Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33

Viestit - Timon

Kuinkas meidän lehmät tuon vois tietää,kun ikänsä on syönyt Aiv:ta...
Levypetteri Ilmajoelta
Avosiilo kannattaa tehdä päädyttömänä,jotta vesi valuu siilon päältä paremmin pois.Riittävän leveä,jotta pääsee tyhjennetyn kuorman ohi kantamaan rehua siilon päälle.Peittämisen kannalta (ja polkemisen) kannattaa siilo tehdä riittävän isoksi,jotta rehu sopii seinien väliin.Lisäksi sillä saadaan resursseja mahdollista tulevaisuuden lisätarvetta varten(kukkuraan menee yllättävän paljon rehua).
Vuosi sitten navetan investoineena kummiskin lisäisin Aimon laskelmaan korkeammat kiintiöhinnat(taannoin) niinlaskelmassa päädytäänkin 7-8 vuoden kuoletuseroon.Sanoisin,että on kummiskin aikamoinen riski.
Itsellä robonavetassa keskikatossa 6kpl 400w:n monimetallilamppua(a`n.120 eur)+reunoilla loisteputkilamppuja.Pääkeskuksessa ajastus+hämäräohjaus,joka on aivan toimiva tekniikka.Pimeän aikaan palaa keskikaton lamput,ainaskin lehmät kiertää kiitettävästi.Tuttu navetan tekijä laittoi DeLavalin 250 w:n lamput,jotka maksoi suunniilleen tuplaten...
Voi sitten pystyä maksamaankin,kun on ensin 5 vuotta tienattu korkeampia kiintiön hintoja... Terveisin nimimerkki "Muutama vuosi sitten kiintiöitä ostanut"
Laitappa yv:ä,niin pistän kaverin  puhelinnumeron,joka on ainaskin saanut homman pelittämään...
Täälläpäin ne on ottanut muistaakseni kierroslukumittarin sulakkeen pois(ja myöhemmin asentaneet katkaisijan johtoon) niin sillä pitäis alkaa kulkemaan...
Itsellä ollut kolme vuotta Junkkari 2000 ja sitä ennen Ylön pumppuhapottimia (tynnyri/pikkupullo).Pitää vain todeta,että paluuta entiseen ei ole.Tarkkuus on ainakin AIV 2:lla just eikä melkein ja kestävyyskin on ainakin toistaiseksi ollut hyvä.Ainoa mitä on mennyt, on joku promi ohjaimesta,kun johto hinkkantui ja virtajohto maadoitti runkoon.
Paikallisella Mms:llä on Bergmanni lautaslevittimellä ja Jeantiili kahdella pystykelalla.Jeantiilin jälki aivan kelvollista,voimaa tarvitsee pyörittämiseen aika paljon vähemmän(avarampi rakenne) ja vähemmän rikkoontumisaltis.Bergmanni levittää huomattavasti leveämmälle,jauhaa paskan pienemmäksi ja työn jälki todella hyvä.Voimaa tarvitsee huomattavasti enemmän,mutta jos tyytyy vastaavaan työnjälkeen kuin pystykelaisella niin ajaa 540:n ulosotolla ja silloin voimaakin tarvitaan aika paljon vähemmän.Bergmannissa EI todellakaan unohda pohjakuljetinta nopealle(jos tonninen perä käytössä),koska veturi varmasti hyytyy...Bergmannin ainoa huono puoli Jeantiiliin nähden on rikkoontumisalttius (ainaskin yhteisökäytössä,monenmoista käyttäjää ja "lantalaa").
Raision tehdashan ei ole positiivilistalla.Anjalankoski ja Ylivieska ovat.
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: Lypsy
: 20.04.09 - klo:20:19
E ja joskus A tai B
Naapuris olisi kohtuullinen 63oo Valtra Ismen kuormaajalla myynnis tarpeettomana ja olisi kauhojakin lisäksi mukaan...
Eviran Varimo valiiti Maastullissa resurssien puutetta,Raisiossakin keritään käymään vain kerran vuodessa ja silloinkaan ei koko laitosta ehditä tarkastaa.En ole kuvitellutkaan,jotta Evira ottaisi näytteet joka rehutehtaalta(ei ainaskaan meidän tilalla ole kertaakaan näkynyt,aivan itse on pitänyt ottaa).Mutta miksei Evira ole ottanut asioihin reilusti kiinni,kun kerran salmonellaa oli löytynyt.Eiköhän uhkaus positiivilistalta putoamisesta olisi saanut tehtaalla vauhtia saneerauksiin.Nyt vain herää epäilys,kuinka paljon muiden rehutehtaiden "pihamailta" on löytynyt salmonellaa.Evira voisi julkaista kaikkien tulokset jo luottamuksen palauttamisen takia.Jos Evirasta ei nyky henkilöstöllä kerran ole ottamaan asioihin kiinni,niin vaihdetaan sitten ahkerampia ihmisiä taloon...
Lisätään vielä ,jotta hitaanajoneuvon kolmio on ainaskin pakollinen....Lähinnä tämä asenne,jota kauppias harrastaa,on asiakkaitten aliarviomista.Kai sitten on varaa...
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33