Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 11.10.23 - klo:09:12
-
Heino on suunnitellu raktorimönkijän laettoa (aenaski 10 vuotta) ja vissiin oon kännykällä niitä katellu, kun naamakirjaan puskoo kokoajan jos minkäkimerkkistä tarjousta, on kan-ammie yömahhaa ja polarista ja mitä ihmeellisemmän kuulosta kiinalaesta ja mitä he liekkää. Onko teillä kokemuksie nuista halavemmista, ne kun on usseamman tonnin halavempie kuin esim tuo can am. Takkuitahan nuissa näkys olevan usseampi vuosi
-
Heino on suunnitellu raktorimönkijän laettoa (aenaski 10 vuotta) ja vissiin oon kännykällä niitä katellu, kun naamakirjaan puskoo kokoajan jos minkäkimerkkistä tarjousta, on kan-ammie yömahhaa ja polarista ja mitä ihmeellisemmän kuulosta kiinalaesta ja mitä he liekkää. Onko teillä kokemuksie nuista halavemmista, ne kun on usseamman tonnin halavempie kuin esim tuo can am. Takkuitahan nuissa näkys olevan usseampi vuosi
Itsellä on can-am perus mönkkäri, enää en tollasta ainakaan ostaisi. Kesällä meinaa jalat palaa jos ei pitkiä housuja muuten ihan kiva ajella, talvella ei mitään käyttöä. Bensaa kuluttaa moninkertaisesti henkilöautoon verrattuna, huollot aika kalliita ja lyhyet huoltovälit.
-
Halapa kiinalainen löytyy,ei pala jalat,500cc riittää kyllä voima,huono vetämään ja varsinkin kääntymään.Entinen Yamaha palaveli pitkään oli kaikinpuolin hyvä kone,lämmitti tosin kesällä jalakoja.Kyllä kummallakin hommat kesällä on tullu tehtyä,talavellahan niitä ei sitten ookkaan.
-
Koppimalleja taitaa olla dieselinä useampia https://kiertonet.fi/huutokaupat/kubota-rtv-900-lavamaasturi-nro-1-86933
-
Heino on suunnitellu raktorimönkijän laettoa (aenaski 10 vuotta) ja vissiin oon kännykällä niitä katellu, kun naamakirjaan puskoo kokoajan jos minkäkimerkkistä tarjousta, on kan-ammie yömahhaa ja polarista ja mitä ihmeellisemmän kuulosta kiinalaesta ja mitä he liekkää. Onko teillä kokemuksie nuista halavemmista, ne kun on usseamman tonnin halavempie kuin esim tuo can am. Takkuitahan nuissa näkys olevan usseampi vuosi
Itsellä on can-am perus mönkkäri, enää en tollasta ainakaan ostaisi. Kesällä meinaa jalat palaa jos ei pitkiä housuja muuten ihan kiva ajella, talvella ei mitään käyttöä. Bensaa kuluttaa moninkertaisesti henkilöautoon verrattuna, huollot aika kalliita ja lyhyet huoltovälit.
Vähä sammaa vikkaa ku moottorikelekassa, ei silläkää kausi oo kovin pitkä. Tuo mönkijä vaen on mielessä siksi, että kun tässä alakaa ikkää ollaa ja se vielä lissääntyy kokoajan, niin voesi sitte vanahuuvvenpäevillä ruisaella muka mehtähommissa ja tiijä vaikka polttopuuta sais ajeltua kottiin. Nythä siitä saesi vähennykset ja alavit
-
just. on tuo pirun kätevä ku ite käväsin kattelemassa tuulen/lumen painamia tosa. ei haaskuuntuna aikaa käpöttelyyn ja oli messevää ku sai painaa tietä oikein vauhilla.. ja kun hankkii oikeet varusteet ni tuollaha ajelee nää nykytalvetkii pitkin poikin manttaaleja. ite tykkään. vaikka tuo wei ookkaan miun vaan renkin, - lainassa! mut kait itele hankittava moinen..
-
Kaveri osti tuollaisen Corvus Terrainin. Ajelee nyt pääosan työmatkoista sillä metsäkoneelle. Meinasi viedä Lapin mökilleen ajokiksi sinne, mutta kuulemma se ei enää sinne jouda kun on täällä jatkuvasti ajossa... Tykkää kovasti.
-
Halpiksia ei kannata ostaa. Can-ami parempi ku polaris ja Yamaha paras, mutta kallis.
-
Honda yksi parhaista, luultavasti parhain. Cana ja jammu myös laatuvehkeitä.
-
Hontahan se on mönkijöiden kunkku, eikä polariksen kanssa häviä hinnoissakaan. Kiinalaiset lie sellasia että uskaltaako niillä etäämmäksi kotonurkilta lähteä.Ihan kätevä pelihän tuo mönkkäri on ja talveksi kun laittaa alle telaston, melkein jo mootorikelkan veroinen. Tykkään kyllä.
-
Turhempaa vehjettä kuin traktorimönkijä ei ole, varsinkin jos kyse on Suomen maaseudulla toimimisesta. Huviajeluvehje se on, ei mitään muuta, ei sillä töitä pysty tekemään. Jos jotain metsätyöpuuhasteluja haluaa tehdä, niin jopa joku1970-luvun takavetotraktorikin on siihen tarkoitukseen huomattavasti parempi ja mukavampi. Mönkkäri on parhaimmillaan jossain tuolla ulkomailla, kun viedään esim.
paaleja tai kivennäisiä elukoille kauas nummille, preerialle, aroille yms.
-
ite moista kans luulin mut nyt kun on tuo ollu ajossa ni huomasin et säästää paljon ite kulkua, varsinki tuulenkaatoja tehessä.. sit valumöntillä ajeleen valmista tavaraa... ja kiva on joskus antaa vaan palaaa!
-
ite moista kans luulin mut nyt kun on tuo ollu ajossa ni huomasin et säästää paljon ite kulkua, varsinki tuulenkaatoja tehessä.. sit valumöntillä ajeleen valmista tavaraa... ja kiva on joskus antaa vaan palaaa!
Työnteko ei saa olla hauskaa, ei ikinä.... :-)
-
niinpä. mut entäs tuo puuhastelu..?
-
kyllä mönkijä kiva peli on, ei kait se nyt olekaan mikään työkone metähommiin, mut pääseehän sillä kevyesti meneen toisin kuin traktorilla, saahan sittä jotain kivaakin olla.
-
Hontahan se on mönkijöiden kunkku, eikä polariksen kanssa häviä hinnoissakaan. Kiinalaiset lie sellasia että uskaltaako niillä etäämmäksi kotonurkilta lähteä.Ihan kätevä pelihän tuo mönkkäri on ja talveksi kun laittaa alle telaston, melkein jo mootorikelkan veroinen. Tykkään kyllä.
Telamönkijä on pikkasen hijas kulukemaan,tosin telat on ainoo keino päästä hangessa mönkijällä liikkeelle.Hupivehehän se mönkijä on,ainakin siihen asti ,ku semmosen hankkii.Aitahommiin ehoton ykkösvehe,jos laitumia on muutakin kuin se perseenkokonen pläntti navetannurkalla kuten muuhunkin,missä pittää liikkua pellolta ltoiselle.Traktori on vain niin toivottoman kömpelö mönkijän rinnalla.Mehtään en ite mielellään mönkijällä lähe,on sen verran onneton maavara.
-
Turhempaa vehjettä kuin traktorimönkijä ei ole, varsinkin jos kyse on Suomen maaseudulla toimimisesta. Huviajeluvehje se on, ei mitään muuta, ei sillä töitä pysty tekemään. Jos jotain metsätyöpuuhasteluja haluaa tehdä, niin jopa joku1970-luvun takavetotraktorikin on siihen tarkoitukseen huomattavasti parempi ja mukavampi. Mönkkäri on parhaimmillaan jossain tuolla ulkomailla, kun viedään esim.
paaleja tai kivennäisiä elukoille kauas nummille, preerialle, aroille yms.
Näin se on. Turha sillä on kuvitella mitään töitä tekevänsä. Jos eukolta haluaa väkisin karkuun tuvasta valvovien silmien alta pihasta niin voihan sitä kuvitella lähtevänsä "metsätöihin". Sahan sillä saa vietyä tietysti metsään ja jonkun kalikankin tuotua pois mut kylhän pienikin traktori hakkaa muuten tuon mennen tullen.
Meillä lavamönkijä tuon tyyppinen kui tuossa kiertonetin linkissä. Se ei ole senkään vertaan metsäkone kun maavara pienempi ja leveämpi. Ehdottomasti tuolla on paras kuljetella työkaluja pitkin plantaasia. Ja jos äkkiä täytty käydä jossain toisella puolella pihaa niin tuolla hyvä mennä. Tai jotain pientä kuljettaa niin siihenkin soveltuu...
-
Hontahan se on mönkijöiden kunkku, eikä polariksen kanssa häviä hinnoissakaan. Kiinalaiset lie sellasia että uskaltaako niillä etäämmäksi kotonurkilta lähteä.Ihan kätevä pelihän tuo mönkkäri on ja talveksi kun laittaa alle telaston, melkein jo mootorikelkan veroinen. Tykkään kyllä.
Telamönkijä on pikkasen hijas kulukemaan,tosin telat on ainoo keino päästä hangessa mönkijällä liikkeelle.Hupivehehän se mönkijä on,ainakin siihen asti ,ku semmosen hankkii.Aitahommiin ehoton ykkösvehe,jos laitumia on muutakin kuin se perseenkokonen pläntti navetannurkalla kuten muuhunkin,missä pittää liikkua pellolta ltoiselle.Traktori on vain niin toivottoman kömpelö mönkijän rinnalla.Mehtään en ite mielellään mönkijällä lähe,on sen verran onneton maavara.
Jaa, mihin se nin hitonmoinen kiire on, kyllä tuolla telakoneella jalkamiehen päihittää mennen tullen ja on vielä sitten puhtia kävelläkin jos telavehe hyytyy. Näillä kulmilla ihan sopiva kun tuota luntakaan ei juuri puoltametriä enempi ole..Pääasiassa kuitenkin ilman teloja tulee ajeltua ja joskus ketjut ollut pyörissä myös. Mönkijä on mönkijä, ei sitä traktoriin tarvi verrata, käyttöominaisuudet ja tarpeet on aivan erilaiset. Kun tarvitaan mettässä tehoja sitte otetaan siihen kone, mut taimikon hoitoreisuille mönkäri on kiva, kulkee eväät ja tulukset kätevästi lähelle ilman isompia pärinöitä.
-
Ei mönkijään itsellä paljon tunteja tule, kaikki on kyllä oikeastaan kyllä sitten työajoa. Meneppä tällä kelillä metsätöihin pellon yli jollain muulla vehkeellä? Kivien keruuseen on näppärämpi kuin traktori. Joskus ajoin puita taimikosta halpis metsäkärryllä ja mönkijällä, purin kuorman kuormaajalla traktorin metsäkärryyn ;D
-
7 vuotta sitten yhteinen taival alkoi, nyt on kolme ja neljäs tulossa.
Mönkkäri on ku traktori ilman etukuormaajaa, ensin sitä aisastoa nauraa, seuraavaks miettii miten pärjäs ilman..
Eppäilijöille kuvia yyveenä..
-
lehtissä on ollu viimepäivinä juttua pikkuvalmetista ja mettävarustuksesta.. on se vaan hauska kun kattoo nuita nykyvaltujen keslamainoksia ja nuita vanhoja konekuvia. on niissä pikkasen eroa kuormissa..
-
Mönkijä on moneen työhön ehoton peli; traktorin töihin niistä ei ole, eikä traktorista mönkijän töihin. :)
-
eikös se ole niin että työhön kuin työhön on valittava oikea peli. ei nuo mönkkärit mitään ponssea korvaa mut hyä on liikuntavälineenä...
-
Kaveri laittoi maatalouteen lavamallisen mönkkärin. Kovasti epäilin että mitä tuolla tekee, muuta kuin hakee postin laatikosta ;D Mutta nyt kun kesän mittaa seuraillut ja haastattanut niin on se vaan kätevä vehje. Hyvä käydä kasvustoja katsomassa kun kulkupelillä varmasti pääsee ja ei tarvitse autoa sotkea kuraisella peltotiellä. Kylvöjen jälkeen hyvä keräillä pintakiviä. Keikkalöpötankki lavalle tai kärriin niin pätevä viedä maan perälle polttoainetta. Kesällä teki myös rikkojen pesäketorjuntaa käsiruiskulla, jossa 100litran säiliö lavalla ja pumppu toimi 12v virralla.
Nyt sitten itse harkisen vakavasti moisen "turhakkeen" ostoa
-
7 vuotta sitten yhteinen taival alkoi, nyt on kolme ja neljäs tulossa.
Mönkkäri on ku traktori ilman etukuormaajaa, ensin sitä aisastoa nauraa, seuraavaks miettii miten pärjäs ilman..
Eppäilijöille kuvia yyveenä..
Laita tuleen vaan.. ;D
Niin alas olen vajonnut, että Kubotan kyydissä istuskelin näyttelyssä. Erona muihin on mehuveto ei variaattoria. Itellä olisi hyvä käyttökohde löpösäiliön vieminen kaivinkoneelle. Säiliö saisi olla siellä lavalla rauhassa. Ainoa syy miksi en ole viitsinyt mönkijää ostaa, on yleiskunnon säilyttäminen. Tulee aika paljon pyörällä liikuttua erinäisissä askareissa. Jos olisi mönkijä, niin ei sitäkään vähää liikuntaa.
-
7 vuotta sitten yhteinen taival alkoi, nyt on kolme ja neljäs tulossa.
Mönkkäri on ku traktori ilman etukuormaajaa, ensin sitä aisastoa nauraa, seuraavaks miettii miten pärjäs ilman..
Eppäilijöille kuvia yyveenä..
Laita tuleen vaan.. ;D
Niin alas olen vajonnut, että Kubotan kyydissä istuskelin näyttelyssä. Erona muihin on mehuveto ei variaattoria. Itellä olisi hyvä käyttökohde löpösäiliön vieminen kaivinkoneelle. Säiliö saisi olla siellä lavalla rauhassa. Ainoa syy miksi en ole viitsinyt mönkijää ostaa, on yleiskunnon säilyttäminen. Tulee aika paljon pyörällä liikuttua erinäisissä askareissa. Jos olisi mönkijä, niin ei sitäkään vähää liikuntaa.
Joo se on kyllä aika varma merkki siitä että kaikki toivo fysiikan suhteen on menetetty kun yli 30v henkilö alkaa liikkua sähkömopolla (kontio) tai mönkijällä. Ehkä joku ihan satunnainen poikkeus käyttää mönkijää myös töihin eikä pelkästään kaljamahan kuljettamiseen.
-
Mites polttoainepuoli? Voiko ottaa farmarisäiliöstä vai täytyykö hakea mittarilta. Tietyissä tilanteissa varmaan rajoja ylitetään laillisuuden suhteen.
-
Mites polttoainepuoli? Voiko ottaa farmarisäiliöstä vai täytyykö hakea mittarilta. Tietyissä tilanteissa varmaan rajoja ylitetään laillisuuden suhteen.
Traktoriksi rekisteröity eli löpöä..
-
Mites polttoainepuoli? Voiko ottaa farmarisäiliöstä vai täytyykö hakea mittarilta. Tietyissä tilanteissa varmaan rajoja ylitetään laillisuuden suhteen.
Traktoriksi rekisteröity eli löpöä..
Ok, linjaus onkin sitte varsin selkeä.
-
ite moista kans luulin mut nyt kun on tuo ollu ajossa ni huomasin et säästää paljon ite kulkua, varsinki tuulenkaatoja tehessä.. sit valumöntillä ajeleen valmista tavaraa... ja kiva on joskus antaa vaan palaaa!
eikö tuo ole ruumiille melko myrkkyä kun vähän saa lämpöä ja hikea sahan kanssa niin pienikin viima viluttaa :-\ :-\ :-\ :-\
-
tossa tuulilasi ja kehikko...
-
7 vuotta sitten yhteinen taival alkoi, nyt on kolme ja neljäs tulossa.
Mönkkäri on ku traktori ilman etukuormaajaa, ensin sitä aisastoa nauraa, seuraavaks miettii miten pärjäs ilman..
Eppäilijöille kuvia yyveenä..
Laita tuleen vaan.. ;D
Niin alas olen vajonnut, että Kubotan kyydissä istuskelin näyttelyssä. Erona muihin on mehuveto ei variaattoria. Itellä olisi hyvä käyttökohde löpösäiliön vieminen kaivinkoneelle. Säiliö saisi olla siellä lavalla rauhassa. Ainoa syy miksi en ole viitsinyt mönkijää ostaa, on yleiskunnon säilyttäminen. Tulee aika paljon pyörällä liikuttua erinäisissä askareissa. Jos olisi mönkijä, niin ei sitäkään vähää liikuntaa.
Nyt kun tuli ajankohtaseks hankkia se neljäs niin tuli kylmis mieleen.... ;D
Edelliset kolme ovat avokkaita ja tämä uusin hankinta on lämpökopillinen. Asiasta ei sen enempää mutta nyt on ostajan markkinat, nämä "turhakkeet" kun jäävät maahantuojan talutusnuorassa olevien jälleenmyyjien käsiin. Kauppa ei näinä aikoina käy...
Aivan pimeän sairaita kauppoja saa aikaseks.
Kannattaa kysellä..
-
7 vuotta sitten yhteinen taival alkoi, nyt on kolme ja neljäs tulossa.
Mönkkäri on ku traktori ilman etukuormaajaa, ensin sitä aisastoa nauraa, seuraavaks miettii miten pärjäs ilman..
Eppäilijöille kuvia yyveenä..
Laita tuleen vaan.. ;D
Niin alas olen vajonnut, että Kubotan kyydissä istuskelin näyttelyssä. Erona muihin on mehuveto ei variaattoria. Itellä olisi hyvä käyttökohde löpösäiliön vieminen kaivinkoneelle. Säiliö saisi olla siellä lavalla rauhassa. Ainoa syy miksi en ole viitsinyt mönkijää ostaa, on yleiskunnon säilyttäminen. Tulee aika paljon pyörällä liikuttua erinäisissä askareissa. Jos olisi mönkijä, niin ei sitäkään vähää liikuntaa.
Nyt kun tuli ajankohtaseks hankkia se neljäs niin tuli kylmis mieleen.... ;D
Edelliset kolme ovat avokkaita ja tämä uusin hankinta on lämpökopillinen. Asiasta ei sen enempää mutta nyt on ostajan markkinat, nämä "turhakkeet" kun jäävät maahantuojan talutusnuorassa olevien jälleenmyyjien käsiin. Kauppa ei näinä aikoina käy...
Aivan pimeän sairaita kauppoja saa aikaseks.
Kannattaa kysellä..
Joku kiinalainen noname-kömpijä taas? Kakarat häpeää kylillä silmät päästään, kun muut jonnet ajelee Polleilla ja Can-ameilla. ;D
-
Kiinalaisia pentsiini vehkeitä saa varmaan aika halvalla, dieselit harvinaisempia.
Tulee nuorisokäytössä dieseli varmasti halvemmaksi vuosien aikana ;D
-
Kiinalaisia pentsiini vehkeitä saa varmaan aika halvalla, dieselit harvinaisempia.
Tulee nuorisokäytössä dieseli varmasti halvemmaksi vuosien aikana ;D
Neljä diisseliautoo, yks peltoauto bensalla, neljä mopoa ja neljä kömpijää bensalla.
Jos alkaa laskemaan vakuutusmaksuja/veroja tai polttoainekuluja niin kannattaa ostaa sitten polkupyörä... ;D
-
Kiinalaisia pentsiini vehkeitä saa varmaan aika halvalla, dieselit harvinaisempia.
Tulee nuorisokäytössä dieseli varmasti halvemmaksi vuosien aikana ;D
Neljä diisseliautoo, yks peltoauto bensalla, neljä mopoa ja neljä kömpijää bensalla.
Jos alkaa laskemaan vakuutusmaksuja/veroja tai polttoainekuluja niin kannattaa ostaa sitten polkupyörä... ;D
Loimaalla vissiin on harrastettu myös pirttiviljelyä...vai apilasko on olluna asialla.
-
Kiinalaisia pentsiini vehkeitä saa varmaan aika halvalla, dieselit harvinaisempia.
Tulee nuorisokäytössä dieseli varmasti halvemmaksi vuosien aikana ;D
Neljä diisseliautoo, yks peltoauto bensalla, neljä mopoa ja neljä kömpijää bensalla.
Jos alkaa laskemaan vakuutusmaksuja/veroja tai polttoainekuluja niin kannattaa ostaa sitten polkupyörä... ;D
Loimaalla vissiin on harrastettu myös pirttiviljelyä...vai apilasko on olluna asialla.
Jos kolme poikalasta on pirttiviljelyä niin sit se varmaan on. Toki jos tuhkamunat ja peräkammarin pojat on valtaosaa väestöstä sielläpäinTM niin onhan kolme jo paljon.🤷🏼♂️