jos tuollainen maksujärjestelmä ja tie- sekä rataverkon hallintasysteemi halutaan tehdä ei se omaa yhtiötä vaadi. Kyllä nykyinen hallinto riittää ja se, että kirjanpidossa pidetään rahavirrat selvinä. Jos tätä varten perustetaan yhtiö, se tai osa siitä ihan varmasti tullaan jossain vaiheessa myymään kuten Fortum teki sähköverkolle ja silloin liikenteen maksettavaksi tulee vielä lisäksi yksityisten/institutionaalisten sijoittajien vaatima voitto. Valtio tuskin luopuu sentistäkään.

Samallahan systeemin voisi laajentaa myös nopeusvalvontaan sekä vahtimaan sitä, että moottorikäyttöisillä laitteilla pysytään sielä missä kuuluukin eli luodaan oikein näppärä sakotusautomaatti. Etukäteen pitää myös sopia miten rahat jaetaan ja mitkä tiet sekä sillat puretaan tai suljetaan tai raskasta liikennettä rajoitetaan.

Kyllä Berneri vissiin kai ihan vakavissaan puhui parin vuoden kokeilusta markkinaehtoisista taksoista saaristoon ellei tämä ole taas nykyhallituksen toimia, joissa ensin pontevasti ajetaan asiaa ja tehdään päätös, joka parin kolmen viikon päästä perutaan. Jos kokeilu tulee niin parissa vuodessa saadaan aika hyvin saaret tyhjemmiksi autokuljetusta tarvitsevista asukkaista ja yrityksistä. Saaristokunnat ovat jo suoraan sanoneet etteivät he ryhdy maksamaan noin suuria maksuja.

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner
Kyllä tämä suunitelma rikkoo ihan perusoikeuksia vapaasta liikkumisesta, tämä on suoraan sanottuna perustuslain vastaista tämmönen liikkumisesta maksaminen. Sovelletaankos tätä muuhun kuin henkilö- ja tavaraliikenteeseen?
Pitäisköhän ostaa emännälle kauppakassiksi joku pikkutraktori, joku kubota tai vastaava? Ja itsekkin vois lyhyemmät reissut tehdä auton sijasta traktorilla, vai käykö niin, että jos tämmönen traktoriajelu lisääntyy, niin niihinkin laitetaan valvontalaite?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26174
  • vastustan
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner
Kyllä tämä suunitelma rikkoo ihan perusoikeuksia vapaasta liikkumisesta, tämä on suoraan sanottuna perustuslain vastaista tämmönen liikkumisesta maksaminen. Sovelletaankos tätä muuhun kuin henkilö- ja tavaraliikenteeseen?
Pitäisköhän ostaa emännälle kauppakassiksi joku pikkutraktori, joku kubota tai vastaava? Ja itsekkin vois lyhyemmät reissut tehdä auton sijasta traktorilla, vai käykö niin, että jos tämmönen traktoriajelu lisääntyy, niin niihinkin laitetaan valvontalaite?
kyllähän tuo täytyy mennä niin jotta joka jumalan kulkupelissä on seuranta ja millekkään ei anneta vapautusta olkoon niin yritys kuin viranomaiskäytössä, muuten siinä alkaa niin ruokoton kiertäminen ja puliveivaaminen ettei mitään määrää :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Jätkä

  • Vieras
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner


  Tuossa Caruna kaupassakaan mitään väärää muuten olis, mutta kun rokottaa kepulandiaa. Samoin yara kauppa.


Espoon, Kauniaisen ja Kirkkonummen keputhan ne ensinmäisenä älähti. Vaikkakin ei ne Carunan hinnat ole korotuksenkaan jälkeen samalla tasolla kuin Suur-Savon sähköllä. Ja hyvä niin.  ;D

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner


  Tuossa Caruna kaupassakaan mitään väärää muuten olis, mutta kun rokottaa kepulandiaa. Samoin yara kauppa.


Espoon, Kauniaisen ja Kirkkonummen keputhan ne ensinmäisenä älähti. Vaikkakin ei ne Carunan hinnat ole korotuksenkaan jälkeen samalla tasolla kuin Suur-Savon sähköllä. Ja hyvä niin.  ;D

 Nuo Sepen kepuvaktat on joskus vähän kikkeliskokkelissa asennossa.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Superporvari lampaan vaatteissa- Anne Berner


  Tuossa Caruna kaupassakaan mitään väärää muuten olis, mutta kun rokottaa kepulandiaa. Samoin yara kauppa.


Espoon, Kauniaisen ja Kirkkonummen keputhan ne ensinmäisenä älähti. Vaikkakin ei ne Carunan hinnat ole korotuksenkaan jälkeen samalla tasolla kuin Suur-Savon sähköllä. Ja hyvä niin.  ;D

 Nuo Sepen kepuvaktat on joskus vähän kikkeliskokkelissa asennossa.

Tizmalleen...      ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."