Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutz fahr M420 Kokemuksia?  (Luettu 15359 kertaa)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Eli farmarissa ko konetta kattelin ja jonkinmoista kiinnostusta herätti. Onkos jollakulla kokemuksia ko vehkeestä? Meneekö esim pyöröpaalaimen veturina? Uusi 6160/4 toki varmaan paree mutta hintakin on toinen.

Viimeksi muokattu: 09.07.13 - klo:06:33 kirjoittanut Varjo79

Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Eli farmarissa ko konetta kattelin ja jonkinmoista kiinnostusta herätti. Onkos jollakulla kokemuksia ko vehkeestä? Meneekö esim paalaimen veturina? Uusi 6160/4 toki varmaan paree mutta hintakin on toinen.

Kyllä se hyvin vetää, kaveri vetää tuollaisella paalainkäärin yhdistelmää, en olisi ihan heti uskonut miten voimakas neloseksi tuollainen M420 on, kun olin kyytissä istuskelees ekalla sadolla  ;D Ja tuo on ns. luotettavaa perustekniikkaa oleva kone. Ja lopuksi vielä, on hyvin kaverilla pelannut kyseinen kone!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Yhden tuollaisen tiedän ja joku aika takaperin siinä oli 750h mittarissa viime syksystä asti nyt sitten taas jo enemmän... Hyvin on kuulemma toiminut ja hiukan piristettykkin  ;)  Eipä voi moittia tuota n.3600h ajettua M620 deutsiakaan kun ainoat viat on olleet etulokasuojat, ilmastoinnin rele ja yhden johdon irtoaminen käsinojan sisältä josta olikin jo huoltomiehellä tieto tullut tehtaalta että tälläisiä on kuulunut....  Eihän tuo mikkään fendti ole mutta nelosen ketteryys, kuutosen kone ja pirun hyvä näkyväisyys..  Yhtä agrotron TTV430 testasin talvella mutta siinä oli käännönrajoituspultit niin pitkinä ettei siitä ketteryydestä saanut käsitystä mutta uskoisin että teho ja kokoluokkansa ketterimpiä koneita...

Joku varmaan taas rupee valittaa kun kehun deutseja niin todettakoon että toinen reutsi kävi katkaisussa kun pääpakka oli sulanut 2500h kohdalla eikä syytä moiseen kyllä löydy käytöstä (etunostolaitteet nokassa ja hyvinkin kevyttä käyttöä ollut ainakin täällä suomessa viimeiset 1500h) eikä tunneista eli olisko materiaaleissa sitten vaan häikkää  :P   Eli ei ne nyt ihan ikiliikkujia  ole  ;D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Itse olin kiinnostunut samaisesta mallista mutta koeajo sai toisiin aatoksiin. Speksit on erinomaiset mutta ei sopinut minun makuun. Terävä pikavaihde, nykivä suunnanvaihto ja käsittämättömän solho vaihdekeppi jättivät niin keskiluokkaisen vaikutelman että edullinen hintakaan ei ajanut tähän ratkaisuun. Noin kärjistäen.

Tuleekohan näihin pienempiin kutossarjalaisiin vastaava ohjaamo kuin siinä farmarissakin olleessa isossa koneessa? Vaalea sisustus ja hallintalaitteet kohdallaan. Portaattomana vielä.. vot.  :D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Itse olin kiinnostunut samaisesta mallista mutta koeajo sai toisiin aatoksiin. Speksit on erinomaiset mutta ei sopinut minun makuun. Terävä pikavaihde, nykivä suunnanvaihto ja käsittämättömän solho vaihdekeppi jättivät niin keskiluokkaisen vaikutelman että edullinen hintakaan ei ajanut tähän ratkaisuun. Noin kärjistäen.

Tuleekohan näihin pienempiin kutossarjalaisiin vastaava ohjaamo kuin siinä farmarissakin olleessa isossa koneessa? Vaalea sisustus ja hallintalaitteet kohdallaan. Portaattomana vielä.. vot.  :D
Joo tule niihin ja säädettävä suunnanvaihdin, Propolohkolla hallittu ne pikavaihteet niin ei pompi vaikkei olis vielä oppinut sitä perstuntumaa... Niin ja saa portaattomanakin.. Suunnanvaihtimen saa säädettyä näistä "vanhanmallisistakin" ja vaihdekepin tuntuma paranee sitä mukaa kun tunteja tulee lisää... http://6series.deutz-fahr.com/ 

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Itse olin kiinnostunut samaisesta mallista mutta koeajo sai toisiin aatoksiin. Speksit on erinomaiset mutta ei sopinut minun makuun. Terävä pikavaihde, nykivä suunnanvaihto ja käsittämättömän solho vaihdekeppi jättivät niin keskiluokkaisen vaikutelman että edullinen hintakaan ei ajanut tähän ratkaisuun. Noin kärjistäen.

Tuleekohan näihin pienempiin kutossarjalaisiin vastaava ohjaamo kuin siinä farmarissakin olleessa isossa koneessa? Vaalea sisustus ja hallintalaitteet kohdallaan. Portaattomana vielä.. vot.  :D


Kyllä nuo mallit on jo olemassa uudella samalla ohjaamolla ku 7-sarja, löytyy portaallisia ja portaattomia malleja 4 ja 6-sylinterisinä  ;D ja näis uudemmis saa säätää suunnanvaihtajasta äkäisyyttä ja näis uudemmissa portaallisissa toimii paremmin pikavaihteet  ;D

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=402485366527785&set=a.402485256527796.1073741840.101688116607513&type=1&relevant_count=17&ref=nf

Ku sää setka tiät nää koneet, ku tuo oikealla puolella on tuo urea säiliö niin mikä korkki siinä urea pöntön takana on lähellä takalokasuojaa? onko se polttoainetankin korkki niin ei tarvi kummaltakin puolelta täyttää erikseen ku pitää tankkailla... ainaki näyttää siltä et olis samanlainen ku polttoainetankin korkki vasemmalla puolella.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Ostakaa se Agrotron 430 TTV pois kuleksimasta ettei vanhene Yyllä kynsiin se(kin) kampe.
Onhan TTV sentään aivan eri varusteilla kuin tuollainen karvalakki 420.
Hintaero on niin pieni että varusteille ja "portaattomuudelle" ei paljoa jää hintaa.

Kyllähän siitä Turussa olevasta kauppaa tehtiin, mutta ku ei sovi navetan ovista sisälle ilman hyttijousituksen pudottamista. Muuten se olis jo meijän tunkiolla.
Oon vaatimaton!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Niin tosiaan nämä perusmallit houkuttelevat modernilla muotilulla vaikka ei ihan kaikkia sähkö sälää olekkaan. Enkä koe moisia tarvitsevanikaan mihinkään kun en tähänpäiväänkään asti ole tarvinnut.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
juu ehdottomasti portaattomana.

keppikoneista sen verran että se vanha keppi on aivan järkyttävä ja se uus on vielä järkyttävämpi, miten voi olla niin epämääräinen ja jäykkä keppi 2013 vuosimallin traktorissa?

suunnanvaihto on tosi hyvä, myös pikavaihde (6180 koe ajokokemuksia)

onko näistä isommista menny paljonkin moottoreita, jo toinen minkä oon nähny mihin moottori vaihettu:


http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Deutz-Fahr-TTV-630,-mit-neuen-Motor!/1813241/

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
juu ehdottomasti portaattomana.

keppikoneista sen verran että se vanha keppi on aivan järkyttävä ja se uus on vielä järkyttävämpi, miten voi olla niin epämääräinen ja jäykkä keppi 2013 vuosimallin traktorissa?

suunnanvaihto on tosi hyvä, myös pikavaihde (6180 koe ajokokemuksia)

onko näistä isommista menny paljonkin moottoreita, jo toinen minkä oon nähny mihin moottori vaihettu:


http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Deutz-Fahr-TTV-630,-mit-neuen-Motor!/1813241/

Se on kauhea käyttää tuo lyhyt vaihdekeppi ku vertaa näihin vanhempiin joka tulee lattiasta asti joka on taas mukava käyttää. Ei varmaan oo montaa 630 deutzia myyty suomessa, et voi olla paha sanoa miten myllyt on kestäneet, onkahan näitä 7-sarjalaisia myyty yhtäkään vielä suomeen?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
on myyty. 7250 koeajoa olen kysellyt yli puol  vuotta, useempaan kertaan. ei vaan järjesty millään!

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
on myyty. 7250 koeajoa olen kysellyt yli puol  vuotta, useempaan kertaan. ei vaan järjesty millään!

Itte tien yhden joka on myyty, malli on 7210 joka on tuon 630ttv näköinen, vanhoilla hallintalaitteilla, eli ei viä tätä ihan uusinta mallia. No on kyllä huono homma ku ei koeajettavaksi ole saanu!

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
400 sarjassa hyvin vaatimattomat väännöt moottoreissa kuin 80 luvulla.
Neloskoneen väännön pitää alkaa vitosella muuten on mopo.
Deutsin moottori on sellanen onnen kantamoinen jos alkaa kestämään menee pitkään ,mutta juuri tuo Jos !
Varaosat voi olla hiukka lujassa jos traktoria on myyty kymmenen vuoden aikana muutama Suomeen.Jälleenmyynti hinta joskus sitten voi olla järkyttävän alhainen.
Tosi rahamiehet ostaa näitä harvinaisia merkkejä ,köyhän pitää ostaa joku muu suositumpi. ;D