Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ottaa pulttia!  (Luettu 15299 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Ottaa pulttia!
Kuka uskoo että ruosteenirroitusaineet oikeasti auttaa vuosikausien kiinni ruostuneen ruuvin, pultin tai mutterin ym. irroituksessa? Jotkut jopa pruuttaa koko sprayputelin yhteen paikkaan, kuin se ruiskutettu suuri määrä muka auttaisi vielä enemmän, vaikka 99.99% aineesta valuu muualle. Itse olen huomannut, jos esim. mutterin on väkisin saanut irti, on kierteet olleet kuivat ja ruosteiset parinkin päivän liotteluista huolimatta. Mun mielestä huuhaa paskaa kyseiset aineet! >:(

Woikosken lääkkeillä kyllä lähtee, eikä tarvi ottaa niin helvetisti pulttia  ;)


Ai niin, teillä kelläänhän ei oo kuitenkaan vanhoja ruosteisia vehkeitä :-\

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Ottaa pulttia!
Ei munkaan mielestä nuo irrottajat vaikuta kovin nopeasti... Jos mahdollista niin irrottaja pitäis laittaa reilusti etukäteen, mikä ei yleensä remonteissa taas onnistu. Lämpö yleensä paras konsti :)

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Ottaa pulttia!
Remonteissa on usein vaarana,että hihat palavat,käytetään valkeaa tai sitten ei.

Tästä syystä onkin parempi,että hihat olisivat asbestia.

 :P

ask

  • Vieras
Vs: Ottaa pulttia!
Remonteissa on usein vaarana,että hihat palavat,käytetään valkeaa tai sitten ei.

Tästä syystä onkin parempi,että hihat olisivat asbestia.

 :P
Siihen on mukava vetästä se 15 sentin räkäjojo nokan pielest.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1579
Vs: Ottaa pulttia! Aihetta sivuten....


http://www.iltalehti.fi/autot/2013061317149890_au.shtml

Peräkärrystähän  toi rengas on... :o


roadman

  • Vieras
Vs: Ottaa pulttia!
Liukaste auttaa. ;D
Mulle on jostain kulkeutunut spraypurkki kierteen liukastetta.
Teräsharjalla ruoste ja irtopaska pois ja suhautus sitä niin auttaa sen jälkeen kun on saanut mutterin pyörimään.
Kokeilin sitä seuraavasti kiersin 10 mutterin pultin pohjaan ja sen jälkeen hakkasin moskalla kierteet pultista läjään. pultti viilapenkkiin kiinni ja liukastetta peliin. Mutteri tuli pois mukisematta.

Kiinnitys vaiheessa paras suoja mutterin kiinniruostumisen estämiseksi on vanha kunnon veneterva. Kierteisiin sitä niin aukeaa vielä vuosien kuluttuakin. Nyky aineet tuppaa haihtumaan taivaan tuuliin.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Ottaa pulttia!
Lämmöllä muistelu auttaa, mutta ei ole käytettävissä aina  :'(
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Ottaa pulttia!
Liukastehan auttaa toki jos vaan saa ensin mutterin/pultin pyörähtämään, mutta kun liukaste pitäis saada sisälle ;D CRC:llä on sellainen irrottaja joka jäähdyttää samalla ja voitelee. Teoriassa ainakin vois olla hyväkin tuote... Polttoöljyllä jos liottelee niin ajaa ihan saman asian kun nämä irrottajat.

Terva on hyvää ja nyt olen alkanut käyttää kuparitahnaa/sprayta kierteisiin jotka voi joutua uudelleen aukomaan. Ei näyttäis ihan herkästi häipyvän pois ::)

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Ottaa pulttia!
Kokis on kuulemma parasta irrottajaa, polttoöljy seuraavaksi parasta. Nuo sprayt nyt on sellasia kun on. Ilman muuta nuo parhaatkin aineet vaatisi vaikutusaikaa, että vähänkään tunkeutuisivat.

Ehdottomasti pitäisi omaksua tapa laittaa huollettaessa pulttien kierteisiin jotain tahnaa. Vähintään öljykuppiin kastaa pultit tai jotain rasvaa pyyhkästä kierteelle. Kuparitahna kai on juuri siihen tarkoitettua.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
Vs: Ottaa pulttia!
Kannattais mahdollisuuksien mukaan vaihtaa pultit Jonnikan pyöränpultteihin. Nehän ei tartu kiinni :o

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Ottaa pulttia!
Mä oon suihkutellu Scania merkkisestä pullosta tervaa sellaisiin pultteihin, mitkä pitää joskus saada auki. Helpompaa käyttää kun kuparitahna. Toimii samalla vähän tiivisteenäkin, ettei vesi mene kierteitä pitkin ruostuttamaan.

Kyllä nuo irrotussprayt aika turhia kyllä on. Joskus jos on sellainen paikka, että pitää pian avata, oon kuitenkin suihkutellu paria viikkoa ennen irrotusöljyä ja vähä lisää myöhemmin. En tiedä onko apua ollu, mutta auki on saatu kaikki tai ainakin rikottua niin, että itse kone säilyy ehjänä.





erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Ottaa pulttia!
Joskus ei auta mitkään konstit. Uusi paalipiikki kaupasta mistä koitettiin irrottaa pulttia että sais paikalleen mut ei auttanu aineet eikä kaasulla mansikaksikaan lämmittäminen. 3m jatkovarret oli parhaimmillaan käytössä mut ei auttanu nekään

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65727
Vs: Ottaa pulttia!
etrasta ostin joskus vuonna kepiikivi wera nistä irrotus ööliä ja nyt piti hakea toinen pullo lisää, on hyvä aine ruosteisiin pulteihinja lisäksi kun ajelen pikkasen makitan iskevällä ruuvarilla pitsiin laitetulla hylsyllä niin iloiseen lähtee vanhatkin mutskut auki.                mutterisorvillakin pilattu joustikkaan kärkilappupultti lähti auki, mikä oli miusta ihme.                                terva on ihan hyvä aine kiinnityksessä.    aikoinani oli rellu jossa kaikki paikat rötvätty öölillä ja kirteet tervattu, niiin helppoa ei ollu koskaan remontit!            kevyt honkkariavain ja auki lähtivät!

brotofobia

  • Vieras
Vs: Ottaa pulttia!
Juuttuneisiin pultteihin parasta lääkettä on kyllä kunnollinen pulttipyssy...säilyy kädet ja rystysetkin ehjänä kaupan päälle.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ottaa pulttia!
Ei se mikään pupunnussima-aika ole se liuotus. Viikonkin sihauttelee juuttuneesen kierteeseen ni johan aukee.

Riippuu aineesta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159