Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jami2004 - 26.12.16 - klo:12:41
-
Mäkin oon käsittänyt että sähköpyörää voi polkea ihan yhtä lujaa kuin tavallista. Kyse on vaan siitä mikä muodostuu loppunopeudeksi.
Onko kukaan sähköläskeilijöistä vetänyt lenkkejä sykemittarin kanssa. Mitä on syketasot vs normi maastopyöräily. Sehän se treenin rasituksesta kertoo
-
Mäkin oon käsittänyt että sähköpyörää voi polkea ihan yhtä lujaa kuin tavallista. Kyse on vaan siitä mikä muodostuu loppunopeudeksi.
Voi polkea niin lujaa kuin vaan viitsii ja jaksaa. Sähköavustuksen pitäisi loppua kun 25 km/h ylittyy, ja sähkömoottorista tulee jonkun verran ylimmäräistä vastusta ja laitos painaa huomattavasti tavallista enemmän, joten huippunopeus jää alle tavallisen jos polkijalla on pohjevoimaa sen verran että pääsee yli tuon 25 km/h.
Mistään sykkeistä en tiedä, mutta koneiden kuskauksia varten ostin taitettavan sähköfillarin, näppärä laite kun mahtuu kevyesti auton takakonttiin tai koneiden mukaan, ja tunnissa polkee reilun parinkymmenen kilsan välin ilman suuria ponnistuksia eikä vastatuuli harmita läheskään yhtä pahasti kuin tavallisella fillarilla.
-
minkä hintasia jo kantsii katella ja onko merkeillä väliä? ettei ihan paskaa nyt ekana ostais....
-
Pojalla on ollu puolitoista vuotta batavus sähköpyörä. Erinomainen laite mopon korvikkeeksi jos ikä ei riitä savulliseen peliin. . Batavus on hollantilainen valmistaja, tunturin organisaation kautta myynnis Suomes. Laadukas vehje hinta oli jotain vähän alle puolitoista kiloeuroa.
Kuntoilun kans ei oo sähköpyörällä paljon tekemistä, avustus on aina täysillä päällä ja polkimia pyöritellään näön vuoksi mut mut MUT! Äärimmäisen hauska peli! Aina on hymy korvis kun oon kokeillu ajaa, luulee kato vielä itsestään jotain kuntoa löytyvän. . ;)
Suosittelen lämpimästi mokomaa peliä, ylämäet poistuu samoin vastatuulet. Terveellisempää joka tapaukses pyörän seläs istua kuin autos maata. .
-
Pojalla on ollu puolitoista vuotta batavus sähköpyörä. Erinomainen laite mopon korvikkeeksi jos ikä ei riitä savulliseen peliin. . Batavus on hollantilainen valmistaja, tunturin organisaation kautta myynnis Suomes. Laadukas vehje hinta oli jotain vähän alle puolitoista kiloeuroa.
Kuntoilun kans ei oo sähköpyörällä paljon tekemistä, avustus on aina täysillä päällä ja polkimia pyöritellään näön vuoksi mut mut MUT! Äärimmäisen hauska peli! Aina on hymy korvis kun oon kokeillu ajaa, luulee kato vielä itsestään jotain kuntoa löytyvän. . ;)
Suosittelen lämpimästi mokomaa peliä, ylämäet poistuu samoin vastatuulet. Terveellisempää joka tapaukses pyörän seläs istua kuin autos maata. .
Kaveri osti vastikään KTM:n läskipyörän, ja meinas että meinaa olla himo lenkille :) Avustustason saa tosiaan valita, ainoa miinus kuulemma vastatuuli. Meinaa olla hankala hengitellä, kun sama 25 lasissa vaikka myrsyä vasten polkee.
Pitäs ja pitäs, kai se on pakko hommata. Ehkä voisi kokeilla hukkakaurojakin käydä katselemassa, ja ainakin tuo koneiden vieminen ja hakeminen pellolta ois helppoa.
-
Rakentelin muutossarjalla keväällä vanhasta pyörästä etuvetoisen sähköpyörän. Moottoriksi hankin erittäin hyvin vääntävän q100h moottorin. nopeussäätimeksi hiljaisen 48v siniaalto ohjaimen, lcd näytön ja käsikaasun. Akuksi tuli 48v 12ah li-ion akku. Hintaa tuli yhteensä tulleineen alle 500€. Vauhtia jaksaa pitää ilman polkemista 35km/h, 120 km jaksaa avustaa tuota vauhtia. Laiton tuo on jo käsikaasun osalta, niin en ole jaksanu nopeutta rajottaa säätimen asetuksista. Seuraavaksi voisi hankkia 18" monowheelin kulkisi näppärästi puimurista mukana ja liikkuu pellollakin
-
Rakentelin muutossarjalla keväällä vanhasta pyörästä etuvetoisen sähköpyörän.
Vakiomallin runkoa tai etuhaarukoita ei ole oikein suunniteltu edestä vetämiseen rakenteen tai lujuuden puolesta, pääsee tutkimaan asfaltin rakennetta ihan naama lähietäisyydellä kun väsymismurtuma menee läpi asti.
-
elikkä kantsii ostaa vanha armeijan pyörä ja laittaa siitä tuollanen... niitä vanhoja ei saa hajalle kuin ihan särkemällä... nehän painaakin ihan toista kuin nuo nyky villarit... elikkä toimeen, veli hopia!!! vielä kun löytys aikaa rakentaa moinen.......
-
Vakiomallin runkoa tai etuhaarukoita ei ole oikein suunniteltu edestä vetämiseen rakenteen tai lujuuden puolesta, pääsee tutkimaan asfaltin rakennetta ihan naama lähietäisyydellä kun väsymismurtuma menee läpi asti.
Kieltämättä aika heikkoja nykyään halvemmissa peruspyörissä etuhaarukat, takarenkaaseen olisi tietysti järkevämpi moottori laittaa. runkona on 90-luvun napavaihteellinen peruspyörä johon asensin etunapaan torque-armit. Tarkotus oli vaihtaa maastopyörästä haarukka mutta olikin kapeempi. pitäisi varmaan hankkia parempi haarukka, hetkellinen teho käsikaasulla mäessä on kumminkin yli 800 wattia.
-
Mitenkäs (liikenne)vakuutukset menee... kannattaa ottaa huomioon kun varustelee kunnon moottoreilla ym. käsikaasuilla ettei mene liiallisuuksiin kun kissalan pojille pyöräillessä kättä nostaa.
-
koska olet nähny jeppein kiinnostuneen fillareista?? ite katellu että millasilla ritsoilla nuo eräät ajelee ja jepet ei varmasti edes katokaan...
-
Kyllä nää Tampereelta juuri tulleet ovat kiinnostuneita monestakin asiasta, virtaa riittää tutkia kaikkea.
Tuossa muuten asiaa: www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001061589.html
-
aha. täällä ei pahemmin olla kiinnostuneita edes mistään aiheellisestakaan... rattijuopot kerkii kotio ennen kuin autoa löytyy... ja puhallusta ei kehtaa edes pyytää...
-
on hyvä kattoa ettei sinivuokkoja seudulla kun pikkasen kokasee... eiks se ole niin joka asiassa..? mutta miten muuten läskipyörä ja sähkö toimii? olisko ihan estepeli kulkemiseen..?
-
koska olet nähny jeppein kiinnostuneen fillareista?? ite katellu että millasilla ritsoilla nuo eräät ajelee ja jepet ei varmasti edes katokaan...
Sitten kun ajaa jonkun kanssa yhteen, voi alkaa kiinnostamaan.
Vuodenvaihteessa vielä sanktiot kiristyy liikennevakuutuksen puuttumisesta.
-
Juu en käsitä minäkään miksei boomella voi ajella aina kun tuntuu että asfaltilta haluaa poiketa. Korkeintaan kattelee hyvin rullaavat soralle soveltuvat renkaat.
Myy sitten maantiepyörän pois jos haluaa yhden pyörän taktiikkaa soveltaa.
-
Mäkin oon käsittänyt että sähköpyörää voi polkea ihan yhtä lujaa kuin tavallista. Kyse on vaan siitä mikä muodostuu loppunopeudeksi.
Onko kukaan sähköläskeilijöistä vetänyt lenkkejä sykemittarin kanssa. Mitä on syketasot vs normi maastopyöräily. Sehän se treenin rasituksesta kertoo
Minua taas kiinnostaisi enempi rakentaa ihan kunnon sähkömopo, tähän tapaan: http://www.goldenmotor.com/eMotorcycle/frame-emotor.htm (http://www.goldenmotor.com/eMotorcycle/frame-emotor.htm)
BLDC-moottoreista saa nykyään aika hurjia tehoja ja vääntöjä. Akut tosin ovat vielä aika kalliita. Yleiselle tielle tullessa laittaisi päälle rajoittimen 25km/h, jolloin se täyttäisi lain kirjaimen kevyenä sähköajoneuvona.
Mika
-
Minulla on nyt monsterikrossari titskuna tolleen pelkistettynä, on äärimmäisen soiva peli satulan kanssa ja ilman.
-
Minulla on nyt monsterikrossari titskuna tolleen pelkistettynä, on äärimmäisen soiva peli satulan kanssa ja ilman.
Mikä nuotti soi kun ajat satulatta ?
-
Heikko kuntoisilta vaikutatte kun tuollaisia avustavia tarvitsee.
-
Miten on jos ostaa vaikka saksasta useamman sähköpyörän alvittomana ja myy ylimääräiset kaverrille.pitääkö näkyä maatalousverotuksessa kaikki ostot vai voiko niitä tarkistaa mistään?
-
Miten on jos ostaa vaikka saksasta useamman sähköpyörän alvittomana ja myy ylimääräiset kaverrille.pitääkö näkyä maatalousverotuksessa kaikki ostot vai voiko niitä tarkistaa mistään?
Vilppiähän se noin on... jos siis ostaa ne Y-tunnuksella ohne MwSt ja myy ne ilman alvia ohi kirjanpidon.
Ei niitä varmaan jatkuvasti tarkistella mutta jos kohdalle osuu verotarkastus niin...
Verottajalla on kuitenkin saatavilla Euroopassa yhteiset tiedot ja rekisterit. Homma kaatuu jo siihen että on vaikea perustella miksi yrityksessä tarvittaisiin useita samanlaisia fillareita yrityksen omaan käyttöön. Ellei ole kysymys polkupyörälähettejä pyörittävästä yrityksestä....
-
Eihän niitä useampaa taideta hyväksyä verotukseen jos ei todella jotain safaria järjestele.Kai yksi pyörä hyvin menee verottajalla läpi hukkakauramopona ja siirtymisiin.
-
onko noita sähköjuttuja läskirenkailla markkinoilla? onko joku ajannu sellasella? ittiä vaan kiinnostais moinen kun on tuota siirtymää jonkinverran aina vuotessa..
-
onko noita sähköjuttuja läskirenkailla markkinoilla? onko joku ajannu sellasella? ittiä vaan kiinnostais moinen kun on tuota siirtymää jonkinverran aina vuotessa..
Onhan niitä. 4-6-tonnia kun sijoittaa, pääsee paikasta A paikkaan B oieti läpi louhikkojen :D
https://www.bikester.fi/polkupyorat/sahkopyora/sahkopyora-urheilullinen.html
-
oho, eli saabi jäädä hyllyyn edelleen... miä en laita montaa satkua pyörän ostoon...
-
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Polkupyorat/Sahkopolkupyora-/Sahkopolkupyora-MTB-29-7-vaihteinen-2000036008/
Akku niin hyvin piilossa, että vaikka ranskan ympäripäissään ajoon osallistuis :D
Keskiöön tulevia ja napamoottoreita myyviä firmojakin on, että vaikka tekis jokapyörävetoisen laitteen!
-
Moi!
Laitoin kesärenkaat pyörään.
-
Ja tietysti,
Läski testailua lumisilla poluilla eilen ja tänään 1 + 2 h. Kiva peli
-
Etsinnässä on sähköpyörä vapaa-ajan ajoon ja satunnaiseen työmatkapyöräilyyn. Onko kokemuksia, miten paljon raskaampi sähköfatbike on polkea verrattuna esim. sähkömaastopyörään, missä kapeammat renkaat? Apollo Big Boy 2S houkuttelee hinnan puolesta https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/urheilu/pyoraily/sahkopyorat mutta pitäisikö panostaa kerralla enemmän ja hankkia jonkun ison merkin kuten Haibiken pyörä, joka soveltuisi ehkä paremmin jokapäiväiseen ajoon?